Not Another Teen Movie (2001)

Alternatieve titel: Sex Academy

geregisseerd door Joel Gallen
met Chyler Leigh, Chris Evans en Jaime Pressly

In deze parodie op tienerfilms volgen we een groep vrienden tijdens hun highschool-periode. Janey Briggs is een jonge kunstenares die er niet bij hoort vanwege haar bril, haar haar en haar overall. De populaire Jake Wyler neemt een weddenschap aan om haar in een prom-queen te veranderen.

Geniale film:)

Verhaal niet speciaal.
Einde was kut kort.
Was echt geen naspel.
Het voorspel daarentegen...

MEER VAN DIT SOORT FILMS!

Leuk voor een keer, maar diezelfde grappen als die van Scary Movie haalt het niet.

Van die highschool standaard films. Maar wel een leuk om te zien. Verhaal is vrij voorspelbaar. Toch veel herkenbare stukken in.

avatar van BlueJudaskiss
Na jaren de film te hebben laten liggen had ik verwacht dat mijn liefde voor de film wel min of meer bekoeld zou zijn.

Niet dus.

De film heeft voor mij nog steeds de perfecte balans tussen grotesque, gore momenten - die wc! - en woordgrappen zoals bijvoorbeeld een Anthony Michael Dining Hall. Het is zoveel meer dan het werk van het duo Friedberg & Seltzer, zoveel subtieler en zoveel grappiger. Cast had ook echt
niet beter gekund, met dames Mia Kirshner, Cyler Leigh en Joanna Garcia als hoogtepunten.

Een waardig eerbetoon aan alle jaren '80 en '90 tienerfilms. Hulde.

juhnzun
JUST Another Worthless Teen movie

avatar van ILDIB
Ik heb gewoon weer moeten lachen, helaas ook een aantal keer met het hoofd geschud.

avatar van timWTF
Het niet cliche willen zijn vind ik cliche. Heb een paar keer gelachen maar me toch vooral geergerd.

Sterotype, platte, ordinaire, flauwe middelbare school humor, pijnlijk dom, in deze parodie op parodie. Voor mij: saai en vervelend met uitgemolken wc-humor grappen waar geen eind aan lijkt te komen. Maar als je er van houdt, waarschijnlijk: vrolijk sexy en verdomd grappig. Technisch gezien vond ik het ook nog eens een grote rotzooi.

Heerlijke film

Deze film is echt GE-NI-AAL haha 4,5*

ik heb in lange tijd niet zo moeten lachen om een film!

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
De film begint wel goed met tal van uitvergrote clichés. Het neemt echt het genre op de korrel en heeft leuke verwijzingen. Maar dan vervalt het van een parodiefilm naar een ordinaire tienerkomedie met flauwe humor waarbij je zou moeten gniffelen als je begint over sex, stront of vloeken. Jammer, want het had best een leuke film kunnen worden, vol verwijzingen naar bekende tiener- en highschoolfilms. Een gemiste kans!

Dick2008
Hoewel de film met een zeer goeie grap begint, zoals ook het geval met die American-Pie-films, blijft de film helaas niet op dat niveau, maar verandert al vrij snel in onoverzichtelijk rotzooi, waar het maar blijft doorgaan i.p.v dat er hier en daar ook rustpunten zijn. Jammer dat ze het zo gedaan hebben en had toch veel beter gekund.
Ze gaan erg ver met vieze grappen, wordt richting het eind opeens serieuzer. Er zit geen verhaal in en ook geen lijn. Het laatste gedeelte wordt het weer wat beter en het liedje hebben ze ook leuk gedaan, maar ik vind het toch maar een vreemde mengelmoes uit allerlei andere films. Ook komen er wat bekende acteurs voorbij Randy Quaid, Mr.T en Molly Ringwald.
Ik weet eerlijk gezegd niet goed wat ik ervan moet vinden, soms visueel grappig en ook goed gedaan. Dan weer veel te overdreven. Overdaad schaadt, laat ik het daar dan maar op houden. 3.0, .

Dit is bijna een van de grappigste films ooit gemaakt. ik ken jullie ook superbad, year one, scary movie etc aanbevelen 4*

avatar van BlueJudaskiss
seppG. schreef:

Dit is véél, véél beter dan Scary Movie en als ik de verhalen mag geloven ook beter dan Year One.

BlueJudaskiss schreef:

Ja oke maar heeft ook maar net met je humor te maken. Ik vind scary movie gewoon pracht films met mooie grappen . En not another teen movie is een ander soort veel met geleidelijke humor. Aleen is het niet scary

Tegenvallende film waarin de populaire jongen van school een weddenschap aangaat om het lelijkste meisje populair te maken. Een aaneenschakeling van parodieën op de highschool-movies. De flauwe grappen zijn tot op zekere hoogte wel leuk, maar je hebt het al vrij snel gezien (ook al duurt de film maar anderhalf uur). Net geen 2.5 sterren.

avatar van blurp194
Leuk.

Een film waar je voor in de stemming moet zijn misschien, maar als je in een bui bent voor een af en toe flauwe maar ook af en toe geniaal grappige parodie op het highschool-genre dan is dit een erg goeie film om te kijken. Veel bekende koppen in de cast en cameo's voor een aantal hoofdrolspelers uit de films die geparodieerd worden - met overduidelijk plezier en een vette knipoog gemaakt. Misschien niet heel hoogdravend allemaal, maar wel erg grappig.

avatar van Daan258
Kan niet tippen aan de American Pie films, maar leuk was hij zeker.
Heel erg flauwe humor, maar wel grappig. Heb af en toe zeker goed kunnen lachen.

avatar van Lord Flashheart
Verrassend leuk!

