Man on Fire (2004)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Actie / Drama

geregisseerd door Tony Scott
met Denzel Washington, Dakota Fanning en Marc Anthony

De Amerikaanse ex-soldaat John Creasy leeft in Mexico. Een oude vriend vraagt hem als bodyguard te fungeren voor de jonge Pita Balletto, om haar zo te beschermen voor de vele ontvoeringen in de Mexicaanse hoofdstad. De aanvankelijk moeizame relatie tussen de twee verandert in een hechte band. Dan gebeurt toch waar iedereen bang voor is...

avatar van Jordy
Die Tony Scott wordt met de film irritanter in z'n stijl, de film was echt niet om aan te zien. Wanneer het na een geweldig vervelend eerste uur eindelijk begint wordt het iets intessanter allemaal, maar die regie en montage...

avatar van bioscoopzaal
Wat Wolkenmeter zegt. Ik heb nog nooit in m'n leven een film gezien die stilistisch zo overladen was als Man on Fire. De visuele stijl was zo extreem, de montage zo hersenverlammend en de shotkeuze zo onoverzichtelijk dat ik na een uur gillend de zaal ben uitgerend. Onvoorstelbaar, zoiets heb ik nog nooit meegemaakt.

En het was voor mij ook de eerste keer in m'n leven dat ik bij een film halverwege ben weggegaan. Zelfs puur op karakter kon ik hem niet uitzitten.

Ik zal dan ook niet stemmen, maar mijn virtuele stem zou zonder twijfel nog een halfje lager liggen dan die van Wolkenmeter.

avatar van Captain Pervert
NIET GESCHIKT VOOR EPILEPSIE PATIENTEN!

Zou met koeienletters op de DVD en filmposter moeten staan. Want deze film heeft een stijl waar je compleet geschift van wordt. Ik heb me groen en geel geërgerd aan flitsen, wazige flashbacks met woesj-woesj geluiden, vre-se-lijk. Die klojo Tony Scott zou NOOIT meer aan de bak moeten komen, dit is ROTZOOI.

De film zelf dan: die bouwt zeer zorgvuldig maar een tikje langdradig op naar het onvermijdelijke keerpunt in de film (exact op de helft), waarna de 'wraak' eigenlijk maar tegenvalt. Wat puntjes:

- Iemand die Rourke vaker heeft gezien weet onmiddelijk dat hij dubbel spel speelt. Zo'n type is dat nu éénmaal.

- De rol van Walken is niet of nauwelijks uitgediept

- Verhaaltechnisch is het maar dom dat die vader zelfmoord pleegt, want uiteindelijk was het immers niet nodig geweest omdat zijn dochter gewoon nog leefde.

Ik snap niet dat Denzel zich leende voor deze film, ik vind het echt een Jean Claude van Damme film eigenlijk. Kortom: het is een B-film met A-acteurs van een regisseur die het tot een té flitsend, jeukopwekkende en tekenkrommend irritante film monteerde. het enige lichtpuntje is Dakota Fanning, die toch wel een erg lief schattig meisje speelt.

3 sterretjes.

avatar van Hannibal
Ik heb net geschreven dat geen enkele film op MovieMeter en IMDB overgewaardeerd is, maar toch verbaast het mij wel dat deze zó hoog staat. Het leek tijdens een groot deel van de film dat de camera steeds van het statief viel en er weer opgezet werd, wat een vreselijk drukke beelden. En juist tijdens die beelden moest je goed opletten, want daar gebeurden de belangrijkste dingen. Het verhaal was ook al niet verbijsterend origineel.
Het duurde bijna een uur voordat er daadwerkelijk iets gebeurde, iets wat je al de hele tijd zag aankomen, en er dus ook echt op zat te wachten.
Ik geef 2,5*.
Het is toch maar een actiefilm.

