Black Knight (2001)

geregisseerd door Gil Junger
met Martin Lawrence, Marsha Thomason en Tom Wilkinson

Jamal is werkzaam in een Middeleeuws-pretpark. Na een duik in het water, waar hij een ketting ziet liggen, wordt hij opeens wakker in het 14de eeuwse Engeland. Hier moet hij het met de hulp van een voormalig ridder en een dienstmeisje opnemen tegen een slechte koning.

avatar van MarcusViridis
Zeldzaam slechte film. Geen moment grappig gedurende het uur dat ik het een kans gegeven heb.

avatar van lars-pixar
Leuke familie film zou ik zegen, want komedie is het niet (Nauwelijks gelachen) leuk verhaal een beetje combi van Fantasie en de moderne tijd.

Matig geacteerd ook door Martin Lawrence jammer maar veder is het een kant-en-klare hap om zo te zeggen. 2,5*

avatar van ExXxtreme
op zich zeker geen super film maar hij kijk wel gewoon lekker weg. Zoals hierboven al gezegd is, gaat hij er wel mee door als familiefilm.

avatar van Pistons
Het verhaal slaat nergens op en het niveau is erg matig, maar de film is nog altijd verre van onkijkbaar.

avatar van PEN15
De titel slaat al helemaal nergens op. Belachelijk bijdehandte film met een bloedirritante Lawrence. Ik heb hem altijd maar een vervelend gastje gevonden met waardeloze "humor". Zelfs met een mix van eddie murphy, chris rock, chris tucker en jar jar binx overschrijdt hij die ellende nog en dat is meer dan ik kon verdragen. We hebben al gauw sinds de startblokken van deze film allerlei objecten naar het beeld lopen gooien. Dat verhaal is echt een regelrechte schande.

avatar van John Lee Hooker
PEN15 schreef:
De titel slaat al helemaal nergens op.

Hij is toch een zwarte ridder...?

Leuke film om lekker onderuit gezakt naar te gaan zitten kijken. Hele flauwe humor maar dat maakt het juist leuk en al helemaal omdat Martin Lawrence de hoofdrol speelt.

avatar van SnakeDoc
De grapjes zijn allemaal nog net om aan te horen en zien. Helaas is het einde behoorlijk saai. Het moment dat Jamal nog in de ontkennings fase zit is het grappigst.

avatar van Dennissssss
Ik moet altijd lachen om Martin Lawrence, maar verder is het niet veel.

Film kijkt lekker weg, is vooral de eerste helft erg grappig, daarna zwakt het verder af.
Omdat ik de humor van Lawrence wel kan waarderen geef ik hem nog een voldoende.
Had bijvoorbeeld Jack Black deze film gespeeld, dan was het een onvoldoende geweest.

avatar van SmackItUp
Ik vond hem best goed om na te kijken. Ik kan zo hier en daar wel lachen om Lawrence. Al vond ik de film soms wat langdradig overkomen. De film is niet te serieus bedoelt en daarom moet je er maar met een grote knipoog naar kijken, anders zal het nog tegenvallen.

avatar van planet_of_death
Helemaal mee eens! Prima filmpje om met je vrienden te kijken, mede door de luchtige humor. En het verhaal is eigenlijk best orgineel voor een comedy.

avatar van Angelo2
Vervelende film van een vervelende acteur. Met moeite uitgekeken. Behalve Blue Streak geen leuke comedies gemaakt. Altijd de zelfde grappen. Simpele en flauwe humor kan soms leuk zijn maar dit... 1.5

avatar van Spetie
Tegenvallende komedie, waarbij je wel een enorm grote Martin Lawrence fan moet zijn om dit nog te kunnen waarderen. Want het moet gezegd worden dat Lawrence in deze film wel heel erg aanwezig is. Voor bijrolspelers lijkt er hier nauwelijks plaat en dan wordt het hier toch een iets teveel de Martin Lawrence show, die niet goed uitpakt.

Het verhaal is ook wel te onnozel voor woorden. In een gracht vallen en bijna 700 jaar terug in de tijd in een of ander oud middeleeuws plaatsje belanden. Op zich niet erg, maar Lawrence is te druk hier en waar hij zich op sommige momenten juist wat gedeisd dient te houden, treedt hij daar te nadrukkelijk op de voorgrond.

Het eerste half uur is nog redelijk goed te doen trouwens, daarna beginnen de irritaties wel te komen.

avatar van witboek
Kreeg er hfdpn vn

avatar van MatthijsGr00t
Black Knight is een zeer matige film met in de hoofdrol Martin Lawrence. Hij eist de hele film op en dat komt niet ten goede want zowel het verhaal als zijn acteerwerk is matig en weinig diepgaand. De gehele film kijkt opzich wel fijn weg, maar is een dag later ook weer vergeten. Daardoor 2,0*

avatar van Thampon
Ach ja....

avatar van Aazhyd
Film begint redelijk, maar wordt na een tijdje flauw en ongelooflijk saai.

avatar van dualcia
Voor Martin Lawrence-fans misschien nog wel te pruimen, maar ik kan echt helemaal niks met de beste man.. De film is nergens grappig, saai verhaal en Lawrence is ook hier weer mateloos vervelend.

