Chasing Liberty (2004)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Andy Cadiff
met Mandy Moore, Matthew Goode en Jeremy Piven

De 18-jarige dochter van de Amerikaanse president wordt er doodmoe van elk moment van de dag bewaakt te worden door de Secret Service. Tijdens een staatsbezoek te Praag weet ze te ontsnappen met de hulp van een knappe Britse fotograaf. Samen met hem reist ze door Europa, maar de fotograaf is niet wie ze denkt...

Chasing liberty is een grote herhalingsoefening, niet slecht op zichzelf maar niet meer dan een grijze vlek in een evenzo grijze massa.

"Meisje wordt verliefd op jongen, jongen ook op meisje maar kan dat eigenlijk niet want jongen is niet wie hij lijkt te zijn, meisje komt erachter ruzie volgt en vervolgens toch nog een happy end"

Komt bekend voor hé? Chasing Liberty voegt er weinig aan toe? Ja andere personages, andere setting en Mandy moore mischien maar dat maakt hier geenszins het verschil.

Gemiste kans, matige film.

Heerlijke meiden film

pucca schreef:

Heerlijke meiden film

mee eens gelijk aan m'n nichtje van 11 gegeven

Deze film lijkt me ook erg leuk, want mandy moore vind ik een goede en leuke actrice. ik heb haar al gezien in princess diaries en a walk to remember met shane west. Deze wil ik zeker wel zien.

damon
Dreamstar schreef:

als jij het zegt zal het vast waar zijn...

Het is een leuke film om met je vriendin te kijken.

Wel balen, wilde as zondag gaan, maar draait al niet meer in de bioscoop! draaide vanaf 22 juli, dus maar anderhalve week ofzo..en nu draait ie alleen in Ede...(is meer dan anderhalf uur reizen, dus..hmpf)...

idd een leuke meidenfilm..

een leuke [voorspelbare] film
alleen die jongen is echt lelijk!!!

Ik vond hem wel leuk om te zien. Heel voorspelbaar.. Maar het was wel leuk dat ze door al die steden reisde..

idd cinderella die jongen was echt lelijk!!
Al met al 3,5 punten.

Mad
Een heerlijke altijd goed einde film met Matthew Goode als een nieuwkomend lekker ding!!!

Leuke soms grappige film maar inderdaad wat te voorspelbaar.

avatar van soom
leuke film, supergoede rollen van Mandy Moore en Matthw Goode. Ik zou haar alleen weleens in een ander soort rol willen zien, want hoelang kan je dit soort zoetsappige rollen spelen?

avatar van stan
Het is weer zo een lekkere wegkijk film, het is wel een leuk verhaal en komen ze met z'n tweeen in rare situaties natuurlijk wel weer een happy end

Idd lelijke jongen daar geef ik jullie gelijk in maar
over het algemeen wel een leuke film voor de liefhebbers.

avatar van otherfool
Moore was goed in 'Saved' en deed het ook niet verkeerd in 'The Princess Diaries', maar ze weet dit onzinwerkje niet naar een acceptabel niveau te krijgen. Moore's love interest maakt er pas echt een potje van trouwens...

1,5*.

avatar van ¤smas¤
ik vind deze film echt een beetje tegen vallen, in de film a walk to remember acteert ze stukken beter!
daarbij vond ik dit verhaal matig..

Gewoon een luchtige romantische komedie die gemakkelijk wegkijkt dankzij de goede prestaties van Mandy Moore. Zeer goed actrice als je het mij vraagt.

Verhaal is eigenlijk niet veel waard, maar dat hoeft ook niet echt in zo'n film. Cliche is er ook genoeg, maar ja. Amusant genoeg voor een verdiende 3*.

Ik heb 'First Daughter' pas nog gezien en dan is deze film lekkere te veel van het goede. Alhoewel, goed...Wat een verschrikkelijk oppervlakkig, saai, overbekend, voorspelbaar en idioot verhaal. We hebben de film (gelukkig) niet afgezien, maar iedereen kan raden hoe hij afloopt. En dan moet je ook nog eens tegen die kop van Matthew Goode aankijken, verschrikkelijk.

Deze film is toch alles behalve slaapverwekkend?
Ok hij is zo cliché als cliché maar kan zijn...Maar waar zou de wereld zijn moesten er zo geen films niet meer bestaan? Dan kun je alle liefdesverhalen cliché noemen Ik bedoel er zijn al zodanig veel verhalen over het thema liefde dat het erg moeilijk wordt om nog iets nieuws te verzinnen!
Dat deze film wel heel erg cliché is weet ik ook wel..maar toch
Super film. Tweede film die ik zie met Mandy Moore..beide cliché maar wel goed En Matthew Goode..man inderdaad aankomend talent (knap talent trouwens..en zaalig accent)

avatar van Zeeleeuw
Mandy Moore is leuk!!!

leuke romantische film 3

Meestal hou ik wel van zulke films, deze vond ik echter minder. Ik vond hem leuk om eens te zien, maar ik had er meer van verwacht. Af en toe moest ik wel eens glimlachen, maar echt grappig was hij niet. En de jongen is inderdaag lelijk.

avatar van dulcinea
Natuurlijk is de film heel voorspelbaar en heb je het allemaal wel al ns eerder gezien, maar toch blijft deze de hele tijd aangenaam om naar te kijken. Door het goeie acteerwerk en de mooie omgeving van de verschillende landen stijgt hij voor mij toch net iets boven de middelmaat van de romantische komedie uit.
En hij moet wel iets apart hebben want m'n man vond deze ook heel vermakelijk en hij heeft toch een beetje een hekel aan het genre.:)
De jongen was trouwens helemaal niet lelijk en had een leuk accent
Ik vond deze veel leuker dan First daughter

heb de film nog niet gezien, maar wedden dat die jongen een of andere secret service ventje is? wedden!! zo'n film is't wel lijkt me leuk!

avatar van Fran
Hm, ik kwam er pas na ruim een half uur achter dat ik deze film al eerder heb gezien, en nu ik verder aan het kijken ben, heb ik eigenlijk geen idee meer hoe hij afloopt. Dat kan geen goed teken zijn !

Nee, ik vind het maar een slaapverwekkende bedoening. Jammer. Op zich leuk verhaal en de acteurs doen het ook niet slecht ( ook niet echt goed) maar er zit weinig humor of romantiek in. Ze hadden met dit verhaal veel meer kunnen doen. *2,0

avatar van Leviwosc
Wel een aardige film. Je moet er niet te veel van verwachten. Het is gewoon een lekkere romantische film, bekend concept dat wel, maar wel één dat niet gemakkelijk verveelt. Gezeur over een 'uitgemolken' concept vind ik wat vreemd, veel films gaan over de liefde en lijken in veel opzichten op elkaar. Dat is het leven, als je dat moe bent, ben je gewoon een onverbeterlijke zuurpruim.

avatar van Carl
Leuke flm, behoorlijk acteerspel. Gewoon lekker onderuitzitten en genieten van de plaatjes en de grapige wendingen.

avatar van RoOsJ_LoVe
Mooie film
ik heb lang niet meer zo een film gezien
en ik heb me soms kapot gelagge terwijl het eigenlijk nie zo heel grappig was
ik was gewoon blij van deze film:D

5 sterren!!