Gamera tai Daimaju Jaiga (1970)

Alternatieve titels: Gamera vs. Giger | Gamera vs. Monster X

Japan
Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Noriaki Yuasa
met Tsutomu Takakuwa, Kon Omura en Ryô Hayami

Giger, een triceratops-achtig monster, valt Japan aan net tijdens de wereldtentoonstelling van 1970. Gelukkig is Gamera, de vliegende schildpad, in de buurt om het gevaarlijke monster te stoppen en er voor te zorgen dat de tentoonstelling niet vernietigd wordt.

avatar van Vinokourov
Tsja, een typische Gamera-film met gigantische plotholes, een lelijk monster, dit keer bijzonder irritante kinderen (nog nooit hebben ze Gamera zo veel lopen aanmoedigen) en een Japanse vader met een Hitler... uuh Charlie Chaplin-snorretje. Het is hetzelfde figuur als Officer Koncho/Cornjob uit Gamera versus Guiron.
Maar toch, maar toch, het is erg vermakelijk allemaal. 2*

avatar van Mochizuki Rokuro
Bizar waar is mijn hele lap tekst nu weer????

Iets over Gamera kijken met je dochter, wereldvrede en naastenliefde. Hopelijk heeft iemand die stichtelijke woorden kunnen lezen - was er best weer trots op
(mijn mening is in elk geval niet zo blanco als dat het er nu uitziet - of zien jullie nog wel tekst?)