This Christmas (2007)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Preston A. Whitmore II
met Delroy Lindo, Idris Elba en Regina King

De familie Whitfield komt dit jaar voor het eerst sinds tijden weer samen met kerst, sterker nog ze gaan zelfs allen op vakantie. Op de kerst vakantie moet er eens en voor altijd een einde aan het geroddel en het gekibbel komen.

Ook met Regina King wat ik een goede actrice vindt.

avatar van MissyNador
Ben benieuwd naar deze kerstfilm!

avatar van martinovitch
Komt deze in de bioscoop ? ( België)

avatar van ericos
Komt deze niet uit in Nederland rond kerst?

Ik wil deze film zo graag zien!!
Vooral om Columbus short en Chris brown te zien

avatar van martinovitch
het is blijkbaar een heel onekende film wand deze is niet in de bioscoop geweest.

avatar van Dreamboy
jammer dat deze niet in nederland uitkwam dan maar hopen op de dvd!! moet wel goed zijn met regina king, en chris brown!

echt een aanrader.
vooral voor de liefhebber van blackmovies.

Zeker een echte aanrader vooral voor de komende dagen rond kerst ,de film wordt nooit zoetzappig en kijkt heerlijk weg en de cast is ook meer dan voortreffelijk.

avatar van Bubblez
Ik vind het een heerlijke film. Het is een 'Home for the holidays' met soul. Leuke verhaallijnen, de film kakt nergens in. Veel zang en dans, goed uitgewerkt. Echt een prettige kerstfilm.
Vooral ná het einde van de film een leuke sequence.

Echt een leuke kerstfilm! Kijkt idd heel makkelijk weg leuke stukkies erin.

4****

avatar van wwelover
Jammer van Chris Brown, voegt niks toe aan de film. En als je gaat zingen doe het dan echt en playback niet. Zag er niet uit.

avatar van wwelover
Voorspelbare film. Weinig nieuws, had het na een tijdje wel gezien. De cast is op zich redelijk, maar ik vond het jammer dat Chris Brown er in zat. Acteren is niet zijn ding blijkbaar, en dat zingen in de film zag er niet uit. Zing dan echt ipv een bandje erover heen gooien. Maar ja opzich als feelgood movie heeft de film wel zijn werking.

Kevin13
Idris Elba Komt meteen op men To see lijstje.

avatar van yeahgot2be
Het lijkt me een heel erg leuke film,
ik heb de trailer net bekeken.
Ik vind Chris Brown een verdomd goede zanger
en acteren doet hij ook niet slecht!
Alleen jammer dat zijn films bijna nooit op tv komen
(bv. stomp the yard)

avatar van missl
Drama film met de nodige humor en familieperikelen.

avatar van Decec
Een redelijke dramafilm...
Geen spannend verhaal...
Komedie is mijn smaak niet...
Tussendoor gezellige kerstsfeer...
Redelijk acteerwerk...
Enige bekende acteur Delroy Lindo...
Jammer, geen moeite waard...

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Leuk tussendoortje waar vooral de familie aspecten erg goed naar voren komen.
This Christmas begint al gelijk als een feel good film met natuurlijk de bekende kerstnummers, maar dit keer op klassieke wijze wat toch een stuk leuker overkomt dan alleen maar de originele versies. Tussendoor trouwens ook nog een paar lekkere soul nummertjes.

Het drama gedeelte komt vooral in de eerste helft van de film niet echt goed uit de verf, het lijkt soms een beetje geforceerd over te komen en de film lijkt moeite te hebben tussen comedy en drama te switchen. Gelukkig heeft het wel meer impact op de 2de helft en speelt het ook een grotere en belangrijkere rol in het verhaal en de ontwikkeling van de personages.

Vanzelf sprekend kan je een zoet einde verwachten, maar dat hoort toch ook gewoon bij kerstmis?

Kortom: Eerder een komisch drama dan een echt drama, het is misschien ook wel wat gepaster om deze film een drama-comedy te noemen.
This Christmas is niet een bijster originele of hoogstaande film, maar het maakt zeker wel het feel-good gevoel los.

avatar van Najade
De karakters zijn boeiend, jammer dat er niet te diep wordt in gegaan. Leuk wegkijkfilmpje op een zondag.
De badkamerscene met Regina: Geweldig!

avatar van maroccancasanova
Najade schreef:
De badkamerscene met Regina: Geweldig!

Brown heeft het wat meer pit gegeven.
Sommige scenes waren minder, maar zeker een leuke film om eens gezien te hebben!

Ik had deze film al gezien op televisie in 2011 bij net5 this christmas 2007 Chris Brown,Idris Elba,Regina King,Lauren London,Sharon Leal,Loretta Devine,Columbus Short,Laz Alonso,Delroy Lindo,en Mekhi Phifer