• 8.253.007 stemmen

Met onder meer: Alec Baldwin, Nicole Kidman en Bill Pullman

Releasedatum: 11 mei 1995

• Google Play Bekijk via Google Play

Plot Malice

"Her doctor wasn't playing God. He thought he was God."

Andy en Tracey leiden een harmonieus leven en hebben allebei een goede baan en een prachtig huis. Alleen kinderen ontbreken nog. Dan krijgt Tracey plotseling krampen in haar buik en moet worden geopereerd. Ze blijkt zwanger te zijn. Chirurg Jed Hill, Andy's oude vriend, begaat een grove medische fout waardoor Tracey haar ongeboren kind verliest.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Earl Leemus

Dr. George Sullivan

avatar van rupie

rupie

aardige film, zeker als je het verhaal niet weet van te voren..

avatar van rinusman

rinusman

Niet verkeerd. Geen moeilijk verhaal, dus kijkt lekker makkelijk weg.

avatar van The Hidden

The Hidden

Nogmaals gekeken. Alec is fantastisch, met name de God-speech! Pullman vind ik er maar wat bijlopen, maar hij heeft toch een goeie slachtoffer-rol, je krijgt inderdaad medelijden als je zijn gekwetste voorkomen ziet.

Kidman speelt goed, ook leuk zijn de kleine rolletjes van Tobin "Jigsaw" Bell en de jonge Palthrow.

hasanordek schreef:

Maar, een verhaallijn blijft me dwars zitten. Er is een seriemoordenaar die jonge meiden (let op een hele jongen Gwyneth Paltrow) vermoord. Dat verhaal wordt afgewerkt, maar wat voor verband heeft het met het verhaal waar het eigenlijk over gaat?

Pullman wordt even verdacht de verkrachter te zijn, en moet een spermamonster afgeven om zijn onschuld te bewijzen. Hieruit blijkt tevens dat hij onvruchtbaar is. Kidman zou echter zwanger van hem zijn, en vanaf dan begint de spanning!

Kortom: goeie film die zonder Baldwin een halve ster minder zou zijn geweest! Nu: 4*!

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Onderhoudende thriller.

De wisselvallige acteerprestaties, m.u.v. een uitstekende Baldwin, en de plottwists die een geoefend oog van ver ziet aankomen, halen een beetje van de slagroom af. En dat is jammer, want het verhaal steekt an sich best leuk in elkaar. Ook is het jammer dat er nogal wat spanning ontbreekt aan deze thriller. Toch valt de film goed te pruimen. Een vette 2,5 ster.

Redelijk.

avatar van Mescaline

Mescaline

Alleen de laatste 40min zijn de moeite waard.. en het einde van de film was ook netjes in elkaar gezet!

Voor de rest was de film heel traag.. te traag om van een thriller te spreken in dit geval..

Alec Baldwin & Nicole Kidman speelde zoals gewoonlijk prima maar Bill Pullman die tochwel de belangrijkste rol had deed me vrij weinig.. kon geen moment met zijn personage meevoelen..

Jammer zeker een gemiste kans ookal is het verhaal het eerste uur brood mager!

3 sterren voor de laatste 40 min

avatar van DeCol

DeCol

Niet slecht, maar zeker ook niet goed.

Ik deel de mening van velen hier. Net als Mescaline vond ik ook enkel de laatste 40 minuten waard. Tot aan die tijd lijkt het of je naar een slechte dramafilm aan het kijken bent. Daarna wordt het eindelijk spannender, maar voor een thriller nog veel te weinig. Van een bepaalde sfeer is totaal niet te spreken, ook op het einde niet. De plottwisten zijn totaal niet verrassend en zie je al heel snel aankomen. Dit is mede een reden waarom het nooit echt spannend wordt.

Over de acteerprestaties. Alec Baldwin verdient terecht de credits want die deed het zeker goed. Zijn "God-speech" was zeer overtuigend. Nicole Kidman, waar ik niet zo'n fan van ben kon me ook hier bekeren. En ja, Bill Pullman.. Hij speelde een beetje inspiratieloos, zonder overtuiging. Overigens leuk om "Jigsaw" te zien.

Tenslotte het bijverhaaltje over die seriemoordenaar. Dat leek wel een manier om het eerste deel van de film ook spannend te zijn. Ik vond het totaal overbodig en het kon het eerste deel qua spanning zeker niet redden. Probeer er dan iets anders van te maken.

Al met al is deze film zeker niet onaardig om te kijken. Het verhaal versierde me om te gaan kijken en vond ik dus ook niet verkeerd.

avatar van lagaiske

lagaiske

Onderhoudende thriller.

