Uchu Kaijû Gamera (1980)

Japan
Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Noriaki Yuasa
met Mach Fumiake, Yuzo Hayakawa en Hiroji Hayshi

Aliens hebben alle monsters die Gamera ooit heeft verslagen weer tot leven gewekt en naar de aarde gestuurd. Gamera moet nu voor een laatste keer alles uit de kast halen om de monsters te verslaan en de wereld van de ondergang te redden.

avatar van Horrordude
doet me sterk denken aan Godzilla Final Wars

avatar van Die Hard,Willis
Ontzettend toffe Monsterfilm waarin de vuurspuwende scheten schilpad Gamera al zijn oude vijanden weer tegenkomt in een laatste gevecht om de aarde te beschermen.

Ontzettend campy film met een klein gastje dat fan is van Gamera, 3 heelalvrouwen en een mysterieus oorlogschip Zanon dat alle oude vijanden naar de aarde stuurt om de aarde te vernietigen. Gelukkig steekt Gamera hier een stokje voor.. dit gaat gepaard met memorable vecht scenes met de andere monsters en de bekende turn scene van Gamera!

Geweldige film, lekkere camp en Gamera is de coolste vuurspuwende scheten latende schilpad die er is..

Ook een leuke verwijzing is wanneer Gamera een bord omloopt, wat een filmposter is van een Godzilla film..