Mean Girls (2004)

3,20

Verenigde Staten / Canada

geregisseerd door Mark Waters
met Lindsay Lohan, Rachel McAdams en Tina Fey

Cady Heron wordt opgenomen bij de populairste meiden, de Plastics, van haar nieuwe school waar ze, na haar hele leven in Afrika te hebben gewoond, naar toe gaat. Totdat ze verliefd wordt op het ex-vriendje van de leidster van het groepje, Regina George. Regina papt het, terwijl ze zegt een goed woordje te doen voor Cady, weer aan met Aaron en kust hem voor haar ogen. Dan besluit Cady samen met outlaw Janis en homo Damian Regina het leven zuur te maken.

489 BERICHTEN 35 MENINGEN
geplaatst: 3 mei 2011, 16:56 uur [permalink]
Een 'redelijke' film,
het verhaal is redelijk, het acteerwerk is redelijk.
Alleen voor Neil Flynn (the janitor) geef ik het wel een extra 0,5.

Een 3,0 dus 😄

Leon17
geplaatst: 8 juni 2011, 22:34 uur [permalink]
Blijf altijd met plezier kijken naar deze film, never gets old to me! Het is gewoon een leuke film met ´leuk´ acteerwerk tegen het einde aan word de film toch wel heel clichè.

geplaatst: 1 juli 2011, 13:07 uur [permalink]
YAAAH! Ik hou gewoon zoveel van deze film. Geen idee waarom, hij is ook niet zo goed. Maar ik wordt altijd zo vrolijk van Neil Flynn. Haha. Die gekke concierge.

avatar van Liloow100
geplaatst: 9 juli 2011, 20:22 uur [permalink]
Ik heb deze film al meer dan 3 keer gezien,
Leuk acteerwerk, origineel verhaal, leuke lachmomenten en superleuke typjes!
Een heel goede "feeling good movie"

avatar van Vinokourov
geplaatst: 17 augustus 2011, 23:07 uur [permalink]
Ik haat het wanneer films slap en geheel volgens de sociaal gewenste regeltjes eindigen. Het moralistische druipt er bij Mean Girls vanaf, maar een andere leuke oplossing van dit tienergeneuzel kan ik ook niet bedenken. Dit is gewoonweg matigheid troef met een enkele leuke grap en voor de rest een flinke portie ergernis.

avatar van blauwe pikachu
geplaatst: 24 augustus 2011, 17:19 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
If you're from Africa, why are you white? 🙄

Leuke film die me bij iedere kijkbeurt wel vrolijk weet te maken.
Natuurlijk is ie voorspelbaar, maar zo zijn de meeste films van dit genre en het stoort me totaal niet.

Het begint leuk met de introductie van de doorsnee Amerikaanse high school met zijn bende weirdo's, coolerds.. en op kop de plastics. Hij is heel overdreven, met een duidelijk satirisch knipoogje naar de 'standensamenleving' in de high school.
Regina wordt uitstekend vertolkt door Rachel McAdams, en ik hou van Amanda Seyfried in deze film. Hoe ze de domme plastic speelt 😂 De fiilm zit ook nog eens vol met oneliners en memorabele quotes, met als hoogtepunt voor mij toch de scheldtirade van Janis Eenmaal wanneer Regina wordt omver gereden gaat het een beetje bergaf, maar het was een leuke en onverwachte wending.

De poging om de plastics te 'saboteren' is best leuk uitgewerkt. Het liefdesverhaal erin is jammer genoeg erg standaard en het einde zorgt voor een serieuze tegenvaller wanneer Cady een morele les geeft. Zorgt toch enige ergernis.
De film zit vol typetjes, maar dat maakt het geheel des te satirischer. Al moet ik toch zeggen dat Damian soms te gay is, nuja.

Mooie rol ook van Lindsay Lohan. Het is niet simpel om eerst 'de brave' te spelen, dan 'de bitch' zonder je sympathie te verliezen en daar is ze goed in geslaagd.
Het is jammer dat ze (in deze situatie toch), geen rol als Cady meer kan spelen zonder haar geloofwaardigheid te verliezen. En ze was een frisse verschijning. Hopelijk komt ze er bovenop, want ik zag haar graag bezig.

avatar van bozzy
geplaatst: 17 september 2011, 21:45 uur [permalink]
persoonlijkvind ik dit de beste film van Lindsay Lohan.
Leuk verhaal gewoon.

avatar van mamagisella
geplaatst: 31 oktober 2011, 21:12 uur [permalink]
hij blijft leuk,heel kinderachtig maybe maar dit is echt zo'n film om op een zaterdagavond te kijken heerlijk gewoon!Goed gespeeld ook door de meiden en wat is amanda seyfried ontzettend grappig dom in deze film

avatar van xMilennx
geplaatst: 26 november 2011, 17:21 uur [permalink]
Dit is natuurlijk een typische tienerfilm, maar als we er dan toch eentje zien: deze is veruit één van de beteren.

