I, Robot (2004)

Verenigde Staten / Duitsland
Sciencefiction / Thriller

geregisseerd door Alex Proyas
met Will Smith, Bridget Moynahan en Bruce Greenwood

In het Chicago van 2035 behoren robots tot het alledaagse leven. Ze staan ten dienste van de mensen en worden door hen blindelings vertrouwd, omdat ze geprogrammeerd zijn volgens de drie wetten van de robotica. Deze bepalen dat de technologische hoogstandjes de mensen geen kwaad kunnen doen. Rechercheur Del Spooner houdt er echter een andere mening op na. Hij moet de moord op de briljante wetenschapper Alfred Lanning ophelderen en hij vermoedt dat de dader een robot is. Naarmate het onderzoek van Spooner vordert, groeit bij hem het besef dat de hele mensheid in gevaar is.

avatar van JTV-kijker
ik vond dit eigenlijk een zeer goede film, je zag wel vaak dat de effects wat fake waren maar het verhaal zat goed in elkaar, ik vind Will Smith ook een goede keuze voor het personage wat hij speelt.
Hij heeft me trouwens nog nooit teleurgesteld in de films en series waar ik hem in heb gezien(alleen zijn muziek is bagger)
toch een welverdiende 4 voor deze film

avatar van *kelly*
Mooie, futuristische actiefilm vol spanning, special effects en Will Smith natuurlijk!

----->3,5*

Is niet echt mijn genre, maar heb hem toch gezien vanwege Smith.

desteven007
Science-Fiction is echt niet mijn ding, en zeker deze niet,
ook denk ik niet dat er in 2035 zo zal uitzien, in het begin van de film ook te veel reclame voor all stars ?? wat ben je daar nu mee in een film, en ook over audi, afvoeren die handel !!

1,0 *

*kelly* schreef:

----->3,5*

Is niet echt mijn genre, maar heb hem toch gezien vanwege Smith.

Dan kijk je beter naar Bad Boys of I am legend, daar speelt Will Smith ook in mee

avatar van Ajax&Litmanen1
Ik vond dit een prima film. Will Smith is trouwens echt een geniaal acteur. Zijn uitstraling alleen al maakt van zijn rol vaak een succes. Maar hij is gewoon ook erg goed.

Het verhaal is gecompliceerd maar wel boeiend. De robots in de film die best knap gemaakt. Ben benieuwd of we ooit in zon wereld leven. Het boeit ieder geval wel. Je krijgt een mix van hedendaagse dingen gecombineerd met het futoristische waar we altijd over nadenken.

De nadruk ligt natuurlijk op actie, maar het SF element is gewoon prima uitgewerkt. Daardoor zal de film meerdere doelgroepen aanspreken.

avatar van Frankeermachine
Ik snap niet dat mensen Will Smith een goede/geniale acteur vinden. In welke film heeft hij nou echt moeten 'acteren'? Hij speelt altijd dezelfde rollen: de actieheld met een vleugje humor. (op 1 á 2 films na).

Voor deze films is hij perfect en in zulke films moet hij ook blijven spelen. Maar om Wil Smith nu een geniale acteur te noemen!

Alsof I am Legend zo'n goede film is

Ik vond deze film wel goed. Hij was hier en daar een tikkeltje voorspelbaar, maar hij was wel heel mooi gemaakt.

Alsof I am Legend zo'n goede film is

Pff in I am Legend maken ze tenminste niet heel de tijd reclame voor all stars en audi !! wat een schande dat deze film gemaakt is !

Kooshiba

Wat maakt dat nou uit?

avatar van G.1Rl
Volgens mij mag het officieel niet meer zo opvallend, maar dat weet ik niet zeker. Het stoorde mij in ieder geval niet.

Waar hadden ze in I Am Legend die reclame moeten doen? Bij Will Smith alleen is niet echt overtuigend en sinds hij daar één van de weinige mensen op aarde is..

G.1Rl schreef:

Ik zeg dat er tenminste in I am legend geen reclame is

Kooshiba schreef:

Wat maakt dat nou uit?

