Timeline (2003)

Actie / Avontuur

geregisseerd door Richard Donner
met Paul Walker, Frances O'Connor en Gerard Butler

Vier archeologie-studenten werken op een middeleeuwse locatie in Frankrijk. Wanneer hun professor mysterieus verdwijnt, worden ze door een vreemd bedrijf terug naar de V.S. gehaald. De directeur van dit bedrijf vertelt over een uitvinding waarmee mensen naar andere dimensies en tijdvakken kunnen reizen. Het blijkt dat de professor vast is komen te zitten op de archeologische plek, maar dan meer dan 600 jaar eerder.

avatar van mordang
Pulp wat me enigszins vermaakte. Sommige scenes zijn lachwekkend, vanwege het "onrealistische" gedrag van personages (naast het onrealistisch uitgangspunt). De romantische noot, is eigenlijk nog het minst vervelende aspect van het verhaal. Voor een regenachtige brakke zondagmiddag, met weinig nadenken, kan dit net.

avatar van the new guy
Nadat ik het boek bij toeval ontdekte op vakantie wilde ik graag de film zien. Voor de mensen die niet het boek hebben gelezen: Doen! Het is ronduit schandalig hoe slecht deze film is in vergelijking met het boek. Normaliter klinkt dat wat verheven, kijk mij het boek eens beter vinden. In dit geval is werkelijk elke vorm van spanning uit het boek weggehaald en is juist het gedeelte dat gelukkig in het boek maar 3 pagina's aan bod komt uigemolken: De hollywood liefdes.

Hoe vaak gebeurt het niet dat een boek vele malen beter is dan de verfilming?. Nu op tv ,maar afgezet. Schande zo'n flutvertoning van zo' n geweldig boek, met b-acteurs, die zo uit een soap zijn weggelopen. Nul... ik herhaal nul punten.
Heb nog 10 minuten gekeken...5 sterren...als komedie!!! En hahaha...veel acteurs in deze film hebben een grote neus...lol.

avatar van Richard_Voorhees
Ik had hier eigenlijk geen echt hoge verwachtingen van, maar ik vond dit nog een erg vermakelijke avonturenfilm. Het acteerwerk is best aardig en de verhaallijn is niet echt origineel, maar word degelijk uitgewerkt. Verder zijn de special effects ook nog best aardig.
Leuk filmpje.

avatar van DjFrankie
Niet zo goed als ik had verwacht, tijdsbeeld wel leuk gekozen, uitwerking niet voldoende.
6je dus.

avatar van frolunda
Best een leuke avonturenfilm die zeker niet verveeld maar wel erg matig is uitgewerkt.Daarnaast was het acteren ook niet echt top maar voor de rest heb ik geen klagen.

Prul.

Geen idee wat het nét was, maar eigenlijk alles aan deze film leek ongeïnspireerd en goedkoop. Visueel heel flets, de acteurs die er amper zin in hadden, een wat onnozel tijdreis (oh nee, wormhole!) verhaaltje en vooral veel ridders enzo.

't is dat er tijdens de belegering nog een enkele leuke scene tussenzat, want verder is het erg pover allemaal. Begint al bij de switch van de archeologie-intro naar het eigenlijke plot, waar een 180° in plot in amper 5 minuten afgehandeld wordt, zonder daarbij al te veel verbazing van de betrokkenen.

Duurt ook best lang nog, terwijl het toch een uiterst simpel verhaaltje is. Donner bakt er echt helemaal niks van, duidelijk niet z'n type film. Daar kunnen een jonge Walker en Butler helemaal niks aan veranderen.

avatar van firepotatoe
bah wat een slechte film. Verhaal is slecht, acteurs zijn slecht, is een goedkope prulfilm.

avatar van arno74
Qua budget en acteerwerk lijkt het een TV-film en geen film die voor het grote scherm is gemaakt. Het verhaal is echter wel vermakelijk genoeg om er ruim 3 sterretjes voor te geven, maar het acteerwerk haalt die score wel onderuit. Een film waarbij je dus van het scifiverhaal moet genieten, wat over tijdreizen naar de middeleeuwen gaat, en van de rest niet veel aantrekken. Jammer van het matige acteerwerk. 2,5*

avatar van john mcclane 2
leuk bedoelde tijdreis film.
had er niks van verwacht,,en dan pakt het leuk uit.

een leuke film.heb me prima vermaakt.en een leuke cast.

avatar van clubsport
wel een redelijk tijdreisverhaal scoort net aan een voldoende .