The Last of the Mohicans (1920)

Avontuur / Drama

geregisseerd door Clarence Brown en Maurice Tourneur
met Wallace Beery, Barbara Bedford en Alan Roscoe

De vader van Alice en Cora Munro is een Britse officier en is verwikkeld in de Zevenjarige Oorlog. Alice en Cora gaan op zoek naar hun vader, maar worden al snel belaagd door Franse soldaten en hun bondgenoten, de Huron indianen onder leiding van de bloeddorstige Magua. Chingachgook en zijn zoon Uncas, de laatste telg van de stam der Mohicanen, schieten samen met hun blanke bondgenoot Hawkeye de vrouwen te hulp.

avatar van Querelle
Film met een ijzeren spanningsboog. Na de korte introductie begint de actie en stopt niet meer tot het einde van de film. Ik heb het boek niet gelezen, maar ik vermoed dat er een hoop weg gelaten is. Maar dat komt de film zeker ten goede.
De aanval op het fort is overweldigend en bruut in beeld gebracht.