Genre: Actie / Misdaad
Speelduur: 136 minuten
Alternatieve titel: Kill Bill 2
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Quentin Tarantino
Met onder meer: Uma Thurman, Michael Madsen en David Carradine
IMDb beoordeling:
8,0 (861.656)
Gesproken taal: Engels, Mandarijn, Spaans en Kantonees
Releasedatum: 22 april 2004
On Demand:
Bekijk via Netflix
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via Videoland
Bekijk via Prime Video
Bekijk via Disney+
Bekijk via meJane
Niet beschikbaar op Google Play
Plot Kill Bill: Vol. 2
"The bride is back for the final cut."
Na de eerste twee namen op haar moordlijst te hebben doorgestreept vervolgt The Bride haar missie om wraak te nemen op haar vroegere handlangers: na O-Ren Ishii en Vernita Green is het nu de beurt aan Elle Driver, Budd en uiteindelijk haar baas Bill. Er is echter een onverwachte troef in het spel.
Externe links
Acteurs en actrices
Beatrix "The Bride" Kiddo
Bill
Elle Driver
Budd
Pai Mei
Esteban Vihaio
B.B. Kiddo
Larry Gomez
Rufus
O-Ren Ishii
Video's en trailers
Reviews & comments
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12855 stemmen
Stukje beter dan het eerste deel, zoals een beetje te verwachten was.
Het goeie: Weg met het merendeel van de Oosterse invloeden, aanvaardbare cinematografie, leuk gevecht tussen Elle en B, heerlijke openingsscene en één leuke one-liner : Guess that makes him a liar then, don't it..
Het negatieve: muzikale wansmaak, dooie en lang uitgerekte dialogen, godsgruwelijke scene in China, triest drama, Uma Thurman die zich als vechtmachine keer op keer belachelijk maakt en dat totaal fout trailertrash personage.
Ik zie het echt niet ... het tempo is wat trager, Quentin neemt wat minder hooi op z'n vork/houdt zich wat meer bezig met de dingen waar hij goed in is, maar verder is deze film een zowel emotionele als artistieke leegte. Meer dan 1.5* krijg ik hier niet aan kwijt.
Over die Elle spoiler, mijn timing zegt dat het welgeteld 1 minuut en 26 seconden duurt vooraleer je weet dat zij zal sterven. Stevige spoiler is me dat dus.
morpheus
-
- 1034 berichten
- 675 stemmen
Iedereen leest daar in de gehele discussie nu al overheen ja

