Kill Me Again (1989)

Thriller

geregisseerd door John Dahl
met Val Kilmer, Michael Madsen en Joanne Whalley

Jack Andrews is na de dood van zijn vrouw aan lager wal geraakt. Als hij Fay ontmoet voelt hij zich onweerstaanbaar aangetrokken tot deze femme fatale, die een miljoen dollar van de maffia gestolen heeft en nu Jacks hulp inroept om haar dood in scène te zetten. Jack stemt toe, zich niet realiserend dat ze achterna gezeten wordt door de wraakzuchtige maffia en haar moordzuchtige ex-vriendje.

avatar van Goodfella
Nogal lamme roadmovie...

Geinig. Aardige sfeer. Dahl deed dat later beter.

kappeuter (moderator)
Twee Kilmers! Familie/getrouwd ?

avatar van geronimo
Alláááng weer gescheiden.

kappeuter (moderator)
Leuk dat jij dat allemaal weet! )

avatar van Down_By_Law
Verassend sterke detectivefilm, als je het zo kunt noemen tenminste. Als fan van Val Kilmer's werk moest ik deze ook zien. Het is niet zijn beste rol, maar maakt toch enige indruk, vooral in de tweede helft. Ook Joanne Whalley is aardig in haar rol. Toch moet ik het toegeven: Michael Madsen steelt de show als bad guy. Verassende plotwendingen, lekker broeierige sfeer en dus ook sterke acteerprestaties - maar een meesterwerk is het allerminst, mede door het gebrek aan originaliteit. Toch een aanrader, vooral voor Kilmer/Madsen fans! 3.5/5

avatar van boerenpummel
Debuutfilm van Dahl. Net als Red Rock West is dit ook een combinatie van een film-noir en een roadmovie. Verrassend leuk en goed, met op het eind wel een overdaad aan plotwendingen. Van mij mag Dahl weer terug gaan naar zijn roots en meer van dit soort films maken.

avatar van xXSuusXx
kappeuter schreef:
Twee Kilmers! Familie/getrouwd ?

zij al in 1986 weer gescheiden, hebben wel 2 kinderen

solem
Duidelijk te zien dat John Dahl hier nog aan het groeien was in zijn regiseren: luister alleen maar naar de pistoolschoten. Niet zo'n goede poging in het neo-noir genre.
Misschien had Tarantino zijn oog wel op Madsen laten vallen na het zien van deze film, welke met een soortgelijk maar minder martelscene-tje dan in Reservoir Dogs op de proppen komt. De film kwam voor mij als een teleurstelling na eerst de redelijke trailer gezien te hebben. De opbouw was gewoon goed, maar daarna ebt mijn interesse sneller weg dan waarmee het opgewekt was, mede door het onaanzienlijke acteren van Joanna Whalley en nog meer door het daarna slechter wordende script.

vergelijkbare maar voor mij betere films:
Red Rock West (1992)

The Last Seduction (1994)

Beiden van John Dahl's hand en ook in Red Rock West hier weer die witte Cadillac alsmede William Olvis die een goede soundtrack verzorgt.

One False Move 1992

Black Day, Blue Night (1995)

Retroactive (1997)

U Turn

avatar van funnyhow
genoten van deze film ... goede rollen ... madsen rol als bad ass vergelijkbaar zoals in reservoir dogs
kan nie slecht zijn

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Stapelende steekjes.

Regisseur John Dahl laat tijdens zijn regiedebuut al zien dat hij dol is op plottwists, maar waar hij ze later in zijn carrière wat beter zou uitvoeren, vallen hier nog af en toe wat steekjes. Ook stapelen de twists zich tegen het einde teveel op. Toch is Kill Me Again geen slechte film en zorgt het echtpaar Kilmer voor een vermakelijk tijdverdrijf.

Redelijk.

Deze combinatie van een film noir en een zwarte komedie (met een sjofele, welgemeende loser, een psychopaat en een femme fatale), was niet bijzonder origineel, ongeloofwaardig en ie had sexiër gekund. Maar door de toch wel verrassende plotwendingen was het eigenaardige verhaal rond liefde, moord en misleiding, spannend en leuk.