• 8.524.475 stemmen

Shall We Dance (2004)

Drama / Romantiek | 106 minuten

Genre: Drama / Romantiek

Alternatieve titel: Shall We Dance?

Geregisseerd door: Peter Chelsom

Met onder meer: Richard Gere, Jennifer Lopez en Susan Sarandon

Releasedatum: 3 februari 2005

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis

Plot Shall We Dance

"Step out of the ordinary."

Een overwerkte accountant in Chicago is doodmoe van de dagelijkse routine in zijn leven. Op een dag ziet hij een beeldschone danslerares door het raam en besluit lessen bij haar te gaan nemen. Hij raakt steeds meer betrokken bij het dansen, wordt steeds beter en besluit zich in te schrijven voor de Chicago Crystal Ball Dance Competition.

imageimageimageimage

avatar van movielau

movielau

superleuk om naar te kijken:D en jennifer lopez valt me toch elke keer weer mee.

3.5

avatar van PollyPeachum

PollyPeachum

Onlangs Maid in Manhattan gezien en ik was aangenaam verrast door het acteerwerk van J-Lo, maar helaas, dat was een gelukstreffer waarschijnlijk, want het lijkt in deze film nergens naar. En Gere is veel te oud voor zijn rol. Hij komt over als een vies oud mannetje.

Kortom, een prutfilm

1 * voor de muziek, want die was best aardig.

avatar van Minority_Check

Minority_Check

wat hier boven gezegd wordt

kut acteurs met een beetje romantiek

avatar van Lotteke

Lotteke

Wat een tegenvaller zeg! Totaal geen duidelijk verhaal of enige verbintenis met de hoofdrol speleres.

Ben normaal roch altijd wel gecharmeerd van Richard Gere, maar wat een misser in deze film zeg! Houten klaas....

Mijn vriend keek hem alleen maar af omdat Jennifer er zo sexy uit zag, waar ik wel in kon komen....maar verder....

Omdat ik veel van dansen houd en omdat Jennifer best leuk was een 2,0.

avatar van bootylicious

bootylicious

Ik wou dat pauline & john bij elkaar kwamen.

daar wachte ik de hele film op.

Maar het gebeurde maar niet haha.

avatar van Hankster

Hankster

Matige film, maar Lopez is altijd fijn om naar te kijken.

2,5**

avatar van pink_roosje

pink_roosje

Mooie film, heerlijk 3*

avatar van --jlo--fan

--jlo--fan

Ik vind het altijd geweldig als het over dansen gaat in het films zeker over dit mooie film.Jennifer danste zo mooi dat ik me ogen niet van haar kon houden.jennifer is mijn grooste idool dus een mooie 5

avatar van Baklap

Baklap

Leuke film, ik vond juist het verhaal beter omdat het nou eens niet standaard boy meets girl is.. Einde was niet vervelend . 3,5*

avatar van Esther_ke

Esther_ke

Ik vind het een goede film, leuk om naar te kijken.

En ik vind dat de acteurs het wel goed doen!

Ik zou hem wel nog eens willen bekijken

avatar van Bloody Mary

Bloody Mary

hele mooie film!! 4*

avatar van Linske

Linske

super mooie film !

avatar van lucdecoster

lucdecoster

Goed voor 1 keer te zien maar wel een paar flauwe grappen. Er was 1 fantastische dansscène (tango) met Jennifer en Richard met leuke muziek erbij.

avatar van kanjertje

kanjertje

Mooie dansfilm

avatar van notorious_kim

notorious_kim

Viel mee, maar niet echt revolutionair.

