Mean Girls (2004)

3,20

Verenigde Staten / Canada

geregisseerd door Mark Waters
met Lindsay Lohan, Rachel McAdams en Tina Fey

Cady Heron wordt opgenomen bij de populairste meiden, de Plastics, van haar nieuwe school waar ze, na haar hele leven in Afrika te hebben gewoond, naar toe gaat. Totdat ze verliefd wordt op het ex-vriendje van de leidster van het groepje, Regina George. Regina papt het, terwijl ze zegt een goed woordje te doen voor Cady, weer aan met Aaron en kust hem voor haar ogen. Dan besluit Cady samen met outlaw Janis en homo Damian Regina het leven zuur te maken.

491 BERICHTEN 36 MENINGEN
geplaatst: 12 september 2004, 15:51 uur [permalink]
ik vond hem niet zo geweldig als dat iedereen zei dat de film zou zijn... ik geef mean girls een 2.5

geplaatst: 15 september 2004, 01:48 uur [permalink]
Moviestar schreef:

Wel leuk maar niets bijzonders 3*

geplaatst: 17 september 2004, 23:21 uur [permalink]
Wederom een zeer respectabele tienerfilm. Een standaard verhaal net even ietwat orgineler maar vooral feller verteld. Het levert in iedergeval lekker bitchy en vermakelijke scenes op. Helaas verzand Mean Girls richting het eind toch weer in het obligatoire clichematige moraal en het daarbij horende al even onorginele einde. Dat is jammer.

***

geplaatst: 22 september 2004, 18:14 uur [permalink]
2,5 ster

Leuke film maar kijkt niet zo lekker weg...

avatar van chiquita
geplaatst: 3 oktober 2004, 23:12 uur [permalink]
Ik heb me niet echt weten te vermaken tijdens deze film.

geplaatst: 5 oktober 2004, 02:40 uur [permalink]
Ik vond haar zonder make-up veel mooier

geplaatst: 5 oktober 2004, 10:46 uur [permalink]
Class86 schreef:

Wel aardig, geen orgineel verhaal, maar wel orgineel uitgevoerd. 3,5 *

ik maak er *** van

michelletjuhh
geplaatst: 5 oktober 2004, 19:21 uur [permalink]
een ** 5 **
omdat het een super leuke film is!!
heel leuk verwerkt met het echte leven: popu groepjes en de *down* groepjes!
goede acteurs, leuke liedjes, leuk verhaal, ..
alles wat een goede film nodig heeft!

**+- i want to be a plastick!! -+**

geplaatst: 8 oktober 2004, 22:33 uur [permalink]
die high school films zijn altijd wel leuk om te kijken. vond deze ook weer leuk. 3.5*

geplaatst: 26 oktober 2004, 08:04 uur [permalink]
toch wel grappig om op deze site een heel ander publiek aan te treffen bij bepaalde films.

op zich aardige film, niets bijzonders, gewoon lekker hersenloos wegkijken...2.5

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
geplaatst: 30 oktober 2004, 17:20 uur [permalink]
Verwachte een flauwe komedie, maar ik moet bekennen dat Mean Girls toch meer niveau heeft dan ik in eerste instantie had gedacht. De humor is hier en daar best aardig en ook de drama- scènes werken soms best prima. Ook Lohan wist me te verrassen met een alleraardigst stukje acteerwerk. Desondanks is de humor hier en daar te flauw en voorspelbaar, is niets om echt van de daken te schreeuwen en is het einde waarbij je redelijk makkelijk jeuk kan krijgen op niet zulke fijne plekken toch jammer. Al met al geen hoogstaand werkje, maar het viel me toch niet tegen.

Een zesje.

avatar van Paco Delavega
geplaatst: 31 oktober 2004, 03:00 uur [permalink]
Wat zijn Lacey Chabert trouwens groot geworden sinds Party of Five

avatar van Esteban

geplaatst: 1 november 2004, 17:44 uur [permalink]
Kritieken die vermelden dat deze tevenfilm met momenten verfrissend uit de hoek komt, vertellen geen onzin. De nadruk ligt echter op 'met momenten'. Mean Girls ontbreekt evenwicht wat de humor betreft. Soms stijlvol bitchy, dan weer smakeloos plat en dat allemaal overschaduwt door een hoop losse flodders (die jungle school vergelijkingen). Lindsay Lohan is bovendien het levende bewijs dat het bemachtigen van de hoofdrol in een komedie niet garant staat voor komisch talent. Het klinkt totaal vernietigend, maar uiteindelijk moet ik concluderen dat deze meidenprent toch nog genoeg in huis heeft om vermakelijk te blijven.

