Genre: Actie / Avontuur
Speelduur: 123 minuten / 136 minuten (extended cut)
Alternatieve titel: Task Force X
Oorsprong:
Verenigde Staten / Canada
Geregisseerd door: David Ayer
Met onder meer: Will Smith, Jared Leto en Margot Robbie
IMDb beoordeling:
5,9 (754.775)
Gesproken taal: Engels, Japans en Spaans
Releasedatum: 4 augustus 2016
On Demand:
Bekijk via Netflix
Bekijk via Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot Suicide Squad
"Worst. Heroes. Ever."
De geheime overheidsorganisatie A.R.G.U.S, onder leiding van Amanda Waller, doet een beroep op een strijdmacht bestaande uit een aantal supercriminelen. Ze staan bekend als Task Force X of ook wel de Suicide Squad. Ze krijgen gevaarlijke opdrachten toegewezen in ruil voor een kortere gevangenisstraf.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (5,9 / 754775)
- Trailer (YouTube, ondertiteld)
- Suicide Squad (MusicMeter)
- Kijk op Netflix
- Pathé Thuis: vanaf € 9,99 / huur € 2,99
Social Media
Acteurs en actrices
Floyd Lawton / Deadshot
The Joker
Harleen Quinzel / Harley Quinn
Rick Flag
Amanda Waller
George 'Digger' Harkness / Boomerang
Chato Santana / El Diablo
Waylon Jones / Killer Croc
June Moone / Enchantress
Keith Griggs
Reviews & comments
Nicholas
-
- 1765 berichten
- 278 stemmen
DC probeert het met zijn eigen versie van Guardians of the Galaxy en gooit er een verzameling hits tegenaan (waaronder zelfs een nummer van voorgaande soundtrack). Beter goed gejat dan slecht verzonnen moeten ze hebben gedacht. Helaas gaan ze nogal overboard en komt er tot ver in de film geen scène voorbij zonder muzikale begeleiding.
Bij de introductie van de personages vond ik dat nog lekker in elkaar gezet, mede door het neonstijltje dat veelal werd gebruikt in de promotiecampagne. Maar gaandeweg ga je er aan ergeren.
Het beoogde team telt nogal wat leden en zoiets balanceren is altijd tricky. Erger is nog dat er na de ogenschijnlijke rekruteringsfase nog wat karakters (moeten) worden voorgesteld. En niet al te subtiel ("Daar komt Slipknot", "Dit is Katana").
Suicide Squad focust zich vooral op een aantal leden en dat zijn dan ook meteen de stand outs in deze film. Will Smith is alleraardigst als Deadshot en Margot Robbie IS Harley Quinn (hoewel het kenmerkende accentje, vooral in het begin, wat wonky is). The Joker is zoals eigenlijk voor de film al wel duidelijk was, een wild card. Dat plotje vond ik op zich wel aardig, maar in een film die al niet te sterk in elkaar zit, is het misschien beter om het zo gecentreerd mogelijk te houden.
Leto is een uitstekende acteur, maar deze versie van The Joker is aan mij niet besteed. Dat hele gangster/street thug stijltje zie ik niet zo zitten. The Joker moet een bepaalde klasse uitstralen, hoe verknipt dat dan ook niet mag zijn.
Er is al veel gezegd en geschreven over de film an sich. De motivatie om een dergelijk team op te zetten kan er bij mij nog wel in. Maar al vrij snel heb je door waar het echte gevaar zich schuil houdt. En dat maakt Waller tot een incompetente vrouw met een hele grote mond. En gedurende de film wordt dat alleen maar erger. Je kunt haar een keiharde bitch noemen, maar eigenlijk is ze nog te dom om te poepen.
Een stokpaardje van mij dat ik al eerder heb aangehaald in recensies is de drang van filmmakers om superheldenfilms altijd maar weer te koppelen aan grootschalige vernietiging. Groot, groter, grootst. Elke regisseur is tegenwoordig een MIchael Bay adept en gooit en smijt met explosies, vreemde wezens en lichtshows. Suicide Squad ontkomt ook hier niet aan. Naar het einde van de film ben je inmiddels wederom lamgeslagen door het visuele geweld. Voeg daar nog wat ongeloofwaardige karakterontwikkelingen/motivaties aan toe en het geheel kan nooit voldoen.
Het wordt voor DC een lastig verhaal, zeker als ze zich willen houden aan hun timetable. Met Harley Quinn hebben ze wat waardevols in handen. Mijn advies is , hoewel ze hier steeds meer van af lijken te wijken, mede door druk van buitenaf, het in te toekomst wat donkerder aan te pakken. Zeker in verband met het verhaal achter de dood van Robin en de transformatie van Harleen naar Harley en de zieke relatie tussen haar en The Joker. PG13 kan dan eigenlijk niet.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Gentleman, ladies: what if Superman had decided to fly down, rip off the roof of the White House, and grab the president right out of the Oval Office. Who would'a stopped him?
DC probeert al een tijdje wanhopig Marcel in te halen, maar het lukt ze met een aantal teleurstellende films al niet eens om er in de buurt te komen. Suicide Squad is de volgende poging en ook nu slagen ze absoluut niet. Schijnbaar is het nog niet zo gemakkelijk om hit na hit te scoren, zoals Marvel nu al jaren doet. Misschien verdienen zij wel wat meer respect voor hun werk.