SPOILER IN DE QUOTE VAN PHOENIX HIERBOVEN
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12855 stemmen
Wetende dat dit een film is waar mensen uit een doodskist circa 3 meter onder de grond kunnen ontsnappen , lijkt het me nog steed logisch dat wanneer je iemand's oogbal uit z'n hoofd grabbelt, en ze dan voor dood achterlaat (met slang) in een afgelegen trailer, dat ze dan ook effectief dood is. Een vraagtekentje tijdens de aftiteling verandert hier weinig aan. Al is plotsgewijs natuurlijk gewoon alles mogelijk in deze film.
malkovich
-
- 331 berichten
- 117 stemmen
Misschien is deze vraag al gesteld? Maar als ze al kon ontsnappen uit de doodskist: ze kreeg toch echt wel een hele grote kogel in haar borst geschoten..... Daar herstel je toch niet vanzelf van???
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Wetende dat dit een film is waar mensen uit een doodskist circa 3 meter onder de grond kunnen ontsnappen , lijkt het me nog steed logisch dat wanneer je iemand's oogbal uit z'n hoofd grabbelt, en ze dan voor dood achterlaat (met slang) in een afgelegen trailer, dat ze dan ook effectief dood is. Een vraagtekentje tijdens de aftiteling verandert hier weinig aan. Al is plotsgewijs natuurlijk gewoon alles mogelijk in deze film.
Precies. Alles is mogelijk. Je zegt het zelf al. Snap dan ook niet waarom je nog steeds naar logica zoekt na het aanhalen van dat voorbeeld (geweldige scène trouwens, die begraving)
Tuurlijk, voor het zelfde geldt spietst ze zich op een stoelpoot nadat ze over een ijsklontje uit het drankje van Budd uitglijdt.
Maar dat vraagteken staat er niet voor niets. Elle was toch echt verre van dood (hetzelfde incident heeft ze tenslotte al eerder overleefd), integendeel, er zat nog best veel leven in haar (ik betwijfel of de trailer haar geschop lang had vol kunnen houden). Die slang deed geen vlieg meer kwaad want The Bride kon er ook zo langs stappen, en ALS die slang een vlieg kwaad had kunnen doen dan was het niet bromvlieg Elle want deze heeft hem immers ook in de koffer gestopt. En die trailer mag dan wel afgelegen liggen, ze had vast wel een mobiel bij zich (had ze in deel 1 ook, en anders lag er nog 1 van Budd).
@Malkovich dat was zand geloof ik. Enkel om haar eventjes te "kalmeren".
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12855 stemmen
Phoenix: Je mist enkel nog de zombies die haar komen redden, terwijl een gekke dokter haar beide ogen terug innaait en aliens haar proben om experimentele data te vergaren.
Dat mens is gewoon dood, en als't niet zo is dat zal het wel te maken hebben met een mogelijk vervolg.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Phoenix: Je mist enkel nog de zombies die haar komen redden, terwijl een gekke dokter haar beide ogen terug innaait en aliens haar proben om experimentele data te vergaren.
Ik WIST dat ik iets was vergeten.
Ik zie werkelijk geen enkele reden waarom ze dood zou zijn. Des te meer redenen waarom ze zou leven. Voor beiden: zie boven.
soboer
-
- 359 berichten
- 293 stemmen
Elle sterft niet
Het is juist de spoiler dat ze NIET sterftIk denk dat ze wel sterft wat zou die shot van die slang(black mamba) anders moeten betekenen. Wat ik denk is dat QT met die shot van de black mamba ons iets moois wil laten zien. Beatrix bijnaam is black mamba en de black mamba doodt Elle. Met andere woorden Beatrix zelf dood Elle niet maar haar ''handelskenmerk''
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
En als er al te spreken was over een bepaalde stijl die deel 1 aanhield dan vind ik dat deel 2 daar helaas afbreuk aan doet.
...Maar, desondanks blijft er nog genoeg te smullen over, alleen niet meer echt zo non-stop...
Ben ik het mee eens.
Ik had meer en scherpere persiflages verwacht op Oosterse Shogun en Westere cowboy 'wijsheden'. Humor en spitsvondigheden uit deel I uitbraken. Toch zaten er genoeg stilistische en dramatische grappen in om tot een 4* te komen voorlopig.