Mean Girls **1/2

geplaatst: 4 november 2004, 14:34 uur [permalink]
lohan is niet echt de actrice om komische films te maken, maar ik vond het wel een leuke film.
wat ik helemaal raar vond is dat Rachel McAddams ( die ene die de baas van de plastics speelt) heel oud is..nou niet super oud maar ze is al bijna 30 en ze speelt een 16/17 jarig meisje
hoop maar dat ik er ook nog zo jong uitzie als ik 30 ben.

avatar van wackyboy
geplaatst: 4 november 2004, 16:47 uur [permalink]
Er zitten een aantal goede grappen in de film, thanx to Tina Faye, dat maakt de film wel aardig te pruimen. Vooral de opmerking over homosexuals door de "homeschooled" kinderen in het begin kwarm erg grappig uit de hoek. Verder is het toch wel erg een film voor onder de 20.

avatar van Idol
geplaatst: 5 november 2004, 19:03 uur [permalink]
ik vond het een beetje tegenvallen

het verhaal werd me soms iets te onduidelijk

avatar van HiLL
geplaatst: 9 november 2004, 16:33 uur [permalink]
Wat is Lindsay toch verdomde lekker...maar wat een slechte film zeg..bah! Voor meiden zelfs te dom denk ik. Geen humor, te cliche en blehhh een 2

avatar van Hanne
geplaatst: 14 november 2004, 10:59 uur [permalink]
Ik vond hem niet zo boeiend. Ik hoorde van veel mensen dat hij heel lek was maar het viel me tegen.

geplaatst: 15 november 2004, 18:59 uur [permalink]
Hallo iedereen,
Ik heb een vraag....Kan iemand samenvatting schrijven ??

avatar van Safri
geplaatst: 19 november 2004, 00:50 uur [permalink]
nee, daar zijn we te dom voor

geplaatst: 22 november 2004, 13:24 uur [permalink]
mr_style schreef:

Hallo iedereen,
Ik heb een vraag....Kan iemand samenvatting schrijven ??
Kan aan mij liggen... maar die staat toch hier bovenaan??

avatar van feanaro surion
geplaatst: 25 november 2004, 08:08 uur [permalink]
Gisteren gezien(via mijn zusje) en het is nog erger dan ik dacht, met het idee had nog wel iets leuks gedaan kunnen worden, en de soort van intervieuws waarin iedereen iets zei over een bepaalde persoon waren nog wel leuk. Maar heb nooit echt hard gelachen, dus zeker niet geslaagd. 2.5 ster.

Bij de making off moest ik dan wel weer hard lachen, toen 1 van de hoofdpersonen vond dat er ook heel intelligente humor in de film zat.

geplaatst: 25 november 2004, 08:50 uur [permalink]
geweldige film

geplaatst: 24 december 2004, 12:30 uur [permalink]
Echt leuke film, vooral de scénes met de bus zijn echt lachuh...Girl World kicks ass, voor mij ook even nieuw hoe meisjes het leven, school en jongens zien.

geplaatst: 27 december 2004, 18:48 uur [permalink]
Erg leuke komedie, echt paar keer gelachen en de film zit ontzettend leuk in elkaar, die bus is idd erg grappig en er wordt echt neergezet hoe het er in het echt op scholen aan toegaat, dat komt misschien in het echt niet zo duidelijk over maar het gaat wel zo.
Erg leuk gespeeld en goeie casting, gewoon leuk, na Freaky Friday dacht ik voorlopig niet meer zo'n leuke en vermakelijke film te zien, ik had het mis. 4 sterren !

geplaatst: 31 december 2004, 11:34 uur [permalink]
Erg vermakelijk en origineel. De vergelijkingen met de Jungle en de school zijn erg grappig en de manier van problemen oplossen ook. Girl World was even nieuw voor mij en vraag me af of het niet wat overdreven is. Het laatste half uur is een aparte wending, nadat je het eerste uur dacht dat het wel zo´n beetje afgelopen was met het verhaal. Erg origneel kan ik blijven herhalen...

Een 4

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
geplaatst: 3 januari 2005, 11:55 uur [permalink]
Ik heb hem vorig weekend ook bekeken en hij is echt goed meegevallen. Ik heb heel de film genoten en dat is zeker een pluspunt voor een film. Leuke humor zoals de bus, vergelijking met de jungle, de borsten die het weer kunnen voorspellen... 3,5 sterren waard.

geplaatst: 6 januari 2005, 19:22 uur [permalink]
Leuke film. Grappige dialogen en leuke situaties. De personages worden met sarcasme gebracht, wat het geheel een stuk makkelijker kijkbaar maakt. De situatie is nu eenmaal erg zwart-wit, maar door de sarcastische manier van presenteren werd het allemaal erg grappig. Een van de weinige komedies waar ik vaak hardop heb moeten lachen.

Helaas gooide de vreselijk stomme plotwending na een uur roet in het eten, waardoor ik met een naar gevoel bleef zitten kijken. Ook werd het moraaltje er weer onnodig dik bovenop gelegd. Hadden ze deze twee dingen beter gedaan, dan had Mean Girls zeker meer gekregen dan de standaard film.

geplaatst: 10 januari 2005, 13:17 uur [permalink]
leuke film als je een domme film wil zien

geplaatst: 15 januari 2005, 16:13 uur [permalink]
leuke film, vooral dat met die bus was wel lachen... 3,5 *