Er wordt ruim de tijd genomen om de Squad te introduceren en ondanks dat dit rommelig verloopt is het allemaal wel onderhoudend en amusant. Komt vooral doordat enkele leden best wel tof zijn. Deadshot en Harley Quinn zijn echt goed gecast in de namen van Will Smith en Margot Robbie. Die laatste ziet er echt enorm sexy en cool uit. En Smith is Smith, altijd ruim voldoende, alleen al op basis van zijn charisma. De rest van de groep is van wisselend niveau. Niet altijd hun fout, meer van het rammelende script. Killer Croc is een uitstekend personage in het DC universum, maar dan moet je wel iets met hem doen. Dit was veel te karig. Idem voor veel van de leden van de groep. En dan hebben we ook nog Joker, maar zijn rol is zo minimaal (10 minuten, max een kwartiertje screentime? Sjongejonge) dat hij nauwelijks een kans krijgt om uit te blinken. Jared Leto zijn Joker-versie deed me ook weinig. Voor mij moet een Joker uiteraard een gestoorde psychopaat zijn, maar deze achterbuurtversie komt absoluut niet in de buurt bij de iconische vertolkingen van Nicholson en Ledger, die het personage veel meer achtergrond en klasse gaven. Nou heeft Leto wel pech met het script, dat valt niet te ontkennen. In die paar flitsen van enkele minuten valt ook weinig je stempel te drukken. Ik geef hem graag de herkansing in een komende DC film, vermoedelijk de solo Batman film.
Waar de film echt op faalt is dat het nergens memorabel wordt. De Suicide Squad heeft zoveel potentie, maar als je er dan een PG13 rating op plakt en niet verder komt dan wat schietpartijen en wat gehak op mutanten, dan wordt het snel saai. Zo doodzonde dat dit niet gewoon R-rated is geworden. Het concept leent zich nou juist voor duistere snoeiharde, bloederige actie. Harley Quinn had een hamer en en knuppel, maar het heftigste wat ze doet is een etalageruit inslaan en spullen stelen. En dan zeggen ''We are bad guys. This is what we do''. Veel te soft, blegh. Sowieso staat me tegen dat ze allemaal roepen dat ze heel slecht zijn, maar wat doen ze nou voor slechte dingen in de film? Uiteindelijk doen ze vooral heel erg hun best om iedereen te redden van een vrij suffe bad guy als eindbaas. Teveel CGI, te weinig ziel. Eigenlijk het probleem van de hele film en van de afgelopen DC titels.
Visueel ziet het er nog best redelijk goed uit, maar op sommige momenten slaan ze gewoon door. Ook de humor werkt nauwelijks. Veel niet grappige oneliners, iets wat ik in de bioscoopzaal wel merkte met veel stiltes waar je lachende mensen verwacht. Dat lukt Marvel nou wel steeds, dus misschien moet DC eens een paar fatsoenlijke scriptschrijvers in gaan huren, want dit is na Men of Steel en Batman vs Superman de derde titel op rij die ernstig teleurstelt, terwijl er zoveel potentie is om er geweldige films van te maken. Alleen komen ze nu echt niet boven de middelmaat uit. Er zijn geen achtergronden, er zijn geen emoties, de films wekken geen gevoel op.
Vanwege het concept, de lekkere soundtrack en de goede rollen van Quinn en Deadshot pers ik er nog net een heel minimale voldoende uit, maar dit kan bij een herziening best wel eens onvoldoende worden.
3*
voskat
-
- 1026 berichten
- 1088 stemmen
DC probeert al een tijdje wanhopig Marcel in te halen, maar het lukt ze met een aantal teleurstellende films al niet eens om er in de buurt te komen.
Onze Marcel laat zich niet zomaar pakken, he. 
John Milton
-
- 24230 berichten
- 13398 stemmen
Ik had zulke verwachtingen na het zien van de trailer(s). Jammer genoeg maakt regisseur Ayer er hier na het niet onaardige Fury (2014), een complete puinhoop van. 'Als eilandjes in een lege oceaan', omschreef Mjk87 de sterke momenten van Suicide Squad. En dat klopt. Dungezaaide eilandjes.
Mijn enthousiasme was ietwat getemperd door de reviews, maar het zou niet de eerste keer zijn dat ik me na zulks alsnog enorm met een film kon vermaken. Na 3 op zich niet onaardige scènes echter, bekroop me al gauw het gevoel dat ik een beetje begreep waar ze op doelden met het woord 'mess'. De film lijkt een ratjetoe van samengeraapte scènes waar lukraak de schaar ingezet is. Of dat waar is (er gaan geruchten over bemoeienis van Warner Bros.) zal moeten blijken, maar vooralsnog zit de kijker met de puinzooi en het verteren van dit script.
Een gemiste kans dus, want er had hier wel degelijk een goede film ingezeten. Wat meer character building, logische relaties onderling (met name het belang van de rol van The Joker in het verhaal ontgaat me een beetje) en wat minder wereldoverheersende hekserij en 'swirling ring(s) of trash in the sky'. Na X-Men: Apocalypse kreeg ik hier echt het gevoel dat men denkt dat het pas groots en indrukwekkend is wanneer de hemel opengaat en er een CG shitstorm met bliksem en vliegende brokstukken ontstaat zover het oog reikt.