Mooie belichting dat gebruikt is, en Richard Gere speelt het wel goed.

avatar van Meggie

Meggie

Erg mooie film. De scenes in de dansschool zijn erg grappig, mede dankzij de excentrieke leerlingen wat steeds zorgt voor grappige situaties en uitspraken. Vond het ook erg leuk dat het geen typische boy meets girl film was, Vriendschap wordt hier erg leuk uitgebeeld en het einde is erg romantisch (wat Richard Gere en zijn vrouw betreft). Vind Richard Gere een sympathieke acteur en vond dit een erg geslaagde film!

avatar van nele

nele

Had 'm wel beter verwacht eerlijk gezegd. Hij viel een beetje tegen. Nuja, ik ben ook niet echt een voorstander van Richard Gere, maar ik had toch wat meer verwacht van Susan Surrandon en Jennifer Lopez. Er gebeurt te weinig in de film.

avatar van Ciai

Ciai

Een 2* voor de film. Als men het woord cliché uitgelegd wil zien, hoeft men maar naar deze film te kijken.

Een 5* voor Jennifer Lopez. Ze ziet er niet alleen geweldig sexy uit (als ze dat intieme momentje heeft met Richard Gere moeten er 3 vochtreguleerders om me heen staan om het zweet af te voeren), ze acteert ook nog eens leuk.

Maar. Het draait om de film.

Vooruit, een 2.5*.

avatar van Najade

Najade

Aardig filmpje voor 1 keer. Ik vind wel dat er mee inhoud qua gevoelens mocht zijn.

avatar van JDSsmetje

JDSsmetje

• 2097 stemmen

Kan Richard Gere al niet af en als hij dan weer zijn automatisch gezicht opzet. Ik vind het al erg om naar zijn gezicht op de poster te kijken. Het plot is ook zwak, heb het nu echt wel gehad om richard gere te proberen.

avatar van moviemike

moviemike

Aangename wegkijkfilm, niet meer of niet minder.

avatar van ILDIB

ILDIB

gere in een rommovie, nee bedankt. De meest eenzijdige acteur allertijden.

avatar van Dick2008

Dick2008

Is wel een aantal keren op tv geweest, maar ik had er weinig belangstelling voor. Nu dan gezien, maar alleen omdat Richard Gere erin speelt. Die doet het wel aardig zodat deze vrije saaie film nog redelijk te doen is. De dansscenes en muziek gaat ook nog en zijn tenminste niet zo vermoeiend als in Chicago. Wat vormgeving betreft zoals de dansschool en de belichting erbij ziet deze film er ook goed uit.

avatar van doopey

doopey

Aangezien ik vorig jaar zelf begonnen ben met dansen is dit een zeer vermakelijke film.

De passen zien er goed uit en je krijgt een goed beeld van hoe het echt gaat.

Leuke rol voor Richard Gere.

Ik ben het helemaal eens met de eerdere mening van iemand over het einde.

Eens een keer niet een boy meets girl verhaal.

Maar gewoon echte liefde van een getrouwd stel.

Fijne film.

4 sterren

avatar van stitch

stitch

hele leuke film..

avatar van Brix

Brix

Leuke lichtvoetige feelgood dansfilm.

Lopez is adembenemend om te zien.

Gere heel stijlvol als danser.

En Lisa Ann Walter en Stanley Tucci zijn grappig.

Van Sarandon kan ik echter niet warm worden.

Wat Gere, in de rol van haar man, in haar ziet is mij een raadsel.

Een aardige film, die mij ook bij de tweede kijkbeurt nog kon amuseren..

avatar van kelly79

kelly79

Een plezier om naar te kijken. Richard Jenkins en Stanley Tucci zijn de uitblinkers.....hilarisch.

avatar van Loesje1986

Loesje1986

Heerlijke wegkijk film

avatar van WanderingStar

WanderingStar

yes yes yesss feel good!!!!

avatar van LOTR-lover

LOTR-lover

Ik ben totaal niet thuis in de danswereld en had dus geen verwachtingen wat deze film betreft. Uiteindelijk heb ik me er prima mee vermaakt en werd ik wel degelijk 'het wereldje' ingetrokken. Wat dus inhoudt dat de film voor het grootste gedeelte al geslaagd is.

Het kwam op mij in ieder geval geloofwaardig en ik vond Richard Gere uitstekend acteerwerk neerzetten, inclusief het dansen. Met Jennifer Lopez heb ik een stuk minder, vond haar niet bijster overtuigend acteren (behalve het danswerk want dat was uiteraard prima).

Prima vermaak voor even tussendoor.