• 8.557.509 stemmen

Shall We Dance (2004)

Drama / Romantiek | 106 minuten

Genre: Drama / Romantiek

Alternatieve titel: Shall We Dance?

Geregisseerd door: Peter Chelsom

Met onder meer: Richard Gere, Jennifer Lopez en Susan Sarandon

Releasedatum: 3 februari 2005

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis

Plot Shall We Dance

"Step out of the ordinary."

Een overwerkte accountant in Chicago is doodmoe van de dagelijkse routine in zijn leven. Op een dag ziet hij een beeldschone danslerares door het raam en besluit lessen bij haar te gaan nemen. Hij raakt steeds meer betrokken bij het dansen, wordt steeds beter en besluit zich in te schrijven voor de Chicago Crystal Ball Dance Competition.

imageimageimageimage

avatar van dulcinea

dulcinea

Ik vond deze eigenlijk leuker dan verwacht, niet zo voorspelbaar dan je eerst zou denken en toch ook wel een mooie boodschap (het gras is niet altijd groener aan de overkant en voor een relatie moet je blijven werken)

Ik vond hem ontspannend en hartverwarmend

Trouwens, mensen die het helemaal niet hebben voor dit genre zouden zich beter ver weg houden dan dit soort films, dan hoeven ze die ook niet af te kraken

Voor mij toch 3 *

avatar van Trip Fontaine

Trip Fontaine

Peter Chelsom is geen oninteressante regisseur. Toch hebben al zijn films sinds Funny Bones iets onevenwichtigs. Al is deze vooral een beetje saai. Wel leuk voor een wat ouder publiek, maar geen echte aanrader.

avatar van otherfool

otherfool

Belegen romantisch filmpje met een grote mate van gemakzuchtigheid gemaakt, al blijven Gere en Lopez charmant als immer. Alleen voor fans van zoetsappigheid.

2*.

avatar van Bandit

Bandit

3,5 sterren voor het laatste dans-pakje van mevrouw Lopez en de hilarische rol van Stanley Tucci.

avatar van Elvistheking

Elvistheking

avatar van hinie

hinie

????

ken wel betere hoor!

vond het een aardige film maar geen topper in het romantiche genre.

avatar van Dennis Evahi

Dennis Evahi

Een hele leuke komische film met een geweldig uitziende J-LO! Goede muziek ook en ik vind ook dat het mooi in beeld is gebracht met veel sprankelende kleuren. Kortom: een vrolijke film, leuke DVD.

*** en een half.

avatar van kort0235

kort0235

Niemandalletje, flauwe humor, wel aardige muziek, eigenlijk vond ik de film geen zak aan!

Romantisch deze film? De regisseur probeerde het wel, maar is totaal mislukt !

een 1.5*

avatar van AmazingPP

AmazingPP

Ik vond deze film in het geheel niet tegenvallen. Ik had het allemaal veel zoetsappiger verwacht. Het is best een vermakelijke film, waarin zelfs Jennifer Lopez aardig in acteert. Normaliter vindt ik haar ontzettend slecht en gemaakt spelen, maar hier speelt ze zowaar een aardig rolletje. Hilarisch is ook de rol van Bobby Cannavale. Jammer dat deze man nooit echt een hoofdrol speelt...

avatar van Epitaph

Epitaph

Leuk filmpje om samen met je vrouw te kijken. Lisa Ann Walter (Bobbie) leek wel een Bette Midler kloon, uiterlijk en manier van acteren. 3***

avatar van kArIzMa_TuRk

kArIzMa_TuRk

Jennifer Lopez is de grootste actrice ooit

echt niet.. alleen omdat ze het ''erg goed'' deed in deze film betekend niet gelijk dat ze de grootste is. ik heb wel betere gezien....* * *

avatar van kArIzMa_TuRk

kArIzMa_TuRk

ze is wel mooi

avatar van :DOEMAARGEK*

:DOEMAARGEK*

J.lo kan echt goed acteren! Ik vind deze film erg leuk.

3.5

avatar van Evelien14

Evelien14

het is echt wel een goede film hoor!

avatar van maxcomthrilla

maxcomthrilla

Zo clichè als het maar kan. De film biedt nergens iets bijzonders en bewandelt alleen maar dezelfde wegen.

Verder volstrekt misplaatste muziek. Hoe geloofwaardig kan ik latin muziek inschatten bij een dansende Richard Gere?

Het concept van de naar spanning riekende echtgenoot was even leuk net als de 1ste danspasjes van de mannen. 2*

maxcomthrilla schreef:

Heb je de mensen wel eens gezien die hier allemaal naar latin-dansles gaan?

avatar van maxcomthrilla

maxcomthrilla

kos schreef:

Heb je de mensen wel eens gezien die hier allemaal naar latin-dansles gaan?

Nee, maar ik ben er wel erg benieuwd naar.

avatar van Norma

Norma

Dat dit genre sommigen niet aanspreekt kan heel goed, maar als romantische komedie zijn er volgensmij een hoop beroerdere films. Er zit een onderhoudend luchtig verhaaltje in, een paar grappige personages, wat swingende muziek en een romantisch einde. Prima toch voor een dergelijke film? Je moet niet over de geloofwaardigheid gaan beginnen, dat is wat anders. (ik bedoel, een louche privédetective die uiteindelijk romantisch begint mee te zwijmelen..tsja...)Dat Lopez goed zou acteren kan ik me niet in vinden; ze doet het enige waar ze goed in is, namelijk dansen, verdienstelijk, maar meer zit er niet in vind ik. Al met al geen aanrader voor wie dansfilms verafschuwt maar zelf vond ik hem best vermakelijk!

avatar van prometida

moviegirl

J Lo red de film 2*

avatar van moviegirl2

moviegirl2

oké, JLo kan wel goed dansen alleen die opa van een Gere hadden ze er niet in moeten zetten.

Verder is dit echt een fijne feelgood-movie met mooie en leuke muziek.

avatar van pieterjk

pieterjk

Heb deze film na een jaartje voor de tweede keer gezien. Wauw, wat een heerlijke film om naar te kijken. 4*

avatar van my style

my style

met tegenzin moest ik um kijke maar is me niet tegengevallen, eigenlijk best leuke film. door het verhaal 3,5 * waard

avatar van Mirelly

Mirelly

best wel een vermakelijke film, Alleen begrijp ik niet dat hij les neemt om de danslerares, als hij zelf al getrouwd is,

het dansen was leuk om naar te kijken, JLo geeft deze film een goud randje, en maakt het ook af..

3sterren

Mirelly schreef:

Je hebt nog veel te leren .

avatar van stowa

stowa

heel vermakelijke film...

J.Lo maakt deze film echt wel af

avatar van hinie

hinie

kos schreef:

Je hebt nog veel te leren .

LOL

avatar van Liesjj_x

Liesjj_x

Ik vond deze film echt niet mooi!

Er zat geen spanning in... Het eindigde te plots, ik had nog een heel verhaal verwacht maar nee...

J-Lo speelde echt niet goed... ik had het gevoel dat ze in slaap viel en ik mee met haar!

En ja Richard Geere... die maakt het toch nog een beetje goed maar dat is het dan ook... Hoewel, die man met z'n pruik op die vond ik wel grappig

avatar van Carl

Carl

Jammer. Ik houd van de sfeer, en Gere is een prima acteur dus het zou wel wat moeten worden vanavond.

Na een half uur heb ik m maar afgezet, zo slaaaaaaaapverwekkend was 't ie.

een 1