• 15.798 nieuwsartikelen
  • 178.213 films
  • 12.223 series
  • 33.998 seizoenen
  • 647.352 acteurs
  • 199.062 gebruikers
  • 9.374.963 stemmen
Avatar
 
banner banner

Signs (2002)

Sciencefiction / Horror | 106 minuten
3,08 3.122 stemmen

Genre: Sciencefiction / Horror

Speelduur: 106 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: M. Night Shyamalan

Met onder meer: Mel Gibson, Joaquin Phoenix en Rory Culkin

IMDb beoordeling: 6,8 (410.965)

Gesproken taal: Engels en Portugees

Releasedatum: 5 september 2002

Plot Signs

"It's not like they didn't warn us."

Graham Hess is een voormalig geestelijke in een dorpje op het platteland van Pennsylvania. Na de dood van zijn vrouw heeft hij zijn baan opgegeven, en leidt hij samen met zijn broer en twee kinderen een rustig leven. Op een dag verschijnen er mysterieuze graancirkels in zijn land. Bij zijn zoektocht naar de waarheid achter de cirkels wordt hij in zijn geloof getest.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Volledige cast

Acteurs en actrices

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Gizzmann

Gizzmann

  • 5617 berichten
  • 2864 stemmen

Graancirkels waren volgens veel mensen afdrukken van ufo's. Later kwamen in graanvelden ook rare figuren (zie poster). Daarvan werd gezegd dat het signalen waren van buitenaard leven. Sommige mensen kwamen met de theorie dat die tekens van god kwamen. Zo ontstonden er allemaal verschillende theorien die verbanden legden tussen god en aliens. M. Night Shyamalan is door dit soort theorien waarschijnlijk geinspireerd.

De titel is idd dubbelzijdig en dat is juist geweldig. Voor de film denk je dat de graancirkels e.d. worden bedoeld en na de film begrijp je dat het ook staat voor de tekenen dat god echt bestaat. Daarom krijgt het hoofdpersoon ook zijn geloof terug. Je zou ook wel kunnen zeggen dat deze film wilt vertellen dat sommige dingen voorbestemd zijn.

Ik denk dat dat is waarom Mel Gibson gecast is en waarom hij hier in mee wilde spelen


avatar van SuperSideSwipe

SuperSideSwipe

  • 4464 berichten
  • 2890 stemmen

Mja, ik vond het tegenvallen.

Verhaal was sloom en vrij saai, en dat einde was toch ook behoorlijk stom zeg. Enige opgebouwde spanning is dan ook weer verpest.

2,5


avatar van Muja

Muja

  • 56 berichten
  • 58 stemmen

Had zo zn momenten, leuke film...

S.Y


avatar van Regan_Robbie24

Regan_Robbie24

  • 586 berichten
  • 635 stemmen

hele mooie film goed geacteerd en die Rory Culkin is beter dan z'n broer Macaulay Culkin. 5*


avatar van Captain Pervert

Captain Pervert

  • 4645 berichten
  • 2100 stemmen

meerhoff schreef:

Het verhaal is niet bijzonder, de effecten ook niet. Maar toch hing er al vanaf het begin van de film een vreemde, onheilspellende sfeer. Daarom vond ik em toch een stuk beter dan verwacht.

Juist. Dit is de bedoeling en de kracht van de film. Het is niet eerlijk om de film af te kraken om het al dan niet uitdragen van een moraal, lekker belangrijk?

Die Shamalledingeskerel wilde een spannende film maken en dat is hem goed gelukt.


avatar van Materny

Materny

  • 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Daar waar Mr Buitenaards wezen lang op zich liet wachtten laat hij wel de hele film een bepaalde sfeer hangen.

Mel laat weer zien dat hij een exentrieke acteur is die geen rol niet aankan.
Aan zijn zijde laat Joaquin ook weer van zich horen.
Hij vindt ik toch wel een van de beste acteurs die zwaar ondergewaardeerd wordt.
Hij speelt namelijk werkelijk subliem in zowel deze film als in "gladiator" & " ladder 49".

Ok, wat hebben we?
- een lekkere sfeer.
- goed acteerwerk.
- uitstekende uitwerking van de familie met hun dagelijkse bezigheden en hun tragische verleden.

Waar zit dan de reden die 2* aftrekt.
Dat is vrij simpel.
Het is namelijk het verhaal zelf.

