• 8.346.812 stemmen

Met onder meer: Clint Eastwood, James Woods en Denis Leary

Releasedatum: 6 mei 1999

• Google Play Bekijk via Google Play

Plot True Crime

Steve Everett, een ex-alcoholistische, vrouwenversierende reporter krijgt een verhaal onder ogen over een gevangene die om middernacht ter dood gebracht zal worden voor de moord op een zwangere vrouw. Steve ziet meteen dat een getuige gelogen heeft over wat hij heeft gezien, en denkt dat de gevangene onschuldig is. Hij heeft nog 12 uur om het te bewijzen...

imageimageimageimageimageimageimageimage

Réverend Shillerman

Dale Porthouse

Michelle Ziegler

avatar van 606

Pakkend verhaal vond ik het juist wel hebben, mede door dat er iemand werkelijk beschuldigd word van iets wat hij niet blijkt gedaan te hebben.
Zo zie je maar dat blanken soms snel de vinger wijzen naar de gekleurde medemens om het maar zo netjes uit te drukken.
Dat geeft deze film duidelijk weer, en dat is realistisch.
Verders wordt er goed geacteerd.

3,5 ster

avatar van nachtschade

nachtschade

Matig, afloop zie je mijlenver van te voren al aankomen. Eastwood niet overtuigend. Snel vergeten!

avatar van mikey

mikey

Degelijke eastwood film slaat de plank mis naar het einde toe: een race tegen de klokthriller waarin het leven van een onschuldige op het spel staat vlak voor zijn executie met lethal injection. Erg naar in beeld gebracht bovendien. Over exploitation gesproken.

avatar van MovieHolic

MovieHolic

Wat een waardeloze film was dit zeg!

Dit moet op zeker de slechtste film van Eastwood ooit zijn.

Een slecht plot, ongelofelijk zwak acteerwerk en een tergend langzaam verhaal waar maar geen spanning in zit.

Vind trouwens niet dat deze film onder thriller of misdaad geschaard kan worden... eerder drama.

avatar van aburex

aburex

MovieHolic schreef:

Wat een waardeloze film was dit zeg!

Dit moet op zeker de slechtste film van Eastwood ooit zijn.

Slechtse film van Eastwood? Volgens mij heeft die geen enkele slechte film gemaakt (ieder zijn mening). Ook in deze speelt hij werkelijk fantastisch als de verlopen journalist die probeert om nog iets van zijn leven te maken. Voorspelbaar en saai? Het voorspelbare maakt juist dat de film tot op het einde het bekijken waard is.

avatar van DragQueen

DragQueen

Degelijke Thriller, die vakkundig gemaakt is door Eastwood. Ook de rol die hij zelf in de film speelt, brengt ie met verve. Het verhaal is pakkend, en prima uitgevoerd. De voorspelbaarheid mag de pret niet drukken. Een genietbare film, met goed verhaal, en geloofwaardig acteerwerk. 3,5 Ster.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Een thriller met een moralistische inslag.

De cast is prima, goede acteurs mogen het beeld vullen. Met een vleugje dramatiek wordt het verhaal gebracht over een journalist in het slop. Echter deze drankverslaafde krijgt een verhaal in handen dat het begin inluid voor zijn rehabilitatie.

Eigenlijk is het een betoog in een filmjasje gestoken. Met de prent wil Clint (als regisseur) dat Amerikanen nog eens flink gaan nadenken over het rechtssysteem dat het land hanteert. Als tweede punt wordt discriminatie aangevoerd gebaseerd op werkelijke feiten die naar voren komen uit de cijfers van veroordeelden, zwarte mensen worden nu eenmaal sneller veroordeeld dan blanken.

De film zelf is niet eens zo geweldig, het verhaal is dun en kabbelt voort. Een geluk dat Clint zelf de hoofdrol heeft genomen zodat het kabbelen juist weer heerlijk wordt. De man speelt zoals altijd heerlijk, een vakman.

Als regisseur heeft hij het zeker ook op orde en dat zijn we wel gewenst van de inmiddels hoogbejaarde.

Het draagvlak van de film is stevig genoeg om hierboven genoemde betoog te kunnen dragen. De film haalt daarmee gemakkelijk zijn doel en zorgt met de zware onderwerpen toch voor heerlijk kijkplezier. Je gevoelens worden prima bespeeld waardoor je zelf gemakkelijk een standpunt inneemt of in ieder geval flink gaat nadenken.

Goede film.

avatar van linxde1

linxde1

Leuk thrillertje, een beetje voorspelbaar, leuk om Clint aan het werk te zien.

avatar van ramonbrenda

ramonbrenda

1 van de beste films van clint eastwood vond ik deze ik vind alleen alcatraz toch de nr 1 blijven 4 sterren voor deze film top

avatar van missl

missl

Zwak actwerwerk en een verhaal dat op geen enkel punt verrast. Nou ja het verrast misschien wel dat Clint Eastwood nog altijd denkt dat hij zo'n jong bloempje mee naar huis kan nemen.

avatar van yesplease

yesplease

Slap verhaal. Eastwood speelt een grove persoon als tegenwicht voor de zoetsappige scenes met de onschuldige gevangene.

