This Christmas (2007)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Preston A. Whitmore II
met Delroy Lindo, Idris Elba en Regina King

De familie Whitfield komt dit jaar voor het eerst sinds tijden weer samen met kerst, sterker nog ze gaan zelfs allen op vakantie. Op de kerst vakantie moet er eens en voor altijd een einde aan het geroddel en het gekibbel komen.

avatar van Decec
Een redelijke dramafilm...
Geen spannend verhaal...
Komedie is mijn smaak niet...
Tussendoor gezellige kerstsfeer...
Redelijk acteerwerk...
Enige bekende acteur Delroy Lindo...
Jammer, geen moeite waard...

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Leuk tussendoortje waar vooral de familie aspecten erg goed naar voren komen.
This Christmas begint al gelijk als een feel good film met natuurlijk de bekende kerstnummers, maar dit keer op klassieke wijze wat toch een stuk leuker overkomt dan alleen maar de originele versies. Tussendoor trouwens ook nog een paar lekkere soul nummertjes.

Het drama gedeelte komt vooral in de eerste helft van de film niet echt goed uit de verf, het lijkt soms een beetje geforceerd over te komen en de film lijkt moeite te hebben tussen comedy en drama te switchen. Gelukkig heeft het wel meer impact op de 2de helft en speelt het ook een grotere en belangrijkere rol in het verhaal en de ontwikkeling van de personages.

Vanzelf sprekend kan je een zoet einde verwachten, maar dat hoort toch ook gewoon bij kerstmis?

Kortom: Eerder een komisch drama dan een echt drama, het is misschien ook wel wat gepaster om deze film een drama-comedy te noemen.
This Christmas is niet een bijster originele of hoogstaande film, maar het maakt zeker wel het feel-good gevoel los.