Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

Les Visiteurs (1993)

Alternatieve titel: The Visitors

Frankrijk
Fantasy / Komedie

geregisseerd door Jean-Marie Poiré
met Christian Clavier, Jean Reno en Valérie Lemercier

Een nobelman en zijn bediende worden door een tovenaar naar de toekomst gestuurd. Ze proberen een weg terug te vinden naar huis, terwijl ze grote veranderingen in hun omgeving aantreffen.

Klucht die veelbelovend begint, maar na de tovenaarstruc enigszins wegzakt. Verrassende keuze voor Jean Reno in een van de hoofdrollen. Deed het niet slecht, maar ik zie hem toch liever in thrillers.

avatar van blurp194
Niemendalletje.

Als komedie eigenlijk wat te flauw, de grap die de rode lijn vormt in het verhaal is wat te dun en komt te vaak terug. Wel best goed gespeeld, en niet alleen door Jean Reno die hier overigens ook prima op zijn plaats is.

Soms sprankelend, soms dwaas, waarbij dit laatste helaas toeneemt naarmate de film vordert.
Nochtans een thema om er iets echt grappig van te maken en in Frankrijk werd de film ook wel goed onthaald, getuige de Césarappreciaties. (Valérie Lemercier won er ééntje en de rest werd er voor genomineerd). 'k Zag evenwel Christian Clavier (in dergelijke rol gegoten) en Jean Reno het sterkst acteren.
Middelmatig, maar verdient niet volledig te worden afgebroken.