Warner Bros deelde gisteren een gifje op Facebook, om te vieren dat Suicide Squad de grootste openingsdag van het jaar had. Aan de ene kant scheelt dat weer iets, want het zal de arme, kontzeer lijdende fanboys die schreeuwden om het afschaffen van filmkritieksite Rotten Tomatoes wat getroosten. Anderzijds baal ik een beetje dat ik zelf een van die bezoekers was die wellicht het signaal heeft afgegeven aan de filmstudio dat het ok is om met zo'n budget, zulke materie en dergelijke acteurs, zo'n rommelige film af te leveren. It's not O.K. I don't care that you're bad guys and that's what you do.
Waarom dan toch die 2,5*? Dat vraag ik mezelf ook sinds gisteren af, maar Margot Robbie's Harley Quinn, Smith's Deadshot en bij tijd en wijle de andere karakters, maakten het alsnog een soort van de moeite waard, op een wijze die ik zelf niet eens helemaal begrijp. Naast een aantal spitse dialogen, zit het tempo er dermate in dat je ondanks het hoofdschudden niet de tijd krijgt om je te vervelen. Maar het wrange bijsmaakje blijft. Ook Leto's Joker viel wat tegen, al is het natuurlijk a pretty hard act to follow, na Heath Ledger. Hier had zoveel meer ingezeten. En hoe leuk sommige aspectjes ook zijn, als geheel is het een slecht staaltje filmmaken. De schaal van de film vergroot dat helaas alleen maar uit.
2,5* naar boven afgerond.
Left4Dead
-
- 3240 berichten
- 3691 stemmen
Hier had zoveel meer ingezeten. En hoe leuk sommige aspectjes ook zijn, als geheel is het een slecht staaltje filmmaken. De schaal van de film vergroot dat helaas alleen maar uit.
2,5* naar boven afgerond.
Hetzelfde mankement als bij B versus S dus.......
Ach bij DC hebben ze nog heel veel kansen op hun DC-kalender.
Er zal toch heus wel eentje tussen zitten die wel budgetwaardig is? B versus S rammelde al (heb ik met een strijk over het hart 3** gegeven) en ben benieuwd wat de kalender allemaal zal brengen.
Ik vind het allemaal wel gewaagt om zo'n kalender te hebben, mensen kunnen de supergasten toch ook beu worden? Of zie ik dit verkeerd.
John Milton
-
- 24230 berichten
- 13398 stemmen
Nee Left4Dead, dat zie je niet verkeerd. Er gaan al langere tijd geluiden op over een mogelijke superherofatigue. En als dit inderdaad optreedt, in wat voor vorm en met wat voor gevolgen. Het is op zich niet ondenkbaar dat een studio daaraan onderdoor zou kunnen gaan, in een serie van ill-advised box office disasters. Maar vooralsnog zijn we daar nog niet, zo te zien. De opening van deze film is uitstekend, ondanks de reviews. Overigens kunnen ze natuurlijk stoppen, op het moment dat het fout lijkt te gaan en het publiek de supes de rug toekeert. Die kalender is eigenlijk meer een seintje naar andere studios van 'dan en dan brengen wij dít uit. Ik zou zelf je grote titel maar in een ander weekend uitbrengen. Or it's your ass...'
Maar losstaand van mijn eigen filmhistorische- en branche interesse, ben ik vooral benieuwd naar hoe dat bij mezelf zal gaan, dat 'beu worden'. Ondanks mijn voorliefde voor de wat meer filmhuisachtige films, laat ik me dit soort films doorgaans best lekker smaken, mits goed uitgevoerd en liefst ergens een klein beetje vernieuwend. Het hoeft het wiel niet opnieuw uit te vinden, maar wel iets te brengen dat je niet eerder (en zeker niet beter) hebt gezien. Maar dan nog, hoe kunnen als die toekomstige films zich van elkaar onderscheiden en hoe vaak kun je als kijker denken: 'het was aardig, maar ik heb het allemaal al eerder gezien' ? De koek raakt inderdaad een keer op, zou je zeggen.
Wat je andere vraag betreft, je mag voor DC hopen dat er wat tussen gaat zitten. Want hoewel er financieel nog geen nood is, moet die box office onvermijdelijk een keer gaan afzwakken als er teveel teleurstellingen volgen. Ik vond Batman v Superman: Dawn of Justice (2016) zelf abominabel, en had me al lichtelijk voorgenomen geen Snyder superheldenfilms meer te willen zien. Toen kwam de trailer van Justice League en werd ik stiekem toch wel weer benieuwd. Maar vooralsnog is Wonder Woman de DC film waar ik het meest naar uitkijk. I just can't seem to help myself...
Dit was het in elk geval niet! Hetzelfde mankement als bij B versus S dus, vroeg je. Ja en nee. Daar waren de karakters assholes en sleepte het geheel zich maar wat voort. Hier was het gewoon echt een puinzooi.
