Avatar (2009)
Genre: Fantasy / Avontuur
Speelduur: 162 minuten / 171 minuten (special edition) / 178 minuten (extended cut)
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: James Cameron
Met onder meer: Sam Worthington, Sigourney Weaver en Zoe Saldana
IMDb beoordeling:
7,9 (1.483.783)
Gesproken taal: Engels en Spaans
Releasedatum: 17 december 2009
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via Disney+
Bekijk via meJane
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Google Play
Plot Avatar
"Enter the world of Pandora."
Jake Sully is een verlamde oorlogsveteraan in de toekomst, die met enkele anderen naar de maan Pandora wordt gebracht. De mensheid wil daar waardevolle grondstoffen uit de grond halen. Deze planeet wordt echter bewoond door de Na'vi, een mens-achtig ras met hun eigen taal en cultuur. De Na'vi doen er alles aan zich te beschermen tegen de mensen. Sully raakt betrokken bij hun vrijheidsstrijd en wordt ook verliefd op één van hen...
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (7,9 / 1483783)
- Trailer (YouTube)
- Avatar (MusicMeter)
- Game (GamesMeter)
- Pathé Thuis: vanaf € 14,99 / huur € 3,99
- Kijk op Disney+
- Kijk op meJane
Social Media
Acteurs en actrices
Jake Sully
Neytiri
Dr. Grace Augustine
Colonel Miles Quaritch
Trudy Chacon
Parker zichzelfridge
Norm Spellman
Mo'at
Eytukan
Tsu'Tey
Reviews & comments
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
De filmposters en trailers stralen gelukkig ook geen felle kleurtjes uit
Vraag me af waarom je naar Avatar zou gaan als je niet tegen al die felle kleurtjes kan. Dan is het inderdaad al makkelijk een verloren zaak. Je weet namelijk allang dat de hele film dit bevat, dan helpt zelfs het argument: "ja, maar ik wou toch even kijken of het echt zo was" niet.
Miron
-
- 744 berichten
- 74 stemmen
Haha, ik zie het al helemaal voor me.
Iemand die tijdens Avatar, met zijn 3D bril op, aan het zeiken is over de kleurtjes 
sanderdinges
-
- 1 berichten
- 8 stemmen
wat een volkomen &^* film. zo verschrikkelijk onorigineel verhaal, neem pocahontas, atlantis. allebei exact het zelfde verhaal! En dat deze films allebei van disney zijn zegt denk ik al genoeg over het nivo van deze film. daarmee vind ik de film ook zeer overgewaardeerd. Het is gewoon basis film psychologie. Je hebt gewoon een goed-slecht verhouding (mens – navi) de kijker identificeert zich met de “goede” halverwege de film kom je als kijker erachter dat goed slecht is en slecht goed samen met het veranderen van het perspectief van de kijker verandert die van de hoofdrolspeler waardoor je je beter kan identificeren met die persoon. Gewoon een zeer basis plot. Echter voor het visuele spektakel wat het toch wel is verdiend het nog wel een 2
panjoe
-
- 240 berichten
- 749 stemmen
Net gezien maar het doet me allemaal bar weinig. Eigenlijk min of meer nul vernieuwends, dat hier zo'n groot aantal mensen 4,5 of 5,0 stemt vind ik erg opmerkelijk.
mcdaktari
-
- 7317 berichten
- 0 stemmen
als jij wilt beweren dat dit visueel niks vernieuwends is, dat weet ik niet of je de film wel gezien hebt. Qua verhaallijn ok maar het is wel degenlijk vernieuwend wat we te zien kregen en dan bedoel ik nog geen eens het 3D
planet_of_death
-
- 3962 berichten
- 178 stemmen
Inderdaad, word men dan niet overdonderd door het visuele aspect? Daarom zijn er zo veel hoge stemmen!
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Och als ik niets kinderlijks in me zou hebben, niet tegen kleurtjes kan en geen vorm van creativiteit had zou ik Avatar ook niet vernieuwend vinden.