De regisseur weet het niet goed uit te werken en dat laat zich zien in de film
Af en toe gaat de film berg-afwaarts en dat haalt de snelheid uit de film.
En hoe goed er ook geacteerd wordt, de acteurs kunnen de film niet alleen dragen.


avatar van JonathanTucker

JonathanTucker

  • 764 berichten
  • 0 stemmen

Bigking.nl schreef:
Dat bedoel ik dus. Signs betekent gewoon aanwijzingen en de aliens gaven aanwijzingen dat ze werkelijk bestonden/eraan kwamen.

Eigenlijk betekend Signs - tekens


avatar van Turkeyloverz

Turkeyloverz

  • 4239 berichten
  • 1459 stemmen

Ja en daarmee wilden de aliens duidelijk maken dat ze werkelijk bestaan toch? dat bedoelt Bigking ook...


avatar van JonathanTucker

JonathanTucker

  • 764 berichten
  • 0 stemmen

Yup, ik geef alleen de juiste betekenis.


avatar van Mug

Mug

  • 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Mag ik even duidelijk maken dat er daadwerkelijk aliens voorkomen in de film spoilers zijn? Dank u. U weet wat te doen...


avatar van silhoupin

silhoupin

  • 238 berichten
  • 213 stemmen

Misshien is deze film van shyamalan wat minder als the sixth sense, net zoals the village maar ik vind deze film een prachtfilm die zeker 4 sterren waard is.

m night shyamalan weet met deze film een hitchcock-sfeertje te creeren waarbij hij nog eens aantoont dat hij een echte hitchcock fan is. hij gebruikt in al zijn films ook een cameo optreden dat hitchcock ook gebruikte in zijn films.
deze film gaat over ruimtewezens die de planeet komen aanvallen, maar dat is niet het echte thema waar de film rond draait, zoals denk ik de meeste mensen wel weten draait de film rond het feit dat toeval niet bestaat, dat alles gebeurd met een reden..
over een man die na het verliezen van zijn vrouw zijn geloof terugvind, en als hij het eenmaal doorheeft dat alles een betekenis heeft, vind hij het terug.
de buitenaardse wezens zijn wel goed weergegeven in de film, niet grootschaals zoals in war of the worlds of independence day, je krijgt niet te zien wat het leger er tegen gaat doen, nee, je krijgt een familie te zien die hun manier vinden om ze te verslagen, dat is net zo mooi aan de film. shyamaln houd het bescheiden en maakt en laat zijn beeld zien van hoe het zou zijn als er buitenaardse wezens op aarde zouden landen, wat trouwens heel goed gedaan is.
de boodschap in de film is zeer goed aangekomen bij mij.

deze film was vroeger een van mijn favorieten en ik vind hem nu nog steeds zeer goed, zeker even goed als the sixth sense.
deze film mag zeker bij shyamalan's beste werken gerekend worden.


avatar van Bigking.nl

Bigking.nl

  • 63 berichten
  • 35 stemmen

JonathanTucker schreef:

(quote)

Eigenlijk betekend Signs - tekens

Ook. Pak je woordenboek er maar eens bij . Tekens, symbolen, aanwijzingen, voortekenen enz kunnen allemaal als vertaling gebruikt worden.


avatar van beyron

beyron

  • 76 berichten
  • 186 stemmen

De verwachtingen:

De maker van 6th sense en unbreakable, opnieuw klasseacteurs, goed gekozen onderwerp,... Dan denk je, dit kan geen slechte film zijn...

Ehm, verkeerd! De film wordt volledig naar onder getrokken door het verschrikkelijk zwakke einde! (wat net het sterke punt was van '6the sense' & 'unbreakable') Dit is een schoolvoorbeeld hoe je een goede film professioneel om zeep kunt helpen.

Als de film 10 minuten eerder gestopt was, met een open einde bijvoorbeeld, zou het een pareltje geweest zijn, en nu... bwaaaa Hollywood op zen best zullen we maar zegge

Toch nog **1/2, omdat er duidelijk een topfilm inzat..


avatar van Halcyon

Halcyon

  • 9952 berichten
  • 0 stemmen

beyron schreef:
De film wordt volledig naar onder getrokken door het verschrikkelijk zwakke einde! (wat net het sterke punt was van '6the sense' & 'unbreakable')


Ik vond het einde anders best wel OK omdat het zo onconventioneel is. Wie verwacht er nu dat Aliens als de dood zijn voor water?
Ik vind het perfect dat Shyamalan heeft geopteerd voor zwakke buitenaardse wezens die op geen enkele manier een bedreiging vormen voor onze Aarde.