Nou voor mij heel veel, er is al genoeg reclame op tv, en als ze dat ook nog eens in een film gaan draaien, vroeger bij films zag je ook het product, maar ze lagen er tenminste niet heel de tijd over op te scheppen.

avatar van G.1Rl
Ik merk wel dat het je inderdaad erg hoog zit. En wat betreft die reclame in I am Legend... Dan zou ik toch nog een keertje beter kijken, want er zitten echt wel dingen in die niet zijn om te film aan te vullen. (Bijvoorbeeld alle auto's van de hoofdpersonen in de film, dat zijn toch echt allemaal Fords, het is wat je geen reclame noemt...)

G.1Rl schreef:

Ja maar ik heb het nu over I,Robot en niet over I am legend , in I am legend, zegt die niet hoe goed die auto wel is, in I, Robot wel bij die All Stars.

Het was een voorbeeld.
Het is wel zo dat in I, Robot veel meer reclame zit, maar jij zegt dat in I Am Legend geen reclame is, maar als je goed kijkt, dan zul je zien dat die er echt wel is.
Dus dan is het niet terecht als je zegt dat er in I Am Legend geen reclame zit, want dat zit er wel in. Het kan best zo zijn dat dat je niet is opgevallen, maar daarom zit het er nog wel in.
In eigenlijk elke film zit wel reclame, maar goed, dat terzijde.

Het was een voorbeeld.
In eigenlijk elke film zit wel reclame, maar goed, dat terzijde.

Ja dat heb ik eerder ook al gezegt, maar ik bedoel dat ze in I,Robot extreem ver gaan, die will smith zo van ja jij wil deze schoenen ook hé , ja toch wel ? aléé ja er is al genoeg reclame op tv ..

avatar van G.1Rl
Dat is wel zo, dat ze in I, Robot vrij ver gaan, dat ben ik helemaal met je eens.

G.1Rl schreef:

Daar ben ik blij om, ik zeg niet dat het een slechte film is helemaal niet, alleen maar spijtig dat ze er reclame ingooien.

avatar van G.1Rl
Als je het geen slechte film vind hè, mag ik vragen waarom je dan toch 1* hebt gegeven? Want ik weet dat er veel reclame in zit, en dat hij die All Stars echt aanprijst, maar als je de film niet slecht vind, dan snap ik dat niet helemaal.

G.1Rl schreef:

Ik vindt de film opzich ook niet goed,

Kooshiba
Wat mij trouwens meer stoort (zowel in 'I, Robot' als in 'I Am Legend') zijn de onnodige 'kijk mijn spierballen eens'- scenes van Will Smith. Ik vat niet helemaal wat hiermee getracht wordt te bereiken...

Ehm.. bewondering?

avatar van kimberlyVD
Kooshiba schreef:

Een beetje zijn 'stoere' persoonlijkheid in de film behouden ofzo...

kimberlyVD schreef:

Een beetje zijn 'stoere' persoonlijkheid in de film behouden ofzo...

Ja vooral voor de meiden dus.....
In Bad Boys (2) doet hij dat trouwens ook.

desteven007
Maar dat stoort mij niet echt, gwn veel te veel reclame in de film = All Stars, audi noem maar op , en in I am legend ok die ford mustang en die jeep maar dat was helemaal niet zo opvallend + daar ging hij helemaal niet over opscheppen.

avatar van Madecineman
Madecineman (moderator)
Off-topic berichten verwijderd.

Pastichio Rocker
desteven007 schreef:

Ja vooral voor de meiden dus.....
In Bad Boys (2) doet hij dat trouwens ook.

Um, Bad Boys is een en al spierballen en stoere taal.

avatar van sinterklaas
Gisteren herzien na 4 jaar en ik vond hem toch weer een stuk beter als van wat ik hem toen vond. Dit is gewoon helemaal mijn gerne.
Heerlijke mooi opgebouwt cyberpunk wereldje, prima rol van Smith en daarnaast nog nodige actiescenes. Die tunnelachtervolging was ook weer geweldig.

Verhoging naar 4,0*

bobolinski
Opzich een goeie film met een goed verhaal en veel stukken met actie. Alleen is dit niet echt mijn genre...

avatar van sinterklaas
desteven007 schreef:

Dat je daar nou zo erg op let in films. Zo verpest je toch je eigen filmplezier?