The Fighting Temptations (2003)

Komedie / Muziek

geregisseerd door Jonathan Lynn
met Cuba Gooding Jr., Beyoncé Knowles en Wanda Williams

Darren (Gooding Jr.) is een cynische reclameman die een gospelkoor moet oprichten om recht te hebben op een enorme erfenis. Hij probeert zangeres Terri (Knowles) voor het koor te strikken.

Ik heb de film al een keer gezien en ik moet zeggen:
Ik vind hem heel leuk!!

Ik geef een 4* omdat er al zoveel films zijn met een kerkkoor als "onderwerp".

avatar van ewalk
Zeer vermakelijke film met goede muziek en traditionele gospelnummers. Gospelzang op hoog niveau en aardige humor. Zeker heeft de film enkele cliche's, maar de muziek maakt dit meer dan goed. Veel bekende artiesten gecast die het op zich niet slecht doen qua acteren. Wat te denken van Melba Moore, Montell Jordan, Angie Stone, Faith Evans, Eddie Levert sr.en The O'Jays etc. Prachtig!
****
Alleen jammer dat Veronica er een Urban stempel op heeft geplakt. Het slaat nergens op.

avatar van CAPIpsv
Erg grappige film, heb me zeer vermaakt.
Knowles speelde ook best goed.

avatar van MarkFish
Leuk filmpje. Goeie muziek! Goeie artietsten natuurlijk en sommige daarvan spelen ook wel een aardige rol. Montell Jordan is echt grappig met z'n hoge stemmetje. Die hiphop die erin voorkomt is erg strak, maar ook de gospel sprak mij wel aan.

Toffe film. En ook grappig met die stomme kakmadam die een deksel op haar neus gekregen heeft. 4* omdat het weeral knowles is die een hoofdrol krijgt in de film en in het koor. Hoewel ze geweldig kan zingen.

garlic senior
redelijk, standaard filmpje. De rol van Beyonce is best geinig en Cuba Gooding Jr. heeft in zijn baan als acteur slechter geacteerd dan dit.

avatar van Dianaa`
Leuke film met veel humor en muziek. Cuba Gooding Jr. & Beyoncé Knowles doen het redelijk goed in deze film.

Als je hem nog niet gezien hebt, is't een leuke tijdverdrijfs-film.

avatar van nachtvlinder
DRAAK van een film als het over het scenario gaat, voor zover er een scenario is. Het is werkelijk niks. Cuba acteert bar en boos. Misschien beter jongleur gaan worden of zo ? Alleen de muziek is prachtig, dat is alles en veel . Ik vraag me af of je niet beter een leuke gospel dvd kunt kopen.

Gewoon de stukken zonder muziek doorspoelen. Begin van de aftiteling is wel aardig en de muziekgedeelten dus

avatar van notorious_kim
Het is een heel goed verhaal en de liedjes zijn leuk. Maar de acteerprestaties laten toch aan de wensen over. Goed om eens te kijken, maar dat is het dan weer.

avatar van Justinw
Lisáa © schreef:
Ik heb de film al een keer gezien en ik moet zeggen:
Ik vind hem heel leuk!!

Ik geef een 4* omdat er al zoveel films zijn met een kerkkoor als "onderwerp".

Als je hem neit origineel vind en dan nog een 4 geeft, zonder verdere pluspunten als leuk?

avatar van Katharina
Matige film, maar Beyoncé speelt eigenlijk best wel heel goed!
Slecht dat ze met zo'n slecht, nietszeggend liedje wonnen. Op zich wel leuk een keer te zien, maar hij duurde een beetje lang.

Al een keer gezien:)

Ik vind de muziek in deze film echt geweldig, kan iemand ze allemaal ff PM-en?

Geweldige film:) Niks mis mee:D

avatar van moviemafketel
Cuba Gooding, wat is het eigenlijk een irritant slechte acteur he?
Die big momma's vind ik altijd wel grappig en de muziek is ok.

avatar van MBMTx
Bah, echt niets voor mij. Ik heb mij gedurende de film zodanig verveeld, dat ik uiteindelijk letterlijk in slaap ben gevallen.

Redelijk leuke film, maar in dit genre zijn er veel betere.
De film is best genietbaar al komt dat voornamelijk door de goede muziek, het verhaal is veel minder goed.
Kortom: iets voor de muziekliefhebbers die ook van een flauwe komedie houden.

avatar van Richard_Voorhees
Opzich kijkt hij wel aardig als je even iets wil zien waarbij je niet heel veel hoeft na te denken, maar er zijn wel betere films gemaakt in dit genre.