Scary Movie (2000)

Komedie / Horror

geregisseerd door Keenen Ivory Wayans
met Anna Faris, Shawn Wayans en Shannon Elizabeth

Op een Halloween-avond rijden Cindy Campbell en vijf vrienden per ongeluk een man aan. Ze besluiten om het ongeluk geheim te houden, maar een jaar later wordt het zestal achterna gezeten door een gemaskerde seriemoordenaar, die wrede spelletjes met hen wil spelen. Het begint bij de brute moord op Drew Decker en het duurt niet lang voor de moordenaar achter Cindy en de rest aangaat. Deze zetten alles op alles om te overleven, maar de moordenaar geeft niet makkelijk op; hij heeft namelijk een behoorlijke grote kennis op het gebied van horrorfilms.

ik vond deze film niet zo goed

avatar van supadragon8
Niet echt, helemaal gekeken. Daarom nog geen stem maar wel delen gezien bij een vriend.

Hilarisch, geweldig die droge grappen, met die Sjordy (ofzo, de bruin rasta achtige) vind ik zo geweldig

je moet wel van deze humor houden

avatar van Jessen0wnt
Scary Movie is waarschijnlijk dan ook echt de enige film waarvan ik echt elk shot en elke zin nog kan herinneren. Deze film heb ik waarschijnlijk al over de 30 keer gezien, prijsloos als je het mij vraagt.

avatar van aburex
Zeer grappige parodie over tiener-horrorfilms. De Wayne brothers kennen er wat van.

avatar van ibendb
Ik vond deze film de beste van de vier. De Wayans doen het goed, maar de grappen zijn een beetje te flauw. Shorty vind ik wel een van de leukere personages... Mag wel in deel 5.
Een goede film die na een tijdje toch begint te veervelen. 3.5*

avatar van ManMetPet
Coole film, maar later weet je echt precies wat er gaat gebeuren. Deze film is echt wel goed genoeg om niet in het rijtje geplaatst te worden met Date Movie, Meet the Spartens en andere parodies op films.

avatar van filmamator
Af en toe een grijs op m'n gezicht gehad. De soort humor moet je liggen. Anders is dit een flinke afknapper.

Redelijk.

avatar van Humortje!
Geweldig en hilarische film!

movie-edje
dit is het gewoon...........

geweldig hoe bekende horror-films in de maling worden genomen.

avatar van Angelo2
Leuke comedie/parodie op andere films. Destijds in de bios gezien en me erg vermaakt met deze onderbroekenhumor. Jammer dat dit ook het enige leuke deel is. Vond de rest dramatisch slecht.

avatar van maxroelofs
Die tekst daarboven no mercy, no shame, no sequel.

die laatste hebben we gemerkt ja......

is wel oke...
beter dan Scary Movie 2,3,4
4 is slechten dan slecht

Leuk begin van de Scary Movie waarin de "Scream" films lekker op de hak werden genomen. Verhaal is best leuk en er zitten regelmatig grappige momenten in maar ook flauwe. De cast deed het best leuk en dan met name Shawn Wayans en Anna Faris. De laatste speelt ook de hoofdrol in de volgende delen en dat is zeker niet erg want ik vind haar best een mooie en ook wel aparte vrouw. Shannon Elizabeth mocht er overigens ook wezen

puckb96
de eerste twee scary movie films zijn altijd mijn minst favoriet hoewel ik sowieso absoluut geen van fan ben van deze ongeïnspireerde parodies.

avatar van lars-pixar
Dit is de beste parodie film uit de geschiedenis hier is veel aandacht aan gestoken en de grappen zijn over nagedacht en dat gebeurt tegenwoordig niet bij een spoof ook is het verhaal erg sterk en zijn de effecten erg goed of dit ooit nog voor komt is nu al te zeggen want de moderne spoofs zijn van laag niveau en hebben dan ook een echte pis poep humor.

Het verhaal is goed bedacht en met volle aandacht aan gewerkt. De humor is goed gemaakt en goed bedachten en stellen dan ook geen teleur net als de casting, Anna Faris doet het erg goed en doet ervaring op in de rest van de scary movie delen als Cindy.

avatar van Mrs.Congeniality
De humor in deze film kan ik wel waarderen. Vooral de humor van Shorty valt bij mij erg goed.
Ik denk dat dit deel ook wel de beste scary movie uit de reeks is.

avatar van Spetie
De eerste de beste is op de Scary Movie films absoluut van toepassing.

Dit eerste deel is gewoon een erg leuke parodie, dat moet gezegd worden. Parodieën zijn altijd het leukst als je de films die ze parodiëren ook gezien hebben dat was voor mij hier zeker het geval. De film blijft ook na diverse keren nog steeds leuk, al moet je bij komedies oppassen dat je een film niet te vaak ziet, anders kan de humor soms wel eens verdwijnen.

Dit was de film waarin ik Anna Faris voor het eerst zag. Ik vond haar gelijk leuk spelen. Heerlijk enthousiast en met een onnozelheid, die erg grappig overkomt. Leukste scène is voor mij het moment dat de moordenaar in het huis van Cindy is en niet weet waar hij zich moet verstoppen. Dat blijft een enorm hilarische scène.

Scary Movie is duidelijk een van de betere en leukere parodiefilms.

avatar van Edie
Toch een verhoging hoor, leuke film.. Doofy is een leuk karakter met zijn stofzuiger _o- Leuke soundtrack (ook tijdens de aftiteling!).. Halfje erbij.

avatar van Richard_Voorhees
Wat een logica hebben ze bij RTL5...
Drie Scary Movie films op één avond uitzenden, waarbij ze beginnen met deel 3, dan deel 2 en dan de eerste. Lijkt me logischer als ze het andersom doen...
Ach, vooral deze eerste is wel een geinig filmpje, misschien dat ik hem vanavond nog wel opzet.

avatar van Daan258
Al zo vaak gezien maar hij blijft leuk.
Dit blijft het beste deel van allemaal.

avatar van Awake78
@ Richard_Voorhees - Alsof het wat uitmaakt voor het verhaal

Toch wel weer stiekem een paar keer gelachen vanavond, blijft leuk deze 1e Scary Movie.

avatar van Karl van H.
Richard_Voorhees schreef:
Wat een logica hebben ze bij RTL5...

Hilarische programmering juist, twee duimen omhoog van mij!

avatar van argus
Terwijl de vierde juist het best was....

avatar van Karl van H.
Onzin. De vierde is gewoon shit. Deze is wat mij betreft het beste, en deel drie kan er ook nog goed mee door. Deel twee is best oké, maar daarna is het helemaal fout gegaan.

avatar van russo
lag het aan mij of werd scarry movie in 4:3 uitgezonden?

avatar van jadolino
Geweldige komedie. Lag af en toe dubbel van het lachen. Ook wel leuk dat sommige films op de hak worden genomen.

avatar van tommycool
Dit is een film die ik heel erg waardeer voor wat het is. Ik weet dat het niet de beste film ter wereld is, maar ik moest zo nu en dan toch wel even lachen.

een film die erg vermakelijk is, en veel flauwe humor heeft. je moet er wel van houden, moet ik eerlijk zeggen!

congo
thereviewerx schreef:

Er is ook helemaal niks mis met die humor. Ik vind de 1ste 2 delen ook erg vermakelijk, maar vanaf het derde deel wordt het eentonig, irritant en saai.

avatar van galaxydriver32
de humor zat er heel goed bij maar de special effects had wel beter gekunt
maar dit was echt een hele leuke film