Ew_MK1
-
- 202 berichten
- 82 stemmen
Prima dat je je stem iets verhoogd door het visuele aspect maar met zo'n basis plot mag het toch nooit meer zijn dan, laten we zeggen, 3 stemmen.
En als je idd overdonderd bent en daar je stem op hebt gebaseerd moet je dus eerst even met je beide benen op de grond gaan staan, de film over 5 jaar nog eens kijken en dan pas stemmen.
jeanke37
-
- 27 berichten
- 11 stemmen
heb de film gisteren gezien en die verdiend zeker een 4!
mensen die deze film maar een 2 geven die weten niet beter!
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Prima dat je je stem iets verhoogd door het visuele aspect maar met zo'n basis plot mag het toch nooit meer zijn dan, laten we zeggen, 3 stemmen.
En als je idd overdonderd bent en daar je stem op hebt gebaseerd moet je dus eerst even met je beide benen op de grond gaan staan, de film over 5 jaar nog eens kijken en dan pas stemmen.
Tsja, de film is over 5 jaar nog steeds een visuele pracht. Een buitenaardse (maan)planeet is nog nooit zo mooi in beeld gebracht als Pandora. Over 5 jaar zitten we waarschijnlijk met een deel 2, dus kunnen we dan opnieuw/nog steeds genieten van Pandora 
Ik denk dat jij de film te erg op het verhaal beoordeelt, elke film moet je apart benaderen. Ieder film heeft zo z'n sterke punten waar het meer om draait dan bij een andere film. Bij Avatar is het verhaal overduidelijk ondergeschikt aan de kennismaking met de prachtige flora en fauna van Pandora. Ik ben dan niet zo'n zure muggenzifter die het verhaal gaat afkraken omdat je het verloop wel weet. Vele toppers nu en uit het verleden bevatten voorspelbare verhalen waar je het einde al wel kan raden. Het gaat om de uitvoering en dat werkt (voor mij en vele anderen) gewoon heel goed in Avatar.
SweetNess
-
- 32 berichten
- 63 stemmen
Een geweldige film, echt een prachtige film. Heel mooi gemaakt en echt prachtige omgeving (Pandora), geweldig hoe ze alles hebben bedacht enzo met de heilige boom en de boom der voorouders. Ik heb hem in 3D gezien, wat zeker de moeite waard was, maar opzich moet het natuurlijk ook niet verkeerd zijn om het gewoon te zien. De film duurde erg lang, maar dat heeft me geen moment geïrriteerd. Het was gewoon top!
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
zo verschrikkelijk onorigineel verhaal, neem pocahontas
Dat meen je niet? Je bent echt de 1e die de vergelijking met Pocahontas maakte. Ik snap er niks van 
SubbiE
-
- 95 berichten
- 274 stemmen
ik twijfel tussen 4 en 4.5*.
Het verhaal is, zoals de meesten al zeiden, niet bijster origineel te noemen. De parallel met Pocahontas is op z'n minst opmerkelijk te noemen, hoewel het verhaal zelf toch een paar nieuwigheden brengt.
Eigenlijk maakt het me niet zo veel uit, want ik was meteen weggeblazen door de grafische pracht die deze film uitstraalt!! Ik dacht van alweer een zoveelste animeted film te zien te krijgen... Maar niets daarvan. Deze film steekt er met kop en schouders bovenuit en zal de nieuwe standaard gaan worden. Wat een kleuren (hoewel deze er in de 3d versie niet helemaal doorkwamen vond ik), wat een motion had deze film.
Het verhaal was misschien ooit als eens verfilm en weinig vernieuwend, maar de graphics van deze film doen me een 4* geven
angel-eyes18
-
- 259 berichten
- 0 stemmen
Laten we nou eens ophouden met AVATAR te vergelijken met Pocahontas mensen...er is nou eenmaal weinig nieuws onder de zon...
Zo lijkt iedere western op Once upon a time in the west...iedere gangster film op The Godfather....en zo lijken pornofilms in grote lijnen ook op elkaar... 
