Chasing Liberty (2004)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Andy Cadiff
met Mandy Moore, Matthew Goode en Jeremy Piven

De 18-jarige dochter van de Amerikaanse president wordt er doodmoe van elk moment van de dag bewaakt te worden door de Secret Service. Tijdens een staatsbezoek te Praag weet ze te ontsnappen met de hulp van een knappe Britse fotograaf. Samen met hem reist ze door Europa, maar de fotograaf is niet wie ze denkt...

kijk zulke films moeten er vaker komen.
gewoon lekker vermakelijk filmpje.
leuke meiden film.

4.5 ster*

en nu ik de film heb gezien, erg leuk..
net zoals de rest van zulk soort film..
gewoon, leuk voor een druilerige donderdag avond

avatar van Thomas83
Matige film. Het cliché-verhaaltje zorgt wel voor fraaie plaatjes door Europa heen, maar het is allemaal echt té voorspelbaar en cliché, en de acteerprestaties zijn slecht. De muziek is misschien nog wel het ergste. Zo standaard allemaal, en gemaakte dramatiek en romantiek, bah.
Ook duurt de film nog eens veel te lang. Dit soort lichtvoetige filmpjes moeten niet te lang duren, maar deze duurt bijna twee uur.
1.5*.

avatar van blokkedoos
HEERLIJK!!

3,5 sterren

avatar van ML Webdesign
Heerlijk zoet tiener verhaaltje!

4 sterren!

avatar van ane19
Leuke film 5*

avatar van lindakroes
Hele leuke film, heb mij geen moment verveeld.....

avatar van acrazylady
heb ooit al eens stukjes van gezien en ga hem zeker nog een keer kijken. lijkt me erg leuk

avatar van jumpstylemovie
ane19 schreef:
Leuke film 5*
omg?
Ik vond het zelf niet veel aan, was weer zo'n simpel verhaaltje.
Die gast die ze in de trein ontmoete ( maar waar ik de naam niet meer van herriner) is behoorlijk irritant maar vleurt de film aardig op.
2**

avatar van flrois
Prima een romantiek film!

avatar van Parisa
Leuke romcom die zich gedeeltelijk in Venetie afspeeld. Venetie is mooi in beeld gebracht. Ik ben blij dat ze voor die stad hebben gekozen en niet het (inmiddels afgezaagde) Parijs.
Goode speelt een erg charmante Engelsman. Mandy Moore is net goed genoeg voor deze niet al te ingewikkelde komedie.

avatar van Pantoffel
Fijn filmpje om zo eens eenmalig te zien.
Maar meer ook niet.

avatar van wwelover
Geinige romcom. Misschien wat cliché maar hij kan er zeker mee door. Mede door de oogverblindende Mandy Moore. Zij is echt prachtig . En die Matthew Goode heeft zo'n briljante stem. Weet niet hoe het komt, maar had dat ookal bij Imagine Me and you.

Leuk voor een keer dat wel, soms wat onnodige stukjes vond dat met die Italiaanse familie niet echt leuk, overdreven karakters.

Net aan 3.5*

avatar van Katharina
Kvond het verhaal met die twee van de beveiliging leuker dan het hoofdverhaal. Redelijke film. Wel leuk om een x te zien.

avatar van missl
Met deze film is het dus wel irritant dat het allemaal voorspelbaar is. Ook worden er helemaal geen vragen gesteld door die fotograaf. Ik kan wel zeggen dat het totaal niet realistisch was, dat is met meer films zo, maar bij deze stoorde me het echt.

avatar van NXter
Veel mensen zijn vrij negatief over deze film, ik weet hij is best wel cliché maar ik moet eerlijk bekennen: Dit is mijn favoriete film, elke keer dat ik hem kijk wordt ik vrolijk, natuurlijk hij is cliché dat weet ik ook maar hij is erg leuk om naar te kijken en neemt een paar verrassende wendingen. En de humor is ook erg goed te doen (Naar mij mening...) ... Misschien zijn er mensen die mij voor gek verklaren, maar ik kan er niks aan doen, naar mijn mening gewoon een geweldig verhaal... Als iemand een vraag hierover heeft stuur dan gerust een berichtje

5* Voor een prachtig verhaal

Leuke film. Ik vond het een leuk verhaal. Het verhaal is zowat het zelfde als de film First Daughter. Bijde films zijn evengoed voor mij. Het is wel iets wat cliché film maar dit stoorde mij niet. Goed geacteerd door Mandy Moore

avatar van aburex
Leuke romantische komedie zoals er zo veel zijn, maar deze vind ik toch wel goed.

Het is een leuke film om een keertje te kijken. ik vond deze beter dan first daughter, waar het verhaal toch eigenlijk bijna hetzelfde is.

Wordt deze nou alwéér uitgezonden? Ik heb echt het gevoel dat ie om de paar maanden op de buis is...
Leuke romcom, dat wel.

avatar van ILDIB
Een heel wisselvallige film. Enigzins kwaliteit wordt afgewisseld met kleuterniveau en goedkope meuk. Hetzelfde op acteerniveau, moore is meestal gewoon ronduit slecht, maar in rustigere scenes wel goed. Goode is een one trick pony helaas. Piven is eigenlijk de enige die een beetje ok is.

avatar van DonOswaldo
En het blijft maar doorgaan met films waarvan ik onder het kijken erachter kom dat ik het al ooit gezien heb.

Maar dat is helemaal niet erg, want het is gewoon een aardige feel-good film met een uitstekende Mandy Moore, dat de bekende lijnen volgt (ook helemaal niet erg) maar toch entertaint.

Wel een grote continuïteitsfout: dat onze geheim agent een fiets van een klein jongetje kon kopen terwijl z'n portemonnee gestolen was.. (of heeft hij met stickers betaald..?)

avatar van xbubbles
ik heb hem nu al best vaak gezien, maar het blijft een leuke, gezellige film!

avatar van m1701
Heerlijke zwijmelfilm
Verhaal wel aardig. En mandy moore doet het ook niet heel onaardig.
Leuk voor een keertje

avatar van jacobine_rodijk
DonOswaldo schreef:

Zat het toevallig te lezen in de Trivia sectie van IMDb, hij betaald idd. met stickers van The Six Million Dollar Man.

avatar van puhpuh
Nog niemand die de link heeft gelegd met Roman Holiday?? Helaas kon Chasing Liberty niet tippen aan deze charmante klassieker. De nodige ingrediënten waren nochtans aanwezig maar het belabberde scenario gooide roet in het eten. Dat deze film me ook wat deed denken EuroTrip deed er geen goed aan ...
Maar wat een schatje die Mandy Moore!

Lekker niemendalletje om zonder nadenken de tijd door te komen.

avatar van erpunited
Weer een standaard romcom maar wel vermakelijk om te kijken. Niets aparts, maar ook niet echt super saai. Het acteerwerk is redelijk. Het camerawerk is oke. De film haalt net een voldoende

Een super leuke film!
De moeite waard om een keer te kijken! 5* !

avatar van JanLo
Ik vond dit een erg leuke film. Ik zie nogal wat meningen waarbij vermeld wordt dat het voorspelbaar is. Dit klopt, maar meestal geven ze ook een nog al laag cijfer wat ik dan erg vreemd vind. Als het voorspelbaar is en je geeft een laag cijfer dan ga je toch niet kijken.