Replicant (2001)

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Ringo Lam
met Jean-Claude Van Damme, Michael Rooker en Catherine Dent

Jake Riley werkt aan de "Torch"-zaak, een psychopatische seriemoordenaar die vrouwen en kinderen vermoordt, en ze na afloop in de brand steekt. De moordenaar belt Riley af en toe, en wanneer Riley met pensioen gaat heeft hij niemand meer om mee te "spelen". Riley krijgt een klus aangeboden van de NSA: een replicant (oftewel een kloon) van de moordenaar kan hem helpen om de echte moordenaar te vinden.

Dit is echt een TOP film. maar ja dat zijn ALLE films van jean-claude

Linda
Dit is echt een TOP film. maar ja dat zijn ALLE films van jean-claude

eindelijk iemand die mij begrijpt
alhoewel ik het er niet mee eens ben dat alle van damme films leuk zijn , er zitten er heus een paar bij die ik vind tegenvallen.

linda jij snapt het, er zijn misschien wel films van vandamme die minder zijn dat geef ik toe. maar deze film was echt super.

Linda
vond hem inderdaad ook erg vermakelijk.

Ik was in het begin een beetje huiverig met een dubbel rol van onze zuider-buurman. Je moet elke rol kritisch bekijken. En wat nou als allebei de rollen prut waren geweest?? 2x een halve ster? Dan had hij nog één hele ster gehad hebben en dat zou niet eerlijk zijn tegenover de andere films. Maar gelukkig viel het allemaal best mee. In de bad-gay rol overtrof hij zichzelf (1½ ster) en in de rol van replicant speelde hij gewoon zichzelf (1 ster). Totaal 2½ ster, want hij is het kijken best wel waard.

damon
zeer goed geslaagde film. van Damme laat weer eens zien dat ie nog niet versleten is!

Inderdaad! Ik heb hem gister nogmaals gekeken en ik moet zeggen dat het een vermakelijke film is. Hij is beter dan Knock Off en Double Team.
Daarom => 2 en 1/2 ster

avatar van moviefreak#1
[quote]Goezzzz schreef:
In de bad-gay rol overtrof hij zichzelf [quote]

saai, slechte en weinige actie, verhaal niet bijzonder en double team is veel beter.

dit is niks, mijn score: 0,5*

Diesel
my score, waarom stem je dan niet?

Je geeft de hele tijd wel een cijfer maar je stemt niet.

Why o why?

avatar van moviefreak#1
Diesel schreef:

my score, waarom stem je dan niet?

Je geeft de hele tijd wel een cijfer maar je stemt niet.

Why o why?

Als iedereen die hier zou komen op alle films zou stemmen die die persoon gezien heeft zouden we heel dik over de 3 miljoen stemmen zitten en dan krijg je een soort van IMDB , ik breng juist hier mijn stemmen uit en niet op IMDB omdat mijn stemmen hier nog wel eens een verschil kunnen maken, ik denk dat dat het juist leuk maakt

moviefreak#1 schreef:

Hmm, zit wat in.

Ik stem sowieso bijna nooit op imdb, het haalt idd niets uit.

avatar van amco
ik snap niet dat jullie deze film goed kunnen vinden, deze film is gewoon met 1 woord "slecht". Voor mij is dit de slechste van jean claude.

amco schreef:

2,47 sterretjes is niet bepaald goed.

donnie B.
2,47 sterren????? wie verzint dit?? deze film hoort zeker in het rijtje "top10 slechtste films met VD allertijden"thuis! de laatste jaren is hij echt maar een beetje aan het aankloten. Jammer, mocht zijn films voorheen meestal wel.
als hij zn carriere een herstart wil geven, dan zou hij eens een bijrol in een wat grotere film moeten nemen als de 'badguy', ik denk dat dat wel eens positief uit zou kunnen vallen voor hem.

donnie B. schreef:

2,47 sterren????? wie verzint dit??
Dat is gewoon het gemiddelde aap.

