Les Visiteurs (1993)

Frankrijk
Fantasy / Komedie

geregisseerd door Jean-Marie Poiré
met Christian Clavier, Jean Reno en Valérie Lemercier

Een nobelman en zijn bediende worden door een tovenaar naar de toekomst gestuurd. Ze proberen een weg terug te vinden naar huis, terwijl ze grote veranderingen in hun omgeving aantreffen.

neo (crew)
de eerste franse film die ik heb gezien in mijn leven.vond het uitgangspunt redelijk orgineel met een paar zeer grappige scenes,gecombineerd met een leuke cast.3 sterren

FisherKing
Heeft tovenaar deze nog niet gezien ?

avatar van tovenaar
Heeft tovenaar deze nog niet gezien ?

Ik heb er wel in geacteerd!

avatar van as
as
Lekker pretentieloos vermaak. Heerlijk dat er nog van dit soort films zijn!!

De eerste film die ik op Canal+ gezien heb... Herinneringen Bovendien een leuke film met aardig wat humor in. Jammer dat blijkbaar weinig mensen hem hier kennen. De Engelse remake (Just Visiting) haalt het hier niet van Zeker 3* waard.

Zeer leuk en grappig.
Enkel, soms wat moeilijk om het Frans te verstaan. Ja, moet men best niet vertaald en zonder ondertitels zien.

Haha, kreeg weer een glimlach bij het zien van de DVD-cover. Ik had 'm vroeger gekeken in het video-tijdperk, en vond 'm erg leuk. Zaten komische scene's in, en Jean Reno en Christian Clavier acteren goed. Als ik naar Frankrijk ga, zal ik eens kijken of ik deze nog ergens tegenkom..

De Amerikaanse versie heb ik ook al eens gezien, die was echter een stuk minder. Vooral Kelly Bundy heeft me nogal geïrriteerd, net zoals de Amerikaanse omgeving.

Maar de Franse versie, erg komisch! 3,5 sterren.

Ben hem aan het kijken met Frans :0

Hij is best grappig tot nu toe ^^

avatar van JustMike
grappig maar frans.

avatar van witboek
Okééééé

avatar van JustMike
witboek schreef:
Okééééé

ja, toen vond ik zeer jammer, dat hij frans was, maar nu kan ik er wel mee leven.

Ik vond de film zelf alleen niet zo heel super, ik kijk veel liever naar een ander filmpje, hij gaat wel 1 punt omhoog. Maar de film zelf was ook niet veel goeds, heb een paar keer gelachen om de hoofdrolspeler, voor de rest vond ik hem flauw. Het verhaal is op zich wel grappig, de uitwerking vond ik wel ietsje minder. Toch wel goed geacteerd voor de rest. Maar ik zat soms echt te denken van huh?!

Klucht die veelbelovend begint, maar na de tovenaarstruc enigszins wegzakt. Verrassende keuze voor Jean Reno in een van de hoofdrollen. Deed het niet slecht, maar ik zie hem toch liever in thrillers.

avatar van Corcicus
Wat een pracht van een komedie zeg. Ik heb me dikwijls kapotgelachen. Eenmaal de Middeleeuwen met Monty Python-achtige kostumering voorbij en in het heden aanbeland kan de pret echt niet op. De film is bovendien heel consequent en de karakters zijn werkelijk geniaal. Topfilm en echt genieten.

avatar van witboek
JustMike schreef:

zeer okéééé

avatar van blurp194
Niemendalletje.

Als komedie eigenlijk wat te flauw, de grap die de rode lijn vormt in het verhaal is wat te dun en komt te vaak terug. Wel best goed gespeeld, en niet alleen door Jean Reno die hier overigens ook prima op zijn plaats is.

ik heb alle drie films gezien maar deze is toch de beste en grappigste film van drie.

deel 1 is top en goed gelachen
deel 2 is zeer matig
deel 3 amerikaanse remake van deel 1is ook nog wel leuk maar niet zo goed als het origineel.

avatar van clubsport
tijdreiskomedie waar de flauwheid vanaf druipt , sorry maar dit is echt niks voor mij , het gegeven had best leuk kunnen uitpakken maar niet op deze kinderachtige manier .

Soms sprankelend, soms dwaas, waarbij dit laatste helaas toeneemt naarmate de film vordert.
Nochtans een thema om er iets echt grappig van te maken en in Frankrijk werd de film ook wel goed onthaald, getuige de Césarappreciaties. (Valérie Lemercier won er ééntje en de rest werd er voor genomineerd). 'k Zag evenwel Christian Clavier (in dergelijke rol gegoten) en Jean Reno het sterkst acteren.
Middelmatig, maar verdient niet volledig te worden afgebroken.