Timothyvdmeer
-
- 1541 berichten
- 2392 stemmen
Vond hem leuk. Maar ze kunnen bij Dc niet tegen Marvel op. Althans nog niet. Margot Robbie en Will Smith redden de film. Jared Leto krijgt te weinig screentime en dat is zonde want zijn versie van The Joker is veelbelovend voor volgende delen.
Left4Dead
-
- 3240 berichten
- 3691 stemmen
Dit was het in elk geval niet! Hetzelfde mankement als bij B versus S dus, vroeg je. Ja en nee. Daar waren de karakters assholes en sleepte het geheel zich maar wat voort. Hier was het gewoon echt een puinzooi.
Oké, ik ben benieuwd hoe het mij vergaat met deze prent. Ik ben sowieso geen echte diehard fan van superhelden films, vond de trilogie van Nolan wel weer goed te pruimen. En ik ben zeer nieuwsgierig hoelang de filmindustrie kan teren op het concept superhelden.
Ik voel overkill dichtbij, Marvel zit namelijk ook niet stil en eerlijk gezegd: het lijkt gewoon op een tsunami in de bios. Zoals ik de kalenders van de twee studio's bekijk lijkt het op 6 superhelden films per jaar, een kleine rekensom nodig om er achter te komen dat het gaat om één film per twee maanden. Dan komt het woord meuk al snel bij mij op.
Maar goed....... ik heb geen glazen bol. Kwestie van afwachten al wacht ik veel liever op echt goede (psychologische) thriller en/of horror. Daar wordt namelijk voor mij te weinig tot niets meer mee gedaan in Hollywood tegenwoordig.
LOTR-lover
-
- 937 berichten
- 908 stemmen
Goed, Suicide Squad. Een film waar veel over gezegd is van tevoren en dan misschien met name vanwege de rol van Jared Leto als The Joker. Ondanks de geringe screentime van 'm, durf ik toch te zeggen dat hij een waardige opvolger is van Heath Ledger. Een totaal andere Joker, met een volledig andere stijl, maar wel weer heerlijk psychopatisch, precies zoals 't hoort. Ik hoop meer van deze Joker te gaan zien in andere films!
Terug naar Suicide Squad. Wat me vooral bijblijft is dat de hele film nogal rommelig is. Alsof ze teveel verhaallijnen in 1 film hebben willen stoppen en daardoor voelt 't wat gehaast en chaotisch aan. Zonder enige voorkennis van het DC universum voelt 't waarschijnlijk nog meer onnavolgbaar aan.
Ik vind 't een redelijk goede film, met wat minpunten maar ook pluspunten (Margot Robbie als Harley Quinn: love it!). Er had meer uit gehaald kunnen worden en de humor voelt soms wat gekunsteld maar al met al heb ik me wel vermaakt met deze bende van ellende.
3,5
7/10 (IMDB)
RobertKR
-
- 93 berichten
- 60 stemmen
Ik vond dit een draak van een film, en een draak van een editing. Wederom van DC.
Suicide Squad begint nog wel aardig, maar de introductie gaat te lang door. Dan komen ze bij hun missie aan, en dan gaat het juist bergafwaarts. De plot is zelfs voor een superhero film ronduit slecht. Er is geen bestaande threat ala Avengers. De Suicide Squad wordt geformeerd op basis wat er zou kunnen gebeuren. Hun commandant wordt gespeeld door Joel Kinnaman.
Afijn, een member van de Squad gaat rogue en dat wordt hun missie. Dan begint eigenlijk de ellende. Enchantress is een slechte villain. Dat niet alleen, Kinnaman als Flagg is ook tenenkrommend. De squad zijn gewoon jobbers. Ze doen het niet veel beter dan het leger. Er is eentje Diablo, die echt superpowers heeft en in een god transformeert wat er niet uit ziet.
Het probleem is vooral de characterization, dit zijn villains. Maar ze zijn veel te zacht. Alleen even een ruit openslaan en een tasje stelen helpt niet. Op een gegeven moment komen ze in een kroeg en dan worden ze emo en op het hoogtepunt doet Kinnaman de chains eraf en helpen ze hem uit eigen wil. Dat niet alleen, Deadshot wil zelfs kruipend de vrouw van Kinnaman redden als dat nodig is.. Op dat moment wilde ik eigenlijk weggaan. Maar ik heb het toch uitgekeken en daar heb ik spijt van, want de finale is bizar slecht. Dat bommetje, really? Harley die perfect sliced met een Katana die daar ook precies ligt?.
Over de karakters gesproken;
Joker: Was dit niet stiekem Jim Carrey in The Mask? Haal zijn scenes eruit en de film verandert niet. Er is ongetwijfeld weer veel geknipt want zijn scenes kloppen van geen kant.
Deadshot: Ik zag vooral Will Smith zichzelf weer spelen, hij zal ongetwijfeld als een van de lichtpuntjes gezien worden.
Harley Quinn: schot in de roos. Zij is het enige hoogtepunt van de film. En de enige die plezier in haar rol lijkt te hebben.
De rest is het vermelden niet waard, ze zakken door de ondergrens. Al was Amanda Waller wel ok.
Perfect_Cell
-
- 25 berichten
- 462 stemmen
"I'm beautiful"
Zonder verwachtingen erheen gegaan, wat alleen maar goed uitgepakt heeft. De critici hebben het wel vaker fout naar mijn mening.