John Doe
-
- 916 berichten
- 2122 stemmen
Wetende dat dit een film is waar mensen uit een doodskist circa 3 meter onder de grond kunnen ontsnappen , lijkt het me nog steed logisch dat wanneer je iemand's oogbal uit z'n hoofd grabbelt, en ze dan voor dood achterlaat (met slang) in een afgelegen trailer, dat ze dan ook effectief dood is. Een vraagtekentje tijdens de aftiteling verandert hier weinig aan. Al is plotsgewijs natuurlijk gewoon alles mogelijk in deze film.
Ik verwacht juist dat ze leeft, slangen zijn bang voor mensen, Budd trof de slang in een benarde situatie. De slangen waren in een ruimte die veel ruimer was om te vluchten toen Elle aan het rondspartelen was. Ogen zijn 'maar' 1 zintuig. Ten eerste komt ze tot bedaren (dan hebben die slangen ook geen reden tot aanvallen meer) als Beatrix weg is. Ten tweede, met haar vechtervaring zal ze haar andere zintuigen goed kunnen gebruiken om weg te komen.
John Doe
-
- 916 berichten
- 2122 stemmen
Misschien is deze vraag al gesteld? Maar als ze al kon ontsnappen uit de doodskist: ze kreeg toch echt wel een hele grote kogel in haar borst geschoten..... Daar herstel je toch niet vanzelf van???
Het was 'rot zout' oftewel hagel. Maar toch nog idd te snel herstelt. Vind het minder erg dan de doodskist ontsnapping, had er gewoon 1 meter zand van gemaakt. het is niet goed te zien, maar ze vliegt als superwoman omhoog in het zand tot ze met haar vuist uit de bodem komt (daarom zag David Carradine haar dus als de vrouwelijke variant van superman (hij vergeleek haar iig met superman), dit verklaart ook haar magische herstel. De ook al magische Pai Mei heeft haar meer dingen bijgebracht). Er schijnen trouwens echt technieken te bestaan waarin door middel van een aantal drukpunten iemand zodanig kan worden geraakt dat bij activiteit het hart 't begeeft.
Btw, als ik twijvel zet ik gewoon over het hele bericht een spoiler, ook zo snel en eenvoudig.
Phooze
-
- 2544 berichten
- 597 stemmen
Ik denk dat ze wel sterft wat zou die shot van die slang(black mamba) anders moeten betekenen.
Ik zie totaal geen redenen om overtuigd te zijn van een van beide feiten. Ze sterft, of ze sterft niet, er valt allebei wat voor te zeggen.
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Precies. Ik snap die zoektocht naar logica door sommigen bij deze film echt niet. Accepteer nou gewoon dat het heerlijke onzin is waar gewoon alles kan, mag dat ook 's een keer?
morpheus
-
- 1034 berichten
- 675 stemmen
Precies. Ik snap die zoektocht naar logica door sommigen bij deze film echt niet. Accepteer nou gewoon dat het heerlijke onzin is waar gewoon alles kan, mag dat ook 's een keer?
Een andere regiseur dan tarantino en dit had voor vele waarschijnlijk niet opgegaan. Ik vind de 2 Kill Bill films dan ook eigelijk totaal geen onzin en inhoudelijk veel meer met hier en daar typische tarantino onzinnigheidjes, stijlvol en meestal verwijzend naar andere films geimplementeerd 
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12855 stemmen
Zeer graag zelfs, alleen mag het dan toch allemaal wat beter, vetter, sappiger, en graag zonder de melige scenes zoals oa de scenes tussen B en haar dochter
En zoals morpheus al aangeeft, bij andere regisseurs mag dat blijkbaar allemaal veel minder. Ik blijf erbij dat dit voor een over-the-top knipoog film zeer ondermaats is.
puck
-
- 399 berichten
- 931 stemmen
Wetende dat dit een film is waar mensen uit een doodskist circa 3 meter onder de grond kunnen ontsnappen , lijkt het me nog steed logisch dat wanneer je iemand's oogbal uit z'n hoofd grabbelt, en ze dan voor dood achterlaat (met slang) in een afgelegen trailer, dat ze dan ook effectief dood is. Een vraagtekentje tijdens de aftiteling verandert hier weinig aan. Al is plotsgewijs natuurlijk gewoon alles mogelijk in deze film.
Het was 'rot zout' oftewel hagel.