Diesel schreef:
Dat is gewoon het gemiddelde aap.
ik bedoelde het natuurlijk als een uitdrukking, dit moet je niet letterlijk lezen. het gemiddelde is gewoon te hoog

Bij onverhoopte herziening (ik kijk dit soort films vaak maar 1 maal) toch nog best een goede B-film! 2.5 sterren.

donnie B.
kom op, ik ben zelf meestal al heel positief wat betreft B-films, wil ze ook een kans geven, maar deze is toch echt niks. Ken betere B-films, OOK met van Damme...

Hey allemaal.
ik vondt het best een goeie film.
hij is ook zo lief als kloon in de film replicant.
Zelf vindt ik universal soldier een hele mooie en goeie film van hem.( Hij ziet er daar ook zooo lekker uit ) universal soldier the return vond ik een beetje tegen vallen.maar alle films waar jean-claude van damme in voor komt zijn voor mij de beste en leukste films om naar te kijken.

nog even een vraagje aan jullie :

ik wil graag alle films van jean-claude van damme hebben maar ze zijn niet zo makkelijk te krijgen.
weten jullie hoe ik aan zijn films kan komen maakt niet uit welke.

-xxx- grote jean-claude van damme fan.

donnie B.
de meeste zullen wel gewoon te bestellen zijn bij FRS...

het lijk me vreemd een dubbel gangen te hebben
en een mooie film is dit

avatar van Quentin
Mooi videovoer dit, weer eens een lekkere film van Van Damme, 2,5 *

avatar van Captain Pervert
Ja ach, ik vermaak me altijd prima bij VanDamme films, je moet er ook niet teveel van verwachten. Ik vind zijn films van 10 jaar geleden erg aardig en spannend en spectaculair, maar de laatste jaren kan hij me niet meer boeien.

"Replicant" vond ik niet een hoogstandje maar wel erg leuk om te zien hoe VanDamme een keer een heel ander soort personage neerzet dan de "ik vecht liever niet, dat is tegen mijn principes, maar jullie dwingen me ertoe, dus breek ik al jullie botten" figuren die hij doorgaans speelt.

Ik was hem al bijna weer vergeten maar er is kennelijk nog hoop. Deze film is best spannend en leuk tijdverdrijf, verdient wel 2.5 sterren.

Trouwens, ik wacht nog altijd op een film met Jean Claude van Damme en Steven Seagal in de hoofdrol. Wat een badassmovie wordt dat!

djelle
Deze heeft wel een leuk verhaaltje, en een redelijke uitwerking, ondermeer door de creativiteit van Ringo Lam. Toch is dit zeker niet altijd een genietbare en onderhoudende actieprent. 2

avatar van diamond123
Leuke film, met soms onverwacht droge humor en niet te lang uitgesponnen achtervolgingen etc. Want pfffff een half uur lang naar piepende auto's kijken is toch zo irri.

grat
een van damme film altijt leuk om naar te kijken prima acteur 3,5

Super film heb echt genoten en ook gelijk gekocht

avatar van YuLaw16
Een van de betere Van Damme films. Overigens is het grappig te melden, dat dit zijn derde film is, waar hij een dubbel rol speelt. Hier hoi 8-). 3/5

avatar van argus
Een alleszins redelijke film met Jean-Claude Van Damme in een geinige dubbelrol. Naarmate de film voortduurt wordt hij beter. Het bezoekje van de replicant aan het hoertje was misschien wel voorspelbaar, maar ik vond het toch weer erg grappig. De mallotig inhumane rechercheur Jake Riley (Michael Rooker), die gelukkig een paar keer vierkant op z'n kloten krijgt is uitstekend gecast voor zijn rol. De meest memorabele en lachwekkendste vechtscenes van 'The Torch' (alias Edward Garrotte alias Luc Savard) is naar het einde toe in de gang van het verpleeghuis waar hij zich een wegbaant om te vluchten voor Jake Riley en later de replicant. Hoe vaak heb ik mij niet ingedacht om op die manier zo'n slaapverwekkend tering verpleeghuis te verlaten! Deze film was een aardige opsteker voor een verder wat mij betreft saai verlopen zondag. Ik vond hem wat beter dan 'Wake of Death' die ik recentelijk nog heb gezien. Hier kwam de humor nog bij, en dat ontbrak een beetje in die film. Waardering zweeft ergens tussen de 3½ en 4. Maar laten we het voorlopig even houden op 3½*.