ad

Met onder meer: Meaghan Jette Martin, Jennifer Stone en Maiara Walsh

Releasedatum: 23 januari 2011

Over Mean Girls 2

"The Plastics Are Back!"

Op de middelbare school stemt nieuwe leerling Jo ermee in om bevriend te worden met de buitenstaander Abby. Dit op aandringen van Abby's rijke vader in ruil voor het betalen van alle kosten voor de studie van haar dromen. Jo en Abby gaan samen de strijd aan tegen de "gemene meiden" van de school die bekend staan onder naam "Plastics". Uiteindelijk komt het tot een confrontatie wanneer Abby er achter komt dat de vriendschap is gekocht.

imageimageimageimage

Sidney Hanover

Mr. Winkle

avatar van thobe

thobe

Na de succesvolle meidenfilm Mean Girls, kon een vervolg natuurlijk niet uitblijven. Maar vaak is het vervolg op een goede eerste film minder, en dat lijken de makers van Mean Girls 2 even te zijn vergeten.

Mean Girls was een komedie met een boodschap: 'Blijf je zelf'. De rol van Cady Heron werd goed vertolkt door Lindsay Lohan. McAdams zette een perfecte Regina neer, en Amanda Seyfried leek wel geknipt voor de rol als domme Karen Smith. De sfeer, de cast, het verhaal, het klopte allemaal. Mean Girls is gewoon een goede film, die denk ik niet alleen door meiden wordt bekeken maar ook door menig aantal jongens.

De makers van Mean Girls 2 dachten het truucje simpelweg over te kunnen doen. Ditmaal met een bijna compleet andere cast, op een andere school. Jammer genoeg is hier juist de fout gemaakt. Men heeft geprobeerd om een leuk vervolg te maken, maar de cast weet mij op geen enkel moment te boeien. Het einde van de film (de wedstrijd) is het dieptepunt van de film. Veels te overdreven, en totaal overbodig.

Meer woorden wil ik eigenlijk niet vuil maken aan deze film. Nee niet alles was slecht, en ook niet de hele cast acteerde op het niveau van een pantoffeldiertje, maar dit vervolg is gewoon overbodig. Misschien leuk als je het eerste deel niet hebt gezien, maar deze film zou de naam Mean Girls eigenlijk niet mogen dragen. Jammer. 2*.

avatar van queenie

queenie

Leuke film in dit genre. Voorspelbaar, maar toch leuk om te kijken. 3,5*

ik vind mean girls 1 heel leuk om te kijken, maar deze film totaal niet. ik vond hem erg saai en ik begon me te vervelen.

avatar van snoes92

snoes92

Niet vervelend om naar te kijken maar de 1e was 10x beter.. Vond de plastics in deze film ook niet leuk..

avatar van neopetsYES!

neopetsYES!

Vond 'm wel goed maar de eerste was wel beter!!

avatar van Moonshade

Moonshade

This is soooo not fetch.

avatar van lotteke_ik

lotteke_ik

Wilde hem eerst niet kijken na alle slechte reacties. Maar heb toch maar met mijn zusje meegekeken, en ik vond hem best meevallen. Ik vond hem wel aardig. Natuurlijk is het harstikke voorspelbaar, maar dat was te verwachten na mean girls 1. Daar kan het natuurlijk nooit tegen op. Maar ik vond dat er wel originele streken van de plastics (en andersom) in zaten. Dus ondanks de voorspelbare verhaallijn is het nog leuk om naar te kijken, het verveelt in ieder geval niet!

avatar van juliegirlxoxo

juliegirlxoxo

Leuke film voor tijdens een meiden avondje!

Maar ik vond dat de cast beter kon,Nicole Anderson heeft zo'n lief gezichtje en zit dan bij de plastics,ze deed haar werk wel goed maar haar gezicht was zo lief.

avatar van Lily1001

Lily1001

Het eerste deel van de film, mean girls, vond ik geweldig. Dit deel valt echter zwaar tegen, het verhaal boeit me niet en het lijkt meer op een slechte remake van de eerste film.

avatar van ilovekiwi

ilovekiwi

ik heb deze 1 ster gegeven. als je het vergelijkt met mean girls 1 is deze film echt veeel slechter. het verhaal zit minder goed in elkaar. de humor is minder en de acteurs zijn minder.

het is geen slechte film voor een meidenavond, maar ze hadden het gewoon geen meangirls 2 moeten noemen

avatar van Artemis_fowl

Artemis_fowl

Gewoon een low-budget remake van het eerste deel.