avatar van beyron

beyron

  • 76 berichten
  • 186 stemmen

Ik vind het totaal ongeloofwaardig om aan te nemen dat aliens die de aarde komen innemen, mat de hoogstingewikkelde apparatuur, niet bestand zijn tegen water. Het is precies of dat er einde er zo snel is aan toegevoegd, om toch maar hollywood te plezieren met een happy-end. Ik geloof het niet, en vind het teleurstellend. Maar dat is persoonlijk zeker?


avatar van JonathanTucker

JonathanTucker

  • 764 berichten
  • 0 stemmen

Bigking.nl schreef:

(quote)

Ook. Pak je woordenboek er maar eens bij . Tekens, symbolen, aanwijzingen, voortekenen enz kunnen allemaal als vertaling gebruikt worden.

Ik hoef mijn engelse woordenboek echt niet te gebruiken!

Instructions zijn meer aanwijzingen, signs staat meer voor tekens, of symbolen kan idd ook.

Al zijn symbolen weer meer symbols


avatar van Halcyon

Halcyon

  • 9952 berichten
  • 0 stemmen

beyron schreef:
Ik vind het totaal ongeloofwaardig om aan te nemen dat aliens die de aarde komen innemen, mat de hoogstingewikkelde apparatuur, niet bestand zijn tegen water. Het is precies of dat er einde er zo snel is aan toegevoegd, om toch maar hollywood te plezieren met een happy-end. Ik geloof het niet, en vind het teleurstellend. Maar dat is persoonlijk zeker?


Wat had je dan gewild? Een gevecht à la Independence Day waar uiteindelijk enkele helden de Aliens overmeesteren? Ik blijf erbij, ik vind het een origineel uitgangspunt om Aliens voor één keer in de zwakke rol te duwen.


avatar van tyleet11

tyleet11

  • 212 berichten
  • 461 stemmen

Halcyon schreef:
Wat had je dan gewild? Een gevecht à la Independence Day waar uiteindelijk enkele helden de Aliens overmeesteren? Ik blijf erbij, ik vindt het een origineel uitgangspunt om Aliens voor één keer in de zwakke rol te duwen.


my words...


avatar van beyron

beyron

  • 76 berichten
  • 186 stemmen

Wat had je dan gewild? Een gevecht à la Independence Day waar uiteindelijk enkele helden de Aliens overmeesteren? ][/quote]

Eigenlijk niet, een open einde zou het effect van de film zwaar verhogen. De film is zo goed en rustig opgebouwd naar de totale chaos die aangericht wordt, dat dat aspect aanwezig moet blijven. Ik was blij geweest als de film 10 minuten minder lang duurde. Maar niet iedereen apprecieert een open einde natuurlijk.


avatar van Waku

Waku

  • 5457 berichten
  • 6492 stemmen

Op een of andere manier maakt signs niet waar wat ie eigenlijk beloofd.
Het begint allemaal erg mysterieus met die bekende graancirkels maar als de uit de kluiten gewassen ET poppetjes op "werkbezoek"gaan wordt het allemaal een beetje overdone.
Er is zeker spanning maar het doet de film niet echt goed.
Beetje MIB taferelen maar met serieuze ondertoon.
Toch verdiend de film al met al een ruime voldoende want
spannend is het desondanks allemaal wel.
3,5


avatar van Mug

Mug

  • 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Vriendelijk verzoek.

Alles, maar dan ook echt alles wat refereert naar het feit dat er in deze films aliens voorkomen is een spoiler. U weet wat te doen in het vervolg.


avatar van lildevil

lildevil

  • 7 berichten
  • 18 stemmen

Op zich een leuke film....tot de helft dan. vanaf het punt dat de alien ook werkelijk te zien is, begint het verhaal ongeloofwaardig te worden. Jammer.


avatar van BlueSword

BlueSword

  • 1725 berichten
  • 0 stemmen

wel een leuke film, vond hem best wel spanned.

einde vond ik alleen een beetje suf.

maargoed, voor de rest wel ok...

