• 8.557.502 stemmen

Shall We Dance (2004)

Drama / Romantiek | 106 minuten

Genre: Drama / Romantiek

Alternatieve titel: Shall We Dance?

Geregisseerd door: Peter Chelsom

Met onder meer: Richard Gere, Jennifer Lopez en Susan Sarandon

Releasedatum: 3 februari 2005

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis

Plot Shall We Dance

"Step out of the ordinary."

Een overwerkte accountant in Chicago is doodmoe van de dagelijkse routine in zijn leven. Op een dag ziet hij een beeldschone danslerares door het raam en besluit lessen bij haar te gaan nemen. Hij raakt steeds meer betrokken bij het dansen, wordt steeds beter en besluit zich in te schrijven voor de Chicago Crystal Ball Dance Competition.

imageimageimageimage

avatar van Maurice

Maurice

vermakelijke film, simpel maar erg goed mede dankzij de acteer prestaties van Richard Gere, en hey Jlo mag er ook wel wezen met haar gedans

avatar van Steefje

Steefje

Een mooie film ook al had ik dat niet helemaal verwacht. Hij werd niet hoog aangeschreven en als je sommige bladen moest geloven was hij redelijk.

Jammer dat er niet meer onstaat tussen Jennifer en Richard maar dat houd de spanning er wel in

avatar van JustBunny

JustBunny

Echt een film om met je vriend of vriendin te kijken.Ik heb hem net zelf met mijn vriend gekeken.

Het is zo'n film waar je lekker achteruit kan gaan zitten en genieten van de heerlijke muziek die er trouwens wordt gedraaid.Ik geef hem 3 sterren.

Hee even een raar oftopic vraagje, het liedje aan het eind van de film wat eerder in de film al zonder text gezongen werd, weet iemand de naam er van ik zoek het al jaren maar kom er nooit op

avatar van shabri

shabri

Zeer vermakelijke film, echt 1 om bij weg te zwijmelen

stinissen (crew films & series)

Je bedoelt Shall We Dance? uit de King and I.

Me moeder was die film aan het kijken, dus ik was verplicht om mee te kijken. Ik dacht dat het een onmundige rot film was, maar dat viel me reuze mee. Ik heb wel eens slechtere films gezien van mvr. Lopez...

stinissen schreef:

Je bedoelt Shall We Dance? uit de King and I.

nee volgens mij is dat m niet het liedje wat ik vond onder die naam leek in ieder geval niet op t liedje wat heeelemaal aan t eind van de film word afgespeeld, in de reclame op tv hoor je er ook een stukje van iemand moet het toch wel weten

avatar van myss

myss

Alles bij elkaar vond ik shall we dance een redelijke film, maar ik vond 't einde niet goed uitgewerkt en een beetje afgeraffeld. Vele punten die ze aanroerden werden niet goed uitgewerkt, bv. waarom Paulina (J.Lo) nou haar passie voor dansen verloor, en uiteindelijk weer terugkreeg en opeens weer ging wedstrijddansen. Of het feit dat John Clark (Gere) stopte met dansen toen zijn vrouw er achterkwam, en na herhaaldelijk aandringen van zijn vrouw bleef weigeren weer te dansen. Maar aan het einde van de film weer ging dansen. Vanwaar nou die grote ommekeer? Ik vind het jammer dat die punten niet beter zijn uitgewerkt en meer werden uitgediept. Maar Gere en Susan Sarandon acteerden goed, de dansscenes waren leuk en mooi gebracht. Jammer dat het geheel toch net iets te oppervlakkig was.

avatar van Monicaa

Monicaa

Slechte film. Sorry, kan aan mij liggen maar ik vond er echt niks aan!

avatar van Lotteke

Lotteke

Aardige film wel. Paar leuke dansscenes, heb me niet verveeld, hoewel die ook niet langer had moeten duren.