avatar van Gang_Star

Gang_Star

Vrij sterk misdaaddrama waarin een journalist alle puzzelstukjes van een moord in elkaar probeert te schuiven en juist vermoed dat de veroordeelde man, onschuldig is . Ietwat voorspelbaar, en vooral richting het einde weet je wat er gaat komen maar ondanks het ontbreken van spanning overtuigt de film prima. Eastwood speelt zijn rol behoorlijk goed en ook het acteerwerk van Isaiah Washington was goed.

avatar van Marvinleeaday

Marvinleeaday

Film op zich vond ik best wel goed. Alleen vind ik dat Eastwood zichzelf slecht gecast heeft, al speelt hij best wel goed. Een man van (toen) bijna 70 die even gauw aan de bar een meisje van 23 versiert, getrouwd is met een veel jongere vrouw en ook nog eens een verhouding heeft met een jonge blom dat gaat er bij mij echt niet in. (nee, ik ben niet jaloers en pas 52)

avatar van Kooiker

Kooiker

Slechte film. Na 10 minuten weet je dat de zwarte moordenaar onschuldig en gered zal worden. Het is immers een Amerkaanse film. En dan al dat gedoe met overspel en ook nog eens van jonge vrouwen met een veel oudere man. Nogal ongeloofwaardig. En wat voegt het toe aan het verhaal ? Het is al geen thriller, maar drama en zo wordt het melodrama. Er wordt wat af gehuild.

Wat een slecht scenario en wat een slechte teksten. Daar valt niet tegenop te acteren. Hooguit leuk, dat Clint met zijn eigen dochter in de film zit.

En ja hoor, het eindigt ook nog eens met kerst. Wat Amerkaans suikerzoet. Eastwood onwaardig deze film.

Gelukkig weet ik nu hoe de film afloopt, ben nu aan het kijken. Ik kan niet tegen een slecht eind;-)

avatar van m1701

m1701

Goeie film, lekker acteerwerk! 3,5*

avatar van Toontje G

Toontje G

Geen topper maar het aanzien meer dan waard.

Theunissen

Vermakelijke Misdaad / Thriller film naar een spannend boek van Schrijver Andrew Klavan en verfilmd door niemand minder dan Clint Eastwood, die zelf ook de hoofdrol speelt.

Steve Everett (Clint Eastwood) is een reporter voor de "Oakland Tribune". Hij drinkt nogal fors en kijkt te veel naar de vrouwen. Omdat een collega overleden is, moet hij ineens de ter dood veroordeelde Frank Louis Beechum (Isaiah Washington) interviewen en dat nog wel op de dag van diens executie. Steve, gewoonlijk een cynicus pur sang, krijgt het gevoel dat Frank onschuldig is en moet daar in een strijd tegen de klok (12 uren) bewijzen voor zien te vinden.

Het verhaal is onwaarschijnlijk, niet spannend genoeg (ondanks de tijdsdruk) en nogal slap en de laatste 10 minuten van het verhaal worden ontsierd door enkele onaannemelijkheden, bruut gehak in het tempo en een sfeerwijziging. Gelukkig speelt Clint Eastwood wel sterk en is het leuk om hem eens als irritante slons en zielige rokkenjager te zien. Hij regisseerde ook zelf deze film en daarvoor levert hij een aardige prestatie.

Het is inderdaad geen topper, maar wel nog een vermakelijke Misdaad / Thriller film.

avatar van blurp194

blurp194

Als een western in een ander jasje.

De rollen zijn mooi verdeeld tussen goed en slecht, je weet van te voren hoe het afloopt, de moraal is duidelijk en rechtdoorzee. Bekend terrein voor Eastwood, en hij maakt daar zoals vrijwel altijd alsnog een prettige en interessante film van. En hij speelt daarbij zelf nog de enige rol die ietsje van een nuance meekrijgt. Ook dat is hem wel toevertrouwd.

Verder, tsja, heel geloofwaardig is het natuurlijk niet. Maar dat hoeft ook niet voor dit genre.

avatar van AniSter

AniSter

Net voldoende. Wat ik goed vond waren de dialogen in het kantoor van de krant en... dat was het zo'n beetje. De opbouw was tergend langzaam waarin de nadruk alleen maar lag op het negatief afschilderen van Steve. Over iets anders kon de film ook eigenlijk niet meer gaan aangezien vanaf de openingstitel duidelijk was wat hoe het verhaal zou aflopen. OK, er waren nog wat trieste scenes in de gevangenis om het drama nog wat aan te dikken. Het slot werd in tegensteling tot de rest van de film in een paar minuten afgeraffeld. Zo van 'we hebben nu lang genoeg gewerkt aan deze film, laten we er maar een einde aan breien'. Jammer, het verhaal was goed geweest voor iets veel beters dan wat ik nu heb gezien.

avatar van eempag

eempag

Deze film laat zien dat niet alles van Clint Eastwood goed is.

Wat een standaard verhaal waarin hij een standaard sjofele man speelt.

Ik vroeg me al snel af waarom deze standaard sjofele man er snel zo zeker van is dat de ter dood veroordeelde onschuldig is.

Letterlijk in een paar uur zonder echte aanwijzingen daartoe.

De epiloog met het in elkaar gekunstelde bewijs van de halsketting kwam op het laatst als een duveltje uit een doosje.

Voor mij een beetje een jaren 70 film waarin dat soort dingen gewoner was en dat stak gek af met het jaar 1999 waarin dit toch echt al niet meer kon voor een A film en zeker niet bij Clint Eastwood passend