• 8.254.917 stemmen

Geregisseerd door: Mark Palansky

Met onder meer: Christina Ricci, James McAvoy en Richard E. Grant

Releasedatum: 24 april 2008

Plot Penelope

"A fairytale like no other."

Penelope is een jonge vrouw, die door toedoen van een vloek op haar familie, is geboren met het gezicht van een varken, wat ze nog altijd op allerlei manieren tracht te verbergen. Vooral ook omdat een fotograaf er op gebrand is haar te fotograferen. In de tussentijd tracht Penelope er alles aan te doen de vloek te verbreken en daarbij stuit ze op een jongeman op wie ze verliefd wordt..

imageimage

avatar van DonOswaldo

DonOswaldo

• 1931 stemmen

Redelijk.

Best een leuk verhaaltje om in mee te gaan. Ook draagt Christina Ricci haar rol goed. Alleen is het gebrek aan drama iets te groot - niet dat ik een voorstander ben van zeer veel drama in een komedie - om er goed genoeg in mee te gaan. Ook zit het qua (grappige) humor niet helemaal goed en is de toon soms iets te onserieus. Maar afijn, best een redelijk sprookje.

avatar van Fryce

Fryce

• 1917 stemmen

Lekker, leuk, sfeervol en warm filmpje.

avatar van Chattingforum

Chattingforum

Ik zelf vond hem heel erg leuk. Laat heel perfect zien dat t om het innerlijk gaat en dat als je innerlijk mooi is, dat zelfs de lelijkste en raarste gezichten (vond der best knap), je niet tegenhouden om iemand te vinden...Gold dat maar voor mij xD

Die gast kon btw echt PRACHTIG piano spelen:D

avatar van narva77

narva77 (crew films)

Als zelfs Onderhond deze film 4* geeft, dan maakt dat wel benieuwd.

Vanavond niet kunnen kijken helaas, maar gelukkig heb ik de DVD al een tijdje liggen...

avatar van ILDIB

ILDIB

Ricci is eigenlijk de vrouwelijke Depp, speelt aparte figuren en altijd goed.

De film had her en der wat beter gekund, maar zker meer dan vermakelijk.

avatar van J.Ch.

J.Ch.

Ach, best een leuke film. Niet heel bekend, blijkbaar, hoewel ik niet weet waarom.

Er zit natuurlijk een boodschap in maar die wordt niet ergerlijk gebracht. Van Christina Ricci ben ik eerlijk gezegd niet erg onder de indruk (en ik vond het ook heel gek om haar zónder varkensneus te zien, vreemd genoeg). James McAvoy kan bij mij echter niets verkeerds doen en zijn aanwezigheid tilde deze film ook tot een hoger niveau. En dan Mr. Bingley... Hij mag dan in het echt anders heten en in deze film iemand spelen met een heel ander kapsel en een heel ander karakter, ik kon er niks aan doen, elke keer als hij in beeld verscheen zag ik Mr. Bingley. Reese Witherspoon komt ook nog langs en heeft wel een leuke rol. Die vader ken ik trouwens ook ergens van. Het leek me wel een leuke kerel, vooral hoe hij met zijn vrouw omgaat...

Het verhaal is grappig en lichtelijk overdreven, maar op een uitsluitend vermakelijke manier. Een grappig sprookje dus.

avatar van Julie

Julie

leuke aangename film. Een modern sprookje waar je niet al te veel moet bij nadenken.

Maar James McAvoy... Hmm die kan me telkens weer doen smelten!

avatar van Ragna

Ragna

Echt super genoten van deze film. Visueel super mooi, mooie kleren, mooie kamers. Kijkt heerlijk weg. Ga hem van de winter zeker nog eens zien. Hartverwarmend

avatar van daphne737

daphne737

Fantastische film, een soort sprookjesachtig verhaal met die vloek en het zoeken van de echtgenoot. Maar het einde is super, ben het met ragna eens: het is hartverwarmend.

quote: it's not the power of the curse, it's the power you give the curse.

Loved it!!!!!!!

avatar van b00ts

b00ts

Mooie muziek van Sigur Ros..... Dat was het voor mij.

avatar van 93.9

93.9

Aardige film. Soms iets te mainstream. Zaten wel een paar shots tussen, die zo mooi waren dat het pijn aan je ogen doet. O.a op het einde. Verder met moeite drie sterren.

avatar van Dick2008

Dick2008

De dvd lag in de 1 Eurobak, maar ben blij dat ik hem heb laten liggen en dat hij gelukkig op tv kwam anders had ik het kreng weer moeten ruilen, al had weggeven natuurlijk ook gekund ......

De film leek me bij het zien van de trailer wel aardig. Bij IMDb staat bij genre o.a. comedy, maar dat is misleidend. Overdreven dramatische zeurfilm naar aanleiding van die varkenssnuit. Mag ze nog blij wezen dat het niet in vroeger tijd is geweest anders was ze wel aan de kermis verkocht. Redelijk spel van Ricci en de snuit hebben ze ook goed gedaan. Een oud nummer in deze film You're are my sunshine. 1.0.

avatar van missy85

missy85

Super leuke film die laat zien dat het niet alleen om het uiterlijk gaat.

James McAvoy was ook erg aangenaam om naar te kijken.

Leuk verhaal, absoluut niet dramatisch, daar heb ik echt een hekel aan. Echt een zwijmel film, heerlijk!

En de bijrolletjes van Reese Witherspoon, en die acteur die ook Mr. Bingly speelt, en haar moeder (die ook in Home Alone speelt), geniaal!

avatar van Dreiecke

Dreiecke

Een lief sprookje. Visueel heel mooi gedaan, onderhoudend verhaal met wat onderliggende boodschapjes, prima geacteerd. Het genre is volgens mij (en IMDB) naast fantasy eerder comedy/romance dan drama

Voor mij meer dan gemiddeld te waarderen.