Suicide squad is een vermakelijke popcornfilm die snel wegkijkt en geen moment verveelt. Vond de speelduur dan ook ideaal.
De sterke punten van de film vond ik de chemie onderling. Een erg sterke cast met Harley Quinn, Deadshot en Croc als uitblinkers. Ze vertolkten hun karakter heel goed en leken net uit de comics. Ook het editwerk vond ik lekker uitgepakt met heerlijke nummers.
Dan de minpunten. Ayer had vooraf gezegd dat hij geen cgi zou gebruiken, maar toch zie je het nog best wel veel terug in de film. Met name de villain vond ik een grote misser, de heks en haar broer. Ze hebben Croc met make up gemaakt en dat ziet er nice uit. Waarom niet bij alles? Dat is ook de reden dat ze King Shark eruit hebben gelaten omdat het teveel cgi zou worden. Niet ayers stijltje.
Al met al een leuke film met een goede cast, die helaas wel wat clichés heeft.
3,5*
doctari
-
- 200 berichten
- 682 stemmen
Hoe graag ik het DC comics ook gun, dit is helaas weer geen goede film geworden. Ook niet echt een heel erg slechte hoor, het is gewoon (alweer) middelmaat troef.
Suicide Squad heeft zo zijn lichtpuntjes, met name in de vorm van Margot Robbie die de show steelt en als enige de juiste toon weet te vinden. De rest van de karakters en het acteerwerk zijn helaas van matig tot ronduit slecht niveau. Will Smith staat op de automatische piloot, Leto slaat wat mij betreft finaal de plank mis als the Joker, en de actrice die Enchantress speelt is echt dramatisch.
Een aantal goede grappen hier en daar weten de boel nog een beetje te redden, maar ook hier geldt dat veel grappen nogal geforceerd overkwamen en niet werkten: het leverde in ieder geval niet het uitzinnige over the top sfeertje op waar de trailers wel op leken te zinspelen.
In plaats daarvan krijg je eigenlijk een film te zien die zichzelf nog redelijk (te?) serieus neemt en op nogal knullige wijze probeert om de karakters wat diepgang te geven hetgeen er op neerkomt dat ze bijna allemaal verkeerd begrepen zijn en nog lang de kwaadste niet; vooral het plot met de dochter van Smith lag er echt veel te dik bovenop.
De film kent daarnaast een nogal lange opbouw, vol met niet allemaal even nodige introducties, en een erg warrig en mager plot. Niet dat je natuurlijk een super-diep plot nodig hebt voor films als deze, maar wat hier geboden wordt is echt beneden peil.
De acties is OK, maar is erg donker gefilmd en (mede daardoor) lastig te volgen. Echte verrassende scenes of wow-momenten blijven bovendien uit.
En zo worstelt de film zich naar zijn einde, met een aantal dingen die wel werken maar helaas overschaduwd worden door matige karakters, een matig plot en geforceerde humor. Op zich wel kijkbaar maar solide in de middenmoot of zelfs iets daaronder
Aminam019
-
- 19 berichten
- 6 stemmen
Ik snap niet waarom DC zo wanhopig marvel probeert bij te benen...ik las hierboven ook dat DC niet tegen marvel op kan. Ik vond dat het lange tijd andersom was. DC heeft nog steeds de beste superhelden film allertijden in handen met the dark knight, op zo een niveau heeft marvel nog geen 1 film afgeleverd. Daarom vind ik het dood zonde dat de laatste films van zo een laag niveau zijn, omdat al bewezen is dat het veel beter kan.
Guido Leunissen
-
- 6 berichten
- 17 stemmen
Wellicht een te hoog verwachtingspatroon,maar het eerste deel zit je gewoon naar een videoclip te kijken ,
helaas zijn de 'echte bad-guys' een sci fi flop , er had zoveel meer uitgehaald kunnen worden, jammer
RobertKR
-
- 93 berichten
- 60 stemmen
DC teert op 1 franchise en dat is Batman. De rest is lang niet zo gewild. Marvel heeft misschien geen TDK gemaakt, maar kan uit een grotere vijver vissen. Guardians, Cap, Iron Man, Deadpool... allemaal een succes. Of wat dacht je van de Daredevil serie.
Green Lantern etc zit echter niemand op te wachten. DC komt wat ouderwets over op mij, Marvel heeft juist iets wat tijdloos is. De personages zijn gewoon leuker, of worden leuker geschreven. DC is van origine wat grimmiger en dat laten ze niet los. DC houdt het bij 1 consistente stijl, zie de Batman films en Superman. Allemaal vrij serieus en donker. Suicide Squad probeert iets meer op fun te leunen, maar valt in het niets bij een Deadpool die all out gaat. Captain America is op zich wel een beetje van DC niveau, hij is boring en zijn pak ziet er lomp uit, maar in Winter Soldier pairen ze hem met Falcon en Widow en de chemie werkt geweldig waardoor Winter Soldier een vermakelijk geheel is.