avatar van Phoenix
Nou, ik vond het wel meevallen na alle goed onderbouwde recensies gelezen te hebben. Ik vond het gewoon een buitengewoon goed geacteerde, flitsende thriller. Het begint wat zoetsappig, maar dat maakt de motieven van uitblinker Washinton des te geloofwaardiger. Het tweede gedeelte is gewoon The Punisher maar dan goed geacteerd, interessant geschoten en met mooie muziek (hoorde ik nou Nine Inch Nails?). Beetje laf dat die muts het moest overleven vond ik het wel.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Ik had de film al even thuis liggen, maar vorig weekend had maar eerst tijd om hem te zien. Dit is gewoon één van de beste films die ik de laatste tijd gezien heb. Tony Scott is geweldig als regisseur; Denzel, Marc en Christopher zijn geweldige acteurs en zelfs het verhaal (ook als is het idee al zoveel keer verfilmd) blijft heel de film overeind. Een aanrader voor liefhebbers van het genre. 5 sterren zonder pardon

avatar van Madecineman
Madecineman (moderator)
Erg sterke actiefilm met prima acteerwerk. Na True Romance en Enemy of the State laat Scott met Man on Fire zien dat hij zijn vak wel verstaat. Mooi hoe het eerste gedeelte van de film veel aandacht besteed aan de de emotionele band die Creasy en Pita met elkaar ontwikkelen. Ik kreeg zo toch meer een band met de hoofdpersonages dan in de gemiddelde actiefilm.
Als dan vervolgens echt de pleuris uitbreekt gaat Denzel Washington ook helemaal los in zijn rol als "wraakengel" (erg leuke theorie over de film een paar paginas terug). Man wat is hij ijskoud zoals hij iedereen die bij de kindnapping betrokken was naar de andere wereld helpt.

De mooie settings in Mexico Stad maken de film compleet en daar kunnen zelfs de af en toe zenuwachtige actieshots niks meer aan verpesten. Man on Fire krijgt van mij 4 dik verdiende sterren.

avatar van Chainsaw
Het eerste uur van deze op zich best amusante film was jammer genoeg nogal aan de saaie kant, voornamelijk omdat de niet al te bijzondere personages makkelijk in een kwartiertje geïntroduceerd hadden kunnen worden. Het begin is nogal zoetsappig en cliché en duurde me te lang.

Gelukkig krijgt de film halverwege wat meer peper in den reet. Vooral rond de wraakscènes ala The Crow werd de film aardig interessant. Vervelen was er gelukkig vanaf dat moment niet meer bij. Het keek vanaf dat moment prima weg en het zag er goed verzorgd uit. Verder aardig acteerprestaties, met name de bijrollen van Rourke en Walken vallen op. Al met al niet erg bijzonder allemaal, maar Man on Fire is (dankzij het sterke tweede gedeelte) toch goed te doen.

3,5 sterren.

avatar van Rianneke_Dan
zeer goeie film!!

Dakota en Denzel kunnen het zeker wel!!

avatar van Mc
Mc
Ik zag dat er hiervoor nogal wat mensen waren die vroegen om een uitleg waarom zoveel mensen deze film zo goed vonden. Nou ja hier is 'ie dan...

"Man on Fire." Ik moet toegeven, nadat ik de previews, trailers, en de titel had gezien/gelezen was de enige reden waarom ik deze film zou willen zien omdat ik zin had in wat Jean-Claude van Damme achtige actie. Op een bepaalde manier was ik dus een beetje teleurgesteld.

De film was alles behalve wat ik dacht dat het was. Zoals bijna iedereen die deze film ging zien dacht ik dat ik een film voorgeschoteld zou krijgen met een slecht verhaal, weinig karakterontwikkeling etc. En vooral veel actie. Maar, Man on Fire is een van de beste uit z'n genre die ik in een lange tijd gezien heb.

Met tweevoudig Oscar-genomineerde, eenvoudig oscar-winnaar en een van mijn persoonlijke favorieten: Denzel Washington als John Creasy, een constant dronken ex-CIA agent, ingehuurd om de dochter van een rijke mexicaanse businessman te bewaken. Ray, aardig geacteerd door Christopher Walken, tipt hem over deze baan.

Washington zet Creasy aan het begin van de film neer als een man zo diep in de put zit dat hij elke hoop heeft opgegeven. Hij is bijna continu dronken en op zoek naar een plek en manier om zijn leven te beeindigen.
Wanneer hij Pita ontmoet, ontstaat er meteen een voor hem ongewone relatie en; in Ray's woorden "she showed him that it's okay to live again.".
Dakota Fanning, misschien wel het beste 'kidactor-tje' dat op dit moment veel te zien is (samen met Freddie Highmore). Ze zet Pita dan ook neer als een intelligent en grappig meisje met een hoog aaibaarheidsgehalte. Mede hierom komt de (toch wel voorspelbare ) kidnapping als een hardere klap aan.