Niet verschrikkelijk, maar het zou ook geen Mean Girls mogen heten. Dat was namelijk één van de weinige chick-flicks die ik echt kon verdragen.

avatar van soom

soom

Natuurlijk is het veel minder leuk dan Mean Girls. Minder scherp. Gewoon minder. Geen scherpe kijk op zaken, wat hilarisch gebracht werd in Mean Girls. Maar Meaghan als Jo, is wel tof. Ze kreeg nauwelijks de kans om te acteren in Camp Rock 1 en 2, natuurlijk. Wat niet bijzonder raar is, besef ik me.. Aangezien het meer om Demi en de Jonassen draaide. Iets wat ook Ashley Tisdale's probleem is geweest bij de HSM films. Tja. Het verhaaltje is nog wel enigszins leuk. Amuseert enigszins, boeit wel een beetje. Geen topfilm natuurlijk. Ligt in de schaduw van zijn veel leukere voorganger. 3.5* kan ik wel kwijt, met name dankzij Meaghan. Maar de hoop ontstaat dat dit de laatste is.

avatar van Aapje81

Aapje81

• 1903 berichten

Nogal suf vervolg op Mean Girls die totaal niet kan tippen aan zijn voorganger. Het voornaamste probleem is dat The Plastics erg zwak worden bezet. Ik mis Rachel Mcadems en Amanda Seyfried.

Wat ik echter nog veel meer mis zijn de creatieve en scherpe dialogen en vooral humor.

Het enige grote pluspunt aan deze film is Jennifer Stone. Ze ziet er leuk uit en doet het best koddig maar daarmee is Mean Girls 2 nog geen goede film.

Matig.

avatar van david bohm

david bohm

Niet mijn soort film dit behoor ook niet tot de doelgroep maar heb m vanmiddag toch gezien.

Vrijwel alle karakters zijn behoorlijk vervelend, de uiteindelijke prom queen en haar vriendje en de vader en vooruit, Chastity uitgezonderd. Acteerwerk is aardig van dik hout zaagt men planken. Heb niet gelachen, wat vermeldenswaard is omdat de film van het label komedie is voorzien.

avatar van xMilennx

xMilennx

Zeker een stuk minder dan de originele Mean Girls. Een heel stuk.

Daarom raad ik hem dus af aan mensen die Mean Girls 1 goed vonden, en nu deze ook eens willen zien. Al moet ik toegeven dat ik daar zelf bijhoor, de nieuwsgierigheid was te groot.

Maar van een sterke casting zoals in deel 1 is hier al niets terug te vinden. En de personages waren sowieso al een beetje absurd, maar hier slaan ze gewoon nergens op.

Verder verwart men hier de écht grappige situaties met flauwe-humor-scènes. En oké, hier is misschien wel een 'wijze les' uit te leren, maar zo'n meerwaarde biedt deze film toch niet.

Misschien had ik hem beter gevonden, moest ik de originele Mean Girls niet gezien hebben. Dan zou ik dit gewoon één van de vele verstand-op-nul tienerkomedies noemen.

avatar van DramaKing

DramaKing

Toch ruim twee sterren deze film. Deze film sluit aan bij waar meisjes van 13 zich mee bezig (willen) houden. Niet raar dus dat ik er he-le-maal niks aan vond en licht trots dat mijn dochter van 11 de onderwerpen ook 'lekker belangrijk' vond. Nederland iets te nuchter hiervoor? Plot zie je vanaf de zesde minuut aankomen (camera in de boom). Credit voor het enthousiasme van sommige acteurs, het spel is hier en daar niet afgrijselijk. Origineel is de rijke vader van het knullige vriendinnetje, vaderliefde mooi neergezet. Kijken? Ehm geen aanrader tenzij je echt midden in de doelgroep zit en met je vriendinnen op de bank niks beters te doen hebt.

avatar van Liefje12

Liefje12

Ik heb een stukje van deze film bekeken en vond de film niks aan gewoon uitgezet!