Daarnaast, vergeet ook niet wat WB allemaal loopt te editen, zie de theatrical cut van BvS. Ik vond Avengers 2 een matige film, maar hij is nog steeds veel beter paced en edited dan een Suicide Squad en duurt even lang.
gioom
-
- 11 berichten
- 76 stemmen
Ben vandaag toch maar gaan kijken ondanks de felle kritische tonen hier. Maar ik ben blij dat ik alles hier gelezen heb want daardoor was mijn verwachtingspatroon nihil.
Dat pakte goed uit, want waar ik verwachtte een dramatische film te zien kreeg ik er een voorgeschoteld die qua entertainment prima voldeed!
3,5 sterren van mij.
coumi
-
- 1462 berichten
- 12321 stemmen
Vanavond de voorstelling in Pathé meegepikt, en ik moet zeggen dat de film best meeviel. Heb me, ondanks de zichtbare gebreken, best geamuseerd.
Eerste gedeelte is heel goed: op speelse maar zelfverzekerde wijze worden de karakters geïntroduceerd, en dat gebeurt zo stijlvol dat je er eens goed voor gaat zitten. Helaas verliest de film gaandeweg aan klasse en word de verdere ontwikkeling van de personages wat al te veel opgeofferd aan de zoveelste quasi spectaculaire actiescéne. En dan komt de gedachte `dat hebben we al eens eerder gezien' toch erg vaak bovendrijven.
Verhaaltje rondom de villian is trouwens ook flut, zeer kitscherig uitgewerkt. De makers proberen uiteindelijk te veel op safe te spelen, dit was bij uitstek een film geweest om eens lekker dwarsliggerig uit te pakken.
Is derhalve vooral de film van Margot Robbie geworden, die wel helemaal durft los te gaan. Een powergirl, die precies de juiste snaar raakt, en ongetwijfeld de oscar voor beste vrouwelijke bijrol gaat winnen
. Leto zet daarentegen helaas één van de slechtste joker uit de geschiedenis neer(zelfs Cesar Romero was nog een stuk beter in deze rol). En de sympathieke heer Smith is vooral de sympathieke heer Smith en zeker geen gemene, angstaanjagende Deadshot. Rest van de cast krijgt nauwelijks de kans om iets te laten zien, en dat is toch wel een gemis.
Dus niet de absolute topfilm geworden die je op basis van de voorpublicatie en reclamecampagne had mogen verwachten, maar laten we het positief houden: beter dan de laatste Avengers films, en zelfs veel beter dan Batman vs Superman.
Walter S.
-
- 1711 berichten
- 1366 stemmen
Ik vond het een vrij wisselvallige film, zaten erg te gekke dingen in maar ook wel veel zaken die ik niet zo geslaagd vond. Het introduceren van een aantal naarlingen was wel te gek, het verhaal daarna vond ik wat warrig (al werd ik ook afgeleid door een van top tot teen getatoeerde patser achter me die volgens mij flink coke had zitten snuiven, haalde zijn neus doorlopend op, maar nog erger, ging tijdens de film -kort- bellen, zong mee met Sympathy for the Devil, leverde vooral de eerste twintig met een soort diepe grafstem telkens commentaar, helaas zat de zaal vrijwel vol, anders was ik ergens anders gaan zitten, maar dit alles terzijde).
Ook vond ik het jammer dat de slechteriken toch nog weer een soort good guys moesten worden in de loop van het verhaal.
Ik vond het bij vlagen wel erg te gek gemaakt, ik zag hem in 3D maar dat voegde echt geen reet toe, dat blonde vrouwmens vond ik een tikkie over de top en daardoor een tikkie irritant. Verder, ach, best wel een aardige film maar geen topper en dat had op zich best gekund en gemogen met dit idee.
Aminam019
-
- 19 berichten
- 6 stemmen
DC teert op 1 franchise en dat is Batman. De rest is lang niet zo gewild. Marvel heeft misschien geen TDK gemaakt, maar kan uit een grotere vijver vissen. Guardians, Cap, Iron Man, Deadpool... allemaal een succes. Of wat dacht je van de Daredevil serie.
Green Lantern etc zit echter niemand op te wachten. DC komt wat ouderwets over op mij, Marvel heeft juist iets wat tijdloos is. De personages zijn gewoon leuker, of worden leuker geschreven. DC is van origine wat grimmiger en dat laten ze niet los. DC houdt het bij 1 consistente stijl, zie de Batman films en Superman. Allemaal vrij serieus en donker. Suicide Squad probeert iets meer op fun te leunen, maar valt in het niets bij een Deadpool die all out gaat. Captain America is op zich wel een beetje van DC niveau, hij is boring en zijn pak ziet er lomp uit, maar in Winter Soldier pairen ze hem met Falcon en Widow en de chemie werkt geweldig waardoor Winter Soldier een vermakelijk geheel is.
Daarnaast, vergeet ook niet wat WB allemaal loopt te editen, zie de theatrical cut van BvS. Ik vond Avengers 2 een matige film, maar hij is nog steeds veel beter paced en edited dan een Suicide Squad en duurt even lang.
Ik denk dat je hierin wel gelijk heb. Marvel heeft meerdere interessante karakters. Ik wacht nog altijd op de ultieme wolverine film...