Der zitten enkele leuke plotwendingen in.

Maar naar het einde toe een beetje voorspelbaar.De eind scene dan he.

avatar van aburex

aburex

Spannende thriller met tal van plotwendingen. Het verhaal van de seriemoordenaar dat in het begin het plot van de film schijnt te zijn is wel degelijk belangrijk voor de film, want Pullman moet een spermaonderzoek ondergaan en daaruit blijkt dat hij onvruchtbaar is. Zo begint het eigenlijk verhaal.

Goed ineen gestoken en nog goed geacteerd ook met Nicole Kidman als bitch.

Prima film als je bedenkt dat ik maar 1,95 € betaalt heb voor deze film. Zijn geld zeker waard

avatar van 606

Dat plot is niet helemaal correct

Dat ongeboren kind was al opgegeven voor de operatie begon.

Wat ze wel verloor was haar eierstok die wel goed was

Dus ze kan geen kinderen meer krijgen

avatar van 606

Goede film met een behoorlijk sterk verhaal.

Je verwacht de plot twist niet en pakt goed uit.

Acteren was ook goed te noemen.

3,5 ster

avatar van ILDIB

ILDIB

Redelijk spannend. De plotwendingen waren verrassend, maar wat mij wel tegenviel: baldwins valse naam als dokter voor kidman. Waarom een heel leven onder die naam opbouwen met adres en alles? Nergens voor nodig. Sterker nog, heel gevaarlijk zelfs, want zo werd ie gevonden

avatar van Lennert

Lennert

Toch maar eens uit de kast getrokken, om weer eens wat afwisseling in mijn kijkgedrag te hebben. Voor de euro die ik hiervoor betaald heb was het helemaal een uitstekende film met zeer realistisch acteerwerk (helemaal Baldwin steelt de show) en een briljante plottwist. Ook ik zat me af te vragen waar het zijverhaal met de verkrachter naartoe ging, ik heb zelfs lang Baldwin's personage hier nog van verdacht, tot de uiteindelijke ontknoping met betrekking tot Pullman's onvruchtbaarheid naar boven kwam.

De regie is weinig verheffend, maar solide en de soundtrack is zeer sfeervol. Persoonlijk vond ik de film na Kidman's verraad een beetje inzakken, maar dit kwam meer door het overweldigende begin, dan door het einde. Een grote aanrader!

avatar van bjerik76

bjerik76

ondanks t een oude film is vond ik hem goed in elkaar gezet en word je als kijker elke keer op het verkeerde been gezet.

Goed in elkaar vallende film,

Elke keer word er weer een andere wending aan het verhaal gegeven, Deze film verveelt dan ook geen moment.

De film eindigt ook sterk. (die scene met dat blinde buurjongetje was ook geniaal !)

Erg goede film 3,5*

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Thriller met heel wat twists en een voortdurend aanwezige spanning. Helemaal mijn ding. Je raadt gewoon niet waar het allemaal naartoe gaat. Malice is één van die films die je tot het einde wil zien om te weten hoe het nu precies in elkaar zit. Pullman heeft, net als Michael Douglas, het ideale hoofd om de slachtofferrol te spelen. Tobin Bell en Gwyneth Paltrow komen ook langs in kleine rollen. Ik vond het allemaal zeer behoorlijk en blijft redelijk onvoorspelbaar.

scorsese

Matige thriller over een medische misser. Naarmate de film vordert wordt het plot steeds belachelijker. Ook het flinke subplot met de verkrachter, had ook anders (lees: korter) gekund. Want de enige conclusie daarvan was dat Bill Pullman onvruchtbaar was. Ondanks deze gaten in het verhaal, redelijk vermakelijk. Echt spannend wordt het niet, maar de acteurs doen het zeker niet slecht.

avatar van (verwijderd)

(verwijderd)

Regelmatig lees ik op dit forum, dat de zogenaamd geoefende kijker het allemaal al vroegtijdig zag aankomen. Tja, achteraf kijk je een koe in zijn poeperd. Maw er zit een luchtje aan.

Het verhaal, dat begint als een doorsnee drama, verandert van kleur zo gauw dokter Hill ten tonele wordt opgevoerd. De vele wendingen en enkele niet onbelangrijke zijsporen zorgen voor een gedegen onderbouwing van de ontrafeling van een boosaardig vooropgezet plan.

