Addicted to Love (1997)

Romantiek / Komedie

geregisseerd door Griffin Dunne
met Meg Ryan, Matthew Broderick en Kelly Preston

Wanneer de liefde van zijn leven, Linda, hem verlaat voor de Fransman Anton is Sam daar compleet kapot van. Daarom doet hij wat elke gedumpte man zou doen: hij huurt het appartement tegenover zijn ex om haar en Anton te bespieden. Waar Sam echter niet op gerekend heeft is dat de ex van Anton hem komt versterken. Samen proberen ze de twee uit elkaar te krijgen.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Vermakelijk romantische komedie. Leuk gespeeld door Broderick en Ryan, leuk uitgangspunt en een paar zeer komische momenten: 3 sterren.

i ha meer verwacht van Meg. ik vond de film niet zo geslaagd

What can I say! I'm a sucker for romance! 4.5 stars!

wel aardig

neo (crew)
er zat wel wat komische stukjes tussen.

Leuke romantische komedie. daarom 3 sterren!

Lekkere feel-good moviemet een doorsnee rol voor Ryan, fijn voor een avondje lekker bankhangen.
3,5 ster

bwa die valt wel mee geen slecht filmke
ma kheb er beter gezien

avatar van WB
WB
Deze komt niet in de top 3 van Meg Ryan! Op zich wel vermakelijk, maar City Of Angels en You've Got Mail zijn stukken beter uitgewerkt! Voor een keertje is hij wel te doen, en romantisch is hij ook wel, dus krijgt ie toch nog een ster of 3...

avatar van The One Ring
Er valt goed naar te kijken. Niet verkeerd, maar het is wel wéér een romantische komedie. Met twee zussen die verslaafd zijn aan het genre krijg je ze wel allemaal te zien.

avatar van mikoz
Beetje standaart romantish / komedisch filmpje

2.5

Vond hem na twintig minuten een beetje saai overkomen. Daarna werd hij echter beter, alhoewel het slot weer niet echt fantastisch was. ***

In tegenstelling tot waarschijnlijk het overgrote deel dat deze film heeft bewonderd, vind ik het geen standaard romantische comedy.
Ik vond het een ontroerende, orginele, grappige, en frisse komedie die mij van begin tot eind heeft geboeid.

Zelf had ik deze film gekozen, omdat ik op de zondagavond het liefst een luchtige film kijk.
Meestal zijn het dan 'standaard' filmpjes, waarvan de film van begin tot eind voorspelbaar is.
Deze film was dat niet, deze film was 'Milky Way'.

(en misschien na herziening nog een half puntje erboven op.)

Bij vlagen geestig maar als geheel niet bijzonder. 2*

avatar van mikey
Weinig nieuws maar soms leuk dankzij komisch talent van Meg en Matt **

avatar van juliefen
Dit is zeker en vast haar beste film.Heb er echt van genoten.

avatar van Fran
Het gebeurt niet vaak tot nooit: maar in deze film vond ik Meg Ryan best goed !

Ok, kan iemand mij vertellen hoe die afliep? ik heb het gezien tot aan het kleine gevecht tussen anton en sam dat anton in het gyps zit

Het ontvangst van film1 hield ermee op na het slechte weer

alvast bedankt

Met veel lol naar deze film gekeken, kan ook komen omdat ik ziek was, maar de herinneringen zijn goed en ik heb om deze film kunnen lachen, ookal is die nogal voorspelbaar. Deze film krijgt 3* van mij

avatar van Dianaa`
Leuke romantische film met grappige momenten. Het verhaal is voorspelbaar, maar daar maakt het de film niet minder op.
Goeie acteerprestaties van Meg Ryan en Matthew Broderick.

Leuke, maar niet echt een uitblinker voor mij. 1x gezien te hebben is genoeg voor mij.

Wel aardig, maar meer ook niet; af en toe een beetje flauw. Was het nou een slap-stick of een romantische komedie?
2 punten

avatar van Katharina
Wat een leuke romcom!! Het verhaal was echt origineel 3* voor het verhaal en 0,5* voor de leuke make up van Meg Ryan in andere films ziet ze er zo poedelig uit!
Leuke film!

avatar van matthijs_013
I'll rip out your eyes and rape your skull
Dat was het leukste moment in een verder luchtige romkom.

avatar van notorious_kim
Vrij aangename film, maar niet echt een topper. De chemie tussen de personages zit wel goed. Meg Ryan komt eens in een andere rol te vallen, wat ik wel leuk vind. Ook Matthew Broderick was goed in zijn rol.
In het verhaal zaten originele wendingen, maar was toch hoog voorspelbaar waardoor hier en daar mijn aandacht wegslipte.
Hij haalt voor mij net geen score boven het gemiddelde, doordat ik niet echt meeleefde met de film, en natuurlijk door de voorspelbaarheid die ervoor heeft gezorgd dat mijn gedachten meer dan een keer zijn afgedwaald. Maar in de grote poel van gemiddelde films kan deze er zeker staan.

avatar van kanjertje
Begon vrij goed maar einde langdradig en saai

avatar van sofripa
Tcheky Karyo als franse restauranteigenaar is briljant. Bloody hell, wat krijgt die man het te verduren. En feitelijk is dat het enige pluspunt van de film. Voor de rest, run of the mill.

avatar van Fran
Leuke romcom om naar te kijken en ik vind het verhaal wel heel origineel. Het acteerwerk was ook heel goed. Vooral Meg Ryan heeft me in deze film verrast. In latere films vind ik haar ook wel wat beter worden maar dit is de eerste film waarin ze liet zien dat ze wat meer in haar mars heeft dan alleen die lievige rolletjes spelen in allerlei romcom''s.

De beelden die ze krijgen vanaf de projector vond ik ook heel origineel in beeld gebracht en gaf ook een origineel tintje aan de film.

avatar van missl
Verhaal over een man en een vrouw die gedumpt worden door hun geliefden en dan deze geliefden gaan bespioneren. Er gebeurt eigenlijk niet zoveel, typische romkom, nergens heel grappig of romantisch en het is wat saai.