Taxi (2004)

Verenigde Staten / Frankrijk
Actie / Komedie

geregisseerd door Tim Story
met Jimmy Fallon, Queen Latifah en Jennifer Esposito

Belle, een bezorgster ter fiets besluit haar snelheidstalent aan te wenden om taxi-chauffeuse te worden. Ze wordt al snel bekend doordat ze met 135 mph de stad door scheurt. Een zekere politieman, die niet over deze rijstijl beschikt, weet Belle over te halen om voor hem te komen werken. Samen gaan ze op zoek naar een bende bloedmooie, vrouwelijke bankovervallers.

150 BERICHTEN 8 MENINGEN

okeej idd het is een namaaksel van taxi 1 maar ik vind het op zich wel een film om goed weg te kijken hoor, en mensen was het geen goeie scene dat die ene chick de ander is ff ging fouillere!!! alleen daarom al 2 sterren

geef het een voldoende ( 3 sterren )

Om zulke films kan je bijna boos worden. De film is helemaal gejat van de franse versie taxi 1. Er zit niets nieuws in. Ik vond hem misselijkmakend

avatar van JDSsmetje
De amerikaanse versie van Taxi vind ik bedroevend slecht. Dit dankzij de zwakke humor en geen echte goede actiescènes.
Zwak

het is wel een aftreksel van het origineel wat trouwens heeeeeeel saai was.(veel te veel gelul in een andere taal dan engels):P

vond dit een film waar in het id in een veel beter jasje is gegoten met die humor en nog bij is het helemaal super.

voor all die gasten die zo veel commentaar geven op deze film kijk er dan niet naar als je het verkrachting vind en laat al die negatieve meningen dan ook niet achter. dan verneuk je het beeld voor een ander die het misschien wel leuk vind

Gr undeviljur

niet-grappige humor en niet al te goed acteerwerk in een nogal flut verhaal. Zwakke remake.

Actionfreak
Mooier, beter, grappiger dan de Franse Taxi gewoon een
MUST-SEE!

avatar van van duijn

Heb hem gezien toen ik wat jonger was, weet er nog wat van maar vond hem toen wel leuk

avatar van Sjoerdow
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Slap aftreksel van het franse origineel.

Ondanks dat is de enige zelfbedachte scéne wanneer ze opgesloten zitten en ze lachgas binnen krijgen juist best grappig. Meer van dat, en het was een leuk filmpje geweest.

Helaas

Vond dit destijds best een leuke komedie met een goede rol van Queen Latifah. Buiten dat het best een grappige film was speelden er ook best een aantal mooie dames (de bankovervallers) mee Jennifer Esposito als politie commissaris mocht er ook best wezen.

Ik vind zelf deze film geweldig:) Alleen ze hadden t wel betere titel moieten geven want je raakt heel snel verward met de officiele Taxi. Nu Taxi 2, ook leuke film:) Genoot van beiden:D

avatar van Quaest
Actionfreak schreef:
Mooier, beter, grappiger dan de Franse Taxi gewoon een
MUST-SEE!

Ik vind eigenlijk juist andersom

Diego1994
Leuke film om even bij weg te zakken.
Niks meer

avatar van Decec
Gewoon grappig film... maar geen aanrader...

Amerikaanse remake van de franse filmhit mist de vaart en de humor van het origineel. Latifah is wel leuk gecast, maar de rest vind ik nogal nietszeggend en de film als geheel is nogal onwaarschijnlijk. En het is wel een remake Luc Besson heeft hier aan meegewerkt.

Als deze eerder was uitgekomen, dan waren de ratings omgekeerd.

avatar van mr_erp
stuffie schreef:
Als deze eerder was uitgekomen, dan waren de ratings omgekeerd.

zeker weten van niet!

Wat een waardeloze film was dit.
Paar keer kunnen glimlachen door de droge humor en met de fouilleer-scene erbij is deze film toch nog 1* waard

avatar van SnakeDoc
Slaapverwekkend maar door een schaars aantal grappige stukjes nog NET met ogen open vol te houden.

avatar van Gang_Star
Saaie Amerikaanse remake, van de originele Franse film. Kon nauwelijks lachen om de humor. Die agent was zeer irritant en ergerde me aardig aan Queen Latifah. Ik hou het bij het origineel.

avatar van RuudC
Mijn cijfer is niet helemaal eerlijk, want ik haakte na een minuut eigenlijk al af. Na het moment dat de gemaskerde, slanke fietser de meest bizarre stunts uithaalt en vervolgens op wonderbaarlijke wijze vijftig kilo aankomt en Queen Latifah bleek te zijn, had ik mijn cijfer en eigenlijk ook de recensie klaar.

Toch heb ik de film afgekeken. Bij gebrek aan beter, want mijn andere keus bleek een serie zenders te zijn met afgrijselijk slechte Arabische series en films en nieuwsprogramma's over de ramadan (vakantie in Marokko, that's why). In ieder geval kwam er enkele verwachtingen uit. Dat het draaide om lelijke, opgevoerde auto's, labiele karakters en slecht acterende modellen (die horen ook niet in films, jongens...). De special effects waren in ieder geval een stuk lelijker dan ik verwacht had. Een klein pluspunt is dat Taxi geen overdadige hoeveelheid hiphop bevat. Ik vond de remake zo slecht dat ik betwijfel of het origineel de moeite waard is. Dit gedrocht wil ik in elk geval nooit meer zien.

avatar van yowslymie
Ik was deze film beginnen kijken aangezien ik dacht dat het wel eens wat anders zou zijn. Uiteindelijk heb ik de eerste 3 minuten gekeken en de film stil gelegd. Mijn cijfer is dus waarschijnlijk ongegrond, misschien zit er meer in de film dan dat ik gezien heb, maar het was effectief rats hetzelfde verhaal als taxi. Zelfde manier, gewoon een complete kopie. Een echte afknapper.

avatar van DjFrankie
Leuk filmpje met de nodgie humor, verstand op nul en kijken.