Wat mij soms ergert aan tienermovies, is dat ze totaal geen diepgang hebben. Maar in deze film zit toch nog wel iets van waarde.
Verder is de casting ook goed, dat kan toch veel doen.
En tegelijk is hij ook nog eens grappiger dan de het gemiddelde uit dit genre, daarom een mooie score van 3,5*.

geplaatst: 9 februari 2012, 08:37 uur [permalink]
Heel aardige high school-comedy, een van de betere in dit genre dankzij het leuke verhaal en het alleszins redelijke acteerwerk. Verreweg de beste rol van Lindsay Lohan tot nog toe en ook "The Plastics" zijn best leuk bezig. Een beetje jammer dat Tina Fey maar een bescheiden rol heeft. Op haar komisch talent kun je volgens mij met gemak een hele film bouwen.

disneystore
geplaatst: 7 april 2012, 05:10 uur [permalink]
Heb vandaag Mean Girls 2 gezien en had van deze eens een stukje gezien op VT4 vroeger. Dus besloten om deze ook maar eens te kijken. Wat een meevaller. Zo'n typisch high school sfeertje, de acteerprestaties zijn niet al te slecht voor een ''tienerfilm'' en gewoon leuke grappen en een leuk verhaal. Heb echt wel hard gelachen soms, alleen die kleffe speech irriteerde me, had liever zo'n wreed of verdrietig einde gehad. Maarja, dat moet je erbij nemen.

avatar van Ajax&Litmanen1
geplaatst: 6 mei 2012, 20:17 uur [permalink]
Ajax&Litmanen1 schreef:
Lekkere wegkijker met een lekkere Lindsay. De film wilt nergens in uitblinken, wilt gewoon vermakelijk zijn zoals veel highschoolfilms willen zijn en dat lukt best. Voorspelbaar verhaal dat te verwaarlozen valt maar de prettige uitwerking en de prima rol van Lohan maken er voor mij een leuke wegkijker van. Ik heb een zwak voor dat meisje, vind het erg jammer dat ze een tijd terug zo is weggezakt op prive en filmgebied.

Anyway, 3,5* voor MG.

Dit tikte ik jaren terug over de film. Dit weekend de film eens herkeken en ik blijf bij deze mening. Erg vermakelijke high school komedie met een enorm sexy Lindsay Lohan. Ze is echt leuk in de film zeg. Wel jammer dat het einde werkelijk mierzoet is, maar ik kan er wel mee leven.

3,5* blijven staan.

avatar van sonyjh
geplaatst: 28 augustus 2012, 09:34 uur [permalink]
Vond dit echt een goed filmpje in zijn genre

geplaatst: 7 november 2012, 19:25 uur [permalink]
Gelachen om deze film.
Dit is volgens mij echt Tina Fey humor.

Kan nog steeds van deze film genieten
Wat was Lindsay mooi

avatar van gillie24
geplaatst: 8 december 2012, 10:11 uur [permalink]
Na 8 jaar weer eens gezien en nog steeds een zeer vermakelijke satire op het Amerikaanse High school-leven. Natuurlijk heel dik aangezet, maar het stoort nergens. If anything, het wordt er alleen maar beter en leuker op.
Het blijft toch eeuwig zonde dat Lindsay Lohan zo'n puinhoop van haar leven heeft gemaakt, want ze had een hele grote kunnen worden. Acteren kan ze echt en ze was beeldschoon. Zoals Jari hierboven ook al zei: Ik had vroeger echt een zwak voor Lindsay. Eeuwig zonde dat ze nu het nieuws alleen haalt als er drank, drugs, rechtbank, auto in de prak mee gemoeid is.
Twee van de plastics (Rachel McAdams en Amanda Seyfried) zijn wél Hollywood-sterren geworden. In de goede zin van het woord dan en acteren hier zeer verdienstelijk.

Wie van vrouwelijk schoon houdt, komt zeer aan zijn of haar trekken.

