Out for a Kill (2003)

Actie / Misdaad

geregisseerd door Michael Oblowitz
met Steven Seagal, Michelle Goh en Kata Dobó

De universitaire professor Robert Burns is zonder het zelf te weten medeplichtig aan een Chinese cocaïnesmokkel. Hij wordt gevangengenomen, maar al snel ontsnapt hij om wraak te nemen en om zijn onschuld te bewijzen.

• donderdag om 00:00 uur op TV (RTL7)
plorp
vele male beter dan foreignert. heeft die regiseur het toch voor elkaar

avatar van Mat_
Seagal blijft leuk

Het eerste wat me opviel was dat Seagal nog steeds niet kan acteren. Eigenlijk krijgt geen enkele acteur hier een voldoende. In feite is dat nog niet zo'n ramp want het verhaal stelt ook niet zoveel voor en dient eigenlijk alleen maar om een beetje structuur te krijgen tussen al de gevechten. Dat is meteen ook de sterkte van de film. Waar veel soortgelijke films nog een verhaaltje proberen te vertellen draait het hier enkel en alleen om Seagal die van plaats naar plaats gaat om wat te vechten en vijanden uit te schakelen. Een vechtende Seagal blijft altijd leuk om zien, ook al is hij al 10 jaar te oud en weegt hij 30 kg te veel.

Simpel vermaak dat gedurende de hele speelduur leuk blijft

Nog een relatief goede film om een Seagal-film uit 2003 te zijn (zijn vroegere vond ik beter).

Het blijft een beetje het klassieke Seagal-filmpje. Weinig acteerkunsten, vrij goede actiescènes enz.

De makers van deze film moeten toch wel eens leren om de slow-motion techniek met mate te gebruiken i.p.v. te pas en te onpas.

De film heeft ook wel niet-bedoelde grappige effecten:
Zo vond ik die Chinees rond zijn tafeltje hilarisch, in het begin had hij nog al zijn vriendjes, op het einde waren al zijn vriendjes dood. Zouden zijn steeds terugkerende preken die hij met zijn kraakstemmetje uitbraakte hier iets mee te maken hebben?

Ook is de film niet al te realistisch: Alsof zo'n 'machtige familie' echt niet één mannetje kan doodkrijgen. Soms dacht ik echt: knal hem gewoon af i.p.v. telkens te beginnen met Oosterse vechtkunsten. De machtigste Chinese familie moet toch wel beschikken over IEMAND die een vuurwapen kan gebruiken, niet?

Er zijn wel nog een paar elementjes die mij ergerden, maar die ga ik hier niet verder uitschrijven. Het komt erop neer dat dit een goed filmpje is als je er niet teveel bij nadenkt. Verstand laten rusten en gewoon bekijken en deze film valt mee. Vanaf dat je erover begint na te denken, is het om zeep.

Ik geef hem een 1,5.

avatar van Spetie
Waardeloze film. Heb niet veel films gezien waar ik alles zo slecht aan vond als aan deze. Het verhaal, stelt zoals gewoonlijk niet veel voor, maar deze keer wordt dit niet gecompenseerd door de actie. De actiescenes zien er zeer matig uit met veels te veel gebruik van slow-motion momenten en je kunt bij deze film al goed merken dat Seagal een dagje ouder begint te worden. Ik had na een half uur al zin om te stoppen met kijken, maar zoals altijd kijk ik iedere film af waar ik aan begin, dus ook deze. Het was een van de zwaarste uren van mijn leven.

aerts007
Seagal op z'n best in deze pulp.

avatar van niethie
Dit was voor mij destijds (geloof ik) de eerste film waarin duidelijk te zien was dat Seagal beter met pensioen kon gaan. De film zelf is ook een behoorlijk belachelijke vertoning, kan me niet alles geheel helder meer herrineren maar de actiescenes en die (goedkope) constant herhalende montagetrucjes kwamen snel mijn neus uit.

1,5 sterren

Vond dit zeker niet de beste van Seagal....
Er zijn veel mensen hier die vinden dat hij niet kan acteren, maar toch gezien de reacties, kijken er veel naar zijn films...
Toegegeven, misschien acteert hij niet al te best, maar de meeste films van hem zijn leuk weg te kijken. Deze echter vond ik persoonlijk te overdreven (vooral de scene met de man die als een aap vocht...) Mijn mening is dat Steven best leuke films maakt, Vooral als je een leuke film wilt zien, en er verder niet te diep op ingaat.

CaptainTwisted
Niet een van de beste. Maar prima te doen. De uitwerking deed me wel sterk aan een B-film denken, maar Segal maakte het weer goed. 3,5*

avatar van movie acteurs
Op sommige momenten best saai eigenlijk, er zaten heus wel wat redelijke spannende stukjes in zoals met dat vliegtuig. Maar uiteindelijk zit er te weinig spanning in. Op het einde met het afgesneden hoofd dat zag er weer te lachwekkend uit. Dus een 2,0. Meer niet.

GuyB
De titel en de poster bezorgen me al een glimlach. Film heeft een soort b-uitwerking (i love) en Seagal maakt alles goed.