Het grote contrast tussen Creasy en Pita zorgt voor de nodige chemie. Eerst lukt het Pita totaal niet om 'vrienden' met Creasy te worden; "You pay me to protect her, not to be friends with her". Uiteindelijk lukt het haar toch, en Creasy wordt een soort tweede vader voor Pita. Deze sterke band zorgt er voor dat Creasy, na twee maanden in het ziekenhuis te heben gelegen, de kidnappers achterna gaat.

Vanaf dat moment begint Creasy's karakterontwikkeling echt. Van de scene: "I'm gonna kill 'em. Anyone that was involved. Anybody who profited from it. Anybody who opens their eyes at me", tot het einde krijgen we de echte Creasy te zien. Een 'killing machine' die niet te stoppen is tot dat hij zijn doel heeft bereikt.

Dit gegeven is misschien wel de film z'n echte sterkte. Man on Fire is niet als andere revenge-films, Creasy leert niet dat moorden verkeerd is, hij ontdekt niet dat het leven waardevol is. Hij moordt en moordt en moordt totdat hij z'n doel bereikt heeft. Toch blijven we sympathie met hem houden, we zijn het eens met wat hij doet omdat de zogenaamde 'professionals' dat lieve kleine meisje gekidnapped hebben.

Ook de cinematografie was geweldig. Regisseur Tony Scott heeft -hoewel misschien een beetje teveel- gebruik gemaakt van aparte montage, filters en textures. Dit past prachtig bij de kleuren van Mexico City en geeft de film z'n eigen look. Het revolutionaire gebruik van ondertitels was ook om van te smullen.

avatar van Mug
Mug
Ondanks alle waarschuwingen voor hoofdpijn heb ik toch maar Man on Fire gekeken. In het kader van nieuwsgierigheid omtrent de moderne MoMe-'klassiekers'.

Geen hoofdpijn. Wel totale verbijstering aangaande alle stijlmiddelen die Scott de kijker voortovert. 80% van het gebruik van die stijlmiddelen was totaal overbodig. Het haalt mij dan uit de film met diepe zuchten. Ook de vele dramatisch dik aangezette flashback scenes versterkten mijn zuchten. En bij de discotheek-in-brand-scene liet ik een natte scheet.

Wat een negativiteit, tijd voor positieve punten, ja hoor, die waren er ook. De wraak-methoden zijn uitermate amusant en de actie zit verdomd goed in elkaar.

Jammer dat de balans ver te zoeken is, maar de film is (boven verwachting) 'goed' genoeg voor 3 sterren.

avatar van thunderball
Deze film stond al een hele tijd op mijn lijstje van films die ik nog moest gaan zien en vorig weekend deze dan eindelijk gaan huren.

Het eerste gedeelte vond ik erg goed:
er wordt flink de tijd genomen om de relatie tussen de oudere, sombere en geharde bodyguard en het meisje, wat hij moet beschermen,langzaam op te bouwen
en wanneer ze dan toch ontvoerd wordt slaan de stoppen bij hem door!

Tot zo ver het goede nieuws!
Maar daarna wordt voor mij de film behoorlijk verpest:
het wordt steeds meer een simpele wraakfilm a la Death Wish zoveel met Charles Bronson en de mooi filmerij en vooral de ongeloofelijke nerveuze en slechte montage kwam me al snel de strot uit hangen. Dit lijkt per film gewoon erger te worden bij Tony Scott, echt balen.

Er wordt goed in geacteerd en het einde was ook redelijk origineel ipv een goed, gezellig Hollywood einde, dus toch nog 2,5 ster, maar er had zo veel meer in gezeten! Zonde!

avatar van Lord Flashheart
Nou nee, daarvoor is het toch wat te mager allemaal. Denzel Washington acteert goed, maar het verder eenvoudige verhaal en de irritante montage maken het voor mij toch echt geen topfilm. Jammer, zonder die onnodig lange 'flitsscenes' had er zeker een 4*ren ingezeten. Nu blijf ik steken op 3,5*.
Overigens heerlijke muziek van Debussy .