Het is maar net hoe iemand een film beleeft...ik vond het een toppertje in zijn genre.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Echt ze moeten het woord Pocahontas echt verbieden hier, ik vraag me af wie hier uberhaupt recentelijk die film heeft gezien en zich die (teken)film nog kan herinneren
Dikke papegaaien zooi hier man 
angel-eyes18
-
- 259 berichten
- 0 stemmen
Mee eens!!!
Zal die film ook nooit gaan kijken 
Cupido
-
- 523 berichten
- 1911 stemmen
Het verhaal van Pocahontas is natuurlijk een eeuwenoude legende en min of meer symbolisch voor de de clash tussen de blanken en de indianen tijdens de ontdekkingsreizen. Pocahontas is meer dan de films alleen. De gehele plotontwikkeling vertoont gewoonweg teveel overeenkomsten met de legende van Pocahontas om genegeerd te worden. De Na'vi zelf doen al sterk denken aan indianen. Denk dat Cameron zelf nog zou toegeven dat hij het Pocahontas-verhaal in een nieuw jasje wilde steken.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Ach dat is iets wat de menigte zichzelf heeft aangepraat. Ik heb de film voor de "Pocahontas" vergelijking bekeken en ik had nergens, maar dan ook nergens Pocahontas in mijn gedachten. Ik had tot aan de hele vergelijking met Avatar dan ook al minstens 10 jaar dat woord niet meer gehoord, zo zullen er wel meer zijn. Ik vind het maar een "hype" die vergelijking. Er zijn zoveel films die soortgelijke verhalen vertellen. Het gaat me er niet eens om of het waar zo zijn of niet(wat het hoogstwaarschijnlijk wel is), het gaat me meer om het feit dat iedereen dat woord nu in zijn of haar betoog houdt, puur omdat ze het hebben gelezen, maar zelf niet eens (recentelijk) die film hebben gezien of het verhaal helemaal kennen.
Ew_MK1
-
- 202 berichten
- 82 stemmen
Ik denk dat jij de film te erg op het verhaal beoordeelt, elke film moet je apart benaderen. Ieder film heeft zo z'n sterke punten waar het meer om draait dan bij een andere film. Bij Avatar is het verhaal overduidelijk ondergeschikt aan de kennismaking met de prachtige flora en fauna van Pandora. Ik ben dan niet zo'n zure muggenzifter die het verhaal gaat afkraken omdat je het verloop wel weet. Vele toppers nu en uit het verleden bevatten voorspelbare verhalen waar je het einde al wel kan raden. Het gaat om de uitvoering en dat werkt (voor mij en vele anderen) gewoon heel goed in Avatar.
Nee hoor dat doe ik niet, kijk maar naar mijn allereerste post. Anders had ik niet op 2,5 sterren gekomen.
Juist JIJ en alle andere 5 sterren personen beoordelen de film niet op meerdere aspecten. Dat is nou precies wat ik probeer duidelijk te maken.
Je geeft zelf ook aan dat het verhaal niet zo goed is dus dan geef je toch niet de maximale score?! Hoe wil je anders straks een film gaan beoordelen die net zo mooi is als Avatar met ook nog eens een geweldig verhaal! 6 sterren kan je niet geven.
planet_of_death
-
- 3962 berichten
- 178 stemmen
Ik denk dat je het niet helemaal begrijpt. Avatar is uiteraard een blockbuster en het gaat puur om de beeldervaring en sfeer. Ik kwam de bioscoop uit met het typische gevoel dat ik heb als ik een goede film heb gezien. En zo hebben de meeste hier dat.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Nee hoor dat doe ik niet, kijk maar naar mijn allereerste post. Anders had ik niet op 2,5 sterren gekomen.
Juist JIJ en alle andere 5 sterren personen beoordelen de film niet op meerdere aspecten. Dat is nou precies wat ik probeer duidelijk te maken.
Je geeft zelf ook aan dat het verhaal niet zo goed is dus dan geef je toch niet de maximale score?! Hoe wil je anders straks een film gaan beoordelen die net zo mooi is als Avatar met ook nog eens een geweldig verhaal! 6 sterren kan je niet geven.
