• 8.557.493 stemmen

Shall We Dance (2004)

Drama / Romantiek | 106 minuten

Genre: Drama / Romantiek

Alternatieve titel: Shall We Dance?

Geregisseerd door: Peter Chelsom

Met onder meer: Richard Gere, Jennifer Lopez en Susan Sarandon

Releasedatum: 3 februari 2005

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis

Plot Shall We Dance

"Step out of the ordinary."

Een overwerkte accountant in Chicago is doodmoe van de dagelijkse routine in zijn leven. Op een dag ziet hij een beeldschone danslerares door het raam en besluit lessen bij haar te gaan nemen. Hij raakt steeds meer betrokken bij het dansen, wordt steeds beter en besluit zich in te schrijven voor de Chicago Crystal Ball Dance Competition.

imageimageimageimage

avatar van Agony

Agony

• 1993 berichten

Verplicht nummer op de heenvlucht naar New York (waarom heeft niet ieder vliegtuig zo'n prive schermpje in de stoel zoals op de terugreis). Wat een drama... braakneigingen krijg ik nog net niet van dit soort films, maar het houdt niet over. Richard Gere heeft zijn houdsbaarheiddatum al lang geleden overschreden en J-LO had nooit mogen acteren. 1 ster.

Agony schreef:

en J-LO had nooit mogen acteren.

Ze doet het hier anders prima.

avatar van Agony

Agony

• 1993 berichten

kos schreef:

Ze doet het hier anders prima.
tja, ook meer een algemene opmerking.... ik zie haar gewoon niet graag op het scherm. Ik heb dat gewoon met sommige acteurs (bijv. ook met Hugh Grant).

Dat kan, ik vind haar altijd wel leuk, spontaan spelen.

avatar van Tara

Tara

Ik ben niet erg gek op Jennifer maar in deze film was ze wel ok.

En voor het genre was dit een leuke film, geen topper maar wel gezellig.

avatar van Floris22

Floris22

Hier is duidelijk te zien dat ze best redelijk kan acteren, maar daarmee is het ook gezegd.

Richard Gere is weer uitstekend en dat maakt deze film ook tot een feel good movie. Al had ik sommige dingen liever anders zien gaan.

avatar van Gerth

Gerth

Floris22 schreef:

Al had ik sommige dingen liever anders zien gaan.

Een erotische scene met J-Lo bijvoorbeeld

Ik vond het overigens wel een leuke fim en vind in tegenstelling tot vele anderen Richard Gere wel een goeie acteur. Susan Sarandon, dat vind ik nou iemand die nooit had mogen acteren. Die heeft zo'n zeurgezicht...

avatar van josje

josje

Tja, hij was mij ook wat te zoetsappig hoor, moest bijna janken. Doe mij maar wat meer actie, maar ja dat zie je nooit in een vliegtuig

avatar van jacobine_rodijk

jacobine_rodijk

josje schreef:

Ze zouden maar is een keer Passenger 57 of Die Hard 2 op een vliegtuig uitzenden

avatar van Super-Marco-Man

Super-Marco-Man

En nog even voor Super-Marco-Man, ik denk dat je 't nummer Sway bedoelt van Shaft.

sorry sorry ik had een tijdje niet op deze topic gekeken en het was inderdaad dit liedje ik had hem inmiddels gevonden het is echt een lekker nummertje vind ik

You're welcome!

avatar van Waku

Waku

Mierzoet inderdaad.

Voorspelbaar,langdradig en Gere speelt practisch altijd dezelde personages...

Houterig acteerwerk van J Lo...

Niet bijzonder

Waku schreef:

Houterig acteerwerk van J Lo...

Vond dat ze juist in deze film aardig acteerde.

avatar van ericos

ericos

Jennifer l0pez speelt er in he!!! Jammie jammie...

de m0eite waard...

avatar van gotti

gotti

Is je t0etsenb0rd stuk?

avatar van chiquita

chiquita

Slechte film. Richard Gere tegenover Jennifer Lopez?! Gedurende 106 minuten heb ik dat niet uit mijn hoofd kunnen zetten en die twee ook daadwerkelijk samen zien, maakte het er niet beter op. Zegt genoeg over mijn belevenis van deze film.