Een s vergeten denk ik?
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12855 stemmen
Redenering is zo krom nog niet als je rekening houdt met het "good guy"/"bad guy" verschil in deze film (ie de bad guys sterven snel, de good guys sterven niet).
Verder geef ik je wel gelijk, onzinnige discussie, die voor mij de film niet slechter of beter maakte.
morpheus
-
- 1034 berichten
- 675 stemmen
Ik blijf erbij dat dit voor een over-the-top knipoog film zeer ondermaats is.
Daar ben ik het dan weer niet mee eens, maar op dat punt kunnen we natuurlijk nog heel lang doorgaan 
Jack Sparrow
-
- 472 berichten
- 3278 stemmen
Een coole film, met vele geweldige scenes. De verschillende camerstanden en effecten zijn echt brilliant. Het verhaal van kill bill is opzichzelf nogal simpel, alleen daar draait het in deze film totaal niet om. Het gaat hier om de coole personages en dialogen. Deze zijn in deze film in vergelijking met het eerste deel veel aanwezig. Er zitten een paar hele coole bij zoals de dialoog over superman en over een goudvis echt grappig. De scene aan het einde, wanneer een huurmoodenaar achter Thurman zit terwijl zij vertelt dat ze net er achter is gekomen dat ze zwanger is, is echt grappig. Wat mij betreft is dit deel van de volumes wel iets beter dan het eerste deel, dit komt met name door de aanwezigheid van meer dialogen. De muziek vond ik touwens wel beter in het eerste deel, maar ook in dit deel zitten een paar goeie nummers. Tarantino heeft ook enkele scenes op de muziek geregiseerd, echt cool. Wat mij betreft mag Tarantino nog vele films maken, hij is een uniek regisseur die hopelijk nog vele goeie films gaat maken.(weet wel zeker dat dat goed komt
)
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Zeer graag zelfs, alleen mag het dan toch allemaal wat beter, vetter, sappiger, en graag zonder de melige scenes ...
Dat ben ik in bepaalde mate met je eens, maar dan begrijp ik dus niet waarom je dit deel beter vond dan deel I. Deel I is vetter, sappiger, grappiger ect...en minder 'melig'.
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12855 stemmen
Tja, naar mijn mening probeert deel 1 dat allemaal wel te zijn, maar faalt het daar beschamend in. Martial arts zijn zeer leuk, maar enkel als je over bekwame acteurs en art directors bezit, hetzelfde geldt voor swordplay. In deel 2 houdt QT zich wat meer met z'n eigen kunne bezig, en dat maakt de film net wat beter.
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Het moet daar juist niet in slagen...tenzij je denkt dat Kill Bill 1 een martial-art film is.
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12855 stemmen
Ik zeg niet dat Kill Bill makkelijk te vangen is in een genre, alleen kan je er niet buiten dat er nogal wat martial arts zit in Kill Bill, en dat dit echt beneden alle peil is op technisch vlak Uma ea staan simpelweg gewoon voor lul. Verder vond ik het op cinematografisch vlak ook pover weergegeven. Verdere meningen over Kill Bill 1 vind je gewoon bij de film zelf, dus hou ik er maar over op.
flipsen
-
- 1696 berichten
- 482 stemmen
Ik vond dit echt een geweldige film! 5 sterren, zonder meer!
Even een vraagje: Is deze film vergelijkbaar met ander Tarretnino films (uitgezonderd vol 1)? Of is dit zijn beste film, of juist 1 van zijn minder?
morpheus
-
- 1034 berichten
- 675 stemmen
Ik vond dit echt een geweldige film! 5 sterren, zonder meer!
Even een vraagje: Is deze film vergelijkbaar met ander Tarretnino films (uitgezonderd vol 1)? Of is dit zijn beste film, of juist 1 van zijn minder?
Hoewel elke tarantino film natuurlijk anders is, is kill bill vol 2 op meerdere aspecten in lijn met de rest van zijn films. Geen twijfel mogelijk, als je deze film goed vond moet je zeker de rest van tarantino's werk bekijken 
Menghini
-
- 1306 berichten
- 941 stemmen
Kill Bill (zowel 1 als 2) is een heel erg leuke film. Ik had ze nog nooit gezien en pas voor het eerst met een marathon in de bioscoop: ik was verrast. De film blijft spannend en betrekt je in de film. En daarnaast is het ook nog vrij luchtig vanwege het feit dat alles met een knipoogje is.
Wat ik niet helemaal snap is de link met martial-arts... Tuurlijk er zijn samoerai-zwaarden, er is anime, etc. en hier en daar zie je het matrix-gebeuren (sorry dat ik het zo noem, maar dat was de eerste film waarin ik ze zag...). Maar ik zie hier gewoon een moderne western, niks geen martial-arts. Al zijn veel pistolen vervangen door zwaarden.
Dit maakt het zeker niet minder en eigenlijk ook wel weer bijzonder: het verenigen van het westen met het oosten (bij wijze van spreke)!
3½*! (eerst nog...)
4* (hij wordt steeds beter)
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12855 stemmen
Het ging over het eerste, ivm deel 2 geef ik je deels gelijk. Maar uhm, samurai stand-off, die scene in dat Chinese theehuis, scene in Japan, scene in China, wire-fu en de hele rimram, je kan er toch niet onderuit dat dit deels een martial arts film is. Zelfs het finale gevecht met Bill.De link lijkt me echt wel duidelijk.
VERD
-
- 14 berichten
- 19 stemmen
Hmmmzzzz
Heel anders dan deel 1. Das op zich niet erg. Deel 1 was voornamelijk hakken en in deel 2 leren we de personages beter kennen en wordt het verhaal tot in de puntjes uitgewerkt. Zeer coole film. 1 klein minpuntje: Als je dan een echt kung Fu icoon als bad guy hebt (alhoewel David Carradine in het echt nog geen fatsoenlijke low kick zou kunnen geven) laat dan op zijn minst het eindgevecht van het scherm af spatten!!!!!
Pre- en sequels

Kill Bill: Vol. 1
2003
3.144 reacties
Gerelateerd nieuws

Quentin Tarantino onthult idee voor 'Kill Bill'-prequel: 'Zal ik het nog doen?'

Netflix verwijdert nog dit jaar een grote hoeveelheid titels, dit zijn de best beoordeelde

Netflix verwijdert deze maand enkele goed beoordeelde titels uit het aanbod

Quentin Tarantino hint op een derde 'Kill Bill'-film: "Waarom niet?"
Bekijk ook

Pulp Fiction
Misdaad, 1994
5.091 reacties

Se7en
Misdaad / Thriller, 1995
2.822 reacties

Fight Club
Komedie / Thriller, 1999
4.201 reacties

Reservoir Dogs
Misdaad / Drama, 1992
2.517 reacties

Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain
Komedie / Romantiek, 2001
1.837 reacties

Django Unchained
Western / Actie, 2012
2.178 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.









