• 10.595 nieuwsartikelen

Releasedatum: 18 april 2002

• Disney+ Bekijk via Disney+
  • iTunes Bekijk via iTunes

Plot Black Knight

"It's only a flesh wound!"

Jamal is werkzaam in een Middeleeuws-pretpark. Na een duik in het water, waar hij een ketting ziet liggen, wordt hij opeens wakker in het 14de eeuwse Engeland. Hier moet hij het met de hulp van een voormalig ridder en een dienstmeisje opnemen tegen een slechte koning.

Jamal Walker / Skywalker

Phillip, Leo's Chamberlain

Mrs. Bostick, 'Medieval World' Owner

avatar van Scarto70

Scarto70

Vreemd hoe humor kan verschillen. Ik vind de film gewoon super goed. Heb me kapot gelachen. Samen met dumb and dumber op 1 en 2 bij mij!!

avatar van Corcicus

Corcicus

Na bijna twintig jaar een herkansing gegeven en nu beviel het mij een pak beter. Martin Lawrence speelt elke rol als een hysterische hyperkineet, maar sommige grappen zijn toch wel raak en de ludieke sfeer is best fijn te noemen. Redelijke komedie dus voor zij die geen zin hebben in al te complexe verhaallijnen of pretentieuze scenario's.

avatar van Shadowed

Shadowed

Martin Lawrence bewijst zichzelf een acteur waar je beter je limieten aan kan hangen wanneer het aankomt op humor, want als je hem laat doorschieten is Black Knight het gevolg. Regisseur Gil Junger dient enkel als vertaler van het desbetreffende scenario, waar in totaal drie mensen aan hebben gewerkt. De indruk dat Lawrence uiteindelijk vooral zijn eigen dingetje aan het doen was heerst sterk, spijtig genoeg is daar weinig leuks aan. Schreeuwen, verwijzingen naar modernere cultuur en overal mee willen bemoeien zijn dagelijkse orde aan de dag hier. Bovendien loopt elk bijfiguur er levenloos en saai tussen, met Marsha Thomason en Tom Wilkinson als ideale voorbeelden. Geslaagd is de opmaak van de locatie, die behoorlijk authentiek oogt. Spijtig genoeg wordt er inhoudelijk zo weinig mee gedaan, maar uiteindelijk duurt de film niet lang waardoor Lawrence godzijdank niet al te uitbundig doorgaat met zijn domme gelul.

avatar van bjerik76

bjerik76

Ondanks dat de film ( inmiddels) gedateerd is, bleef het gewoon niet grappig.

niet leuk, geen leuke humor en niet goed/spontaan genoeg geacteerd.