1 was trouwens super goed.. !!

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Vrij beroerd vervolg, ook al vond ik de hoofdrolspeelster erg leuk. Maar het is op elk vlak een slap aftreksel van het leuke eerste deel. The Plastics zijn echt waardeloos in deze 2e film en ook de hoofdrolspeelster heeft niet het charisma van Lindsay Lohan. Verder is de humor erg karig en voorspelbaar. Toch is dit geen complete rotzooi, ergens is het nog vrij aardig om te kijken voor een keertje.

avatar van Pantoffel

Pantoffel

Voor wat de film is, goed genoeg.

Duidelijke overeenkomsten met Mean Girls en het zit lekker simpel in elkaar.

Je weet al snel hoe het allemaal zal aflopen.

Een halve stem voor het shot waarin 'Tyler' zijn t-shirt uittrekt en een flesje water over zn hoofd gooit. Dat vond ik wel vermakelijk.

avatar van Gish

Gish

20MadeMoiselle schreef:

En wat was je stem geweest als hij dat niet had gedaan?

avatar van m1701

m1701

• 2083 stemmen

Aardig vervolg maar lang niet zo leuk als deel 1

leuk om een xtje te kijken meer ook niet

avatar van TragieStar.*

TragieStar.*

De film kan nergens tippen aan het (vind ik zelf) geweldige eerste deel!

De cast bestaat stuk voor stuk uit irritante mensen en het hele Mean Girls-gebeure had een hele andere demensie dan het eerste deel en sloeg compleet de plank mis. Het had niet meer de briljante dialogen en de grappige en emotionele momenten als deel 1. Ook niet het gemene en achterbaksere gedoe en gekibbel. Het was meer een beetje pesten en elkaar voor schut zetten. En ook de meiden (The Plastics) waren niet eens zo heel belangrijk zoals in deel 1 wel het geval was. Zo waren ze hier al vrij snel niet meer populair en iedereen haatte hun al van het begin en ook de hoofdrolspeler lag al meteen goed bij de rest van de school.

En ik weet dat je dit los moet zien van het eerste deel, maar dat lukt me niet en vooral niet, omdat ze dood leuk een 2 achter de naam zetten terwijl dat geheel onterecht is.

Een paar kleine hoogte puntjes kent de film, maar daar blijft het bij.

avatar van Akkiej

Akkiej

Niet origineel, daar komt het op neer.

Dit tweede deel laat een slappe versie van het eerste deel zien, met grappen die zoveel minder zijn en acties die zoveel gemener zijn. De film heet dan wel Mean Girls, maar deze girls duiken wel erg toevallig overal op om stomme gemene grappen uit te halen. Je kunt de film ook al na de eerste 10 minuten voorspellen. En als laatste zijn de acteurs slecht. Jammer dit.

avatar van wolfboy

wolfboy

Als ik een DVD koop, dan is het een DVD welke bijvoorbeeld een Oscar,Emmy of Golden Globe Award heeft gewonnen.

Ik kan mij niet herinneren dat een humorfilm ooit in aanmerking is gekomen voor dit soort prijzen.

Dit is mogelijk de reden waarom ik nooit de moeite neem om dergelijke films gratis te downloaden.

In de videotheek huur ik deze films alleen als zij niet meer in de rek staan van films die dagelijks te huur zijn.

Dit was het geval

Films om te lachen uit Amerika maken veelal wel indruk op mij.

Zeker als het zich afspeelt op en rondom een high school.

Bij deze film is dit niet anders.

Het was leuk om te kijken naar de knappe meisjes en hun streken.

Je ziet ze dan op een andere manier.

Personages rondom deze personen waren ook de moeite waard.

Je kunt denken aan types zoals:Meelopers, sukkels, naïevelingen, jongeren met pretenties en niet te vergeten de ouders en leraren van deze kinderen.