Maar goed om bij het onderwerp te blijven bij DC moet het roer om. Buiten batman hebben ze nog wel wat boeiende personages. Flash en harley quinn kan wat worden zolang er niet teveel gesleuteld word aan de film naderhand en met de juiste regisseur aan het roer. Ook ben ik wel benieuwd naar de aankomende batman film al ben ik bang dat die weer erg donker en te serieus van toon zal zijn. Hier moeten ze een beetje vanaf the dark knight heeft dit al uitstekend gedaan dus een luchtere toon kan geen kwaad.
mrklm
-
- 11437 berichten
- 9929 stemmen
Laat ik voorop stellen dat ik de hele striphelden-actiefilms eigenlijk al enige tijd beu ben. Zo nu en dan zit er nog wel eens een aangename verrassing tussen [Ant-Man], maar meestal is het een hoop gebakken lucht als excuus om een stad - soms meerdere keren - in puin te laten leggen. Dit is een behoorlijk wanhopige poging om het genre in leven te houden. Batman heeft een cameo, een weinig charismatische Joker [Jared Leto] draaft ook een paar keer op. Deze versie richt zich voornamelijk op Deadshot, een levensgevaarlijke sluipschutter/huurmoordenaar, en omdat Will Smith deze rol op zich neemt, is er een behoorlijk slap achtergrondverhaaltje waardoor hij als een soort 'good guy' uit de strijd moet komen. Margot Robbie heeft niet veel te doen in haar ééndimensionale rol als de waanzinnige Harley Quinn, maar ze steelt wel elke scène waar ze in zit en is het beste aan deze rommelige film. Een flink aantal karakters wordt er met de haren bij gesleept en lopen er eigenlijk voor alleen maar bij om de titel voldoende te kunnen verklaren. Het basisverhaal is wel heel erg mager en is niet meer dan een excuus om - joe raadt het al - het publiek te bombarderen met special effects, explosies en om de stad grotendeels in puin te leggen. En na afloop doet iedereen dan ook alsof alles zo onder het tapijt kan worden geschoven. Ik vind het allemaal best, als deze film dan maar ook onder het tapijt wordt geschoven.
IH88
-
- 9734 berichten
- 3186 stemmen
Ik snap niet waarom DC zo wanhopig marvel probeert bij te benen...ik las hierboven ook dat DC niet tegen marvel op kan. Ik vond dat het lange tijd andersom was. DC heeft nog steeds de beste superhelden film allertijden in handen met the dark knight, op zo een niveau heeft marvel nog geen 1 film afgeleverd. Daarom vind ik het dood zonde dat de laatste films van zo een laag niveau zijn, omdat al bewezen is dat het veel beter kan.
Op zich mee eens maar vergeet niet dat Nolan's trilogie niets met de DC universum te maken heeft, zoals ze hem nu proberen op te bouwen. Nolan had complete vrijheid en deed er iets magisch mee. Dat en acteurs als Bale, Ledger, Hardy, Neeson etc. zijn natuurlijk wel van een ander kaliber dan waar ze nu mee aankomen (Ben Affleck is een lichtpuntje). Iron Man is op zich geen interessanter personage dan Superman maar RDJ is gewoon op alle vlakken beter dan Cavill. De regisseurs van de Marvel-films zijn niet beter dan Snyder of Ayer maar de scripts zijn gewoon beter en de acteurs doen er meer mee. En DC wil alles snel, snel, snel. Marvel was zo slim om eerst alle Avengers te introduceren voordat er een Avengers film kwam maar DC gooit er een Justice League film in zonder dat we The Flash, Aquaman of Cyborg echt hebben leren kennen. Maar een Batman film met Affleck, Leto en Robbie? Sign me up! En Wonder Woman wordt ook wel wat. Alleen zet je personages centraal, gooi er wat humor in en vertel een normaal coherent verhaal. DC maakt het allemaal zo moeilijk terwijl het echt niet zo moeilijk is. Nolan, Burton en Marvel hebben laten zien hoe het moet.
Leno
-
- 5921 berichten
- 4407 stemmen
De film begint best aardig, al slaat de setting waar de criminelen worden besproken (een restaurant) nergens op. De introductie van de karakters zijn wat flauw maar best vermakelijk, waarbij slim gebruik wordt gemaakt van muziek. Zodra de ‘suicide squad’ vrij wordt gelaten gaat het helemaal mis.
Het verhaal, voor zover aanwezig, slaat nergens op en is niet coherent. Waarom heb je deze slechteriken nodig als je ook superhelden hebt? Op zich is daar wel over heen te stappen, maar op alle fronten gaat Ayer de mist in eigenlijk. De karakters, waarbij sommige best potentie hebben, blijven erg oppervlakkig. Gelukkig doen met name Robbie en Smith het leuk en hebben nog enigszins wat ‘body’, de rest loopt er maar wat bij. Toch weten ze de aardige rol van Robbie ook nog wat te verpesten door haar enkel en alleen oneliners te geven.
Davis speelt een harde bitch maar dit ligt er zo bovenop dat het eerder lachwekkend dan stoer is. Vreemd dat er in de aanloop zoveel aandacht voor de Joker was, terwijl hij een kleine en niet boeiende rol heeft. Eigenlijk is zijn rol totaal overbodig.
