Kill Me Again (1989)

Thriller

geregisseerd door John Dahl
met Val Kilmer, Michael Madsen en Joanne Whalley

Jack Andrews is na de dood van zijn vrouw aan lager wal geraakt. Als hij Fay ontmoet voelt hij zich onweerstaanbaar aangetrokken tot deze femme fatale, die een miljoen dollar van de maffia gestolen heeft en nu Jacks hulp inroept om haar dood in scène te zetten. Jack stemt toe, zich niet realiserend dat ze achterna gezeten wordt door de wraakzuchtige maffia en haar moordzuchtige ex-vriendje.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Stapelende steekjes.

Regisseur John Dahl laat tijdens zijn regiedebuut al zien dat hij dol is op plottwists, maar waar hij ze later in zijn carrière wat beter zou uitvoeren, vallen hier nog af en toe wat steekjes. Ook stapelen de twists zich tegen het einde teveel op. Toch is Kill Me Again geen slechte film en zorgt het echtpaar Kilmer voor een vermakelijk tijdverdrijf.

Redelijk.

Deze combinatie van een film noir en een zwarte komedie (met een sjofele, welgemeende loser, een psychopaat en een femme fatale), was niet bijzonder origineel, ongeloofwaardig en ie had sexiër gekund. Maar door de toch wel verrassende plotwendingen was het eigenaardige verhaal rond liefde, moord en misleiding, spannend en leuk.