Mean Girls is en blijft de beste film in zijn/haar genre.

geplaatst: 24 december 2012, 19:55 uur [permalink]
Toen Lindsey Lohan nog leuk was. Leuke , echte chickflick.

disneystore
geplaatst: 24 december 2012, 20:15 uur [permalink]
Waarom is ze nu niet meer leuk dan?

avatar van TomPSV
geplaatst: 9 januari 2013, 22:38 uur [permalink]
Ik zag hem vanavond op tv langskomen. Normaal niet echt mijn soort film, maar het was nog best vermakelijk en daarom bleef ik hangen. Mooie meiden, af en toe leuke humor en het verhaal ging ook wel. Het is natuurlijk wel jammer dat dit soort films altijd zo zoet en clichématig moeten eindigen.

Toch heb ik me wel vermaakt en dat is natuurlijk het belangrijkste. Daarom ook een kleine voldoende.

avatar van Ayres
geplaatst: 10 januari 2013, 22:15 uur [permalink]
Ik dacht alleen maar: Hoera, scrubs!
Nee, dat is niet waar, maar de film zelf is niet echt mijn ding. Ik vond de grappen niet altijd even leuk en de film zelf is niet van een al te hoog niveau. Wat niet erg is, maar ik vond de film gewoon niet zo leuk.

avatar van dualcia
geplaatst: 20 januari 2013, 12:02 uur [permalink]
Boo, you whore.

Ik heb de film al tig keer gezien, maar hier blijkbaar nog geen stem uitgebracht 🙂

Het wordt gewoon een *4 voor mij!
Ik vermaak me nog steeds ultiem tijdens deze film en deze film is voor meisjes uit mijn leeftijdscategorie toch echt dé tiener-meisjesfilm en Lindsay Lohan was toentertijd dé it-girl met films als Freaky Friday, Mean Girls en Confessions of a Teenage Drama Queen. De populairste films op verjaardagsfeestjes met een groepje vriendinnen, zakken chips en glaasjes cola 🙂

In het genre klopt deze film gewoon helemaal.
En ik ben echt gek op de dialogen met Karen (Amanda Seyfried) 😅

geplaatst: 5 april 2013, 18:13 uur [permalink]
Matige film. De eerste helft van de film is erg goed, maar het laatste gedeelte is niet best. Erg moralistisch en dat past totaal niet in dit genre. Gewoon luchtig en gemeen houden !

avatar van Boenga
geplaatst: 16 juni 2013, 16:30 uur [permalink]
Vinokourov schreef:
Dit is gewoonweg matigheid troef met een enkele leuke grap

Perfect verwoord.

avatar van Spetie
Spetie (moderator)
geplaatst: 6 oktober 2013, 11:10 uur [permalink]
Best een aardig leuke komedie, die vooral een goede eerste helft kent. De tweede helft is nogal voorspelbaar en bevat nogal wat clichés, maar gelukkig is het niet te storend.

Lindsey Lohan doet het opvallend goed en ook de rest van de cast doet het verder prima. Het helpt ook goed mee, dat er een aantal leuke bijrollen in zitten, waarvan die van de schooldirecteur en de homo-vriend wel de grappigste en meest geslaagde zijn. Daarnaast worden de grappen nooit te puberaal en platvloers, waardoor Mean Girls ook voor andere mensen dan de doelgroep, leuk kan zijn.

Veel beter dan verwacht dus. De eerste helft is echt opvallend goed. Jammer dat men het niet kan laten, om richting het einde de diverse moraaltjes de revue te laten passeren, anders had de score misschien zelfs nog iets hoger geweest.

Dick2008
geplaatst: 21 november 2013, 09:25 uur [permalink]
Bericht van 28 mei 2010:
Dick2008 schreef:
Die Lindsay Lohan ziet er wel lief uit daar niet van maar dat je daarmee rijk en beroemd kunt worden? (Blijkbaar wel)

Niet veel aan deze film. Echt een meiden filmpje. (Dat is Material Girls ook, maar die vind ik leuk, gek hoor, begrijp er niks meer van) 2.0

Ik ben nu een aantal films met Lohan weer langs gelopen, en daarin laat ze zien dat ze ook wel degelijk behoorlijk goed kan acteren. In ieder geval beter dan andere soortgelijke hedendaagse actrices. Leuk en knap eruitzien en ook nog goed spelen kan dus best wel samen, maar dat zijn er dus maar weinig. Want ben met de zussen Duff ook nog niet veel verder gekomen dan Material Girls.