Voor verhaal-liefhebbers zeker een aanrader. Trouwens, zoals de achterkant van Kidman in beeldgebracht werd tijdens haar vrijage was van een adembenemende schoonheid, maar dit terzijde.

avatar van eavymetal

eavymetal

rinusman schreef:

Niet verkeerd. Geen moeilijk verhaal, dus kijkt lekker makkelijk weg.

Dat wat je in deze film te zien krijgt heb je in soortgelijke films al wel een keer eerder gezien, maar dat neem je al snel op de koop toe als je naar het goede acteren van de cast kijkt.

Het verhaal is inderdaad niet moeilijk, en je hebt er helemaal gelijk in als je zegt dat de film dus gewoon lekker weg kijkt, en tóch mis ik iets, en dat is een goede pakkende musicscore.

avatar van K. V.

K. V.

Het was zeker geen slechte film, maar ook geen waw film, gewoon een goeie film, niets wereldschokkends. De film bevat ook een aantal plotwendingen, dus dit was leuk meegenomen.

De cast deed het ook goed en er waren zelfs nog twee kleine rolletjes voor Tobin Bell (Saw) en Gwyneth Paltrow.

Mocht je deze voor een prikje kunnen kopen (wat 'k heb gedaan), zal het zeker geen miskoop zijn. Of natuurlijk wachten tot ze deze nog eens op tv tonen.

avatar van Gang_Star

Gang_Star

Een degelijke thriller. Spannend richting het einde, en goed onderhouden. Verder met redelijke rollen van de hoofdrolspelers.

Tarkus

Puike thriller met een goed verhaal.

Ook de cast, met bijna allemaal bekende namen, doet het uitstekend en zeker de toen nog jonge en botox-vrije Nicole Kidman.

Kan de film warm aanbevelen.

avatar van Friday the 13 th

Friday the 13 th

Spannende thriller met all round actrice Nicole Kidman. Wat ik zo waardeer aan Kidman is dat ze de feeling met het thriller genre altijd is blijven behouden (Dead Calm, The Invasion,...). Maar laten we dit thrillertje zeker tot haar voornaamste rollen beschouwen. Een psycho Kidman zie je nu éénmaal niet zoveel.

Film begint misschien wat traag en heeft hier en daar wat te lange zij-verhaaltjes (de serieverkrachter/moordenaar), maar geeft de kijker naar het einde toe zeker een spannende climax. Het verhaal zit ook heel goed in elkaar. Goed geacteerd ook en het heeft zo een heerlijke nineties saus over zich.

Enkel toen konden er echt goede thrillers gemaakt worden.

avatar van trebremmit

trebremmit

Wel een beetje een onderschatte film, alles ademt hier Film Noir, de sfeer, de schaduwen, de femme fatale en het complot.

Het is wel een beetje voorspelbaar maar dat mag de pret niet drukken.

avatar van StevenMighty

StevenMighty

Een degelijke thriller uit een periode waarin wel meer goeie in dit genre werden gemaakt.

Een goed doordacht verhaal waarin de moorden enerzijds en de kwestie rond de medische fout anderzijds naast elkaar lijken te lopen, maar toch nog tot een verband worden gebracht.

Goed acteerwerk en de plotwending naar het einde toe is ook nog verrassend.

3,5 sterren

gauke

Een opgepoetste, maar pakkende en gewiekste misdaadthriller, voorzien van de nodige clichés en (ongeloofwaardige) verhaallijnen (waardoor er enkele plotgaten ontstonden) en een (voor mij) verrassend einde. De cast speelde absoluut solide.

avatar van missl

missl

Goede onderhoudende misdaad over een man en een vrouw, die heel gelukkig zijn tot de vrouw lichamelijke klachten krijgt. Veel twists in het plot en blijft best spannend. En wat was Baldwin toen een knapperd.

avatar van Biosguru

Biosguru

Zo subtiel als een scheetkussen.

avatar van stratmans

stratmans

leuke thriller met verrassend einde, goed gevallen

avatar van Eric001

Eric001

Nogal ontzettend simpel verhaal, na een minuut of 10 kijken wist ik de loop van het verhaal al, maar de film keek wel gemakkelijk weg.

avatar van tommykonijn

tommykonijn

• 2074 stemmen

Prima thriller. Pas tegen het einde wordt het echt even spannend, maar de film weet op zich best te vermaken. Het scheelt ontzettend dat de drie acteurs waar het allemaal om te doen is (Kidman, Pullman en Baldwin) goed met het materiaal weten om te gaan en hun personages fijn vertolken. Hoogstaand wordt het echter nergens en een twist lag natuurlijk voor de hand, hoewel de gekozen variant wel in de smaak viel.