Alhoewel films waarin uitvoerig gedanst wordt (doe zelf aan latindances) mij altijd trekken, kon deze film mij totaal niet boeien. Verhaal was saai en ik irriteerde me aan dat dramatische gezeik van Lopez. Personage van Gere deed mij nog wel wat. Verder bevat de film wel meerdere leuke personages, maar die zijn helemaal niet uitgewerkt.

Enige echte pluspunt aan deze film is Susan Sarandon. Je blijft geweldig Susan.

RRT

Ben bang dat ze dat niet leest.

avatar van schorpio1970

schorpio1970

Dit soort films zijn normaal niet mijn genre,

maar omdat mijn vrouw hem perse wilde zien heb ik uit romantisch oogpunt toch een poging gedaan om deze film samen met haar te kijken.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik gedurende de gehele film wel een aantal keren heb moeten lachen, maar voor de verder rest is het verhaal flinterdun en doen J-Lo en Gere hun best om geloofwaardig over te komen.

Ik wil deze film toch nog 3 sterren geven voor de moeite en de leuke muziek die er in te horen is.

Scratt

Ofwel ga je naar de cinema om je lief blij te make ofwel om een goede film te zien.. In dit geval was het dat eerste..

Toch een 3

avatar van ingeborg

ingeborg

top film ik niet wachten tot ik hem weer zie het is ook een lekkerding Richard Gere

avatar van Moviestar

Moviestar

Ik las vandaag in de nieuwe Film Valley dat de film op 10 Augustus in de videotheek te huur is en in September te koop is.

avatar van AardeWerk

AardeWerk

Nou ik denk dat meniggeen na het zien van deze film enthousiast aan een danscursus begonnen is. Een heerlijk sfeervol stukje ontspanning, een rol die Richard Gere op het lijf geschreven is. Tja J Lo is nou eenmaal niet echt een topactrice, maar toch altijd weer aangenaam om naar te kijken. 3 sterren want dat krijgt van mij elke film die de moeite waard is om te kijken.

avatar van AliD

AliD

Richard Gere ??? konden ze niemand anders vinden.

JLO mooi .... !!

avatar van Ellen1107

Ellen1107

Nou ik geef voor deze film niet zo heel veel sterren, 2* vind ik tog wel het maximum.. ik vond em flink tegenvallen. Grote delen zat ik half verveeld toe te kijken, vooral de stukken waarin Gere in de bus (?) naar J.Lo zit te kijken. De stukjes die ik wel leuk vond was met de man die eigenlijk niet zichzelf duurt te zijn.

de film was veel saaier dan ik had verwacht

avatar van Purmerend

Purmerend

Mooie film, maar af en toe te langdradig. En het is nooit erg om naar Jennifer Lopez te kijken. Toch zeker 3*

avatar van soom

soom

Is erg toffe film. Peter Chelsom heeft er een mooie film van weten te maken, hij zorgt voor een zekere spanning tussen J.Lo en Richard Gere.

avatar van FeRdY

FeRdY

Echt een vrouwenfilm vindt was leuk om hem een keer te zien maar meerdere keren zullen er dan ook niet bijzitten

avatar van Patrickvanschaik

Patrickvanschaik

• 2096 stemmen

Goede roman erg sterk, kom niet te al te vaak voor

4.0 ster

avatar van Kalymnos

Kalymnos

Vrouwenfilm? Mmm als man kijk ik ook graag naar JLo hoor en bovendien acteert ze hier echt leuk, net als later in Monster in Law! Het wordt best nog wel wat met haar als actrice.

avatar van rocks

rocks

Een romantische, mierzoete film. Vond het helemaal niks, maar dat is persoonlijk. Mijn vriendin bijvoorbeeld vond het een leuke film dus ja, wat kan ik er over zeggen. Gere acteert geroutineerd, J-lo is helemaal niet zo slecht, maar de film kan door de stroperigheid van de sweetness niet vlot doorhalen.

Het ballroomdansen wordt wel leuk en een soort onbedoeld cynisch neergezet door de co-acteur van Gere. Susan Sarandon is en blijft een zeer irritante actrice om naar te kijken.

Eindstand: 2*