Killer Elite (2011)

Verenigd Koninkrijk / Australiƫ
Actie / Misdaad

geregisseerd door Gary McKendry
met Jason Statham, Robert De Niro en Clive Owen

Danny (Statham) is een ex-huurling die serieus in de problemen komt als Hunter (De Niro), zijn beste vriend en mentor wordt ontvoerd in opdracht van een Arabische sjeik. Die laatste dwingt Danny een moord te plegen. Doet hij dat niet, dan sterft Hunter een ongetwijfeld pijnlijke en tragische dood.

279 BERICHTEN 57 MENINGEN
avatar van panax
aktiespektakel met de niro en statham als team ,leuke film
prima in orde !!

avatar van frolunda
Één van de betere Statham films.Vlot verhaal dat misschien wat nodeloos ingewikkeld wordt gemaakt maar daardoor wel wat interessanter is dan normaal bij zijn films.
Verder geeft de mooie eighties setting Killer elite een duidelijke meerwaarde en zijn ook de bijrollen prima bezet.De rol van DeNiro had voor mij wat groter gemogen maar Owen, Adewale Akinnuoye-Agbaje en zeker ook Dominic Purcell vullen dat prima op.
Daarnaast is de actie ook dik in orde en vermakelijk en als ik dan ook nog één van mijn favoriete bands op de soundtrack terug hoor (Radio birdman) is mijn avond helemaal goed.
Fijne en erg onderhoudende film.

Wel wat vreemd dat we daarna nooit niks meer van regisseur Gary McKendry want hij zet toch ook een goede prestatie neer.

avatar van RuudC
Zo'n heerlijke actiefilm, en dan toch weer een vrij laag gemiddelde. Zelfs de aanwezigheid van De Niro brengt voor de verandering geen extra credit.

De actie is goed, het verhaal is tof en er zitten een hoop goede acteurs in. Dat is eigenlijk het enige wat je nodig hebt voor een geslaagde actiefilm. In principe zou ik het hierbij kunnen laten, wat de review betreft. Er zijn allerlei zaken die ik nog wel graag wil aanstippen. Zelfs nog overwogen om 4,5* te geven, want er zit genoeg vaart in de film. Killer Elite heeft er echt voordeel bij dat er meerdere partijen een rol spelen. Het is ook niet bepaald goed vs. slecht. Tuurlijk heb je veel sympathie voor Statham, maar stiekem mag ik Clive Owen ook wel in deze rol. Dominic Purcell doet het verrassend goed! Ik herinner me hem alleen maar als de saaie drol van Prison Break.

Het spektakel draait natuurlijk om Statham. Misschien niet zijn tofste rol, maar dat hij en niet De Niro niet de hoofdrol heeft, is fijn. De Niro heeft hier een vrij naturelle rol. Ook wel eens goed. Verder vind ik het ook prettig dat het zich in de eighties afspeelt. Dikke foute snorren en vooral wat meer stijlvolle wagens. Ook met de minder modernere apparatuur, heeft dit avontuur wat meer charme, dan wanneer iedereen mobieltjes heeft. Nogmaals, tof avontuur. Verdient wat mij betreft meer krediet.

avatar van FILM!BOY!
Heb de film afgezet. Hij kon me totaal niet boeien. Vind andere Statham titels veel beter (The Transporter, Homefront, The Mechanic).

avatar van IH88
“I'm done with killing.”
“Yeah well, maybe killing ain't done with you.”

Een Statham film. Altijd erg vermakelijk, maar nooit echt hoogstaand. Killer Elite heeft een aantal puike actiescènes en de acteurs (met De Niro voorop) hebben zichtbaar plezier in de vechtscènes. Maar het verhaal is rommelig en onnodig ingewikkeld. Met dit soort films is het devies om het simpel te houden, maar Killer Elite wil het onnodig moeilijk maken. Gelukkig weet het wel hoe je een spannende actiefilm moet maken. Want op dat gebied maakt Killer Elite indruk.

avatar van Duke Nukem
Erg goeie actiefilm met Jason Statham en Robert De Niro, die ik nooit eerder samen in een film had gezien. Statham speelt op zijn gebruikelijke niveau maar De Niro vond ik erg naturel overkomen. Deze film oversteeg mijn verwachtingen want hij is beter dan de gemiddelde Statham-film. Een goed verhaal, gebaseerd op een boek dat op een waargebeurd verhaal is gebaseerd.

avatar van Baggerman
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Degelijke actiefilm. Statham blijf ik toch stiekem wel appreciëren. Wel een vreemd verhaal en een beetje zonder kop of staart. Ook dat gedoe met Yvonne Strahovski, hoe smakelijk ze er ook uit mag zien, voegt niets toe en leidt alleen af van het 'verhaal'. De actie is wel okay en maakt de film zeker het bekijken waard.

Dominic Purcell ziet er trouwens niet uit in deze film, zeg!

De film heeft een wat vaag verhaal en een echte held is er niet aan te wijzen.Hoewel Statham weer goed bezig is,komt hij absoluut niet als een topper in dit verhaal naar boven drijven integendeel.Zijn rol in deze film , die goed begon, wordt tijden de film steeds discutabeler. Jammer!
2 punten lijkt mij dan ook meer dan genoeg.

avatar van Kenzomovies
Tja als je vooraf denkt denk je een topfilm te zien te krijgen maar het verhaal lijkt een beetje los gemaakt. Als je denkt dat de film eindelijk voorbij zal zijn wordt er nog een 30min langer onnodig stuk bij gestoken. De Niro speelt redelijk maar heeft niet zo heel veel filmminuten gekregen voor een echte hoofdrol te spelen , Statham is een goeie actieheld met snelle shots, goede kills.. Toch kon de film mij niet echt bekoren 2,5* voor deze actieprent.