• 10.937 nieuwsartikelen

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 25 november 2004

• iTunes Bekijk via iTunes

Plot The Forgotten

"You'll Never Forget The Ones You Love"

Telly Paretta wordt gekweld door de herinnering aan de dood van haar 9-jarig zoontje Sam. Terwijl ze het verlies en de daaropvolgende vervreemding van haar man Jim probeert te verwerken, krijgt ze van haar psychiater Dr. Munce te horen dat ze aan waanideeën lijdt en dat haar zoontje nooit bestaan heeft. Geschokt probeert ze sporen van Sams bestaan te vinden, maar die lijken wel te zijn uitgewist...

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Snel vergeten.

Waar deze lang uitgesponnen X-Files episode in het begin nog op een aardige thriller lijkt, begint de film al meer af te zakken naar bedenkelijk niveau. Een paar schrikmomentjes kunnen niet verbloemen dat dit behoorlijke standaard-reut is, met een tenekrommend einde.

Doorsnee.

avatar van killerfreak

killerfreak

al veel gezegd hier, maar het einde vond ik o zo teleurstellend.

Nochtans was de film goed begonnen, en al onmiddellijk grijpt de fim je een beetje naar de keel. Bij momentenen deed de film me ook denken aan Flightplan, waar de moeder ook helemaal doordraait als iedereen ineens vergeten is dat ze kinderen hebben.

Maar goed, spanning was ok, acteerwerk was zeker ok, alleen het einde fel tegenvallend. 3*

avatar van nachtschade

nachtschade

Film weet goed te boeien en blijft aandacht vasthouden. Naar het einde toe wordt het langzaam maar zeker minder en minder. Het leek wel of het budget op was! Waar ik hoopte op een sixth-sense achtige ontknoping, werd het wel een erg goedkoop alienverhaaltje. Jammer, daar had meer ingezeten!

avatar van m1701

m1701

Wham

Begin was goed, het verhaal bouwde ook goed op, alleen het einde was belachelijk makkelijk... dit haalde toch wel de film naar beneden.

Heb het idee dat de film nog niet af is, of dat er nog iets mist ofzo.

Maar opbouw en spanning was goed

avatar van movie-edje

movie-edje

waardeloos, slaapverwekkend, vermoeiend.

Geen beste rol voor Julianne moore!

Het komt allemaal te forserend over.

avatar van 103529

eerste uur leuk, maar hoopte toch op iets minder buitenaards geblabla

avatar van rep_robert

rep_robert

Een leuk uitgangspunt wordt helaas wat te fragmentarisch uitgebeeld in de film en het einde is helaas ook te zot voor woorden. Jammer dat films vaak een uitvlucht naar het o zo makkelijke zoeken, dit maal de aliens.

avatar van witboek

witboek

Een film die mij zeker aansprak. U ook?

avatar van Dreiecke

Dreiecke

Ik vind dit een mooie film, spannend, mysterieus, zelfs romantisch.

Over een vrouw die haar zoon kwijt is. Het bestaan van de zoon wordt door iedereen ontkend, terwijl zij zeker van haar zaak is. Verrassende ontwikkelingen tot aan het eind.

Julianne Moore vind ik erg geschikt voor films met een horrific karakter. Zij heeft goede gezichtsuitdrukkingen.

avatar van Igora

Igora

De film begon spannend, het hield me in mijn greep/

Totdat er onrealistische dingen gebeurden die totaal niet in het totaalplaatje passen.

De zoenscene tussen telly en de vader van het vergeten meisje vond ik er ook totaal niet bijpassen...

avatar van shrink

shrink

• 1985 berichten

Ongelofelijk slechte film. Erg jammer, want op voorhand leek het verhaal erg interessant. Maar de film is zo ongeloofwaardig en traag, dat het een ramp wordt. Ook die misplaatste ´science fiction´ dat mensen worden weggezogen sloeg helemaal nergens op. Jammer !!

avatar van Lienos

Lienos

Wat een prutfilm.

Zonde van de tijd. Verder geen woorden aan verspillen.

avatar van m1701

m1701

Elke keer vind ik het weer een super spannende film, tot het einde.....

Wat is dat verscheikkelijk. Ze hadden er iets veel beters van kunnen maken.

Want spannend is het zeker maar t einde ruk

Stem verlaagd naar 2,5

avatar van ambrosini

ambrosini

Dat was lang geleden dat ik deze film had gezien..

film eist veel geduld

avatar van Jerry1981

Jerry1981

Ik was al bijna "forgotten" dat ik deze ooit heb gezien. Heb m ooit toch 3,5 ster gegeven.

avatar van frans123

frans123

Trage zeurderige film die aardig begint,maar aan het einde steeds slechter wordt. Vanavond op tv. Begon er weer aan ,maar wist ineens het hele verhaal weer, en het teleurstellende einde.. weggezapt.

avatar van Marino96

Marino96

• 2010 stemmen

Film begint goed en zou bij mij 3,5 a 4.0 ster verdienen, maar wanneer de film te maken krijgt met buitenaardse activiteit daalt mijn waardering van deze film al snel en als dieptepunt van deze film vind ik toch wel dat die ene vrouw ineens in de lucht wordt weggezogen van aarde.
Om toch met iets positiefs te eindigen vond ik de sfeer van de film wel mooi.

gauke

Het basisidee van deze, bij aanvang fascinerende thriller was geweldig en bezorgde je alleen al de koude rillingen en tussen de achtervolgingen zat een prachtscène. Maar helaas, het verhaal werd absoluut niet logisch gebracht en wilde maar niet spannend worden. Halverwege werden er ook nog sciencefiction elementen ingebracht, zodat er alles bij elkaar van de door mij verwachte psychologische triller pijnlijk weinig overbleef.

avatar van Aapje81

Aapje81

Vooraf wist ik vrij weinig over deze film en moest ik qua stijl aan Still Alice (2014) denken. In het vervolg van de film viel dit echter heel anders uit.