Kan je niet lezen of zo? Ik zeg toch, bij een visueel pareltje als Avatar is het verhaal ondergeschikt. Niet dat het verhaal slecht is, het is gewoon precies zoals het hoort te zijn in een film als dit. Niet elke film hoor je hetzelfde te beoordelen, ik beoordeel Avatar niet om het verhaal, maar om de onvergetelijke ervaring die de film mij in de bios heeft bezorgd. Iets wat weinig andere films kunnen nadoen. Ik geef alleen 5* aan films die voor mij perfect zijn. Dan hoeven die films nog niet eens technisch perfect te zijn, zolang ze mij maar een onvergetelijke ervaring hebben bezorgd. Is dat nou zo lastig om te begrijpen? Daarom deel ik ook weinig 0,5* uit, omdat je vaak wel kan zien dat er moeite in een film is gestopt. Ik ben geen zuurpruim die alle films op dezelfde manier beoordeeld, je moet soms kunnen genieten van de film, zonder dat je op alle kleine dingetjes hoeft te letten om dat mee te wegen in een beoordeling. Het gaat om het GEVOEL!
mcdaktari
-
- 7317 berichten
- 0 stemmen
Prima dat je je stem iets verhoogd door het visuele aspect maar met zo'n basis plot mag het toch nooit meer zijn dan, laten we zeggen, 3 stemmen.
En als je idd overdonderd bent en daar je stem op hebt gebaseerd moet je dus eerst even met je beide benen op de grond gaan staan, de film over 5 jaar nog eens kijken en dan pas stemmen.
Nee dat heeft daar totaal niks mee te maken . Het ging er over dat Avatar visueel best wel vernieuwend is en als je dat niet wilt zien, dan is het idd jammer dat je niet meer dat kleine beetje inleving en fantasie hebt. Je hoeft van mij de film echt niet goed te vinden maar geef dan wel gewoon toe dat het wel degenlijk vernieuwend is. Of het moet zijn dat jij er iets anders onder verstaat. Maar noem dan maar eens 1 film op die dat vlgs jou wel is.
planet_of_death
-
- 3962 berichten
- 178 stemmen
Kan je niet lezen of zo? Ik zeg toch, bij een visueel pareltje als Avatar is het verhaal ondergeschikt. Niet dat het verhaal slecht is, het is gewoon precies zoals het hoort te zijn in een film als dit. Niet elke film hoor je hetzelfde te beoordelen, ik beoordeel Avatar niet om het verhaal, maar om de onvergetelijke ervaring die de film mij in de bios heeft bezorgd. Iets wat weinig andere films kunnen nadoen. Ik geef alleen 5* aan films die voor mij perfect zijn. Dan hoeven die films nog niet eens technisch perfect te zijn, zolang ze mij maar een onvergetelijke ervaring hebben bezorgd. Is dat nou zo lastig om te begrijpen? Daarom deel ik ook weinig 0,5* uit, omdat je vaak wel kan zien dat er moeite in een film is gestopt. Ik ben geen zuurpruim die alle films op dezelfde manier beoordeeld, je moet soms kunnen genieten van de film, zonder dat je op alle kleine dingetjes hoeft te letten om dat mee te wegen in een beoordeling. Het gaat om het GEVOEL!
Perfect verwoord.
Ik weet nog dat ik de bioscoop uitkwam en een uur voor me uit heb lopen staren.
Hero-man
-
- 188 berichten
- 777 stemmen
Avatar al een tijdje geleden gezien in 2 en 3D.
James Cameron flikt het weer, een simpel verhaal uitwerken tot een waar spektakel. Ik ging al naar de bios met het gevoel qua verhaal wordt het niet vernieuwend maar dat hoefde ook niet maar de hele reutemeteut erom heen was waanzinnig.
Als een film/boek of dergelijke goed wilt zijn betekend het niet dat de verhaal ook tiptop moet zijn. (Ik zelf teken en schrijf stripboeken) Maar moet je het verhaal op een speciaal manier uitleggen en voorbrengen en dat heeft JC hier echt heel goed gedaan.