avatar van Observator
Leuke film om een keer gezien te hebben. Niet verrassend dat het meisje nog leefde. 2,5 uur was wat mij betreft te lang voor dit verhaal. Er waren wel wat grappige oneliners, zoals "Forgiveness is between them and God. It's my job to arrange the meeting." Niet bijzonder geacteerd. Het camerawerk vooral aan het begin van de film was nogal chaotisch, niet duidelijk waar dat voor diende. Een film bestaat welliswaar uit een audiovisueel gedeelte, en het verhaal zelf. Maar het verhaal zou altijd boven de bijzaken moeten blijven staan. De "ondertitels" zaten wel gaaf in elkaar. Ik snap niet helemaal waar de hoge waardering voor deze film vandaan komt, Tony Scott heeft beter werk afgeleverd. Algehele impressie net bovengemiddeld:

avatar van maxcomthrilla
Onlangs herzien,

Het verhaal kende ik nu wel, maar toch heb ik mij geen moment verveeld. Dat kwam vooral door de snelle montage en de omgevingsgeluiden die je de chaos van een stad met meer dan 10 miljoen zielen laat voelen, de sfeervolle warme kleuren die je in Mexico doen wanen, de muziek die zeer gevarieerd is en nooit te lang aanhoudt.

Zeer functioneel dus. Een actiefilm moet immers niet alleen over actieve personages beschikken, maar vooral een actieve ambiance creëeren. En deze film slaagt daar met verve in.

Verder blijft de film veel te licht voor een 5*. Het verhaal weet niet altijd te boeien, met name doordat het 1ste gedeelte na 10 minuten wat verslapt. Het revanche gedeelte, blijft een flinke adrenalinestoot. Dankzij reeds genoemde factoren, die na een kort en krachtig begin te vaak ontbreken in het 1ste gedeelte. En wannabe acteurs als Marc Anthony doen de film verder ook geen goed.

4,5* blijven gewoon staan. Geen twijfel mogelijk.

avatar van Leland Palmer
Veel verwacht van deze film! Toch viel hij wat tegen.....Het begin vond ik goed met een Denzel Washington die steeds een betere relatie krijgt met Dakota Fanning. Toch vond ik dat Dakota Fanning veel te volwassen was in haar rol. Het leek net of zij de volwassene was en Denzel Washington het kleine kind! Fanning viel wat mij betreft zwaar door de mand voor deze rol terwijl ze een geweldig actrice is, daarintegen speelde Washinton erg goed!

Het verhaal begon op sommige momenten erg ongeloofwaardig te worden. De eigenhandige martelpraktijken van Denzel Washington zijn erg overdreven en onrealistisch...! De drama-momenten in deze film worden goed overeindgehouden door de prachtige muziek en vocal score van Lisa Gerrard, die ook met Hans Zimmer samenwerkte voor Gladiator. Mijn complimenten daarvoor! Voor de rest is de bijrol van Marc Anthony erg slecht, hij heeft mij overtuigt hoe het 'niet' moet.....Maarjah....Toch is de actie in deze film erg goed en daar moet de film ook grotendeels op worden afgerekend. Man On Fire verdient voor mij wel een voldoende!

* * *

avatar van otherfool
Knaller van jewelste, zelfs iets van een moderne klassieker waarmee Washington zijn sterstatus nog maar eens bevestigd. Scott serveert weer mooie plaatjes, maar het is de connectie Fanning/Washington die van het aangrijpende verhaal iets echt bijzonders maakt. Uitstekend vermaak, geen enkel probleem met de hoge score alhier.

4*.

avatar van sinterklaas
Weer een goede film met Washington. Met opzich een mooi orgineel verhaal en goede decor's van Mexico City. Wat ik wel storend vond zijn die flitsen en draaibewegingen met de camera tijdens actiescenes. Maar voor de rest is deze film wel leuk om te zien. Dakota Fenning speelde ook wel ok, maar wel kort. omdat ze de hele tijd doodverklaart was maar aan het einde toch nog leefde. Dat einde was eigenlijk best wel treurig en waarom moest Washington dood?

Een film die je best wel eens kan zien maar alleen bij het einde denk je ineens heel anders over deze film. Toch zie ik Denzel liever in Virtuosity spelen.

