The Morning After (1986)

Alternatieve titel: De Volgende Morgen

Mystery / Thriller

geregisseerd door Sidney Lumet
met Jane Fonda, Jeff Bridges en Raul Julia

Alex Sternberg wordt wakker met een kater en geen herinnering van hoe ze in het bed terecht komt met een dode man. Ze slaat op de vlucht, overtuigd van het feit dat ze een black out had en iemand neerstak. Haar enige steun is Turner, een ex-agent die haar wil helpen.

FisherKing
De in principe goeie cast kan niks met het script... tegenvallend

Helaas een saaie voortkabbelende thriller.
Had er veel meer van verwacht.

west&east
Het is zeker geen meesterwerk maar ook niet echt slecht.

avatar van Filmkriebel
Eén van Lumets grote missers. Je denkt dat dit een whodunnit wordt, maar de film gaat voor 80% over de chemie tussen Bridges en Fonda, en de alchohol- en relatieperikelen van haar personage, zodat dit een ronduit boring drama wordt. Zelfs de alom gerespecteerde Raul Julia is erg zwak.

Matige film waarin een vrouw wakker wordt naast een lijk, maar zich niets meer herinnert van de nacht ervoor. De film opent redelijk veelbelovend als een thriller, maar het verhaal zakt daarna wel flink in. Ook zijn de personages niet echt geloofwaardig, ondanks de aanwezigheid van Jane Fonda en Jeff Bridges in de hoofdrollen.