The Red Sea Diving Resort (2019)

Drama / Historisch

geregisseerd door Gideon Raff
met Chris Evans, Michael Kenneth Williams en Michiel Huisman

'The Red Sea Diving Resort' vertelt het waargebeurde verhaal over een geheime Mossad-operatie, Operation Brothers genaamd. Ari Levinson, een Israëlische agent, leidt begin jaren tachtig de operatie met een team van spionnen met vakantieoord Arous (Soedan, aan de oevers van de Rode Zee) als front. Het doel van de missie is om Ethiopische joden Soedan binnen te smokkelen.

Matige film waarin een geheime operatie wordt opgestart om Ethiopiërs te helpen vluchten. Nogal onevenwichtig qua toon. Een team op een avontuurlijke missie vs vluchtelingen. En het is duidelijk dat die laatste hier het onderspit delft. Op zich geen probleem, maar de personages zijn ook matig uitgewerkt en wat aan de saaie kant.

Mijn vrouw en ik vonden het een SUPER film,je moet deze film zeker zien,prima acteerwerk,sterke dialoog en zeer zeker met de achterliggende gedachte dat dit echt gebeurd is,gelukkig zijn er nog mensen die het lef hebben om deze rebellen toch een loer te draaien,

Vond hem best aardig, boeiend genoeg om uit te willen kijken in ieder geval. Heb wel het gevoel dat er meer in had gezeten. Het verhaal leent zich voor een indrukwekkend historisch drama/heldenfilm, maar het lijkt alsof de makers er liever een luchtige actiefilm over een sexy team van superhelden wilden maken. Het resultaat is dus een onduidelijke, beetje grijzige mix van beide. Gemiste kans.
Chris Evans overigens goed gecast. Had als enige van het team een zwaardere rol kunnen dragen. Zijn personage had wat meer uitgediept kunnen worden. Ook weer een gemiste kans.

avatar van Hans Gruber
Verassend goeie film die op waarheid is berust. Evans en Bennett spelen super terwijl ook Huisman zijn mannetje staat. Bennett is bovendien ook nog een bloedmooie verschijning die het ruige werk niet schuwt. Schrijnend is het verhaal wel, maar daar wordt toch een draai aan gegeven waardoor hij goed te behappen is. Er zit alleen weinig humor in, is het de film waarschijnlijk ook niet voor, maar de humor die erin zit is geweldig. Voor mij 4**** waard.

Spannende film die meer dan twee uur weet te boeien. Wel liep het verhaal erg snel van stapel. Het ene moment is het resort nog een bouwval terwijl vervolgens een enkele scene later onverwachte gasten ontvangen worden en het complex volledig operationeel blijkt te zijn. Iets waar de gemiddelde deelnemer van het programma "Ik vertrek" stink jaloers op zou zijn. Verder is de film goed te genieten met een spanningsboog die aan het eind nog voor zweethandjes zorgt. 3.5*

avatar van schumacher
Middelmatig filmpje vind ik, het is echt gebeurt oke maar toch zijn er stukken waarbij ik het echt saai vond.
De film kon mij ook niet meeslepen.

avatar van AniSter
Geen minuut verveeld.
Deed me niet alleen denken aan 'Raid on Entebbe' (1977) en 'Entebbe' (2018), maar ook aan de 'The Delta Force' (1986).
Deze was realistischer: goed verhaal met een paar spannende momenten.

avatar van Big Chris
Aardige film. Soms wel erg hak op de tak, maar wellicht dat er op de snijtafel wat scènes zijn gesneuveld.

avatar van moshimoshi
In twee delen moeten kijken. Op zich aardig, wel een beetje sterk in beeld gebracht met die hunk en sexy dame. Daarnaast is de hele joodse bedoening een (te) ver van mijn bed show.

avatar van Brandt
Red sea diving resort vertelt een verhaal dat waarschijnlijk bij weinig mensen bekend is: het transport van een grote groep Ethiopische Joden naar Israël. Zoiets kan al snel ontsporen in chauvinistisch spierballenvertoon, maar dat valt alleszins mee. Gideon Raff kiest voor een lichte en snelle toon, soms met wat humor, niet al te zwaar allemaal. Kortom, prima film!

avatar van pintjebier
Rammelt van toon: dan weer flauwe comedy, even later een slachtpartij. Treurig acteerwerk, te veel geschreeuw, dan weer een lach of een klein knikje van de Soedanese legerchef.
Hungry Like the Wolf van Duran Duran is van ‘82 maar kennen ze in Soedan al in ‘80. Sommige auto’s kloppen niet met het jaartal, een gele R5 wel, maar die zien we dan ook meermaals op diverse locaties.

Pro Israël. ?

avatar van Donkerwoud
Gebaseerd op een waargebeurd verhaal is meestal een indicatie dat het om formulematige inwisselbaarheid gaat. En wat dat betreft stelt 'The Red Sea Diving Resort' (2019) niet teleur. Geen morele complexiteit of ook maar een poging om het verhaal van de Ethiopische Joodse vluchtelingen zelf te vertellen, maar een gechargeerd heldenepos met propagandistische insteek. Mossad-agent Ari Levinson (Chris Evans) is louter een rechtschapen knaap, die zelfs zijn eigen leven in de waagschaal stelt om dat van anderen te redden. Of leidinggevende Ethan Levin (Ben Kingsley) als de archetypische man in pak die elke keer de missie dreigt af te blazen, maar ergens in zijn hart nog een vonkje rechtschapenheid vindt om de gok te wagen. Om nog maar te zwijgen over de andere stoere spionnen en spionne (o.a. Michiel Huisman) die nauwelijks een persoonlijkheid hebben, los van dat ze geïntroduceerd worden in een koddige montagesequentie. 'The Red Sea Diving Resort' (2019) weet ook niet of het een urgente politieke boodschap wil overbrengen of spannend popcornvermaak, terwijl het op die manier schippert tussen excessief geweld, kluchtigheid en zelfs een tikkeltje eighties nostalgia.

avatar van Grindhouse62
Ik heb deze film vanmiddag gezien op Netflix en moet concluderen dat gelet op feit dat het verhaal gebaseerd is op waargebeurde feiten, de niet echt een hoogvlieger is. Ik miste in grote lijnen de dramatiek van de gebeurtenissen en lag de nadruk meer op hoe en wat voor een manier de redding operaties moesten worden verzonnen en uitgevoerd. Vond de speelduur te lang en het was het allemaal net niet. Een 2.0

avatar van IH88
“You are crazy.”
“We leave no one behind.”

Degelijke film. The Red Sea Diving Resort wil graag een film zijn die een serieus onderwerp op zorgvuldige wijze behandelt, maar dit is toch vooral een avontuurlijk verhaal over een stel geheime agenten die in Sudan veel Ethiopische Joden weten te redden door een risicovolle operatie. Spannend en hard, maar er zitten soms ook wat grappige momenten in de film. Dat het allemaal werkt komt door de onderlinge chemie tussen de castleden. Vooral Evans, Bennett, Kingsley en Williams zijn sterk, met Michiel Huisman in een wat oppervlakkige rol.

avatar van cor1946
Wat een negatieve meldingen zeg, er zijn slechtere films dan deze. Vond hem prima voor mij 3.5 sterren. Goede acteurs niks mis mee en het verhaal was goed.