*0.5

avatar van RipCurl
De enige komedie waar ik zelfs knetter stoned niet om kon lachen.

avatar van Aazhyd
Toch is het zo'n prutfilm die regelmatig op TV wordt vertoond. Waarom is dat toch?

Ik zie dat vanavond mijn lievelingsfilm met mijn favoriete acteur Martin Lawrence (oh wat ben ik toch leuk en grappig ) alweer wordt uitgezonden op TV. Zo meteen mijn geweer maar weer eens veilig opbergen want anders overleef ik de avond niet.

Oke deze film is niet een film die je absoluut niet mag missen..maar moet eerlijk bekennen, heb deze al een aantal keer gezien..en ga hem straks gewoon weer kijken.
Ik vind het een leuke film,bak chips + colaatje erbij en niet nadenken, gewoon kijken.
Deze film doet mij denken aan toen ik een klein meisje was.( ik ben nu 30+)
Toen ik een jaar of 6/7 was droomde ik en fantaseerde ik altijd over dit soort verhalen...terug in de tijd enzo, en was/ ben nog steeds gek van films die zich afspelen in de middeleeuwen. Misschien dat ik hem daarom zo graag kijk.

avatar van Aazhyd
En hij was ALWEER op tv. Drie keer per jaar komt deze bagger voorbij.

avatar van Richard_Voorhees
Heerlijk foute trash zoals de meeste Lawrence films eigenlijk.
Ach, hij kijkt gewoon lekker weg en dat is waar het uiteindelijk om draait. Leuk om zo af en toe weer eens te kijken.

avatar van missl
Lawrence is irritant in deze film en dat is jammer want hij is bijna als enige constant in beeld.

avatar van Brabants
Binnen het genre komedie is dit een super originele film die met name door de deelname van Martin Lawrence gewoon zeer geslaagd is. Kan er niet meer van maken, gewoon komedie ten top! Kan deze film zo waarderen dat het geen straf is hem veelvuldig af te spelen.

avatar van Antonev
Behoorlijk flauw, maar ergens ook wel vermakelijk. Het gaat in een rap tempo van begin naar het einde en links en rechts vallen er nog wel wat leuke grappen te bespeuren. Prima te doen als je opzoek bent naar wat luchtigs.

avatar van Kondoro0614
Een ontzettende draak van een film, zo kwam ‘Black Knight’ erg snel bij mij over die in bijna geen enkele zin daadwerkelijk spannend, origineel of leuk begon te worden waar Lawrence vooral een héél irritant figuur neerzette. Ik kan nu niet echt zeggen dat ik nou echt genoten heb van deze film, alhoewel hij niet lang duurt gelukkig kon ik hem nergens echt waarderen, dat was zonde.

Ik heb deze film al een langere tijd op het oog aangezien ik een paar jaar geleden helemaal verzot was van Martin Lawrence en deze film ontzettend graag eens wou zien, tot hij verscheen op Netflix laatst heb ik dus maar besloten deze op mijn zondagavond te gaan kijken, jammer genoeg dat ik me nu bedenk dat ik ook beter een andere film had kunnen kijken omdat ‘Black Knight’ vrij weinig voorstelt met erg slechte komedie, saaie dialogen en een verschrikkelijke setting.

Er valt eigenlijk niet veel te bespreken over deze film. De cast is matig met een Lawrence die zichzelf graag voor de camera zet, Marsha Thomason speelde ook wel ene leuke rol maar voor de rest was de cast niet echt bijzonder te noemen.

Het verhaal is ook niet echt speciaal. Lawrence vind een oude ketting in het water en ondertussen wanneer hij deze wilt pakken word hij mee gezogen naar een andere dimensie in de tijd van de ridders. Hier moet hij zien te overleven waarna hij na een overval op het kasteel weer in de echte wereld komt. Hij maakt hier veel domme, stomme en ‘hilarische’ momenten mee, alleen kun je dat hilarische er vaak wel van af halen.

Niet echt bijzonder dus, een korte mening vanaf mijn kant want ik kan er maar bar weinig over vertellen.

avatar van Chelsea94
Redelijke film maar ook niet meer dan dat. Lawrence is erg vermoeiend en na een uur ben je dat gezchreeuw wel zat.
Verhaal is in orde. Al met al niet slecht maar zeker ook niet geweldig

Vreemd hoe humor kan verschillen. Ik vind de film gewoon super goed. Heb me kapot gelachen. Samen met dumb and dumber op 1 en 2 bij mij!!