• 11.514 nieuwsartikelen

Met onder meer: Jack Black, Awkwafina en Viola Davis

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 20 maart 2024

Plot Kung Fu Panda 4

Po groeit stilaan uit tot de nieuwe spirituele leider van de Vredesvallei. Voor het zover is gaat hij op zoek naar zijn opvolger als Drakenkrijger. De vos Zhen beschikt over goede vaardigheden en lijkt daarom een goede kandidate. Ze ziet het echter niet zitten om getraind te worden door Po. Intussen duikt de schurk Chameleon op. Deze weet schurken uit het verleden op te roepen.

Social Media

Fish (stemrol)

Granny Boar (stemrol)

avatar van Jotil

Jotil (crew bioscoopreleases)

Vanaf 20 maart 2024 in de bioscoop (Universal Pictures International Netherlands)

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Ik heb nooit iets met Kung Fu Panda gehad, dus ik voelde ook niet veel voor dit vierde deel. Spectaculair is het wel. Aan actie, gevechten en achtervolgingen geen gebrek. Bij momenten vond ik het wel een overkill aan actie. Er zijn weinig rustpunten.

Ik vond het overigens maar een raar gegeven van die rode panda om Po een andere rol toe te meten. Uiteraard is het vervolgens voorspelbaar wie dat moet worden. De scène in die herberg was nog wel leuk en die drie konijntjes in dat rovershol ook nog wel. Voorts vond ik het vrij matig.

De kinderen genoten er echter wel van en dat is wat telt. In zijn geheel misschien niet slecht, maar erg vernieuwend is het allemaal niet.

avatar van MBSL

MBSL

Deze vertolking van een oude hit door Jack Black is in ieder geval geweldig.

avatar van mjk87

mjk87 (moderator films)

Kort dus wel uit te zitten. De personages zijn nog de grootste troef en het stemmenwerk is ook echt wel prima. Alleen jammer dat het verhaal zelf weinig boeiend is en vooral het allemaal zo druk en schreeuwerig is. Vooral de actiescènes zijn wat dat betreft weinig bijzonder. 2,5*.

avatar van mrklm

mrklm

Po [Jack Black] geniet van zijn status als Dragon Warrior, totdat zijn mentor Shifu [Dustin Hoffman] duidelijk maakt dat een waardige opvolger moet zien te vinden. Die missie wordt onderbroken door de snode plannen van The Chameleon [Viola Davis], waardoor Po een breekbaar verbond sluit met Zhen [Awkwafina], een dief die net geprobeerd heeft zijn staf te ontvreemden. Po’s vaders Li [Bryan Cranston] en mr. Ping [James Hong] maken zich zorgen over hun zoon en besluiten hem na te reizen. Black en Awkwafina zijn een aardig komisch duo en enkele aardige visuele grappen compenseren het gebrek aan originaliteit in het verhaal.

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

Saai. Kung Fu Panda kende altijd nog wel een leuke mix van een pakkend verhaal, gecombineerd met toffe actie in kleurrijke omgevingen. De actie is er nog wel, maar het is allemaal grauw en rommelig. Inhoudelijk viel er weinig te genieten en heel eerlijk is Kung Fu Panda voor mij nu wel klaar na vier delen. Animatiereeksen gaat vaak te lang door, daar hebben Despicable Me en Shrek ook last van gehad.

PS: Wel complimenten voor Jack Black die Britney Spears muziek zingt

avatar van K. V.

K. V.

Dit vierde deel alweer, maar blijkbaar nr 3 niet gezien. Gelukkig kon je nog goed volgen. Het was visueel een erg mooie film, met veel indrukwekkende scènes. Het verhaal was wel oké, al was het einde redelijk voorspelbaar. De slechterik was ook wel goed.

De speelduur was ook oké, niet te lang en niet te kort. Het was zeker geen slecht deel, maar dus ook niet slecht. Prima entertainment voor een luie zondag.