Gamera tai Uchu Kaijû Bairasu (1968)

Alternatieve titels: Destroy All Planets | Gamera vs. Outer Space Monster Viras | Gamera vs. Viras

Japan
Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Noriaki Yuasa
met Kojiro Hongo, Toru Takatsuka en Mari Atsumi

Buitenaardse wezens willen de aarde aanvallen en heerschappij overnemen. Gelukkig is Gamera net op tijd om een aantal schepen van de aliens te vernietigen. Helaas komen er al gauw meer schepen aanvliegen en Gamera heeft zijn handen vol om de aarde te beschermen.

avatar van Vinokourov
Een iets mindere Gamera, maar wederom erg vermakelijk. De film wordt onnodig lang opgehouden door ellenlange flashbacks naar eerdere Gamera-films. Wel heel tof zijn de diverse expliciete scenes, waarbij ondermeer losgesneden lichaamsdelen in het rond zwerven. Dit soort dingen kunnen alleen in Japanse kinderfilms gebeuren.