3.0*


avatar van chucknorris

chucknorris

  • 189 berichten
  • 1905 stemmen

vond het een belabberde film. Als een beginnend schrijver met een dergelijk van cliches aan elkaar hangend verhaal in Hollywood langs de studio's gaat, staat hij binnen een halve minuut weer buiten. Maar met twee kaskrakers achter je naam, willen ze alles van je verfilmen. Verdient zich binnen een vingerknip terug.


avatar van Halcyon

Halcyon

  • 9952 berichten
  • 0 stemmen

chucknorris schreef:

vond het een belabberde film. Als een beginnend schrijver met een dergelijk van cliches aan elkaar hangend verhaal in Hollywood langs de studio's gaat, staat hij binnen een halve minuut weer buiten. Maar met twee kaskrakers achter je naam, willen ze alles van je verfilmen. Verdient zich binnen een vingerknip terug.

Vond deze film nochtans behoorlijk a-typisch binnen het aliengenre.


avatar van chucknorris

chucknorris

  • 189 berichten
  • 1905 stemmen

Halcyon schreef:
(quote)


Vond deze film nochtans behoorlijk a-typisch binnen het aliengenre.


nee, wat dat betreft heb je gelijk, hij heeft de cliches niet alleen uit andere sf films gerooft, hij heeft daarvoor de volle breedte van het film scala gebruikt.

Wel de lampen boven alle grote steden van de wereld natuurlijk..is tegenwoordig een vast item in sf films.
verder het eeuwige zoontje met astma die z'n pompje kwijtraakt, de televisieuitzendingen, de vader die z'n vrouw op tragische wijze verloren heeft, de woorden die halverwege de fim uitgesproken worden op het laatst een grote betekenis blijken te hebben, de uiteindelijke eenvoudige wijze waarop de alens verslagen kunnen worden, de aanvankelijke twijfel of ze nou goede of kwade bedoelingen hebben, de hond die als eerste gek wordt, de vrouwelijke sheriff, de broer die weer thuis komt wonen, maar verder eigenlijk geen enkele rol van betekenis heeft in het verhaal..


en zo kan ik nog wel een tijdje door gaan...


avatar van Halcyon

Halcyon

  • 9952 berichten
  • 0 stemmen

chucknorris schreef:
(quote)


nee, wat dat betreft heb je gelijk, hij heeft de cliches niet alleen uit andere sf films gerooft, hij heeft daarvoor de volle breedte van het film scala gebruikt.

Wel de lampen boven alle grote steden van de wereld natuurlijk..is tegenwoordig een vast item in sf films.
verder het eeuwige zoontje met astma die z'n pompje kwijtraakt, de televisieuitzendingen, de vader die z'n vrouw op tragische wijze verloren heeft, de woorden die halverwege de fim uitgesproken worden op het laatst een grote betekenis blijken te hebben, de uiteindelijke eenvoudige wijze waarop de alens verslagen kunnen worden, de aanvankelijke twijfel of ze nou goede of kwade bedoelingen hebben, de hond die als eerste gek wordt, de vrouwelijke sheriff, de broer die weer thuis komt wonen, maar verder eigenlijk geen enkele rol van betekenis heeft in het verhaal..


en zo kan ik nog wel een tijdje door gaan...


Vind ik behoorlijk overdreven hoor. Ik kan voor elk element dat jij aanhaalt twee elementen geven die het aparte van deze film onderschrijven. Zoals: graancirkels, aliens die verbazend zwak lijken, water als wapen tegen aliens, nergens een confrontatie die uitmondt in een apocalyps, geen spacecrafts en lasers, geen bombastische soundtrack, geen heroïsche taferelen, ... en zo kan ik ook nog een eindje doorgaan.


avatar van BoordAppel

BoordAppel

  • 14274 berichten
  • 3282 stemmen

Bovendien is dit een van de weinige films waar astma eens realistisch neergezet wordt.

En hoe is een vrouwelijke sheriff in hemelsnaam een cliché .


avatar van chucknorris

chucknorris

  • 189 berichten
  • 1905 stemmen

BoordAppel schreef:

Bovendien is dit een van de weinige films waar astma eens realistisch neergezet wordt.

zal best, maar dat maakt het voor mij niet minder storend.

BoordAppel schreef:

En hoe is een vrouwelijke sheriff in hemelsnaam een cliché .

Nee, daar heb je wel gelijk in. Wat ik eigenlijk bedoel is zo'n dorpssheriff, die zich zorgen maakt over de hoofdpersoon, en met regelmaat langskomt voor een goed gesprek. Zo'n sheriff dus.


avatar van waidman

waidman

  • 2466 berichten
  • 273 stemmen

Gibson in een SF film, werkte dus niet, voor genreliefhebbers misschien een leuke film, maar over het algemeen een tegenvaller.