Pas nog op tv gezien, toen vergeten te stemmen, dus bij deze.

avatar van K. V.

K. V.

Deze ook eens geprobeerd en 'k vond het ook een leuke film. Een hedendaags sprookje die me wel kon bekoren. Ook redelijk wat bekend volk passeert de revue. Voor de rest wist de film me de volledige speelduur te boeien.

Een aanrader voor een ontspannende filmavond.

avatar van Trouble's

Trouble's

Wij (mijn dochters van 14 & 18) en ik hebben erg gelachen en genoten van deze film!!

avatar van TragieStar.*

TragieStar.*

Een vrij aardige film met een perfecte cast! Christina Ricci (één van mijn favoriete actrices), Catherine O'Hara, Richard E. Grant en James McAvoy zijn stuk voor stuk goed geslaagd in hun rollen. McAvoy heeft het geluk dan ook een groot schattigheidsgehalte te beschikken.

Ook nog leuke bijrollen (die ik niet zag aankomen) van: Reese Whiterspoon en Russell Brand!

De eerste helft was even uitzitten, er gebeurde niet veel en was vrij apart. De 2de helft van de film vond ik beter tot zijn recht komen. Penelope die vlucht en ontdekt word en bij het volk aanslaat op een aparte manier, allemaal erg leuk om naar te kijken.

Leuk voor kinderen, maar ook voor tieners/jongeren en ik denk ook een aantal duizenden volwassenen en ook wel een beetje voor mij.

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Leuk sprookje dat toch iets minder voorspelbaar is dan ik had verwacht. Hoe het zal eindigen weet je natuurlijk wel, maar hoe dat uiteindelijk zo komt gaat toch net even anders. Leuk voor een keertje! 3 sterretjes

avatar van June.

June.

Eerste wat ik dacht, dat is die moeder uit Home Alone

avatar van Stijn B.

Stijn B.

Doordeweekse feelgoodmovie met een onderliggende boodschap die al duizendmaal uitgemolken is in allerhande films. Echt vervelen of irriteren doet de film weliswaar niet.

avatar van shrink

shrink

Matige film, beetje kinderfilm. Weinig bijzonders, maar wel een keer leuk om te zien.

avatar van LastKing

LastKing

Het begin was saai maar daarna werd het fantastisch.

Tarkus

Mooie fantasy film die zeer geschikt is voor de ganse familie.

Leuk en origineel verhaal en een zeer goede Christina Ricci, toch een van mijn favoriete actrices, die elke rol blijkt aan te kunnen.

avatar van Jawaddedadde

Jawaddedadde

Ik was vergeten dat ik deze onlangs ook gezien had.

Normaal mijd ik dergelijke films maar een meid met een varkensneus, hey, dat trekt mijn aandacht En ik moet zeggen dat de film me uitstekend beviel. Erg vlotte film die er visueel bovengemiddeld uitzag en prima acteerprestaties. Dinklage zorgde voor een paar leuke komische momenten trouwens! Ik ken die hele Christina Ricci niet, maar in deze film heeft ze alvast mijn hart gestolen.

Leuke film!

avatar van hijman1946

hijman1946

ga robin hood kijken

avatar van filmkul

filmkul

Leuke frisse komedie voor de hele familie. Het enigszins voorspelbare verhaal wordt lekker vlot verteld. Soms wat komisch, maar echt hilarisch wordt het nooit. De film bevat tevens een leerzame boodschap, maar of iedereen dat serieus neemt... Visueel ziet het er allemaal fraai uit met mooi geschoten plaatjes. Het acteren is van een prima niveau. Zeker McAvoy zet een goede rol neer. Lekker ontspannend voor het hele gezin. 3.0/3.5

avatar van Movsin

Movsin

Romantisch sprookje over een "lelijk eendje" en het belang van echte liefde.

Christina Ricci speelt goed en een betere dan James McAvoy hadden ze niet kunnen kiezen voor zijn rol.

Mooie fotografie, eenvoudige maar vlotte dialogen, een portie humor en ook wat satire op de sensatiepers en mediageile personaliteiten.

avatar van mrklm

mrklm

Mislukte poging tot een modern sprookje is niet echt geschikt voor de jeugd (in de eerste 5 minuten plegen twee mensen zelfmoord en een journalist [Peter Dinklage] wordt afgetuigd en verliest zijn oog) en slaat de plank ook op de meeste andere fronten mis. Penelope [Christina Ricci] heeft weliswaar een wat vreemde neus, maar is absoluut niet zo afschrikwekkend dat je van schrik van één hoog uit het raam springt. Catherine O'Hara schmiert er het meest op los als Penelopes beschermende moeder en Richard E Grant verdient een veel betere rol. Alleen Dinklage scoort een dikke voldoende als de journalist die vastbesloten is een foto te verkrijgen van de mysterieuze Penelope. Het is karige compensatie, helaas.

avatar van LiaKna

LiaKna

Je moet van het verhaal houden, maar dat is bij elke film die je kijkt. Ik vind de film wel leuk om te kijken. Het verhaal tussen Penelope en Johnny is mooi om te zien. Hij is de enige die niet weg rent voor haar en haar echt leuk vind om haar zelf. Ze is dapper genoeg om haar eigen leven te leiden en weg te gaan van huis. Hier leert ze vrienden kennen en ziet ze in dat ze niet zo raar is.

Voor mij volledige review klik hier: Review: Penelope