• 8.557.509 stemmen

Shall We Dance (2004)

Drama / Romantiek | 106 minuten

Genre: Drama / Romantiek

Alternatieve titel: Shall We Dance?

Geregisseerd door: Peter Chelsom

Met onder meer: Richard Gere, Jennifer Lopez en Susan Sarandon

Releasedatum: 3 februari 2005

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis

Plot Shall We Dance

"Step out of the ordinary."

Een overwerkte accountant in Chicago is doodmoe van de dagelijkse routine in zijn leven. Op een dag ziet hij een beeldschone danslerares door het raam en besluit lessen bij haar te gaan nemen. Hij raakt steeds meer betrokken bij het dansen, wordt steeds beter en besluit zich in te schrijven voor de Chicago Crystal Ball Dance Competition.

imageimageimageimage

stinissen (crew films & series)

Mijn vrouw en mijn zus ( Amalfi) zijn gisteren naar de lady's night geweest in Zevenaar, ze kwamen zeer maar dan ook zeer voldaan thuis met de mededeling dat ze genoten hebben, en dat voor hun de film een dikke tien krijgt.

avatar van neo

neo

Uiteindelijk toch een zeer leuke film. Hier en daar knipoogjes, verwijzingen en muziek regelrecht uit Shall We Dansu? overgenomen. Bijvoorbeeld Rodgers en Hammerstein's Moon River (misschien ook bij sommige bekend uit La Mala Educacion) en Shall we Dance zelf. De cast is zeer aardig met alleen een zoals altijd afschrikwekkende Lopez, die in deze film niet zo stoort. Surandon en Tucci zijn ook erg goed, al is die laatste hier op zijn zoveelste automatische piloot. 3.5 sterren

Leuk, sympathiek filmpje met aardige rollen van Lopez en Gere. Natuurlijk wat zoetsappig en soms belegen, maar toch blijft het leuk om naar te kijken.

avatar van otherfool

otherfool

Belegen romantisch filmpje met een grote mate van gemakzuchtigheid gemaakt, al blijven Gere en Lopez charmant als immer. Alleen voor fans van zoetsappigheid.

2*.

avatar van LOTR-lover

LOTR-lover

Ik ben totaal niet thuis in de danswereld en had dus geen verwachtingen wat deze film betreft. Uiteindelijk heb ik me er prima mee vermaakt en werd ik wel degelijk 'het wereldje' ingetrokken. Wat dus inhoudt dat de film voor het grootste gedeelte al geslaagd is.

Het kwam op mij in ieder geval geloofwaardig en ik vond Richard Gere uitstekend acteerwerk neerzetten, inclusief het dansen. Met Jennifer Lopez heb ik een stuk minder, vond haar niet bijster overtuigend acteren (behalve het danswerk want dat was uiteraard prima).

Prima vermaak voor even tussendoor.

avatar van Decec

Decec

Ik vond een redelijk film...

Dansen is mijn smaak niet...

Alweer bekende acteur Richard Gere speelt goed...

Deze film speelt geen komedie, maar alleen drama en romantiek...

Prima acteerwerk...

avatar van Fran

Fran

• 1953 berichten

Hoe verder de film vordert hoe beter het wel word maar toch vond ik het over het geheel nogal matig. Ten eerste snapte ik de beweegredenen van het karakter van Gere niet helemaal om stiekem op dansles te gaan. Op zich leefden hij en zijn vrouw wel langs elkaar heen maar ik vond het geheel toch nog behoorlijk harmonieus dus snap ik niet waarom hij dat geheim zou houden. Misschien hadden ze toch iets meer van het huwelijk zelf kunnen laten zien en waar het precies aan schortte.

Verder irriteerde ik me aan het karakter van Lopez. Dat overdreven treurige en getergde kwam me op een gegeven moment de keel uit hangen.

Wat ik wel leuk vond was de band onder de dansers onderling die steeds hechter werd. Dat was zeker wel vermakelijk om naar te kijken. Maar verder vind ik het een matig filmpje.

avatar van tommykonijn

tommykonijn

Opzicht had ik totaal geen hoge verwachtingen bij deze film. Toch is het gelukkig niet de standaard romantische film met een hoop gezever. Gere, Lopez en Sarandon spelen hun rollen alle drie best aardig. Jammer vond ik dat de personages van hen bij vlagen minder interessant werden uitgewerkt. Zo had ik graag wat meer achtergrond van het gezin gezien. De groep waarbij John leert dansen zorgt wel voor een paar komische momenten. De film verveelt niet, bevat gelukkig niet alle mogelijke clichés en weet de nadruk op het dansen op een manier te brengen dat het ook kijkbaar is voor mensen (waaronder ik) die er niets mee hebben. Voor mensen die er wel iets mee hebben, zal de film zeker een aanrader zijn.

scorsese

Aardige film over een getrouwde man die besluit danslessen te nemen zonder dit aan zijn gezin te vertellen. Het verloop van deze romantische film laat zich niet te gemakkelijk voorspellen. Leuke personages ingevuld door een fijne cast. Een paar aardige dansscenes en grappige momenten maakt dat het geheel wel gemakkelijk wegkijkt.

avatar van IH88

IH88

“I mean, a straight man who likes to dance around in sequins walks a very lonely road, I got news for you.”

Sympathieke film met leuke acteurs en veel stijldansen. Gere, Lopez, Sarandon, Jenkins en een geinige rol van Tucci, qua acteurs zit het wel goed. Het verhaal is wat voorspelbaar, maar ik ben wel blij dat het niet te dramatisch wordt. Gelukkig blijft de relatie tussen Lopez en Gere vriendschappelijk. Voor de rest is Shall We Dance een echte feel good film, en dat is ook wel eens lekker.

Theunissen

De leukste momenten in deze aardige, maar voorspelbare romantische komedie komen voor rekening van de bijrolacteurs, vooral van Stanley Tucci als salsadanser en Anita Gillette als dansschooldirectrice.

Deze tragikomedie vertelt het verhaal van een man, te weten John Clark (Richard Gere), in een midlifecrisis, die zich nu eens niet verliest in een affaire met zijn veel jongere secretaresse, maar in een cursus stijldansen. Niet zo vreemd, als je weet dat die lessen worden gegeven door Paulina (Jennifer Lopez). De vrouw van John, te weten Beverly Clark (Susan Sarandon), verdenkt haar man er al snel van een verhouding te hebben.

De film zou gemakkelijk kunnen veranderen in voorspelbaarheid, maar dat gebeurt niet. De kracht zit hem vooral in het spel van Richard Gere en Susan Sarandon