Deel 2 is volledig anders geworden qua setting,verhaal en casting.

Het zijn dus nieuwe meisjes met nieuwe streken in deel 2 en daarom is het los te beoordelen t.o.v. deel 1.

Op mij had het zeker een uitwerking.

Dit zal waarschijnlijk de bedoeling zijn geweest van de makers.

Ik verraad de plot van het verhaal daarom niet.

Reacties zijn welkom.

avatar van Stijn89

Stijn89

Ik verwachte hem veel slechter door de vele negatieve commentaren… waarschijnlijk komen deze vooral omdat de film Mean Girls 2 heet en minder goed is dan de 1e.

Leuk om Nicole Gale Anderson hierin te zien spelen voor ze in Ravenswood meedeed.

Duidelijk dat ze de 'Gretchen' van deze film is.

avatar van moviewoman26

moviewoman26

Slappe 2de versie, misschien leuk als je een jaar of 12/13 bent.

avatar van Shadowed

Shadowed

Tja.

Een vervolg op zo'n succesvolle, toch simpele film kan natuurlijk niet uitblijven. Ik was niet van plan deze snel te bekijken. Deel 1 vond ik destijds gewoon een film die prima vermaakt. Dit vervolg was niet nodig, maar het valt eigenlijk best mee allemaal.

Maar zo goed als deel 1 is het natuurlijk niet. Vooral op het gebied van acteerkracht valt het allemaal wat tegen. De Mean Girls zijn stukken minder memorabel dan de eerdere Mean Girls, al is Walsh nog wel een ideale keuze qua uitstraling.

Maar ook de good girls zijn wat minder. Martin heeft wel de uitstraling, maar niet de acteerkracht helaas. Iets te stoïcijns allemaal. Stone is wel een stuk beter als hulpje en kent ook meer charme. Ook Meadows als rector is niet verkeerd maar krijgt een wat afgedankte rol.

Het is allemaal nog wel vermakelijk gelukkig, maar duidelijk een film die iets te veel steunt op het concept van deel 1. En deze is wat minder indrukwekkend op dat gebied. Maar het tempo zit er wel gelijk in met wel geinige detail in scenes, die uiteindelijk wel verdwijnt maar af en toe weer boven de grond komt.

Heel grappig is het allemaal niet maar ik vond het eigenlijk van hetzelfde niveau als deel 1 met net iets minder acteerkracht. Maar waarom ik niet hetzelfde cijfer geef is omdat die finale op het rugbyveld wel erg suf was. Maar het vermaakt best. Maar dit soort high-school komedies gaan er altijd wel degelijk in bij mij.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Ik heb het een uur volgehouden - zeg niet dat ik het niet geprobeerd heb.

Met het erg grappige origineel eigenlijk best wel weggezakt had ik nog een voorzichtige hoop dat ik me hiermee kon vermaken, maar dit is allemaal zo saai, zo zouteloos, zoveel grappen die al zoveel andere keren zoveel leuker zijn gedaan... Hoofdrolspeelster Stone heeft een leuk snoetje maar het is geen Lohan, noch qua uitstraling, noch qua acteren.

Kon ik laatst nog wel met een voorzichtige glimlach kijken naar een van de American Pie-spin offs, dit heeft me niet één keer laten lachen. Oh en die voice-over is natuurlijk lui verhaal vertellen, een wanhoopspoging, jakkie bah.

Taaie, smakeloze automatische piloot-film. 1,0*

avatar van mjk87

mjk87

Matig. Deel 1 heb ik nooit gezien dus daarmee kan ik niet vergelijken. De hoofdrolspeelster vind ik nog wel oké, ze heeft een fijne uitstraling en acteert lekker naturel, maar vooral dat groepje Mean Girls zelf vind ik maar heel matig. Ik zou ook niet weten waarom de rest van de school naar hen zou opkijken. De momenten tussen Jo en Abby zijn de betere punten van de film en voelen ook lief en sympathiek, maar de rest vind ik een stuk minder boeiend. Echt leuk, of scherp of bijtend of echt mean wordt het nooit. het blijft allemaal helaas wat tam, waar veel meer in had gezeten. 1,5*.