I, Robot (2004)

Verenigde Staten / Duitsland
Sciencefiction / Thriller

geregisseerd door Alex Proyas
met Will Smith, Bridget Moynahan en Bruce Greenwood

In het Chicago van 2035 behoren robots tot het alledaagse leven. Ze staan ten dienste van de mensen en worden door hen blindelings vertrouwd, omdat ze geprogrammeerd zijn volgens de drie wetten van de robotica. Deze bepalen dat de technologische hoogstandjes de mensen geen kwaad kunnen doen. Rechercheur Del Spooner houdt er echter een andere mening op na. Hij moet de moord op de briljante wetenschapper Alfred Lanning ophelderen en hij vermoedt dat de dader een robot is. Naarmate het onderzoek van Spooner vordert, groeit bij hem het besef dat de hele mensheid in gevaar is.

avatar van sn@ke
Ziet er toch stiekem een zalige actiefilm uit.

avatar van Phoenix
Ergens heel stiekum ja.

avatar van BoordAppel
Ik vond het er eigenlijk ook best aardig uitzien maar ik ken het originele verhaal verder niet, dat kan er ook iets mee te maken hebben.

ik weet niet.. de robots zagen er behoorlijk nep uit.

Moviestar
Films waaraan ik moest denken terwijl ik naar de trailer zat te kijken:

Minority Report, Jumanji, The Recruit en Bicentennial Man.

Maar in tegenstelling tot deze vier films lijkt deze film me echt niets aan de trailer te zien, ik denk dat sowieso met 1 van de vier films een leukere avond zal hebben als met I Robot.
(titel vind ik tot nog toe ook nog nergens op slaan)

En de robots zien er echt niet uit, dan vond ik Williams in Bicentennial Man er beter uitzien als robot

Wat nu weer dan? Slechte film, plastic robots?
Kweet et niet helemaal zeker hoor, maar is de matrix niet een beetje nep dan?!!! Als je dit nep vind in ieder geval. En daar rijd geen Audi Rsq in. Dit word gewoon weer een topfilm, zoals vele anderen. Will Smith kan ook aardig acteren hoor,..

avatar van Phoenix
Nou nee . Maar dat geeft niet (of weinig) in een film als deze.

avatar van sn@ke
Vind die robots er eigenlijk best leuk en goed uitzien.

avatar van jassonn
Ik ook,ziet er zeer mooi uit.Film lijkt me ook wel goed.

Moviestar schreef:
Films waaraan ik moest denken terwijl ik naar de trailer zat te kijken:

Minority Report, Jumanji, The Recruit en Bicentennial Man.

In welk opzicht vind jij deze film op Jumanji lijken?
En The Recruit? Alleen omdat de hoofdrol een politieagent is

Nee, ik dacht meteen aan The Second Renaissance Part 1 & 2 uit The Animatrix, zoals Zombie McGruder al zei

neo (crew)
Naast Renaissance moest ik ook nog denken aan een stukje uit de plot: paranoïde agent (Smith)

avatar van Jordy
VaaG schreef:

ik dacht meteen aan The Second Renaissance Part 1 & 2 uit The Animatrix

Die natuurlijk weer erg door I, Robot geïnspireerd waren...

Nieuwe Trailer....

High Res

Med Res

Low Res

jo dit moet ik zien, soort a la blade runner gemengt met minority report enz. wreed man

avatar van aryan
Ik zag het vandaag voor het eerst bij MTV en ook ik dacht gelijk aan de Animatrix. En ff gegoogled:

Er zijn meerdere mensen met dezelfde gedachte, hopelijk zal de regiseur er iets over zeggen

neo (crew)
Over dat zal Proyas het dus echt niet gaan hebben, over Ashimov daarentegen...

avatar van Zelva
neo schreef:

over Ashimov daarentegen...

Laat het hem daar alsjeblieft niet over hebben. Dat zou rampzalig zijn.

neo (crew)
Kan nooit erger als Smith zijn

kevke1990
Trailer ziet er cool uit.

Dit lijkt me echt een baggerfilm.

avatar van Hemdale
De MM-gebruiker master heeft de film al in zijn top 10 staan dus ik vermoed dat het echt een geweldige film is.

avatar van Esteban
Lol, jep, I Robot hoort helemaal thuis in dát rijtje. Jammer dat 'n slechte als The Matrix er in staat

avatar van Esteban
Take the blue pill en bemerk de spot
Take the red pill and ... okay, just take the blue pill!

neo (crew)
''I think you need to unplug man'' want deze humor gaat wel erg ver

MWX
ik zag die trailer en moest gelijk denken aan twee afleveringen van the animatrix. het leek daar nammelijk zeer verdacht veel op. maargoed beter goed gegapt dan slecht bedacht nietwaar?

avatar van Jordy
Dat heeft The Animatrix inderdaad leuk van I, Robot gejat.

Zucht

avatar van Kai
Kai
Net een trailer gezien, verwacht er veel van.

avatar van V
V
Ik ook, was bij Shownieuws. Zag er vooral spectaculair uit en belooft een echte blockbuster te worden. Hopelijk blijft Proyas trouw aan zijn roots!