13 Going On 30 (2004)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Gary Winick
met Jennifer Garner, Mark Ruffalo en Judy Greer

Jenna is 13 jaar, en wil graag populair zijn. De populaire meisjes maken alleen maar misbruik van haar. Van haar beste vriend Matt, krijgt zij toverpoeder waarmee al haar dromen uitkomen, ze wenst dat ze 30 jaar is, maar ze had nooit verwacht dat die droom uit zou komen...

avatar van Vinokourov
Flauwe rommel . Het is dat de film niet zo lang duurde en dat het Mark Ruffalo heeft, anders was de score nog lager uitgevallen. Nergens was het grappig en de gimmick is ook slecht uitgewerkt. Een meisje van 13 wil graag thirty and flirting zijn, door toverstof wordt ze warempel 30 jaar oud en is ook naar het heden toegeflitst. Wat akkefietjes vanuit het verleden wil ze in die nieuwe setting goed maken, maar goed dat gaat allemaal zo opzichtig en ontzettend matig. Niet al te best dus.

Verstand op nul en lekker relexed kijken. Leuke film. Niets meer en niets minder.

avatar van IH88
“Wait, listen to me. I'm 13!”
“Jenna, if you're gonna start lying about your age, I'd go with 27.”

Leuk. Jong meisje komt in het lichaam van haar 30-jarige zelf terecht, en dat levert natuurlijk koddige situaties op. Het is soms wel heel erg flauw en het einde kun je natuurlijk uittekenen. Garner is een charismatische actrice en ze weet net de goede balans te vinden tussen irritant en naïeve positivisme. Ruffalo kan meer dan dit, maar hij heeft een prima chemie met Garner en is altijd wel goed in dit soort films. Complimenten ook voor de foute jaren 80 kapsels en bijbehorende muziek.

Genoten toenhij net op dvd was. Ik was zelf ook 14. Dus hartstikke leuk om dit te zien. Heel veel dingen echt wel herkenbaar. Al die negatieve reacties erg jammer, moet maar net aanspreken. Jennifer acteerde uitstekend.