Chasing Liberty (2004)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Andy Cadiff
met Mandy Moore, Matthew Goode en Jeremy Piven

De 18-jarige dochter van de Amerikaanse president wordt er doodmoe van elk moment van de dag bewaakt te worden door de Secret Service. Tijdens een staatsbezoek te Praag weet ze te ontsnappen met de hulp van een knappe Britse fotograaf. Samen met hem reist ze door Europa, maar de fotograaf is niet wie ze denkt...

Dominootje
Dit was uhm.. de 5e keer? Dus rara wat is mijn gedachte

avatar van DragQueen
Aardige Romantische Komedie. Het verhaal is niet bijster goed, maar heeft wel een prima uitwerking genoten. Het acteerwerk is dan weer redelijk. Verder mooie plaatjes van verschillende plaatsen in Europa. Helaas kan dat de film niet geheel redden. Toch 2,5 Ster.

avatar van Madeliefje
Wat kinderlijk en voorspelbaar, maar het bewakersstelletje maakte een hoop goed. Gewoon een lekkere feel-good romantische komedie, maar niet het herzien waard.

Aardige film, de mooie Europese locaties en goed gekozen filmmuziek tillen het geheel, met alle potten en pannen open dat wel, net boven de middelmaat uit. 3*

avatar van kuiponok
Niks mis met deze film, dus voor een romcom prima vermaak en natuurlijk een nice Mandy Moore

Dick2008
Aantal jaren geleden ook al gezien maar was weer op tv maar het is er niet beter op geworden. Duizend-in-een dozijn romcom. Of je moet Mandy Moore een lekker ding vinden. Maar het is maar een saaie film, een romantische filmpje tussen twee jonge mensen maar laat komedie er maar af. Ik vond hem trouwens vaak nog irritant ook en dat zal wel door de cast komen.
Deed me sterk denken aan films als The Lizzie McGuire Movie en Just married, dus die films lijken echt wel op elkaar.
Wel mooie toeristische opnames tussendoor maar verder toch meer een film, één keer gezien en weg ermee. 2.0

avatar van Pollypeachum1
Ik sluit me aan bij Dick. En Mandy Moore een lekker ding? Een onaantrekkelijk meisje dat niet bijster goed acteert.

Matige dertien in een dozijn Komedie / Romantiek film, met toch zeker wel een aardige Mandy Moore in de hoofdrol.

Anna (Mandy Moore) is de dochter van de Amerikaanse president. Ze ontsnapt tijdens een concert in Praag met de hulp van Ben Calder (Matthew Goode) aan haar bewakers. Ze weet niet dat Ben ook een geheim agent is en dat haar vader haar op een beschermende manier aan de vrijheid wil laten ruiken. Het stel gaat van Praag via Wenen naar Venetië en onderweg worden ze natuurlijk verliefd.

Geen verrassingen en echt boeiend wilt het ook niet worden, maar het is wel een romantische komedie (min of meer ook een roadmovie) volgens een vast recept en dat met één groot manco, namelijk het ontbreekt aan chemie tussen de hoofdrolspelers Mandy Moore en Matthew Goode.

avatar van IH88
“Can you please stop taking your clothes off around me?”

Clichématige romcom. Dat geldt niet alleen voor het verloop van het verhaal, maar ook alle clichés over Amerikanen en het beeld dat ze van Europa hebben komt weer naar voren. Niet erg, maar ik moet er wel om lachen. Mandy Moore en Goode zijn een leuk duo en Venetië is geen slechte plaats voor romantiek. Jammer genoeg wordt het na een redelijk begin allemaal erg voorspelbaar, en Chasing Liberty mist een eigen smoel.

Goeie film waarin de tienerdochter van de Amerikaanse president moeite heeft met daten vanwege constante beveiliging. Een vermakelijke opzet voor een verder vrij standaard en voorspelbare romcom. Mede door de halve rondreis door Europa kijkt het geheel wel gemakkelijk weg. Ook een fijne cast en voornamelijk vanwege de innemende Mandy Moore nog net 3.5 sterren.