Chasing Liberty (2004)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Andy Cadiff
met Mandy Moore, Matthew Goode en Jeremy Piven

De 18-jarige dochter van de Amerikaanse president wordt er doodmoe van elk moment van de dag bewaakt te worden door de Secret Service. Tijdens een staatsbezoek te Praag weet ze te ontsnappen met de hulp van een knappe Britse fotograaf. Samen met hem reist ze door Europa, maar de fotograaf is niet wie ze denkt...

avatar van otherfool
Moore was goed in 'Saved' en deed het ook niet verkeerd in 'The Princess Diaries', maar ze weet dit onzinwerkje niet naar een acceptabel niveau te krijgen. Moore's love interest maakt er pas echt een potje van trouwens...

1,5*.

avatar van Fran
Hm, ik kwam er pas na ruim een half uur achter dat ik deze film al eerder heb gezien, en nu ik verder aan het kijken ben, heb ik eigenlijk geen idee meer hoe hij afloopt. Dat kan geen goed teken zijn !

Nee, ik vind het maar een slaapverwekkende bedoening. Jammer. Op zich leuk verhaal en de acteurs doen het ook niet slecht ( ook niet echt goed) maar er zit weinig humor of romantiek in. Ze hadden met dit verhaal veel meer kunnen doen. *2,0

avatar van jumpstylemovie
ane19 schreef:
Leuke film 5*
omg?
Ik vond het zelf niet veel aan, was weer zo'n simpel verhaaltje.
Die gast die ze in de trein ontmoete ( maar waar ik de naam niet meer van herriner) is behoorlijk irritant maar vleurt de film aardig op.
2**

avatar van wwelover
Geinige romcom. Misschien wat cliché maar hij kan er zeker mee door. Mede door de oogverblindende Mandy Moore. Zij is echt prachtig . En die Matthew Goode heeft zo'n briljante stem. Weet niet hoe het komt, maar had dat ookal bij Imagine Me and you.

Leuk voor een keer dat wel, soms wat onnodige stukjes vond dat met die Italiaanse familie niet echt leuk, overdreven karakters.

Net aan 3.5*

avatar van DonOswaldo
En het blijft maar doorgaan met films waarvan ik onder het kijken erachter kom dat ik het al ooit gezien heb.

Maar dat is helemaal niet erg, want het is gewoon een aardige feel-good film met een uitstekende Mandy Moore, dat de bekende lijnen volgt (ook helemaal niet erg) maar toch entertaint.

Wel een grote continuïteitsfout: dat onze geheim agent een fiets van een klein jongetje kon kopen terwijl z'n portemonnee gestolen was.. (of heeft hij met stickers betaald..?)

Lekker niemendalletje om zonder nadenken de tijd door te komen.

avatar van Madeliefje
Wat kinderlijk en voorspelbaar, maar het bewakersstelletje maakte een hoop goed. Gewoon een lekkere feel-good romantische komedie, maar niet het herzien waard.

Aardige film, de mooie Europese locaties en goed gekozen filmmuziek tillen het geheel, met alle potten en pannen open dat wel, net boven de middelmaat uit. 3*

Matige dertien in een dozijn Komedie / Romantiek film, met toch zeker wel een aardige Mandy Moore in de hoofdrol.

Anna (Mandy Moore) is de dochter van de Amerikaanse president. Ze ontsnapt tijdens een concert in Praag met de hulp van Ben Calder (Matthew Goode) aan haar bewakers. Ze weet niet dat Ben ook een geheim agent is en dat haar vader haar op een beschermende manier aan de vrijheid wil laten ruiken. Het stel gaat van Praag via Wenen naar Venetië en onderweg worden ze natuurlijk verliefd.

Geen verrassingen en echt boeiend wilt het ook niet worden, maar het is wel een romantische komedie (min of meer ook een roadmovie) volgens een vast recept en dat met één groot manco, namelijk het ontbreekt aan chemie tussen de hoofdrolspelers Mandy Moore en Matthew Goode.

avatar van IH88
“Can you please stop taking your clothes off around me?”

Clichématige romcom. Dat geldt niet alleen voor het verloop van het verhaal, maar ook alle clichés over Amerikanen en het beeld dat ze van Europa hebben komt weer naar voren. Niet erg, maar ik moet er wel om lachen. Mandy Moore en Goode zijn een leuk duo en Venetië is geen slechte plaats voor romantiek. Jammer genoeg wordt het na een redelijk begin allemaal erg voorspelbaar, en Chasing Liberty mist een eigen smoel.

Goeie film waarin de tienerdochter van de Amerikaanse president moeite heeft met daten vanwege constante beveiliging. Een vermakelijke opzet voor een verder vrij standaard en voorspelbare romcom. Mede door de halve rondreis door Europa kijkt het geheel wel gemakkelijk weg. Ook een fijne cast en voornamelijk vanwege de innemende Mandy Moore nog net 3.5 sterren.