Visueel gezien is dit het mooiste wat ik ook heb gezien!
Niemand die mij wijs kan maken dat er ooit een film is geweest die realistischer animatie heeft! Qua effects heeft hij een nieuwe norm in de filmindustrie neer gezet!
Dat mensen dit verhaal met Pocahontas vergelijken snap ik wel maar begrijp ik niet! Want Pocahontas is een tekenfilm en is bedoeld voor de kleinere generatie's die zijn geweest en nog gaan komen. Maar Avatar vertelt het verhaal op een heel ander manier.
4,5* en een plekje in mijn top 10
Het is geen 5* omdat dit nog niet helemaal perfect is maar komt er wel in de buurt
grid8400
-
- 669 berichten
- 603 stemmen
Net gezien maar het doet me allemaal bar weinig. Eigenlijk min of meer nul vernieuwends, dat hier zo'n groot aantal mensen 4,5 of 5,0 stemt vind ik erg opmerkelijk.
Zijn er toch aardig wat mensen misschien die er anders tegenaan kijken dan jij. Ik begrijp ook wel de mensen die het helemaal niets vinden hoor. Het is allemaal wat voorspelbaar... maar dat heeft bij mij bijvoorbeeld niet afgedaan aan hoeveel indruk de film als geheel op mij heeft gemaakt.
De één is daar wat vatbaarder misschien voor dan de ander...
Ew_MK1
-
- 202 berichten
- 82 stemmen
Kan je niet lezen of zo? Ik zeg toch, bij een visueel pareltje als Avatar is het verhaal ondergeschikt. Niet dat het verhaal slecht is, het is gewoon precies zoals het hoort te zijn in een film als dit. Niet elke film hoor je hetzelfde te beoordelen, ik beoordeel Avatar niet om het verhaal, maar om de onvergetelijke ervaring die de film mij in de bios heeft bezorgd. Iets wat weinig andere films kunnen nadoen. Ik geef alleen 5* aan films die voor mij perfect zijn. Dan hoeven die films nog niet eens technisch perfect te zijn, zolang ze mij maar een onvergetelijke ervaring hebben bezorgd. Is dat nou zo lastig om te begrijpen? Daarom deel ik ook weinig 0,5* uit, omdat je vaak wel kan zien dat er moeite in een film is gestopt. Ik ben geen zuurpruim die alle films op dezelfde manier beoordeeld, je moet soms kunnen genieten van de film, zonder dat je op alle kleine dingetjes hoeft te letten om dat mee te wegen in een beoordeling. Het gaat om het GEVOEL!
Volgens mij begrijp jij niet wat het woord perfect betekent.
Maar ik zal je helpen: Geheel, zonder enig gebrek
Ik kan overigens prima lezen en in je betoog heb je hebt het over een voorspelbaar verhaal. En daarna zeg je dat dat volgens jou precies is zoals het hoort te zijn in zo'n soort film.
Dus een fantasie/avontuur/SF film als dit hoort voorspelbaar te zijn?
Dat is toch de grootste onzin man! 
Avatar is best vernieuwend en het ziet er allemaal prachtig uit maar dat je na deze film nog orgastisch een uur voor je uit loopt te staren....
Daar moet ik echt om lachen want dan ben je gewoon erg weinig gewend en is de inkt op je brommercertificaat wrs nog maar net droog.
planet_of_death
-
- 3962 berichten
- 178 stemmen
Ew, beste kerel, ik heb heel wat films gezien die een beter verhaal hebben dan Avatar. Alleen is er geen film met betere effecten dan deze, geen film waar je zo in opgaat als deze (de bioscoopzaal was muisstil, geen puber die zijn mond open deed). Sorry, maar met al deze factoren is een film goed genoeg voor mij en intresseert het verhaal me geen zak. Iets wat jij niet begrijpt.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Volgens mij begrijp jij niet wat het woord perfect betekent.
Maar ik zal je helpen: Geheel, zonder enig gebrek
Ik kan overigens prima lezen en in je betoog heb je hebt het over een voorspelbaar verhaal. En daarna zeg je dat dat volgens jou precies is zoals het hoort te zijn in zo'n soort film.