Deze film valt bij herkijken echt wel zwaar tegen. Grootste probleem met deze film is dat er niet veel gebeurt, anders dan meiden die elkaar dwarszitten. Ik vind de film maar moeilijk doorheen te komen. Wat een geklets ook. Confessions of a teenage dramaqueen is veel leuker, wat vooral komt, omdat daar veel meer echt grappige dingen te zien zijn. De hele film is gebaseerd op "drama" wat ze dan komisch proberen neer te zetten. Maar dit is wat mij betreft niet goed gelukt. Er kon bij mij in ieder geval geen lachje vanaf.
Lohan doet het redelijk maar het verhaal werkt tegen. De rest van de cast kan de film ook niet echt boeiend maken. Jonathan Bennett bijvoorbeeld is ook veel leuker in die Van Wilder-film. 1.0

avatar van Shinobi
geplaatst: 1 mei 2014, 20:31 uur [permalink]
"Stop trying to make fetch happen!"

Gisteren was het tien jaar geleden dat deze film is uitgekomen, dus in het kader daarvan maar eens gekeken. Naast het feit dat ik 'm nog nooit had gezien, maar wat een deceptie is dit geworden.

Het dunne verhaaltje rammelt aan alle kanten met loze motieven van zowat elk personage. Ik moet zeggen dat het op zich wel oké begint, maar het geheel vervalt al gauw in een hoop clichés en voorspelbaarheid. Hierbij wordt het gewoonweg nergens grappig en werken enkele running gags niet; wat een pijnlijke vertoning.

Voor een film met de titel 'Mean Girls' komen 'The Plastics' nog geen eens zo gemeen over. Eigenlijk blijft het veelal bij nutteloos gekibbel waarbij de snedigheid volledig ontbreekt, alleen het personage van Rachel McAdams had soms wat leuke opmerkingen. Het is dat de dames er zo leuk uitzien, want het acteerwerk is nou niet iets om over naar huis te schrijven.

En dan heb ik het nog geen eens gehad over het moralistische einde. De tweede helft voelde al aan als een sleur, maar dit is werkelijk kansloos. De manier waarop elk personage zich verder 'ontwikkelt' is dan ook lachwekkend slecht te noemen.

Al met al waardeloos. Waarschijnlijk zou ik het tien jaar geleden wel leuk gevonden hebben, maar deze film is hedendaags te achterhaald om de tand des tijds doorstaan te hebben. Overigens was het een lichtpuntje om Lindsay Lohan in betere tijden te zien.

1,0 Sterren.

avatar van Lord Flashheart
geplaatst: 14 juli 2014, 18:27 uur [permalink]
Van een film met zo'n plot en titel mag je natuurlijk geen diepgaand filosofisch drama verwachten. Oppervlakkige clichés voeren de boventoon in deze parodie op het high school wereldje. Dit keer vanuit een zeer meisjesachtig perspectief, want Mean Girls is een echte chick flick .

Op zeer stereotype wijze worden de verschillende groepjes studenten en de bijhorende problematiek beschreven. Vaak draait het om jocks vs. nerds, in dit geval draait het om een klein groepje onuitstaanbare cheerleaders, The Plastics genaamd. Door de komst van nieuweling Cady Heron (Lindsay Lohan) wordt de balans verstoord en ontstaan er allerlei onderhuidse ruzies, die uiteindelijk tot een meltdown leiden.

Serieus wordt de film geen moment, al zijn sommige dingen zijn best wel raak gevonden. Je kan het moralistisch vinden, maar de manier waarop veel meiden met elkaar omgaan en welke rolmodellen populair zijn (liever slet dan studiebol) kunnen best vraagtekens bij gezet worden. Als zoiets dan op een humoristische, luchtige manier gebeurt is daar zeker geen bezwaar tegen.

Kon hier smakelijk om lachen. 3,5*

avatar van blurp194
geplaatst: 15 augustus 2014, 21:50 uur [permalink]
Een standaard meisjes-op-school filmpje. Met een new girl die zich een plaats moet vinden in de gevestigde kliekjes, en een verhaaltje daar om heen om dat wat inhoud te geven. Zijn er honderden van.

Toch is deze wel wat speciaal, en dat komt vooral door de cast. Lindsay Lohan, toch meer berucht uit de roddelrubriek dan bekend van haar werk, laat hier zien dat ze toch echt wel wat acteren kan, maar tegelijk is de film ook wel een soort mijlpaal van het begin van het einde voor haar - hierna begon de neerwaardse spiraal waar ze nog steeds in lijkt te zitten. En tegelijkertijd spelen in de bijrollen Amanda Seyfried en Rachel McAdams voor wie dit ongeveer de mijlpaal van het begin van hun serieuze carriere was. En Lizzy Caplan natuurlijk, maar die is niet in de mainstream bekendheid terecht gekomen, maar in een wat meer alternatief circuit.