Lopez zag ik eindelijk weer eens goed acteren.

avatar van AmerOne

AmerOne

lekkere feel good film niets meer niets minder..

avatar van marencis

marencis

Wat een flauwe film.....misshien leuk voor tieners....Ik zie Richard Gere heel graag maar nu vond ik het echt flauw.

stinissen (crew films & series)

marencis schreef:

En hoe oud bent u?? Want ik kon me goed in het personage van Gere in leven en vond de film juist helemaal niet flauw.

avatar van eldorado

eldorado

Mooie "romcom",muziek ook een plus puntje.Voor de liefhebbers een toppertje

avatar van mligtenberg

mligtenberg

Ik vond de film wel leuk, moet wel eerlijk zeggen dat ik me juist niet in het personage van Richard Gere kon inleven (snapte de reden van een aantal van zijn keuzes/acties niet). Verder was het wel een lekkere wegkijker. 3*

avatar van minime

minime

Beetje een slappe film vond ik.

avatar van Jan on fire

Jan on fire

M'n vriendin zat te huilen omdat ze het zo mooi en lief vond... ik zat te huilen omdat ik de films zo ongelooflijk slecht vond.

avatar van akkkia

akkkia

Super-Marco-Man schreef:

Als je het langzame liedje bedoelt, dan is het misschien

'I can believe anything'

Ook nog iets geks. Enkele tonen van één van de liedjes (shall we dance?) moeten overeenkomen met 'a spoonful of suger' uit Mary Poppins, want opeens was ik dat in m'n hoofd aan het zingen..

En ja, het gaat nog goed met me.

avatar van zeuteke

zeuteke

niet slecht, zie gere heel graag spelen, mooie muziek, ik kreeg ook wel de kriebels om te dansen

avatar van roberto

roberto

lekkere film voor een regenachtige dag zal hem nog vaak kijken

avatar van RRT

RRT

Mooie film, niks mis mee. Heb me goed vermaakt, met een goed acterende Richard Gere, en een zeker meevallende J.Lopez.

Werd nooit te zoetsappig, en bleef tot 't eind leuk. Zeker voor dit genre een aanrader.

En nog even voor Super-Marco-Man, ik denk dat je 't nummer Sway bedoelt van Shaft.

avatar van neo

neo

Uiteindelijk toch een zeer leuke film. Hier en daar knipoogjes, verwijzingen en muziek regelrecht uit Shall We Dansu? overgenomen. Bijvoorbeeld Rodgers en Hammerstein's Moon River (misschien ook bij sommige bekend uit La Mala Educacion) en Shall we Dance zelf. De cast is zeer aardig met alleen een zoals altijd afschrikwekkende Lopez, die in deze film niet zo stoort. Surandon en Tucci zijn ook erg goed, al is die laatste hier op zijn zoveelste automatische piloot. 3.5 sterren

avatar van Angrod_Pallanén

Angrod_Pallanén

Aardige romantische film die eigenlijk alles wel zo'n beetje heeft om een romantische film te zijn:

doorzetten, genante momenten, geluk en natuurlijk de trouwe ware in je leven.....om mee te dansen

avatar van The Goss

The Goss

Leuke film voor de zaterdag. Ik hou absoluut niet van dansfilms, maar op één of andere manier heb ik wel genoten van deze film. Ik denk dat Jennifer Lopez daar zeker een bijdrage aan geleverd heeft. 3*

avatar van petterik

petterik

Jan on fire schreef:

Whuahahahaha

avatar van KarinV

KarinV

Heerlijke film!! Heb maar 1 keer de dvd-speler ff uitgezet, terwijl ik dat normaal vaker doe, omdat ik niet lang kan stilzitten. Ik wilde alleen dat ik een beetje het uiterlijk had van Jennifer Lopez, daar baal ik dan weer van. Maar goed...dat heeft niks met de film te maken. Echt een leuke film om naar te kijken.

Super-Marco-Man schreef:

Bedoel je 'Lets Dance', dat was tijdens de aftiteling. Dat is van David Bowie.

Leuk, sympathiek filmpje met aardige rollen van Lopez en Gere. Natuurlijk wat zoetsappig en soms belegen, maar toch blijft het leuk om naar te kijken.

avatar van Pierke

Pierke

Het kan slechter!!

Mocht iemand een alternatieve titel hiervoor zoeken denk dan maar eens aan: SHALL WE SLEEP......