Dus een fantasie/avontuur/SF film als dit hoort voorspelbaar te zijn?
Dat is toch de grootste onzin man! 
Avatar is best vernieuwend en het ziet er allemaal prachtig uit maar dat je na deze film nog orgastisch een uur voor je uit loopt te staren....
Daar moet ik echt om lachen want dan ben je gewoon erg weinig gewend en is de inkt op je brommercertificaat wrs nog maar net droog.
Ik weet wel wat het woord perfect betekent, deze film is voor mij perfect. Alles is goed aan deze film, heb nergens een minpunt voor mij kunnen ontdekken. Ik vind de film niet voorspelbaar, wat definieer jij onder de term voorspelbaar? Dat je weet hoe het eindigt? Schrijf dan maar 99% van de films af, want je weet toch wel hoe het altijd eindigt. Wat een onzin zeg. Je vergeet dat deze film ook voor de kinderen prima te vertoeven is, de film is voor iedereen, dus alles is toegankelijk gemaakt voor IEDEREEN. Als ik een spannende SF wil zien, gooi ik Alien(s) er wel in. Verder ken ik eigenlijk weinig avonturen en fantasie films met een niet voorspelbare afloop....Noem jij ze is voor me?
En ik heb niet gezegd dat ik een uur voor me uit heb lopen turen, dat maak jij er weer van. Maarja, het is inderdaad een prachtige film. De 1 geniet van Harry Potter, de ander van Avatar. Dat jij niet eens begrijpt waarom mensen deze film leuk vinden is puur een gebrek bij jou dan aan mij.
Je laatste opmerking ga ik niet eens op in, die is te kinderachtig voor woorden.
Ew_MK1
-
- 202 berichten
- 82 stemmen
Deze film is voor mij perfect.
Alles is goed aan deze film, heb nergens een minpunt voor mij kunnen ontdekken. Ik vind de film niet voorspelbaar, wat definieer jij onder de term voorspelbaar? Dat je weet hoe het eindigt? Schrijf dan maar 99% van de films af, want je weet toch wel hoe het altijd eindigt.
Je geeft dus een film die ook leuk is voor kinderen 5 sterren.
I rest my case.
Jij moet nog een hoop échte goeie films gaan bekijken, dat is duidelijk.
Pre- en sequels

Avatar: Fire and Ash
2025
76 reacties

Avatar: The Way of Water
2022
536 reacties
Gerelateerd nieuws
'Avatar: Fire and Ash' haalt ondanks lagere beoordelingen hoog bedrag op
'Avatar: Fire and Ash' heeft slechtste beoordeling van gehele reeks: 'Teleurgesteld'
Maakt derde 'Avatar'-film verwachtingen waar? Geschatte opbrengst belooft sterke start
Splinternieuwe trailer van 'Avatar: Fire and Ash' online gedeeld
Bekijk ook

The Lord of the Rings: The Return of the King
Avontuur / Fantasy, 2003
5.911 reacties

The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring
Fantasy / Avontuur, 2001
3.683 reacties

The Dark Knight
Actie / Misdaad, 2008
7.907 reacties

The Matrix
Sciencefiction / Actie, 1999
2.349 reacties

Django Unchained
Western / Actie, 2012
2.178 reacties

Inception
Thriller / Sciencefiction, 2010
7.006 reacties
Gerelateerde tags
paraplegicculture clashattachment to natureinheemstoekomstspace warruimtekoloniemaatschappijruimtereisfuturisticromantiekruimtebuitenaards wezentribealien planetdistant futuremarinesoldaatstrijdliefdesaffairewetenschappernatuurnative peoplesruimte-operaanti warpower relationstribal customs mind and soultribal peopletribal chiefcryonicsspiritual community22nd centurysave the planetracial discrimination soldiersinspirationalgrandspeculative fictiondramaticstereoscopic film appreciativeboldenthusiasticexhilaratedhopeful
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








