Replicant (2001)

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Ringo Lam
met Jean-Claude Van Damme, Michael Rooker en Catherine Dent

Jake Riley werkt aan de "Torch"-zaak, een psychopatische seriemoordenaar die vrouwen en kinderen vermoordt, en ze na afloop in de brand steekt. De moordenaar belt Riley af en toe, en wanneer Riley met pensioen gaat heeft hij niemand meer om mee te "spelen". Riley krijgt een klus aangeboden van de NSA: een replicant (oftewel een kloon) van de moordenaar kan hem helpen om de echte moordenaar te vinden.

Super geacteerd, ongelofelijk hoe goed van damme iemand kan nadoen die niets weet van het leven en alles nog moet leren, echt super 5*

kArIzMa_TuRk
dat eerste stukje met die vrouw, van dat Rooker tegen Van Damme zei van 'Calm the 'fuck down'. hoor Van Damme tegen die vrouw 'Calm the fuck down' haha!
was me eerst niet opgevallen dat het grappig was

avatar van Lavigne
ik vond dat stukje ook kei grappig!! ik vond het een goeie film van vandamme!! beter als double team in ieder geval. er zitten best wat van die grappige stukjes in! goeie film 4 *

Zeer mooie film!!

avatar van Nick Theunis
ik vond het ook een goede film van vandamme, al een paar keer gezien

jack-sparrow
mooie film.
heel goed geacteerd door jc vandamme.
ik geef hem 3.5

100%VANDAMME schreef:

ja ik ben het met je eens van damme acteerd zo goed in deze film mooie actie film weer een dikke 5

avatar van Timecop
Redelijke van damme film, inderdaad kwa van damme normen goed geacteerd. Hoort toch niet bij de top 3 van van damme, maar desondanks een 2,5

De beste film van van Damme.
Ik heet overal Replicant en dat is omdat ik dit zo'n top film vind.
één van de betere films.

Vooral ook omdat de films van Jean gewoonweg niet het budget hebben van de echte grote films.
Daarom ook heb ik zo'n een respect voor deze film.

Het idee is gewoon echt heel erg fet.
Er word goed geacteerd en het is gewoon een echte Van Damme film.
Een ondergewaardeerde acteur.

Ik doe mijn naam eer aan en geef deze film 5 volle sterren

Zeker wel te doen als je een keer ergens laat op de avond niks te doen hebt maar nog niet naar bed wilt.

avatar van U-96
Jean-Claude van Damme, ik ben teleurgesteld in je. Moet ik de volgende morgen om 6:00 op, maar ja... voor een JCvD-film blijf ik natuurlijk nog wel eventjes op. En wat krijg ik? Een belachelijk acterende van Damme in een enorm kinderlijk prutsverhaal wat beter zou passen in een tekenfilm.

Die hoofdpersoon is zo slecht dat hij gewoon leuk is. Het lijkt wel alsof hij 30 sokken in zijn mond heeft. Denkend dat hij James Bond is, waggeld hij door de film heen. Hij probeert het wel, maar ach...

Om nog maar te zwijgen over de vechtscenes. Kinderspel, flut, slecht en bovendien zeer onbevredigend.

Ik hou maar op...

Replicant 0,5*

avatar van U-96
Replicant schreef:
De beste film van van Damme.
Ik heet overal Replicant en dat is omdat ik dit zo'n top film vind.
één van de betere films.

Daarom ook heb ik zo'n een respect voor deze film.

Het idee is gewoon echt heel erg fet.
Er word goed geacteerd en het is gewoon een echte Van Damme film.
Een ondergewaardeerde acteur.

Ik doe mijn naam eer aan en geef deze film 5 volle sterren

Ik begrijp jou echt niet.

avatar van DragQueen
Een goede actiefilm, met goede rollen van van damme en rooker. het verhaal is goed genoeg, en er zijn genoeg ingredienten om de film uit te zitten tot het eind. de vechtscenes maken ook een hoop goed. 3 sterren.

Usual Suspect
Het verhaal is best orgineel maar wel erg ver gezocht en onrealistsisch.
Voor de rest spelen Rooker en Van Damme prima rollen, en zit het met de actie ook goed.

2,5.

Prima film

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Tot nu toe 1 van de betere films van van damme..
Anderhalf uur ging snel voorbij wat een goed teken is..
Zonder een irritatie of slaapverwekkende scenes..
Een film die boven mijn verwachting toch hoger scoord dan ik eerst had gedacht..
Hebben mensen iets tegen van damme ofzo..? hij acteerd hier best redelijk en de film heeft genoeg actie en jaja.. zelfs spanning! om tot het einde te blijven zitten..
Aanteraden voor iedere van damme of actie film liefhebber!.
4,5 sterren.

avatar van N_SANE
Ik heb erg genoten van deze film. Het was 1 van de films van hem die ik vreemd genoeg niet eerder heb gezien.
Goed geacteerd, heerlijke sfeer en een goed verhaal.

