• 10.927 nieuwsartikelen

Met onder meer: Anthony Hopkins, Johnny Flynn en Lena Olin

Gesproken taal: Engels, Tsjechisch, Duits en Frans

Releasedatum: 4 januari 2024

Plot One Life

"Save one life, save the world."

Sir Nicholas 'Nicky' Winton is een bankier die zichzelf niet beschouwt als een humanitair. Maar als hij in 1938 een pas geannexeerd Praag bezoekt en de toestand van de Joodse vluchtelingen ziet, besluit hij zich voor de zaak in te zetten. Omdat de Tweede Wereldoorlog nadert, wordt Nicky geconfronteerd met een race tegen de klok. Hoeveel mensen kan hij redden voordat het te laat is?

Nicholas Winton

Alle Media

avatar van lang pee

lang pee

Graaf Machine schreef:

Gelukkig was het topic van deze film, waar je kunt zeuren, wel jouw ding. Toch een positief punt dan.

Bedankt Graafmachine, ik weet dat u een mening soms zeuren vind, geeft niets hoor u zegt wat u denkt en dat mag natuurlijk! Maar ik zeg ook wat ik denk en ik en mijn vrouw vonden dit een vervelende film. Boeiend verhaal, maar vervelend. De grunt noemt dit een emotioneel misbaksel, maar daar zie ik geen reactie, ik vind hem gewoon slecht, barslecht, ongelooflijk slecht...

avatar van Graaf Machine

Graaf Machine

lang pee schreef:

Geen enkel probleem met jouw mening, maar ik mag het toch verder gewoon gezeur vinden. Gelukkig heb jij daar dan weer geen enkel probleem mee. Zo is de wereld in het vrije westen toch een stukje mooi. Daar mogen we blij mee zijn, zowel jij als ik.

scorsese

Goeie film over een Engelsman die op de vooravond van de tweede wereldoorlog Joodse kinderen op de vlucht weet te redden. Alhoewel niet bijster origineel, is het wel een mooi, waargebeurd verhaal. Vooral de praktische kant van wat er allemaal geregeld moest worden komt goed naar voren. Tegen het einde weet de film ook te ontroeren. Jammer dat de montage tussen het heden en verleden niet heel lekker loopt.

avatar van omniesbonsai

omniesbonsai

Mooie informatieve film(eerder nooit van Winton gehoord,ongelooflijk eigenlijk,moet net zoveel praise krijgen als oscar schindtler)

Ontroerend

Antony hopkins zeer goed

4 sterren

avatar van Roy Rogers

Roy Rogers

Wat een saai naar apoteose. Overweldigend en pakkend.

avatar van fred1946

fred1946

Graaf Machine schreef:

VRIJE westen????

Leef jij onder een steen Graafmachine