Visueel is het ook niet best, donker en nergens verrassend. Juist hier had ik meer van verwacht. Ayer wil de film hip doen overkomen, en denkt dit enkel met hippe muziek te kunnen doen. De CGI monsters zijn lelijk en kinderachtig. De slechterik is totaal niet boeiend en de climax slaat nergens op. waarom is de ‘onaantastbare’ slechterik met een bom, wat doet die bom daar?, simpel op te blazen?. Er zitten nog veel meer onlogische scenes in. wanneer de heks willekeurige militaire installaties vernietigt zien we op een gegeven moment een groep mannen aan een tafel met op de achtergrond een scherm, waarop we een live vliegdekschip vernietigt zien worden. Hoe kan dit live in die kamer op een scherm zichtbaar zijn? Kijken zij ook deze film.. :S Hoe dom is dit?!.
Gelukkig zit de vaart er goed in en was het, hoe slecht ook, niet saai.
paul83
-
- 1361 berichten
- 1571 stemmen
De verwachtingen waren getemperd door alle reacties op het web, maar het viel mij allemaal reuze mee. Een heleboel mensen die hier zitten te zeuren praten maar een beetje met de critici mee heb ik het idee. Ja natuurlijk is het verhaal wat aan de dunne kant en klopt niet alles, maar dat hoeft ook niet. Ga allemaal maar lekker plotgaten zoeken en praten over onlogische zaken in een superheldenfilm. Dan ken ik er nog wel een paar.....Gaan we het over editing en de dialogen hebben dan heb ik wel het eea op te merken. Zo probeert Ayer bijvoorbeeld te vaak zijn personages coole one liners te geven die niet altijd lekker werken. Dan de editing.....we krijgen ineens een 2 seconden beeld zien van de defensie man die alleen schreeuwt; 'i thought it was contained' oid. Dat is niet best.
De film begint lekker vlot met de introductie van de anti helden en komt op een aantal punten overeen met de animatie Assault on Arkham. De cast is wat mij betreft spot on met uitzondering van Killer Croc. Die had natuurlijk groter gemoeten en moet meer dreiging uitstralen. The Joker kan wat worden als hij meer screentijd heeft, al is het wel even wennen met Leto's gangster variant. Ik ben benieuwd wat de toekomst brengt.
Het verhaal verder is allemaal niet zo heel indrukwekkend, maar dat is vaak het geval bij comic verfilmingen op de Batman series na. Ook Marvel doet hier niks bijzonders!
Al met al zeer goed vermaakt met deze vlotte film. Ik hoop niet dat al die negatieve reacties ervoor zorgen dat er geen vervolg komt. Ik heb er wel oren naar.
ps. The Flash is niet bepaald een personage waar ik een film over hoef te zien. Sommige characters van DC zijn gewoon te suf en hij is er één van.
frnky
-
- 2 berichten
- 2 stemmen
Slap verhaal met een aantal matige personages. Will Smith speelt zichzelf, Jared Leto kwam in deze beperkte rol ook niet helemaal uit de verf (had soms het idee dat ik naar Ace Ventura zat te kijken). Margot Robbie maakt uiteindelijk de film maar ook hier had men (wellicht met een R rating) nog veel meer uit kunnen halen.
Uiteindelijk wel gewoon 2 uur vermaakt. De muziek is leuk en met de beelden en actiescenes is niet zo veel mis. Krappe voldoende.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Ik hoop niet dat al die negatieve reacties ervoor zorgen dat er geen vervolg komt. Ik heb er wel oren naar.
Alleen al op basis van het geld wat de film gaat opleveren komt er hoogstwaarschijnlijk een deel 2.
En dat kan zomaar in 2018 zijn.
paul83
-
- 1361 berichten
- 1571 stemmen
Alleen al op basis van het geld wat de film gaat opleveren komt er hoogstwaarschijnlijk een deel 2.
En dat kan zomaar in 2018 zijn.
Ai, niet de beste quote van mij.... 'oren NA' 
OT: 2018 lijkt me niet erg voor de hand liggend aangezien de agenda al vol zit toch? Shazam, WW, Aquaman etc.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Ik heb het aangepast.
Wellicht is 2018 wat te snel ja, maar heel veel langer zal het niet duren vermoed ik. Het belangrijkste is, deel 2 moet komen.
Pre- en sequels

The Suicide Squad
2021
151 reacties

Birds of Prey: And the Fantabulous Emancipation of One Harley Quinn
2020
187 reacties
Gerelateerd nieuws

David Ayer blikt terug op hevige kritiek op zijn 'Suicide Squad'-film: "Die sh*t heeft me gebroken"

James Gunn heeft plannen voor een nieuwe film met Margot Robbie

James Gunn: 'Margot Robbie is de beste acteur waarmee ik ooit heb gewerkt'

Deze tien grote films verdwijnen nog deze maand van Netflix
Bekijk ook

Titanic
Romantiek / Drama, 1997
4.999 reacties

One Life
Documentaire, 2011
47 reacties

Zootopia
Animatie / Avontuur, 2016
146 reacties

The Jungle Book
Avontuur / Drama, 2016
256 reacties

Logan
Actie / Sciencefiction, 2017
382 reacties

Al Final del Túnel
Misdaad / Thriller, 2016
11 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