De opbouw is behoorlijk goed, de spanning zit erin en je denkt toch vrij snel dat er niet veel van klopt. Over de uitwerking van het verhaal wil ik verder niet teveel kwijt maar ik moet de regisseur nageven dat het verhaaltje op zijn minst origineel te noemen is, dat wil zeggen zeker in combinatie met het begin. Het behoorlijke goede acteerwerk helpt ook wel.

Origineel wil echter niet zeggen dat we hier ook te maken hebben met een goede film. Daarvoor voelt het een en ander toch erg geforceerd aan maar ik heb me zeker anderhalf uur vermaakt en wilde graag weten hoe het af zou lopen en dat is toch ook al wat waard.

Boven gemiddeld.

avatar van des1

des1

Rare film die totaal ontspoort gaandeweg.

avatar van nadrin

nadrin

Nee kon echt beter. Geen logica zelfs het sf gedeelte

avatar van Ziegler

Ziegler

Niet onaardig. Niet bijzonder.

avatar van AniSter

AniSter

• 1981 berichten

Maar goed dat het genre 'science fiction' erbij stond, dus ik wist waar ik aan begon en vond mede daardoor deze film best goed. De combi SF met Moore was sowieso nieuw voor mij en ook in deze film vond ik dat ze een prima rol neerzette. Apart verhaal met enkele spannende momenten. Boeiende film.

avatar van Peter Pan

Peter Pan

Bij het lezen van het verhaal leek dit een super spannende mystery thriller, maar uiteindelijk een redelijke SF thriller.

De film begint erg mysterieus, maar gaat meteen al in een rap tempo naar de clou.

Erg jammer want een wat langere twijfel over de mentale gesteldheid van Telly had de film zo veel beter gemaakt!

Aan de ene kant wel verrassend, maar aan de andere kant is de spanning dus wel meteen al een stukje minder wat dat betreft.

Hoewel de film bij vlagen veranderd in een "goedkope" x-files aflevering, blijft de zoektocht naar Sam wel spannend.

Julianne Moore blijft altijd goed en geloofwaardig acteren in dit soort genres, alleen wel jammer dat Gary Sinise een te kleine rol had.

Wanneer er in het begin wat langere twijfel was ingebouwd en later wat meer mysterieuze sf was toegepast (ipv afgeraffelde goedkope gebeurtenissen) had het best een topper kunnen zijn, maar alsnog voldoende.

avatar van flaphead

flaphead

Weer zo'n film die gaandeweg steeds zwakker wordt. De opbouw is prima. Het is al vrij snel duidelijk dat er iets niet klopt met Telly en dat wordt dan ook niet al te lang uitgerekt maar snel uit de doeken gedaan: fijn. Een psychologische thriller is aanstaande. Gaandeweg blijken we met een X-Files-achtige sf te maken te hebben: ook niks mis mee, daar kan ik prima in meegaan (ik kan me voorstellen dat sommige mensen daar afhaken). Moore's acteerwerk is prima. Ook dat niet alles uitgelegd wordt kan ik verteren, dat is namelijk niet het belangrijkste van het verhaal.

Maar wat wel het belangrijkste is voor de schrijver/regisseur, pakt me dan weer niet. Het drama, de ouder-kind-band: nope. Natuurlijk is dat kind uberschattig en lachend bij het vertrekken in het vliegtuig, 'i love you mom', en is de moeder zo trots en blij, en moeten we dat telkens weer zien. Ja ja, wat een drama toch. Het einde is tenenkrommend: moeders liefde wint het van een alien-experiment en alles wordt teruggedraaid, vreselijk.

Het uitgangspunt rondom het geheugen is interessant, maar de gekozen weg en uitwerking was voor mij jammerlijk.

avatar van Black Math

Black Math

Erg slecht. We krijgen eerst een hoop aanwijzingen dat het karakter van Moore aan waanideeën lijdt, maar dan voel je al aan dat blijken zal dat ze het volkomen bij het juiste eind had. En dan vindt er een hoop paranormaliteit plaats, waarbij je inderdaad aan The X-Files moet denken, want antwoorden krijgen we niet. Het karakter van Moore krijgt natuurlijk wel zoals verwacht haar zoon terug. Dat gebrek aan antwoorden kan soms leiden tot een beklemmende en intrigerende atmosfeer, hier wekt het vooral het gevoel van een goedkoop trucje op. In combinatie met de voorspelbaarheid rondom het karakter van Moore kom ik op 0,5* uit.

avatar van Vicksel82

Vicksel82

Beetje een vreemde film waarin je eigenlijk geen idee hebt waar de film naartoe gaat.

Naar het einde toe wordt de film echter alleen maar vreemder en komt er een climax die ik wel erg teleurstellend vindt.

De film krijgt voor mij drie sterren vanwege het mysterieuze element maar had vele malen hoger uit kunnen pakken als het einde niet zo matig was.

avatar van Rudy6

Rudy6

Fantastische SciFi. Iedereen kan kritieken bedenken maar ik zou zeggen: Kijken en genieten maar!

avatar van Phantasm

Phantasm

Zoals de meesten al zeggen, het begin was aardig, maar het einde sloeg nergens op.