Leuke komedie die zeer geschikt is voor de ganse familie.
Ik heb er alleszins hartelijk mee kunnen lachen.
Bovendien ook een leuke soundtrack.

avatar van filmfreak 101
Bwaah, de dialogen doen echt gewoon pijn aan je oren! de afgezaagdheid van het verhaal is ook enorm. De acteurs spelen ook niet zo superdeluxe goed. Maar de hoofdpersonage's speelden wel redelijk. De humor is ook al afgezaagd en voorspelbaar. Toch kwam er op bepaalde momenten een grijns op mijn gezicht en konden de actiescenes me weer soms vermaken. Het einde is weer echt o,o % origineel. Maar dat was te verwachten bij deze film. Iets minder dan de gemiddelde film, maar nu ook weer niet zo slecht om hem te laten buizen. een 2,5*

avatar van kevin_vp
deze film behoort in het lijstje te staan van slechtste amerikaanse remakes ooit.
dialogen trekken op niks
het verhaal opzich ook niet en ga zo maar verder.
de franse taxi is tenminste nog droogkomisch, als dat het geval is van deze film dan is dat ook mislukt want niet een glimlach kon deze film op mijn gezicht toveren.

deze dvd gooi ik bij kga wat een draak van een film!!! 0,5

avatar van tattoobob
Doe mij het origineel maar,supervette film is dat.
Deze lekker overslaan jongens!!

avatar van dvdfreak123
Cv om eens te zien maar geen hoogvlieger ofzo. Gewoon verstand op nul en kijken.

avatar van Kondoro0614
Taxi

Nee..

Jimmy Fallon kan zich beter bezig gaan houden met zijn talk show in Amerika.. Want ik vindt hem helemaal niet lekker acteren! Queen Latifah komt mij ook niet erg bekend voor.. Maar ik kon ook aan haar de greep niet vast krijgen kwa " Ik kijk lekker een film! " ... Het ging me een beetje te langzaam omhoog.. Ook de anabole gespierde Henry Simmons vond ik niet boeiend over komen..

Taxi is een Actie / Komedie film.. Logisch natuurlijk.. Maar toch vond ik de humor in deze film niet echt heel leuk.. Kon maar enkele keren tot weinig lachen.. Moment dat hij de deur open trapt en dat dan die deur weer dicht slaat voor zijn neus vindt ik wel leuk.. Maar dat is ook dan ook maar het stukje waar een "Haha" van af kwam.. De rest is gewoon te flauw.. Zelfs voor mij! De actie zijn ook niet van super kwaliteit.. Maar ach wat wil je met Jimmy Fallon en een wapen in zijn hand... De vier tutjes die Russisch spreken en de banken zouden overvallen kon ik me toch erg aan irriteren! Ondanks dat ze de kleding voor geschreven kregen van de vrouw die daar over gaat, nouja voorgeschreven.. Gewoon in hun handen krijgen geduwd.. Vindt ik het gewoon erg lelijk en saai om naar te kijken... Want ze drongen maar niet door en acteerden ook niet goed naar mijn mening!

De film Taxi heb ik een kans gegeven toen ik hem zag op Netflix Nederland.. Ik had niet gekeken naar eventuele recensies van de leden hier.. Maar ik vond hem vies tegen vallen! Ik geef hem een 1.0*.. Toch omdat de Taxi er vet uit zag als hij transformeerde , Jennifer Esposito is de enigste knappe vrouw in de film! Ja.. ik vond haar wel prima... LOL!

avatar van misterdhdh
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Was onlangs op tv en ik dacht dat dit om de Franse versie ging. Jammer genoeg dus niet, verwarrend dat ze dezelfde titel hebben, wist niet dat er dus een Amerikaanse remake van bestond. Heb de originele taxifilm nooit gezien dus ik kan deze film niet vergelijken met de originele versie. Moet zeggen dat deze film nog beter meeviel dan ik had verwacht, ondanks alle negatieve commentaar. Misschien zou ik deze film ook veel minder vinden als ik eerst de originele versie had gezien. Deze film is niet echt een toppertje maar is zeker geen marteling om naar te kijken. Er zaten best wel nog leuke stukken in. Het verhaal op zich is wel nog leuk. Spijtig van het slechte begin wanneer de slanke fietser met al de stunts opeens een pak dikker was wanneer ze haar hel afzette, dat was toch een zeer slechte opening. Leukste scene vond ik wanneer hij de ruitenwissers opzet. Er zit wel nog redelijk veel droge humor in deze film, wat ik wel kon waarderen. Natuurlijk kwamen niet alle grappen overtuigend over maar dan kwam er toch weer een vermakelijk deel, wat veel goed maakte. Acteerwerk was niet zo goed, maar echt storend was het niet, al is Fallon zeker niet mijn favoriete acteur. Het einde vond ik niet zo goed met die helling. Er speelden zeer mooie dames mee in deze film met toch het prachtigste pareltje Gisele Bündchen en wat is Jennifer Esposito toch ook een geweldig mooie vrouw. Al bij al heb ik me zeker niet verveelt, het is een leuk tussendoortje maar echt een blijvende indruk zal hij niet nalaten. Leuke film om eens te bekijken, verwacht er niet teveel van en denk niet teveel na tijdens het kijken van deze taxi, en hij zal beter meevallen dan je denkt.
3/5
***

avatar van SimonV
Komedie die al met al toch wel geslaagd is. Verwacht geen waarheidsgetrouwe beelden, maar het verhaal is leuk genoeg om de aandacht vast te houden. Mooi camerawerk op sommige momenten.