The Forgotten (2004)

Thriller / Sciencefiction

geregisseerd door Joseph Ruben
met Julianne Moore, Alfre Woodard en Gary Sinise

Telly Paretta wordt gekweld door de herinnering aan de dood van haar 9-jarig zoontje Sam. Terwijl ze het verlies en de daaropvolgende vervreemding van haar man Jim probeert te verwerken, krijgt ze van haar psychiater Dr. Munce te horen dat ze aan waanideeën lijdt en dat haar zoontje nooit bestaan heeft. Geschokt probeert ze sporen van Sams bestaan te vinden, maar die lijken wel te zijn uitgewist...

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Snel vergeten.

Waar deze lang uitgesponnen X-Files episode in het begin nog op een aardige thriller lijkt, begint de film al meer af te zakken naar bedenkelijk niveau. Een paar schrikmomentjes kunnen niet verbloemen dat dit behoorlijke standaard-reut is, met een tenekrommend einde.

Doorsnee.

al veel gezegd hier, maar het einde vond ik o zo teleurstellend.
Nochtans was de film goed begonnen, en al onmiddellijk grijpt de fim je een beetje naar de keel. Bij momentenen deed de film me ook denken aan Flightplan, waar de moeder ook helemaal doordraait als iedereen ineens vergeten is dat ze kinderen hebben.

Maar goed, spanning was ok, acteerwerk was zeker ok, alleen het einde fel tegenvallend. 3*

avatar van nachtschade
Film weet goed te boeien en blijft aandacht vasthouden. Naar het einde toe wordt het langzaam maar zeker minder en minder. Het leek wel of het budget op was! Waar ik hoopte op een sixth-sense achtige ontknoping, werd het wel een erg goedkoop alienverhaaltje. Jammer, daar had meer ingezeten!

avatar van m1701
Wham
Begin was goed, het verhaal bouwde ook goed op, alleen het einde was belachelijk makkelijk... dit haalde toch wel de film naar beneden.
Heb het idee dat de film nog niet af is, of dat er nog iets mist ofzo.

Maar opbouw en spanning was goed

movie-edje
waardeloos, slaapverwekkend, vermoeiend.

Geen beste rol voor Julianne moore!

Het komt allemaal te forserend over.

eerste uur leuk, maar hoopte toch op iets minder buitenaards geblabla

avatar van rep_robert
Een leuk uitgangspunt wordt helaas wat te fragmentarisch uitgebeeld in de film en het einde is helaas ook te zot voor woorden. Jammer dat films vaak een uitvlucht naar het o zo makkelijke zoeken, dit maal de aliens.

avatar van witboek
Een film die mij zeker aansprak. U ook?

Ik vind dit een mooie film, spannend, mysterieus, zelfs romantisch.
Over een vrouw die haar zoon kwijt is. Het bestaan van de zoon wordt door iedereen ontkend, terwijl zij zeker van haar zaak is. Verrassende ontwikkelingen tot aan het eind.
Julianne Moore vind ik erg geschikt voor films met een horrific karakter. Zij heeft goede gezichtsuitdrukkingen.

De film begon spannend, het hield me in mijn greep/
Totdat er onrealistische dingen gebeurden die totaal niet in het totaalplaatje passen.

De zoenscene tussen telly en de vader van het vergeten meisje vond ik er ook totaal niet bijpassen...

Ongelofelijk slechte film. Erg jammer, want op voorhand leek het verhaal erg interessant. Maar de film is zo ongeloofwaardig en traag, dat het een ramp wordt. Ook die misplaatste ´science fiction´ dat mensen worden weggezogen sloeg helemaal nergens op. Jammer !!

Wat een prutfilm.
Zonde van de tijd. Verder geen woorden aan verspillen.

avatar van m1701
Elke keer vind ik het weer een super spannende film, tot het einde.....
Wat is dat verscheikkelijk. Ze hadden er iets veel beters van kunnen maken.
Want spannend is het zeker maar t einde ruk

Stem verlaagd naar 2,5

avatar van ambrosini
Dat was lang geleden dat ik deze film had gezien..

film eist veel geduld

avatar van Jerry1981
Ik was al bijna "forgotten" dat ik deze ooit heb gezien. Heb m ooit toch 3,5 ster gegeven.

Trage zeurderige film die aardig begint,maar aan het einde steeds slechter wordt. Vanavond op tv. Begon er weer aan ,maar wist ineens het hele verhaal weer, en het teleurstellende einde.. weggezapt.

avatar van Marino96
Film begint goed en zou bij mij 3,5 a 4.0 ster verdienen, maar wanneer de film te maken krijgt met buitenaardse activiteit daalt mijn waardering van deze film al snel en als dieptepunt van deze film vind ik toch wel dat die ene vrouw ineens in de lucht wordt weggezogen van aarde.
Om toch met iets positiefs te eindigen vond ik de sfeer van de film wel mooi.

Het basisidee van deze, bij aanvang fascinerende thriller was geweldig en bezorgde je alleen al de koude rillingen en tussen de achtervolgingen zat een prachtscène. Maar helaas, het verhaal werd absoluut niet logisch gebracht en wilde maar niet spannend worden. Halverwege werden er ook nog sciencefiction elementen ingebracht, zodat er alles bij elkaar van de door mij verwachte psychologische triller pijnlijk weinig overbleef.

avatar van Aapje81
Vooraf wist ik vrij weinig over deze film en moest ik qua stijl aan Still Alice (2014) denken. In het vervolg van de film viel dit echter heel anders uit.

De opbouw is behoorlijk goed, de spanning zit erin en je denkt toch vrij snel dat er niet veel van klopt. Over de uitwerking van het verhaal wil ik verder niet teveel kwijt maar ik moet de regisseur nageven dat het verhaaltje op zijn minst origineel te noemen is, dat wil zeggen zeker in combinatie met het begin. Het behoorlijke goede acteerwerk helpt ook wel.

Origineel wil echter niet zeggen dat we hier ook te maken hebben met een goede film. Daarvoor voelt het een en ander toch erg geforceerd aan maar ik heb me zeker anderhalf uur vermaakt en wilde graag weten hoe het af zou lopen en dat is toch ook al wat waard.

Boven gemiddeld.

avatar van des1
Rare film die totaal ontspoort gaandeweg.

avatar van nadrin
Nee kon echt beter. Geen logica zelfs het sf gedeelte

Niet onaardig. Niet bijzonder.