Geweldig acteerwerk van Denzel (en Dakota), schitterend camerashots, en spanning van begin tot einde. Daarom dat hij dan ook 4* van mij krijgt!

avatar van Montorsi
Toch teleurstellend hoor. Een heel simpel verhaal met een slot dat je van mijlenver voelt aankomen. De eerste helft was echt tenenkrommend slecht, met uiteraard Dakota Fanning op kop. Wat men toch ziet in dit kindsterretje is voor mij een raadsel. Als ze wat lief lacht gaat het nog, als ze gaat praten wordt het al heel wat minder, maar als ze gaat schreeuwen krijg je pas echt knallende koppijn. Wat een ramp.
In het tweede deel wordt de film wel een stuk aantrekkelijker, zoals een dergelijk film moet zijn. Geen emo-tv, maar gewoon coole actiescenes. Tony Scott kan dat wat mij betreft ook niet, emoties goed in beeld brengen. In ieder geval herstelt de film zich met het tweede part nog wel iets.

Het camerawerk en regie was daarnaast zenuwmakend, vervelend en onoverzichtelijk. Had ook totaal geen toegevoegde waarde voor het verhaal.

2.5e magere sterretjes

avatar van Ajax&Litmanen1
Heerlijk film! Wel wat overgedramatiseerd met de wraakactie op het einde, maar dat maakte me weinig.

Washinton zet een fantastische rol neer als een stille en wat norse beveiliger die langzaam aan een mooie band ontwikkelt met Pita, die trouwens uitstekende geacteerd wordt door de talentvolle Fanning.
Het is best emotioneel als ze wordt ontvoerd maar je weet dat Washington dit wel recht zal zetten. En hoe! De film gaat langzaam aan over van thriller naar actiefilm om weer te eindigen als thriller. Uitstekend gedaan als je het mij vraagt. De sterke drama elementen erbij maken een perfecte mix, al had het iets minder gemogen soms.
Ik heb me bijzonder vermaak met deze sterke film. Misschien dat een doorgewinterde thrillerfan al wel door had hoe het in elkaar stak, maar mij verraste het gelukkig wel wat.

avatar van kArIzMa_Movie
Ik heb zeker wel genoten van deze film. Alles erop en eraan een prima film, vermakelijk, een goed verhaal en vaak heel mooi geschoten beelden.

avatar van Sportingerke
Veel actie, maar inderdaad een beetje lang.
Ook vond ik dat er meer aandacht besteed mocht aan het drinken van Denzel. Eerst zuipt hij er maar op los, maar eens hij een man met een missie is, smelt zijn verslaving als sneeuw voor de zon. Misschien een ideetje voor de moviemeteraddicts onder ons: moord gewoon wat mensen uit en de verslaving is over.

Dat het 8?-jarig meisje (of was ze tien) nogal eigenwijs overkomt is zeker ook mij niet ontgaan. Waarom moeten in Hollywoodfilms de kinderen meestal al vroeg volwassenen nadoen?

Slecht was hij ook niet, maar een topper is het in mijn ogen niet.

Vreselijk.

Beroerd, moralistisch en voorspelbaar scenario. Storende cameravoering en montage. Wanneer leert Scott nou eens een verhaal zonder al die fratsen te vertellen.

Halverwege ook maar afgezet, na de zoveelste diepe zucht.

avatar van maerk
De reacties lopen erg uiteen bij Man on Fire. Ik kan heel goed begrijpen dat mensen zich ergeren aan de vlugge montage of het groffe geweld. Ik vind het echter een sterke actiefilm die veel tijd spendeert aan het vertellen van het verhaal.

Tony Scott heeft al menig keer bewezen dat hij een heel sterk actieregisseur is. Man on Fire is wederom een erg sterke film. Scott heeft de montage in Man on Fire nog vlugger gemaakt dan eerst. Het lijkt of hij zichzelf wil overtreffen. Meestal heeft het een positieve uitwerking (vind ik dan) maar soms vind ik ze te spectaculair overkomen. Het stukje waar Creasy zich lamzuipt terwijl hij huilt vind ik een beetje te dramatisch. En soms wordt de relatie tussen Pita en Creasy wel erg zoetsappig.
Wat mij opviel was dat er in het eerste uur van de film totaal geen actie te bekennen is!. De personages en het verhaal worden langzaam maar zeker een beetje voorgesteld aan het publiek. Het verhaal is niet bijster origineel maar Scott heeft er een bepaalde grimmige sfeer aan meegegeven. Ik werd toch gegrepen door de film. Er was iets dat de spanning er flink inhield.