Bijzondere film die ondanks een aantal hilarische scenes ('Calm the fuck down!' ook erg rauw overkomt. Het acteerwerk van van Damme is erg goed te noemen, zowel in de vorm van de badguy als in de vorm van de bange, kinderlijke kloon die moeite heeft zijn herinneringen als slechterik te combineren met een eigen identiteit. Michael Rooker was daarnaast in prima vorm.

Ondanks de rare sprongen (het klonen blijft wat vreemd) waren de vragen naar existentie en persoonlijkheid bij de replicant redelijk uitgewerkt en allerbelangrijkste: goed geacteerd. Ik denk dat deze film het in de bioscoop lang zo slecht nog niet gedaan zou hebben.

avatar van Iron Maiden
daar hebben we wat aan!

avatar van niethie
Aardige film, plotje was wel vermakelijk en Rooker deed het zoals altijd leuk maar dat probeersel van Van Damme om te acteren ging hem op zijn zachts gezegt niet goed af.

2,5 sterren

Wat, vond je hem zelfs als The Torch niet sterk?

avatar van Movie Jim
Dit zal heel ongeloofwaardig overkomen als ik dit bericht ga schrijven maar ik vond het op een komedie-film lijken en weten jullie waarom. Omdat Jean-Claude van Damme zo aan het kwakkelen was om te gaan praten en de toon was grappig hoe hij dingen zij. Maar ja eind al goed. En dat was ook de reden waarom ik er zn hoog cijfer voor geef 5,0. De meeste van Damme films die ik goed vond verdienen meestal altijd een 4,5 bij mij. Maar deze moet hoger beoordeeld worden door mij. De ontwikkeling in deze film is ook erg mooi actie en de komedie geef ik persoonlijk alleen aan mij door. Omdat ik dat zo zie. Nee maar ik geef eens een voorbeeld Michael Rooker zegt een ding en hij praat dan direct na ja dat is toch om te lachen al die toon al van hem maakt me aan het lachen van van Damme. Maar dat allemaal omdat hij een Replicant is.

avatar van Filmkonyn
Van Damme zuigt... Rooker is echt zwaar irritant, mega aan het "over acting"... uiteindelijk tegen beter weten in toch gekeken, maar het is echt bagger... Meeste van Damme mfilms stellen niet veel voor, maar dit was toch echt 1 van de slechtere.

1* voor de moeite

avatar van 606
Niet al te best maar daar buiten wel vermakelijk.
Acteren was toch redelijk.

3 sterren

vermakelijke film als ik kon gaf ik een 10,0 maar omdat het hoogste cijfer maar een 5 kan zijn geeft ik een 5,0

U-96 schreef:

Ik hou maar op...

Replicant 0,5*

ik begrijp jou niet , dit is 1 van de beste JCVD films en je breekt hem af

Doorsnee Van Damme film die het moet hebben van de actie.
Maar ik heb me in deze anderhalf uur durende film wel kunnen vermaken, er zijn slechtere filmen met Van Damme in de hoofdrol.
Leuk aan deze film is dat Michael Rooker een groot aandeel heeft, en niet zoals gewoonlijk een bijrolletje.

avatar van boemboem27
behoorlijk goed verhaal en dan actie veel actie.
zeker een van de betere van Jean-Claude van Damme.
zat zelfs te twijfelen tussen een 3 of 4 sterren.
echte aanrader,ook Michael Rooker speelde erg goed..

avatar van patrick17
Net zoals Double Impact een dubbelrol voor Jean Claude van Damme.
Geen verkeerde film al is hij iets minder dan eerste genoemde.
De kloon van Damme speelt een meer dan prima rol.
De badguy is eigenlijk irritant maar heeft natuurlijk ook wel weer wat.
De laatste scene is met een dikke knipoog en dat valt zeker te waarderen.

3.0 *

avatar van StevenMighty
Altijd heel leuk een Van Damme film waarin hij een dubbele rol speelt. Vooral de scenes waarin hij met zichzelf oog in oog staat vind ik altijd gaaf en zijn in deze ook weer zeer goed gebracht.

De 2 personages die hij vertolkt zijn erg verschillend. De ene is een wrede seriemoordenaar, de ander een kloon daarvan, maar met een heel ander karakter en die nog niets van het leven weet.
Dat leid vaak tot zielige situaties door hoe er met hem omgegaan wordt omdat hij maar een kloon en wegwerpbaar is.

Het verhaal was goed en origineel bedacht, een beetje futuristisch maar tegelijk toch in deze tijd.
Over de andere acteurs was ik ook tevreden.

Heb me dus weer prima vermaakt met deze JCVD film.

4 sterren