De film zelf is bij vlagen best grappig, maar eigenlijk nergens bijzonder. Ook niet slecht, en in het genre wellicht een van de betere films zelfs. Maar daardoor nog niet de moeite - dat komt alleen door de cast zoals ik al zei.

avatar van Kondoro0614
geplaatst: 14 december 2014, 22:59 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Mean Girls

Ik moet zeggen dat Mean Girls me beter is bevallen dan dat ik eigenlijk van de film had verwacht.. En wow, er zitten echt een paar goeie meiden tussen hoor... Pfieuw haha..

Lindsay Lohan hoort bij die mooie meiden, wow wat een knappe meid is dat haha... En haar acteer werk was redelijk. Rachel McAdams deed het ook wel goed, de tuttigste van hun allen, en gods wat een moeder had zij zeg... LOL... Lacey Chabert deed het ook wel leuk, acteer werk was normaal.. Beetje de mee loop trien... Maar dat waren ze alle drie wel. Voor de rest, de acteurs deden het allemaal wel redelijk tot goed... Niet dat je echt kan zeggen van "Wow, wat sterk".. Ook de grappen pakten altijd niet even goed uit.. Om Tim Meadows kon ik het meeste lachen...

De film Mean Girls gaat over het meisje Cady Heron die vanuit Afrika naar Amerika is verhuist. Haar eerste dagen op school lopen niet soepel en word snel "bevriend" met Janis Ian. Wat je vriendschap mag noemen, want Cady word als snel gebruikt om Regina George en haar twee vriendinnen te bespioneren... Maar dat pakte niet goed uit, want toen Regina George uit de groep werd gegooid begon Cady zelf te veranderen in een 'plastic' meisje.. Zo word het in de film genoemd.. Waar door er veel trammelant ontstaat, maar natuurlijk op het eind is alles weer goed. Het verhaal vond ik niet echt heel veel aan, maar was leuk om een keer naar te kijken... Stond toevallig ook op Netflix...

geplaatst: 21 december 2014, 13:30 uur [permalink]
Heel wat inhoudelijker dan de meeste van de Amerikaanse high-school prenten.
Het cynische in het onderling gedragspatroon van de meiden wordt bijzonder keurig vertolt.
Bovendien blijft het geheel grappig en aangenaam.
Ge kunt de film ook beschouwen als een satire op wat er doorgaans in dergelijke films wordt vertoond. Om het even, het is beter dan de doorsnee in het genre.

avatar van The One Ring
geplaatst: 4 januari 2015, 15:58 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Op een gekke manier is dit één van de films die ik het meest aangeraden gekregen heb door de jaren heen. Gezien mijn smaak is dat niet logisch, want erg veel affiniteit met de high-school-film heb ik niet. Maar goed, het waren niet dezelfde mensen die vinden dat ik meer Antonioni moet kijken die deze aanbevolen en er werd me beloofd dat Mean Girls niet typisch is voor zijn genre en veel van de clichés op z'n kop zet.

Als dat het geval is dan is dat gedaan met een enorme subtiliteit die mij voorbij gaat. Ik zou willen zeggen dat de clichés hier wat dikker worden aangezet, maar dat is nou juist het genre eigen, dus die vlieger gaat niet op. Het is toch weer de kliekjes die zich allemaal volgens hun stereotype gedragen. Enige hoop dat Waters of Fey hier verdieping aan zouden geven of er een komische twist aan toevoegen bleek ik niet te mogen hebben. Het moralistische verhaalverloop is ook voorspelbaar en enorm typisch. Voor een lange tijd stoort dat niet al te erg omdat de grappen geregeld nog best goed zijn en de film goed gecast is, maar het wordt uiteindelijk toch weer een voorbeeld van een sterke vermindering van humor als er lesjes geleerd moeten worden. Het is wat op de doelgroep gericht misschien, maar zelf kan ik daar weinig mee.

Wat ook echt tegen de film werkt is dat de karakterontwikkeling van Cady enorm plotseling gaat. Eerst is ze zichzelf, vervolgens zegt ze een plastic is geworden en ja, dat is ze ineens. Ze komt tot inzicht en in één stap is ze weer zichzelf. Geen ontwikkeling, ondanks dat daar humor of eventueel drama in zit. Hier gaat een omslag van karakter letterlijk gepaard met het aantrekken van de andere kleren. Haalt de scherpte uit het verhaal, want het maakt je afzetten tegen de norm van leeftijdsgenoten wel erg makkelijk.

Ach, zoals gezegd is het best grappig zo nu en dan. Fey kan wel overweg met een one-liner en haar dialoogwerk is het beste element hier. Waters doet zijn werk, maar niet meer dan dat. Echt een bijzonder intelligente high-school-komedie zoals mij beloofd was zie ik er niet in, maar wellicht is dit gewoon niet genoeg mijn ding.