De actie is erg hard. Creasy geeft niets om een paar dooien meer of minder. De montage tussen deze actiescenes is retesnel. Aan de ene kant wekt dit enorm veel spanning op in combinatie met de lekkere deuntjes. Maar aan de andere kant voelt het soms een beetje nep aan. Er wordt teveel geknipt en ik wat ik er nou precies van vind. Erg vreemd gevoel geeft dat. Maar conclusie is dat de actie erg goed en hard is.
Het acteerwerk is goed. Denzel Washington doet het uitstekend als stille bodyguard die op wraak uit is. Dakota Fanning weet zich erg goed staande te houden tussen de volwassen acteurs. Mickey Rourke weet te overtuigen in zijn bijrol en Christopher Walken is eveneens overtuigend. Verder wil ik het camerawerk nog even vermelden. Het camerawerk is erg fraai. Vooral fotografisch. De beelden die worden geschoten zijn werkelijk prachtig. Alhoewel Man on Fire een sterke actiefilm is vind ik de #113 positie in de top 250 nog net iets te hoog. Ongeveer 70 plaatsen lager heeft ie nog steeds dubbel en dwars verdiend

Conclusie is dat Man on Fire weer een geslaagde samenwerking is tussen Washington en T. Scott.

Spannende actiefilm met gruwelijke beelden. Als altijd weer een sterke Denzel Washington.

Mooie spannende actie film met een goed verhaal (het begin was een beetje saai). Het einde was droevig maar ook weer zeer mooi. Prima geacteerd door Denzel Washington en ook Dakota Fanning deed het zeer aardig.

Er spelen voor de rest nog een hoop bekende acteurs in mee en dat komt de film eigenlijk alleen maar ten goede.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Stijlvol en vermakelijk filmpje. Clichématig dat wel, en ook een beetje voorspelbaar, maar het eind maakt een hoop goed. Wat deze film te zoeken heeft in welke toplijst dan ook is mij echter wel een raadsel. Goed.

avatar van ®Tc
Denzal Washington begint zich meer en meer tot mijn lijstje 'favoriete acteurs' te werken. In Deja Vu vond ik hem al heel sterk. Onlangs in American Gangster geweldig en in deze Man on Fire is hij ook weer subliem. Heel naturel en hard overkomend.

Tony Scott laat me ook deze keer weer niet in de steek. Visueel zijn de actiescenes perfect. Een kleine choas met snelle montage, zo zie ik ze graag.

Wat me wel een klein beetje stoorde was het cliché verhaal. Je zag het van mijlen ver aankomen dat ze ontvoerd ging worden. en ze helemaal niet dood was. Met cliché verhalen heb ik doorgaans geen problemen maar hier had ik het beter gevonden moest Pita gewoon dood zijn. Pluspunt aan het verhaal is de opbouw in de relatia tussen Washington zijn personage en Pita. Goed weergegeven en verteld.

****

avatar van Spetie
Man on Fire is een vreselijk gedrocht van een film zou ik haast willen stellen. Ik vind de films van Scott meestal aardig vermakelijk en Washington doet het meestal ook wel aardig, maar dit is echt helemaal niks. Allereerst is daar het enorm beroerde camerawerk, bijna alle actiescènes worden snel, schokkerig en vooral heel onduidelijk gefilmd, iets wat ik enorm storend vind bij deze film. Het maakt dat de film lastig te volgen is en haalde bij mij gelijk alle vorm van spanning voor zover die er al was weg.
Verder heb ik in deze film niets met het personage dat Washington speelt. Ik krijg totaal geen respect voor alle gruwelijke moorden die hij pleegt. Verder was het enorm "verrassend", niet dus, dat Dakota Fanning nog leeft. Daarnaast is Fanning's rol ook vrij ongeloofwaardig. Als een meisje van een jaar of acht tegen haar vader op dominante wijze zegt dat ze met hem wil praten, dan moet er wel iets met het script mis zijn. Daarnaast vond ik de film ook nog eens veel te lang. Positief puntje is er voor Walken die het wel aardig doet, maar verder kan ik weinig positiefs aan deze film opnoemen.