Vandaag kocht ik de film (gelukkig voor niet al te veel), keek er naar en besefte dan pas dat ik de film ooit al eens gezien moest hebben. Uiteindelijk toch uitgekeken en beseft dat ik de vorige keer de film niet uitgekeken had. En gelijk had ik toen.

avatar van van duijn
Ooit eens 3 sterren gegeven... Snap echt totaal niet waarom want dit is echt een heel slechte film. Special effects ( zoals toen de kogels in slow motion werden gezet) waren echt heel nep.
Verhaal is zoals in alle Seagal films slecht. Actie is nog een beetje te doen. Acteerwerk.... laat maar zitten *1.5

avatar van IronHide
Heb deze film ooit een keer gezien. Schaamde me diep om Seagal fan te zijn. Ben blij dat hij terug is in Machete, maar dit was echt een diepte periode voor hem. Ik kan me herinneren dat hij aan vechten is in een kamertje waarvan ik dacht dat diegene zo door het gipswandje heen ging. Wat een goedkope bende was dat.

Filmen met Steven Seagal zijn over het algemeen niet echt meesterwerken.
Maar ze blijven toch altijd wel leuk om zien, net omdat ze zo over de top zijn.
Deze film is een ander verhaal, dit is wel het absolute dieptepunt van al zijn filmen die ik tot nu toe heb gezien. Misschien dat het verhaal wel ergens naar leidt maar dan toch niet op de manier waarop het hier wordt gebracht, de vertolkingen zijn zeer slecht en de special effects zijn om te huilen.
Gelukkig dat deze film maar 86 minuten duurt, en dat is eigenlijk nog te veel.

avatar van RuudC
Zoals andere films uit Steven Seagals DTV tijdperk is ook deze aan de matige kant. Ook deze dvd is dus simpel, maar hier had zowaar meer in kunnen zitten. Het is jammer dat de actie steeds erg kort is. Het enige echt gave gevecht is de Chinees die zowaar tegen de muren kon rennen. Spijtig genoeg staan daar weer hordes andere Chinese acteurs tegenover die je zou moeten verbieden om te acteren. Het tatoeage gedeelte oogt leuk, maar is heel slecht uitgewerkt.

avatar van moviemafketel
Had hem kennelijk al eens gezien, maar dat mocht de pret niet drukken. Ik vond het wel vermakelijk allemaal. Acteerwerk was niks op alle fronten, maar daar kijk ik dit soort films niet voor. De gevechten zagen er bruut uit. Er vlogen weer heel wat tegenstanders door de lucht en de geluidseffecten wanneer iemand weer een arm brak blijven grappig. Het had ook wel wat dat het zich in verschillende landen afspeelde. Verder moet je gewoon niet teveel nadenken over het script etc. Gewoon lekker simpel vermaak, daar kijk ik ten slotte een Seagal-film voor!

avatar van jeroentjuhhhhh
Mat_ schreef:
Seagal blijft leuk

Yup Prima filmpje weer, behoort absoluut niet tot zijn mindere. Wordt zelfs vrij veel ''geëxperimenteerd'' en dat zorgt o.a voor die geniale scene in de kapperszaak. Zorgt daarentegen ook voor een boel schijtlelijke green screen bullshit en de algemene vormgeving is niet al te best. Valt gelukkig mee te leven wanneer Seagal weer een flink partijtje aan het kontschoppen geraakt. Zeker niet zijn beste periode qua films, maar deze behoort daarin tot de meest vermakelijke.

avatar van b00ts
Zucht.......

avatar van black swallow
best een leuke film voor als je even niks wilt, en iets wilt zien wat je niet teveel bezighoudt - vermakelijk,...

type dertien in een dozijn - maar wel een voldoende

avatar van Timothyvdmeer
Kapperzaakscene was echt om te janken. Was niet al te best verder..

avatar van tattoobob
Wat een bagger!!!

avatar van oemoemenoe
niet verkeerd voor 2003 .

avatar van tattoobob
Uuuh zelfs voor 2003 is dit heeeel verkeerd!

avatar van Lucitair
Timothyvdmeer schreef:
Kapperzaakscene was echt om te janken. Was niet al te best verder..

Zo die was idd tenenkrommend :O

avatar van Lefgozer
Erg experimentele film voor Steven's doen. Vond die kogels in slow-motion in die chase scene wel mooi gemaakt.

avatar van Timothyvdmeer
Lefgozer schreef:

ok die vond ik juist erg slecht en lelijk gemaakt. Pak The Matrix als je een mooie slow motion wil bekijken.

avatar van oemoemenoe
heeft niks met een goeie actiefilm te maken .

Dick2008
Het is ook pas sinds vorig jaar dat ik allerlei (b-)actiefilms kijk en ben zodoende ook nooit een "fan" van Seagal geweest. Wat bij Belly of the beast nog wel lukt gaat hier echt niet op. Kogels in close-up, wat geschiet en zwaardgevechten, een klap hier en trap daar, aan het einde nog een achtervolging. Dit is wel heel karig. 2.0

avatar van jippie2010
Vreselijk!
Onrealistisch, ongeloofwaardig, belabberde special effects, om nog maar van de kansloze dialogen te zwijgen. Pulp. *1.0

avatar van des1
IceTigerGhost schreef:

In dit relaas zit al meer verhaal dan in alle Seagal films bij elkaar