Dacht altijd dat dit de zoveelste spoof film was uit die tijd (Scary Movie, Epic Movie etc.), dus had er eigenlijk nooit naar omgekeken. Ik had het mis. Nu het spoof genre een beetje op z'n retour is, blijkt dit stiekum een topper in zijn soort.

De film zit boordevol leuke verwijzingen naar bekende tienerfilms als Ferris Bueller of The Breakfast Club. Vooral om die Emilio Estevez persiflage lag ik dubbel. Maar ook de algemene tienerclichés worden op de hak genomen: de cheerleader, de jocks en de nerds. Verder leuke details, zoals een hot-dog tent met het opschrift "for practising oral sex".

Een echte aanrader voor een bieravondje met vrienden kortom. 3,5*

avatar van Kondoro0614
Not Another Teen Movie

Ik kan niet zeggen dat ik deze film super saai vond. Nee, dat was niet het geval. Not Another Teen Movie komt al een tijdje tevoorschijn op mijn voorpagina op Netflix en vandaag eindelijk de kans gegeven. En zoals de titel al zegt "Not Another Teen Movie" want ik heb er op het moment wel weer genoeg gezien volgens mij. Ook bij Not Another Teen Movie komen er weer genoeg mooie meisjes dus daar heb je ook niet te weinig van!

Het verhaal kon me niet goed vatten maar, vond het op sommige delen wel leuk om te volgen. Ook Not Another Teen Movie heeft zo'n doorsnee concept dus daar hoef je ook niet al te lang over na te denken. Leuk om tussendoor te zien maar meer ook niet.

avatar van tattoobob
Slecht acteerwerk en slechte grappen....een film die wil meeliften op het succes van o.a andere films uit dat genre.(zoals de titel al zegt)
Eigenlijk is alles een beetje onder de maat en doet mij dit niet op mijn lachspieren werken....terwijl ik dit genre best kan waarderen.
Lekker overslaan

avatar van Proeneke
Flutfilmpje, grappigste was nog dat B.A. ineens op de proppen kwam, voor de rest baggerpoep.

Wel eens leuk om de verwijzingen naar al die andere highschoolfilms te zien. Af en toe wel eens zitten glimlachen, maar de film op zich stelt niet veel voor.

avatar van IH88
“We all know where this is going... fucking teenagers.”

Zo ongelooflijk fout maar nog steeds heeft Not Another Teen Movie ongelooflijk veel grappige momenten waarbij ik in een deuk lig. Het is allemaal niet bijzonder hoogstaand en soms gaan de grappen te ver (WC incident, masturbeer incident etc.) of zijn ze wel heel erg flauw, maar de grapdichtheid ligt zo hoog dat er ook veel geslaagde grappen in zitten.

De film is een parodie op veel hippe tienerfilms uit de jaren 90 dus kennis over deze films is wel noodzakelijk om echt te kunnen genieten van de grappen in deze film. Evans is sterk als Jake Wyler en ook de bijrollen worden leuk ingevuld door acteurs die alle schaamte voorbij zijn en er gewoon vol voor gaan. Vooral Chyler Leigh is hierin zeer bedreven en krijgt hierdoor vaak de lachers op haar hand. Ook een extra vermelding voor Mia Kirshner die een echte bitch speelt en daar zichtbaar lol aan beleeft. Not Another Teen Movie straalt aan alle kanten plezier uit en ondanks de vele puberale en minder geslaagde grappen heb ik toch veel moeten lachen om de vele grappen die wel geslaagd waren. Missie geslaagd.

avatar van K. V.
Deze lang geleden al eens gezien en omdat deze nog eens op tv kwam, me er nog eens aan gewaagd.
Ondanks het simpele verhaal weet hij wel te boeien, mede door de grappen die toch redelijk talrijk aanwezig zijn en over het algemeen ook wel geslaagd (al zaten er wel een paar die er over waren).
De cast deed het ook prima en verder zag de film er prima uit.
Een leuke en wel grappige film die na al die jaren nog wel het bekijken waard is.

avatar van Thomas83
Het rare aan een film als deze is dat het stiekem zelf ook wil zijn waar het de draak mee steekt. En veel van de spot gaat toch verloren in alle ongelofelijke platheid. Echt afschuwelijke humor vaak. De openingsscène direct al. Gelukkig zet die niet eens zo de toon voor de film als je vreest, maar geen grap die niet voorgekauwd wordt opgediend. Echt de meest makkelijke humor die er is. Natuurlijk zit er een personage met Tourette in de film.

Best treurig ook om Samm Levine in zo'n film te zien. Die heeft na Freaks and Geeks geen fatsoenlijke meer gehad zo op het eerste gezicht, maar die heeft echt nog wel wat talent. Vond de vaderrol van Quaid bij vlagen ook nog wel grappig ("good night, pumpkin tits"), en de cameo van Molly Ringwald en dat musicalnummer kunnen er ook nog wel mee door. Maar dat zijn bescheiden lichtpuntjes in vooral heel erg infantiele film. 1.0*.

avatar van Sergio Leone
Meevaller.

Terloops meegepikt op televisie en een behoorlijke meevaller gebleken. Ideaal geschikt als tussendoor. Redelijk wat pis - en kakhumor in deze parodie maar dat ligt natuurlijk perfect in de lijn van de films die als basis dienen.